Ervaring met Vredestein ULTRAC SESSANTA ?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Ervaring met Vredestein ULTRAC SESSANTA ?

Bericht door romo » 31 jan 2010, 20:01

Omdat er geen hond in het M3 draadje kijkt..........dan maar een nieuwe :mrgreen:

Ik moet mijn zomerbanden waarschijnlijk gaan vervangen, dus ik ik een beetje neuzen op het net of er alternatieven voor de PS2 zijn..................

Lees ik op, notabene, M3post een enorme draad over de Verdestein ULTRAC SESSANTA...................die US boys zijn lyrisch over de prijs/prestatie/kwaliteits verhouding zeker tegen over de Michelin PS2.
Zie;
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=268043" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Hier even review;

http://www.tyretest.com/pkw_sommerreife ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is ook een aardig stukje;

Citaat:
The Vredestien tires do not weigh 4lbs more (per tire) than the PS2's.

Tlud, you really need to get some better sources.

Vredestien tire weights direct from the manufacturer:

245/35/19 = 26.38
255/35/19 = 27.38
275/30/19 = 27.67
275/35/19 = 29.01
295/30/19 = 30.01

Michelin tire weights direct from the manufacturer:

245/35/19 = 23.87
255/35/19 = 25.35
275/30/19 = 24.97
275/35/19 = 26.91
295/30/19 = 29.14

*Tire Racks weights are rounded off to the nearest whole number for all Michelin tires.

If you do the math, you end up with a difference of 2.0-2.5 lbs in most sizes.

That's still 1.5-3.0 lbs. per tire lighter than Bridgestone RE-11's or RE050A's. Bridgestone tires are excellent performers, but be let's be honest here...those things are boat anchors. (they always have been)

One other important point needs to be made here as well...

The Vredestein Sessanta's will last longer (on average) than the Michelin PS2's. (several thousand miles in fact)

I have run these tires myself for a number of years, and recommended them to a number of my clients. The Sessantas have a higher treadwear rating than the PS2's (280 vs. 220) so they are even a better value that they appear. Real world city/hwy driving bares this advantage out.

Bottom Line: This is why I recommend the Sessanta's over PS2's:

* Nearly half the price of the PS2's

* 95% of the performance of the PS2's

* They last longer than the PS2's

No offense to the Michelin PS2's, they are fantastic tires.

I've used both tires, and I honestly do not believe the PS2's are 2x better than the Sesanta's. (to justify the nearly 100% difference in price)

The Vredestein Sessanta's are a pretty hard combination to beat, and trust me that is not easy to pull off. Genuine bargains in the high-performance market are very hard to find these days.

Wie heeft ervaring hiermee en/of kan er iets zinnigs over melden?.................

RVV

Re: Ervaring met Vredestein ULTRAC SESSANTA ?

Bericht door RVV » 31 jan 2010, 20:20

Zomerbanden ? Tsss weet je wel hoe waardeloos zomerbanden zijn ?? 8)

berry

Bericht door berry » 31 jan 2010, 20:27

doen het perfect op een m3 e46 cabrio!!
houden het wel maar 3 maanden vol :p(net als de michelins overigens)

maar dat kan ook aan mij liggen... prijs/kwaliteit is indd perfect..alleen stom dat het profiel l en r gelijk is op 1 as..
dus op een kant lopen ze na binnen en de andere kant naar buiten :'(

Rupie

Bericht door Rupie » 31 jan 2010, 21:04

Ik heb ze achter onder de 130i gehad. Ik had het idee dat ze een wat zachte wang hadden tov de Eagle F1 asymm die ik voor had. Maar eigenlijk moet je ze denk ik rondom hebben om dat volmondig te kunnen zeggen.

steve smith

Bericht door steve smith » 01 feb 2010, 02:03

Ruben schreef:Ik heb ze achter onder de 130i gehad. Ik had het idee dat ze een wat zachte wang hadden tov de Eagle F1 asymm die ik voor had. Maar eigenlijk moet je ze denk ik rondom hebben om dat volmondig te kunnen zeggen.
Ze hebben eind vorig jaar ongeveer een maand onder de GTA gezeten in 225/40 18. Robert had een nieuw set 18" Zender's gescoord en het was al een tijdje de bedoeling die Sessanta's eens uit te proberen na de positieve reviews in EVO. Korte versie: Luidruchtig, niet-fijn-sturend, veel lood nodig en voelde log aan. Konden ze toen vrij snel kwijt via een Alfaforum, een nieuw set GY Eagle F1 Assym's gehaald en alles was weer fijn. Piccie:

Afbeelding

(ja ja, de schijf zit verkeerd om, is gefixt)

L@urens

Bericht door L@urens » 01 feb 2010, 07:37

Hebben onder mijn 159 gezeten. Ik doe niet lang met een set banden, maar deze waren erg snel weg. Ook geen bijzonder positieve ervaring qua stuurgedrag of natweer eigenschappen. Komen er niet weer onder.

wjn

Bericht door wjn » 01 feb 2010, 08:58

Zitten er bij mij ook op als zomerbanden, vind ze niet erg speciaal als het droog is, maar op nat voldoen ze prima / goed.

En idd het profiel is een beetje raar, er zijn geen linker- en rechterbanden, dus gevoelsmatig loopt één kant verkeerd op kwa profiel.

Prijs/prestatie verhouding schijnt dan wel goed te zijn (ze zaten erop toen ik de auto kocht).

///Martijn

Bericht door ///Martijn » 01 feb 2010, 09:50

interessant want ik overwoog/overweeg deze banden ook na het lezen van de test in Evo. Na het lezen van de ervaringen hier ben ik toch een stuk minder enthousiast. Kom maar op met meer ervaringen.

MoNkToNk

Bericht door MoNkToNk » 01 feb 2010, 09:52

Ik heb ze onlangs om m'n zomerwielen voor de Z4 laten leggen, maar heb er nog geen 1000 km. meegereden. Dus erg veel zinnigs kan ik er nog niet over zeggen. De prijs was wel erg interessant en uit tests kwamen ze ook goed naar voren. Van de zomer zal blijken wat het waard is ;)

Hugo Bos

Bericht door Hugo Bos » 02 feb 2010, 02:33

Kwam deze net tegen op m3forum.net, wat zien we daar :)

Afbeelding

Nee, ik bedoel daar rechts viespeuk

Heb hem een berichtje gestuurd met de vraag naar zijn ervaring met deze band onder een E46 M3.

///Martijn

Bericht door ///Martijn » 02 feb 2010, 10:10

via autobandenmarkt setje Sessanta's voor mijn M3 488 euro. Een set PS2's kost 656. Als de Sessanta's beter in nat zijn dan vind ik het een goede keus. ik verwacht dat ik nooit die extra performance uit de PS2 ga rijden met de cabrio, maar ik wil wel een goede band hebben die me op de weg houdt in nat.

steve smith

Bericht door steve smith » 02 feb 2010, 14:46

///Martijn schreef:via autobandenmarkt setje Sessanta's voor mijn M3 488 euro. Een set PS2's kost 656. Als de Sessanta's beter in nat zijn dan vind ik het een goede keus. ik verwacht dat ik nooit die extra performance uit de PS2 ga rijden met de cabrio, maar ik wil wel een goede band hebben die me op de weg houdt in nat.
Voor hetzelfde geld pak je een GY F1 Assym. Beter is op dit moment niet te koop voor straat gebruik.

Hugo Bos

Bericht door Hugo Bos » 02 feb 2010, 14:57

Hey Hugo,
Yeah Ive got the vred ultracs on and love them! they are such a grippy tire and awesome in the rain (this summer we had a pretty bad wash out and I was always super confident in them) highly recommend it, I plan on staying with them. Ive run Toyos, Michellin and Bridgestone on my bimmers and love these the best, especially price wise.

Matt

Rupie

Bericht door Rupie » 02 feb 2010, 15:36

Especially price wise :)

In regen waren de banden goed zover ik mij kan herinneren. Probleem zat wat mij betreft meer in het gevoel wat de band gaf cq stugheid demping blablabla :D

///Martijn

Bericht door ///Martijn » 02 feb 2010, 16:56

steve smith schreef:
///Martijn schreef:via autobandenmarkt setje Sessanta's voor mijn M3 488 euro. Een set PS2's kost 656. Als de Sessanta's beter in nat zijn dan vind ik het een goede keus. ik verwacht dat ik nooit die extra performance uit de PS2 ga rijden met de cabrio, maar ik wil wel een goede band hebben die me op de weg houdt in nat.
Voor hetzelfde geld pak je een GY F1 Assym. Beter is op dit moment niet te koop voor straat gebruik.
ik zag het idd. die staat op het lijstje nu :thumbup:

forM3an

Bericht door forM3an » 02 feb 2010, 23:16

steve smith schreef:
De Goodyear Eagle F1 asymmetrics zijn echt de aan te raden banden op dit moment. Grip en handlingfeeling op droog is super en gelijkwaardig aan de Michelin Pilot Sport 2 en op nat zelfs beter. Heb ze al een tijdje onder mijn 335 i zitten en ben er zeer content mee. Ook de div. reviews en tests op internet over deze banden zijn zeer positief te noemen....

forM3an

Bericht door forM3an » 02 feb 2010, 23:20

Hugo Bos schreef:Kwam deze net tegen op m3forum.net, wat zien we daar :)

Afbeelding

Nee, ik bedoel daar rechts viespeuk

Heb hem een berichtje gestuurd met de vraag naar zijn ervaring met deze band onder een E46 M3.
Geef liever de voorkeur aan een mailtje naar de dame op de foto....... :wink: :thumbup:
Weet zeker dat ik geen ''grip'' verliest..... :banaan:

Joy

Bericht door Joy » 02 feb 2010, 23:47

Nou speciaal voor jou dan ook de voorkant nog even.

Afbeelding

ErikS

Bericht door ErikS » 08 feb 2010, 08:56

Verpest 't nou niet.... :bag: :mrgreen:

Adwo

Bericht door Adwo » 10 feb 2010, 14:00

Ze waren in 235/40ZR18 binnen 6000 km rondom weg op mijn Mitsubishi Evo 6...

Adwo

VLA

Bericht door VLA » 10 feb 2010, 14:16

forM3an schreef:
steve smith schreef:
De Goodyear Eagle F1 asymmetrics zijn echt de aan te raden banden op dit moment. Grip en handlingfeeling op droog is super en gelijkwaardig aan de Michelin Pilot Sport 2 en op nat zelfs beter. Heb ze al een tijdje onder mijn 335 i zitten en ben er zeer content mee. Ook de div. reviews en tests op internet over deze banden zijn zeer positief te noemen....
Zijn ze beter als de Bridgestone RE50A 's ? Iemand ervaringen met beide banden ?

Heb nu ook die goodyear's onder de S2k zitten, maar nog niet kunnen proberen op droog asfalt.

steve smith

Bericht door steve smith » 10 feb 2010, 14:36

VLA schreef:
forM3an schreef:
steve smith schreef:
Zijn ze beter als de Bridgestone RE50A 's ? Iemand ervaringen met beide banden ?
Ja. RE050A op nat ben ik niet van onder de indruk.

forM3an

Bericht door forM3an » 10 feb 2010, 21:20

Joy schreef:Nou speciaal voor jou dan ook de voorkant nog even.

Afbeelding
Uhmm,ik haak af.........bij het zien van ''het vooraanzicht''........ :oops:
Dreig toch wat ''grip'' te verliezen..... :wink: :banaan:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 feb 2010, 21:25

Ja. RE050A op nat ben ik niet van onder de indruk.

idd, die brugsteen had ik onder de E46 M3, op droog prima, wel hard en stuiterig, op nat niet bepaald vertrouwing wekkend.............................
Van alle banden typen die ik heb gereden vond ik de RE050A de minste................FWIW

forM3an

Bericht door forM3an » 10 feb 2010, 21:28

VLA schreef:
forM3an schreef:
steve smith schreef:

Heb nu ook die goodyear's onder de S2k zitten, maar nog niet kunnen proberen op droog asfalt.
Persoonlijk kan ik alleen de vergelijking maken met de RE050 run flat die ik onder de 335i had.
De GoodYear,s zijn op droog wegdek minstens zo goed en vooral comfortabeler. Onder natte omstandigheden is de Good Year zeker de betere :thumbup:

Plaats reactie