AMSTERDAM – Aardbewoners zouden niet langer boodschappen moeten versturen naar de ruimte. Schunnige berichten zouden bij aliens in verkeerde keelgat kunnen schieten. In 2008 straalde NASA de Beatlessong ‘Across the Universe’ door. Volgens experts zou dat niet veel kwaad kunnen. Wel waarschuwen ze voor boodschappen met minder vredelievende ondertoon. Dit meldt Het Laatste Nieuws. Foto’s van genitaliën of smeekbedes om geld zouden door Aliens opgevat kunnen worden als bedreigend en beledigend. Experts waarschuwen hiervoor.
Malcolm Fridlund, astrofysicus bij de ESA, vindt dat er voorzichtiger moet worden omgesprongen met berichtgeving naar buiten. "Ik lig niet wakker van galactische opperheren of zoiets, maar als we niks weten van daarboven, dan moeten we toch een beetje voorzichtig zijn. We zouden toch eerst meer kennis moeten verzamelen over het sterrenstelsel."
Volgens Albert Harrison, professor sociale psychologie aan de University of California zijn vele boodschappen verantwoord. "Maar ik stel me toch vragen bij andere zaken die we de ruimte insturen. Zoals foto's van beroemdheid Barack Obama als 'het goede', en George Bush als bezieler van 'het kwade' of reclame voor snacks.”
“Als je dingen begint uit te zenden in de ruimte over jezelf, dan moet je behoedzaam omspringen met het beeld dat je van jezelf geeft", zegt Harrison in het artikel van HLN. "We zouden weleens als een bedreiging kunnen overkomen."
Ook in het verleden werden al acties ondernomen berichten en afbeeldingen de ruimte in te sturen. De in 1972 en in 1973 door Amerika gelanceerde ruimtesonde hadden platen van naakte mannen en vrouwen aan boord. Ook hadden ze symbolen bij zich om de positie van de aarde en de zon kenbaar te maken.
Astrofysici blijven echter van mening voorzichtig te handelen ten aanzien van berichten die de ruimte worden ingezonden.
Boodschappen naar de ruimte kunnen aliens beledigen
- frankv
Boodschappen naar de ruimte kunnen aliens beledigen
wtf? van nu.nl... dan weet je het wel...
Wat zou wel een mooie, veilige boodschap kunnen zijn?
- Joy
Re: Boodschappen naar de ruimte kunnen aliens beledigen
Stop de kilometerheffing ! Zeker als ze van heel ver moeten komen denk ik dat ze daar wel wat tegen willen doen.frankv schreef:
Wat zou wel een mooie, veilige boodschap kunnen zijn?
- GTRene
S.O.S. Save Our Soulsfrankv schreef:Wat zou wel een mooie, veilige boodschap kunnen zijn?
- Niels v D
Reclame voor snack's?
Ik kan me inderdaad voorstellen dat een alien kwaad wordt als hij beseft dat wij wel Big Mac's hebben en hij niet..
Ik kan me inderdaad voorstellen dat een alien kwaad wordt als hij beseft dat wij wel Big Mac's hebben en hij niet..
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
En weer kruipen we in de huid van de onderdanige om de Aliens niet tot last te zijn.
Wij als Westen doen dat ook naar het Midden Oosten teveel en bijvoorbeeld als we als Nederlander met China zaken gaan doen verdiepen we voordat we er naartoe gaan in hun manier van doen en laten:Buigen, knikken dat soort dingen.
En als die Chinezen hier dan voor handel oid komen blijven 'we' dat doen, als Nederlander, buigen als knipmessen....terwijl ze dan hier komen en ook een zoute haring ofzo moeten proberen. En tuurlijk wil je handel doen, maar hou hier tradities ook in ere, dat snappen 'zij'toch wel of wat?
Hier word ik 'n beetje moe van. Aliens, Amerikanen, Chinezen, Allen, Russen, Marokkanen, Noren. 'Wij' moeten ons altijd aan 'hun'aanpassen.
Beetje vreemde voorbeelden van me, maar ik hoop dat mijn boodschap overkomt.
Wij als Westen doen dat ook naar het Midden Oosten teveel en bijvoorbeeld als we als Nederlander met China zaken gaan doen verdiepen we voordat we er naartoe gaan in hun manier van doen en laten:Buigen, knikken dat soort dingen.
En als die Chinezen hier dan voor handel oid komen blijven 'we' dat doen, als Nederlander, buigen als knipmessen....terwijl ze dan hier komen en ook een zoute haring ofzo moeten proberen. En tuurlijk wil je handel doen, maar hou hier tradities ook in ere, dat snappen 'zij'toch wel of wat?
Hier word ik 'n beetje moe van. Aliens, Amerikanen, Chinezen, Allen, Russen, Marokkanen, Noren. 'Wij' moeten ons altijd aan 'hun'aanpassen.
- Niels v D
Inderdaad. Niks aanpassen aan die aliens.. Wij mogen zelf bepalen wat we de ruimte in slingerenRobin schreef:En weer kruipen we in de huid van de onderdanige om de Aliens niet tot last te zijn.
- Mari Oh Oh!
Bij dit bericht moest ik meteen aan Mars Attacks denken. 
- JP
Ik zou bescheiden zijn tov aliens. Wie weet en schieten ze ons met een laserstraal naar de eeuwige jachtvelden.
Vraag me ook af; stel ze vinden (of misschien hebben ze dit al) buitenaards leven op tigmiljoen lichtjaar. Zouden ze het dan wel bekend maken? Om mogelijk paniek te vermijden.
Vraag me ook af; stel ze vinden (of misschien hebben ze dit al) buitenaards leven op tigmiljoen lichtjaar. Zouden ze het dan wel bekend maken? Om mogelijk paniek te vermijden.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Waarbij de Twixen met nuts back striken ofzo?Mari Oh Oh! schreef:Bij dit bericht moest ik meteen aan Mars Attacks denken.
Dit kunnen we wel de ruimte in slingeren:
- Hans
Obama = Goed, Bush = Slecht. Wat is dat nou weer voor achterlijk gelul?Zoals foto's van beroemdheid Barack Obama als 'het goede', en George Bush als bezieler van 'het kwade'
-
Elco
Bush is de as van het kwaad.

- yorick
Vorig weekend the fourth kind gezien zonder recensies te hebben gelezen, de zaal uitlopend heilig overtuigd van buitenaards leven
wikipedia gooide snel roet in het eten, de hele film is fictie.
-
Xave30
Mari Oh Oh! schreef:Bij dit bericht moest ik meteen aan Mars Attacks denken.
Wat een toeval. Ik ook!
Ack ack ACK-ACK!!
- Niels
- Auto: Prius+
Mari Oh Oh! schreef:Bij dit bericht moest ik meteen aan Mars Attacks denken.
Ik ook!! Was er laatst nog op, briljant