
Fabian
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Hij is mooi Fab!
Ondanks dat het geen ///M is, is dit wel de beste uitvoering die je anders kunt vinden. 2.8 + sper is gewoon een prima combinatie. Houd hem netjes en heel!
Die achterveren zijn volgens mij niet echt ok, of wel? Ook op deze foto's zie je (ok, trailer loopt daar af...) dat ze moeite hebben om een groot gat in de wielkasten te voorkomen.
Ondanks dat het geen ///M is, is dit wel de beste uitvoering die je anders kunt vinden. 2.8 + sper is gewoon een prima combinatie. Houd hem netjes en heel!

Die achterveren zijn volgens mij niet echt ok, of wel? Ook op deze foto's zie je (ok, trailer loopt daar af...) dat ze moeite hebben om een groot gat in de wielkasten te voorkomen.
- Fabian
- Berichten: 7240
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Hij is origineel zo hoog Dennis, dat valt iedereen op. Kijk ook maar eens op originele pers-foto´s
Al moet ik het zeggen dat het in het "echt" reuze meevalt. Hij zal echter nog een cm of 2 verlaagd worden, alla standaard M-sportonderstel ofzo. Meer gaat echt niet gebeuren! Moet netjes blijven en rijdbaar zijn

Al moet ik het zeggen dat het in het "echt" reuze meevalt. Hij zal echter nog een cm of 2 verlaagd worden, alla standaard M-sportonderstel ofzo. Meer gaat echt niet gebeuren! Moet netjes blijven en rijdbaar zijn

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Die hoogte verstelbare sets voor op straat zijn meestal qua veren en demping 3 tot 4 keer zo hard als het originele onderstel. Demper zachter zetten kan maar in een beperkte range die vaak nog te hard is. Zachter wil je ook niet omdat je dan veel te weinig demping hebt voor de veer.
Plus dat je ze eigenlijk uit moet laten wegen en er daarna niet meer aankomen. Je verkloot alleen maar de balans van zo'n auto als je random gaat lopen verhogen en verlagen. Je moet namelijk ook elke keer als je de hoogte veranderd langs de uitlijnboer enz, omdat je wielvlucht en sporing veranderen als je verhoogd of verlaagd.
Je zou dan zelfs 2 sets veren moeten hebben voor 2 hoogtes als je het precies goed wil hebben.
Plus dat je ze eigenlijk uit moet laten wegen en er daarna niet meer aankomen. Je verkloot alleen maar de balans van zo'n auto als je random gaat lopen verhogen en verlagen. Je moet namelijk ook elke keer als je de hoogte veranderd langs de uitlijnboer enz, omdat je wielvlucht en sporing veranderen als je verhoogd of verlaagd.
Je zou dan zelfs 2 sets veren moeten hebben voor 2 hoogtes als je het precies goed wil hebben.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Fabian
- Berichten: 7240
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Inderdaad, moet nog even kijken wat er te krijgen is. Maar heb voor straat gebruik eigenlijk altijd prima ervaring met Eibach gehad. Comfortabel, mooi laag, net wat strakker allemaal. Zal es rondneuzen of er ervaringen mee zijn op een Coupe.
Ga voorlopig toch alleen voor de veren, dempers volgen misschien later ooit nog eens. Instelbaar zal het niet worden denk ik, het gaat geen die-hard ringtoy worden hoor
Ga voorlopig toch alleen voor de veren, dempers volgen misschien later ooit nog eens. Instelbaar zal het niet worden denk ik, het gaat geen die-hard ringtoy worden hoor

-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
- Jeroen
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Fabian, (feliciteren had ik al gedaan
) je schrijft dat het optionele sper er ook onder zit. Ik weet echter niet beter dat een Z3 Coupe altijd een sper heeft? Dat zit gewoon op iedere Coupe. Ook de Z3 2.8 Roadster heeft deze standaard. Als ik me niet vergis is het trouwens identiek aan het sper wat op een E30 zit, en anders grotendeels identiek.

-
- Berichten: 1659
- Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
- Locatie: SF
Niet waar. Zit niet standaard op een coupe. 3.0 waar ik naar ben gaan kijken had hem ook niet.Jeroen schreef:Fabian, (feliciteren had ik al gedaan) je schrijft dat het optionele sper er ook onder zit. Ik weet echter niet beter dat een Z3 Coupe altijd een sper heeft? Dat zit gewoon op iedere Coupe. Ook de Z3 2.8 Roadster heeft deze standaard. Als ik me niet vergis is het trouwens identiek aan het sper wat op een E30 zit, en anders grotendeels identiek.
- Fabian
- Berichten: 7240
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Je bent een ervaringsdeskundige, dus ik geloof je meteenRebel schreef:Ben ook erg laat, maar ik wens je veel plezier ermee. Ben iets minder fan van deze auto (niet omdat het een bmw is, maar eerder het model) Maar dat moet je een bal jeuken! JIJ vindt hem top, en dat is het enige wat telt.

Sper is volgens mij niet standaard idd, maar ben er nog steeds niet geheel achter. Bij deze staat ie iig in de optielijst vermeld, dus hier weet ik iig zeker van dat hij erop zit.
Zojuist een zeer geinteresseerde voor mn bus gehad, dus met een beetje geluk over 1 week het kenteken erop en rijden maar

-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Heb niks beweerd, wat er te geloven valt Fabian. Niet zo snel bijten amigo. 8)
Iedereen mag toch een mening geven?
Voor mij is een auto een combinatie van factoren, en daar hoort het design ook bij.
Ik weet zeker dat deze bmw subliem rijdt en een TT of welke andere coupe van de baan veegt, maar ik vind hem op zijn zachts gezegd lelijk, met die rugzak achterop.
Heb dit ooit ook tegen Jan Willem Withagen gezegd tijdens de scuderia.
Maar zoals ik al schreef, het zou je niks moeten boeien.
Iedereen mag toch een mening geven?
Voor mij is een auto een combinatie van factoren, en daar hoort het design ook bij.
Ik weet zeker dat deze bmw subliem rijdt en een TT of welke andere coupe van de baan veegt, maar ik vind hem op zijn zachts gezegd lelijk, met die rugzak achterop.
Heb dit ooit ook tegen Jan Willem Withagen gezegd tijdens de scuderia.
Maar zoals ik al schreef, het zou je niks moeten boeien.

- Fabian
- Berichten: 7240
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
ho, wat ga je ineens serieus manRebel schreef:Heb niks beweerd, wat er te geloven valt Fabian. Niet zo snel bijten amigo. 8)
Iedereen mag toch een mening geven?
Voor mij is een auto een combinatie van factoren, en daar hoort het design ook bij.
Ik weet zeker dat deze bmw subliem rijdt en een TT of welke andere coupe van de baan veegt, maar ik vind hem op zijn zachts gezegd lelijk, met die rugzak achterop.
Heb dit ooit ook tegen Jan Willem Withagen gezegd tijdens de scuderia.
Maar zoals ik al schreef, het zou je niks moeten boeien.

Het boeit me idd niets, nadda, noppes wat je ervan vind kerel

Maar kennelijk boeit het jou wel dat je serieus reageert, kennelijk een gevoelige snaar geraakt


Lees een paar pagina's terug, ben het dus HELEMAAL met je eens:
fabian schreef: dd Michel En daarom wilde ik ook graag een Coupe hebben. De Roadster is zoveel "minder" als dit stukje cult voor mij.
Je vind hem mooi of je vind hem schuwlelijk, daartussenin zit echt helemaal niets, en dat mag ik wel
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten