ANWB ledenpeiling over de kilometerprijs

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
HJ2

Re: ANWB ledenpeiling over de kilometerprijs

Bericht door HJ2 » 25 jan 2010, 11:14

Michele schreef:
Ravin ///M schreef:
Mack schreef: Of begrijp ik het verkeerd?
Nee je begrijpt het heel goed.
+1
D'r staan nog wat vragen in de enquete die bij goed lezen aangeven dat de gegevens absoluut niet alleen over km registratie gaan: "Het is een voordeel voor de automobilist dat het kastje mogelijkheden biedt voor handige diensten" en: "Het registreren van gegevens brengt altijd risico’s met zich mee. Je weet maar nooit wat er met de geregistreerde gegevens gebeurt". Ah dus het kastje kan wél communiceren met de buitenwereld!
De uitsmijter; "Het is een nadeel dat er fraude kan worden gepleegd. Ook de beveiliging van dit kastje zal ooit worden gekraakt" is helemaal van bedenkelijk niveau. Zo'n vraag geeft gewoon aan dat de beveiliging (nog) niet gegarandeerd is en men gaat er van uit dat er fraude gepleegd gaat worden. Mijn advies: bij twijfel NIET DOEN.

Overigens: de opsporingsvraag is absoluut gelul; iemand die een auto jat, haalt bij de eerste de beste sloot het kastje uit de auto en mikt 'm door het raam. En uhm... gaat Willem Holleeder ook een kastje laten inbouwen als braaf burger???

+ 2...

Ik was denk 1 van de 1e die de enquete invulde. Alles hier genoemd viel mij ook op. Dat had ik dus mooi samengevat en natuurlijk in het vrije tekstveld gezet.
Bij de laatste klik krijg ik een SQL database runtime error! (of iets van die strekking) Grrrrr!

Jeroen05

Bericht door Jeroen05 » 25 jan 2010, 12:37

Geen één crimineel rijdt een wagen op eigen naam en vaak zijn die auto's niet traceerbaar. Ik bedoel uiteindelijk kom je dan bij een bedrijfje op de philipijnen of zo terecht...

Mack

Bericht door Mack » 25 jan 2010, 12:45

Nieuwe plannen voor DF: bedrijfje oprichten in de Philippijnen.

Een hoop problemen in 1 keer opgelost.

GTRene

Bericht door GTRene » 25 jan 2010, 13:05

:lol:

KW

Bericht door KW » 25 jan 2010, 13:26

Ravin ///M schreef:Wat me tegen valt is dat de enquete niet inhoudelijk wordt bekritiseerd in de media.
Maurice de Hond heeft het ook alleen maar over het feit dat nee-stemmers eerder
geneigd zijn om mee te doen en dat daarom de enquete niet eerlijk is, maar je
hoort hem niks zeggen over de opstelling van de vragen, noch de heren journalisten.
En wat Maurice de Hond zeg is OOK bullshit !
Juist door die 'lading' die Eurlings het gegeven heeft is het voor JA-stemmers net zo goed, precies evenveel als voor NEE-stemmers, nodig om hun stem te laten horen. Dus heel die kwats die hij uitkraamt slaat nergens op. Is puur in de hoop de overheid te kunnen hielenlikken om mensen toch maar JA te laten stemmen :bag: Zowiezo vind ik geen enkel onder zoek van hem representatief, laat staan dat hij mag oordelen over andere onderzoeken! Echt een valse vuile Hond. Bah.

GTRene

Bericht door GTRene » 25 jan 2010, 13:45

Maurice de Hond mag ik sowieso niet...ik weet niet, tis gewoon geen echte man...niet te vertrouwen zeg maar...daar lust de Hond geen brood van.

VLA

Bericht door VLA » 26 jan 2010, 10:53

89 % zegt NEE volgens de telegraaf :

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5877 ... NEE__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ben benieuwd wat de uitslag van de ANWB is... hoorde van het weekend dat het zowat gelijk opging 50/50.

GTRene

Bericht door GTRene » 26 jan 2010, 11:17

VLA schreef:89 % zegt NEE volgens de telegraaf :

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5877 ... NEE__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ben benieuwd wat de uitslag van de ANWB is... hoorde van het weekend dat het zowat gelijk opging 50/50.
en dat terwijl de vraag wilt u KMH ja of nee er helemaal niet in stond :hmmm: :wink:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 26 jan 2010, 11:28

En toch zul je zien dat als dit dan niet doorgaat, er een absurde
verhoging van de wegenbelasting volgt. Deze verhoging doen ze nu
om de misgelopen BPM te compenseren (waarom schaf je hem
dan af?), terwijl de misgelopen BPM al ruimschoots wordt overtroffen
door de nieuwe niet-afschrijvende CO2tax.

ECHT ECHT ECHT jongens, het land wordt geNAAID waar we bij staan.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 26 jan 2010, 12:22

VLA schreef:89 % zegt NEE volgens de telegraaf :

88% NEE volgens RTL nieuws, kleine poll overigens, slechts 5000 mensen deden mee.

Jeroen05

Bericht door Jeroen05 » 26 jan 2010, 12:33

wegenbelasting verhoging door misgelopen BPM? geef me één reden waarom ik met mijn 20 jaar oude E30 voor een ander BPM zou betalen.............. :hmmm:

Tom

Bericht door Tom » 26 jan 2010, 12:38

Afbeelding

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 26 jan 2010, 13:19

Uit de wijzigingen 2009:
Het tarief van de BPM wordt verder verlaagd. De verlaging vindt, zoals ook in 2008, gelijktijdig plaats
met de verhoging van de houderschapsbelasting (HSB) (beter bekend als motorrijtuigenbelasting MRB),
zodat sprake is van een verschuiving van BPM naar HSB. Deze verschuiving vindt plaats als stap richting
de kilometerbeprijzing. Staatssecretaris De Jager van Financiën heeft aangekondigd dat in de jaren
2009-2012 een verdere afbouw van de BPM plaatsvindt van 5% per jaar, in latere jaren zal een afbouw
van 12,5% per jaar plaatsvinden.

De HSB wordt, door de afbouw van de BPM, verhoogd met circa 6% per jaar. Daarnaast worden de
tarieven van de HSB aangepast aan de inflatie. De inflatiecorrectie voor 2009 is 1,7%.

Jeroen05

Bericht door Jeroen05 » 26 jan 2010, 13:32

Ravin ///M schreef:Uit de wijzigingen 2009:
Het tarief van de BPM wordt verder verlaagd. De verlaging vindt, zoals ook in 2008, gelijktijdig plaats
met de verhoging van de houderschapsbelasting (HSB) (beter bekend als motorrijtuigenbelasting MRB),
zodat sprake is van een verschuiving van BPM naar HSB. Deze verschuiving vindt plaats als stap richting
de kilometerbeprijzing. Staatssecretaris De Jager van Financiën heeft aangekondigd dat in de jaren
2009-2012 een verdere afbouw van de BPM plaatsvindt van 5% per jaar, in latere jaren zal een afbouw
van 12,5% per jaar plaatsvinden.

De HSB wordt, door de afbouw van de BPM, verhoogd met circa 6% per jaar. Daarnaast worden de
tarieven van de HSB aangepast aan de inflatie. De inflatiecorrectie voor 2009 is 1,7%.
Maar dit os toch oneerlijk? Mijn budget voor autos varieert tussen de 500 en 1500 euro dus dat zijn auto van 15 a 20 jaar. Ik heb dus nooit enkele baat bij het vervallen van BPM nu niet en de komende 30 jaar ook niet omdat ik altijd dit soort autos zal blijven rijden dus waarom................... moet ik dan meebetalen aan iets waar ik niets voor terugkrijg???

JP

Bericht door JP » 26 jan 2010, 13:34

Voor eerlijkheid moet je niet in dit kabinet zijn (of dat ervoor, en dat daarvoor.....)

Hielke

Bericht door Hielke » 26 jan 2010, 13:46

Ik ben tot ongeveer de helft van de enquete gekomen.

De vragen zijn zo suggestief dat ik een verdere invulling als een belediging aan m'n gezonde verstand zou zien.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 26 jan 2010, 14:03

Hielke schreef:Ik ben tot ongeveer de helft van de enquete gekomen.

De vragen zijn zo suggestief dat ik een verdere invulling als een belediging aan m'n gezonde verstand zou zien.
Na 2 onderwerpen ben ik gestopt, ik durfde serieus niet door te gaan, bang dat er ja ipv nee uit zou komen. :bag:

RVV

Bericht door RVV » 26 jan 2010, 15:02

De sugestieve vragen heb ik omzeild door het juiste tegen antwoord op te geven..

GTRene

Bericht door GTRene » 26 jan 2010, 15:04

net op het nieuws debat over anwb eurlings...Eurlings had daarin wel gelijk met de woorden die hij gebruikt...
hij zei ook nog eens, dat de ANWB de grondlegger is van de KMH :hammer:

vandaar misschien die suggestieve vragen :hmmm:

ANWB speelt valse politiek of hoe noem je zoiets...het is hun paradeplaatje.

ah zie hier uit 2007 Nouwen :wtf: :wink:

http://www.zibb.nl/10216352/Bedrijfsvoe ... lwegen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 26 jan 2010, 15:13

Wat een DRAMATISCH slechte enquete. Suggestieve vraagstellingen, dubbele stellingen waarop 1 antwoord gegeven mag worden. Hier is voor een fatsoenlijk onderzoeker geen fatsoenlijke mening uit te ventileren, behalve van degene die de vragen heeft opgesteld. Ik ben halverwege maar gestopt met invullen. Er is geen fatsoenlijke mogelijkheid om je mening uit te drukken. Wat een drama, heb me enorm zitten ergeren.

Michele

Bericht door Michele » 27 jan 2010, 00:03

Jeroen van den Berg schreef:
Ravin ///M schreef:Uit de wijzigingen 2009:
zodat sprake is van een verschuiving van BPM naar HSB.
Maar dit is toch oneerlijk?
Ja, da's hartstikke oneerlijk, want wie een auto gekocht heeft, heeft al BPM betaald en gaat die nu dus nog een keer betalen via de wegenbelasting. Maar hé, kop op: we krijgen km-heffing en dan is die oneerlijke verhoging van de wegenbelasting direct over. Fijn toch? :evil:
Wees de politiek maar dankbaar dat ze zo'n briljant plan verzinnen. :banaan: We verplaatsen een belasting, zorgen dat het duurder wordt, noemen het anders, en hoepla: belasting weggetoverd... geweldig!
Overigens is die meneer De Jager ook de man die op zwart geld joeg in het buitenland. Ondertussen hebben alle rijke mensen dat braaf teruggebracht omdat ze anders een boete zouden krijgen en daarom wil ie nu het verlaagde belastingtarief van 50% voor deze groep weer naar 60% terugbrengen. Zoals in de periode waarin al die mensen hun centjes juist wegbrachten naar het buitenland omdat ze er zoveel belasting over moesten betalen... Moraal van het verhaal: vertrouw nooit een politicus. Ze roepen dat het beter wordt, maar draaien een dag later alles weer terug.
:goodnight:

GTRene

Bericht door GTRene » 27 jan 2010, 00:24

wij 2de handsrijders betalen nu ook al extra wegenbelasting mee voor het gedeeltelijk wegvallen bpm...en hebben hier helemaal geen profeit van.

Tom

Bericht door Tom » 27 jan 2010, 09:30

Afbeelding

Sperdy

Bericht door Sperdy » 31 jan 2010, 02:38

Heb de enquete helemaal ingevuld. Boeide me niet of de vragen goed/slecht/suggestief waren, hier moest ik het mee doen. Ik ben tegen, omdat ik de techniek volstrekt niet, maar dan ook helemaal volstrekt niet, vertrouw vwb. het slagen van dit project zoals ons nu op hoofdlijnen wordt gepresenteerd. Daardoor is de kilometerheffing een kansloze actie.

GTRene

Bericht door GTRene » 31 jan 2010, 12:33

ik lees trouwens ook niet bv bij de CDA of ANWB dat die hele oude van voor 1987 uitgesloten zijn van een kastje in de auto....lijkt me ook sterk namelijk, ik denk eerder dat in alle voertuigen een kastje komt, echter alleen die oude niks hoeven te betalen, echter geld dat dan bv niet tijdens spitsuren dus iets met beperkingen...
als er kastjes komen komen ze dus waarschijnlijk in alle auto's no metter what..anders valt een stuk controle weg en of kun je kastje slopen een oude kentekenplaat op je auto schroeven...
verder zou het alarm elke keer afgaan als er een auto zonder kastje langsrijd dus veel extra controle en dus ook de politie zal een kastje krijgen echter zij hoeven niet te betalen maar wel registratie denk ik.
ook alle minister auto's neem ik aan enz....echter als een duitser bv dan in NL komt? moet dus ook een systeem zijn met video/gps en dat gekoppeld aan kenteken/kastje auto...hm, wordt nog leuk/moeilijk/fraude gevoelig...maja de brave burger betaald wel, de handige piest er tussendoor....

Plaats reactie