Boodschappen naar de ruimte kunnen aliens beledigen

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
frankv

Boodschappen naar de ruimte kunnen aliens beledigen

Bericht door frankv » 29 jan 2010, 16:26

wtf? van nu.nl... dan weet je het wel...
AMSTERDAM – Aardbewoners zouden niet langer boodschappen moeten versturen naar de ruimte. Schunnige berichten zouden bij aliens in verkeerde keelgat kunnen schieten. In 2008 straalde NASA de Beatlessong ‘Across the Universe’ door. Volgens experts zou dat niet veel kwaad kunnen. Wel waarschuwen ze voor boodschappen met minder vredelievende ondertoon. Dit meldt Het Laatste Nieuws. Foto’s van genitaliën of smeekbedes om geld zouden door Aliens opgevat kunnen worden als bedreigend en beledigend. Experts waarschuwen hiervoor.

Malcolm Fridlund, astrofysicus bij de ESA, vindt dat er voorzichtiger moet worden omgesprongen met berichtgeving naar buiten. "Ik lig niet wakker van galactische opperheren of zoiets, maar als we niks weten van daarboven, dan moeten we toch een beetje voorzichtig zijn. We zouden toch eerst meer kennis moeten verzamelen over het sterrenstelsel."

Volgens Albert Harrison, professor sociale psychologie aan de University of California zijn vele boodschappen verantwoord. "Maar ik stel me toch vragen bij andere zaken die we de ruimte insturen. Zoals foto's van beroemdheid Barack Obama als 'het goede', en George Bush als bezieler van 'het kwade' of reclame voor snacks.”

“Als je dingen begint uit te zenden in de ruimte over jezelf, dan moet je behoedzaam omspringen met het beeld dat je van jezelf geeft", zegt Harrison in het artikel van HLN. "We zouden weleens als een bedreiging kunnen overkomen."

Ook in het verleden werden al acties ondernomen berichten en afbeeldingen de ruimte in te sturen. De in 1972 en in 1973 door Amerika gelanceerde ruimtesonde hadden platen van naakte mannen en vrouwen aan boord. Ook hadden ze symbolen bij zich om de positie van de aarde en de zon kenbaar te maken.

Astrofysici blijven echter van mening voorzichtig te handelen ten aanzien van berichten die de ruimte worden ingezonden.
:shithappens: Wat zou wel een mooie, veilige boodschap kunnen zijn?

Joy

Re: Boodschappen naar de ruimte kunnen aliens beledigen

Bericht door Joy » 29 jan 2010, 16:50

frankv schreef:
:shithappens: Wat zou wel een mooie, veilige boodschap kunnen zijn?
Stop de kilometerheffing ! Zeker als ze van heel ver moeten komen denk ik dat ze daar wel wat tegen willen doen.

GTRene

Bericht door GTRene » 29 jan 2010, 16:55

frankv schreef: :shithappens: Wat zou wel een mooie, veilige boodschap kunnen zijn?
S.O.S. Save Our Souls :forum: :lol:

Niels v D

Bericht door Niels v D » 29 jan 2010, 17:01

Reclame voor snack's?

Ik kan me inderdaad voorstellen dat een alien kwaad wordt als hij beseft dat wij wel Big Mac's hebben en hij niet..

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 29 jan 2010, 17:21

En weer kruipen we in de huid van de onderdanige om de Aliens niet tot last te zijn.

Wij als Westen doen dat ook naar het Midden Oosten teveel en bijvoorbeeld als we als Nederlander met China zaken gaan doen verdiepen we voordat we er naartoe gaan in hun manier van doen en laten:Buigen, knikken dat soort dingen.
En als die Chinezen hier dan voor handel oid komen blijven 'we' dat doen, als Nederlander, buigen als knipmessen....terwijl ze dan hier komen en ook een zoute haring ofzo moeten proberen. En tuurlijk wil je handel doen, maar hou hier tradities ook in ere, dat snappen 'zij'toch wel of wat?

Hier word ik 'n beetje moe van. Aliens, Amerikanen, Chinezen, Allen, Russen, Marokkanen, Noren. 'Wij' moeten ons altijd aan 'hun'aanpassen.

Beetje vreemde voorbeelden van me, maar ik hoop dat mijn boodschap overkomt. :wink:

Niels v D

Bericht door Niels v D » 29 jan 2010, 17:23

Robin schreef:En weer kruipen we in de huid van de onderdanige om de Aliens niet tot last te zijn.

Wij als Westen doen dat ook naar het Midden Oosten teveel en bijvoorbeeld als we als Nederlander met China zaken gaan doen verdiepen we voordat we er naartoe gaan in hun manier van doen en laten:Buigen, knikken dat soort dingen.
En als die Chinezen hier dan voor handel oid komen blijven 'we' dat doen, als Nederlander, buigen als knipmessen....terwijl ze dan hier komen en ook een zoute haring ofzo moeten proberen. En tuurlijk wil je handel doen, maar hou hier tradities ook in ere, dat snappen 'zij'toch wel of wat?

Hier word ik 'n beetje moe van. Aliens, Amerikanen, Chinezen, Allen, Russen, Marokkanen, Noren. 'Wij' moeten ons altijd aan 'hun'aanpassen.

Beetje vreemde voorbeelden van me, maar ik hoop dat mijn boodschap overkomt. :wink:
Inderdaad. Niks aanpassen aan die aliens.. Wij mogen zelf bepalen wat we de ruimte in slingeren :roflol:

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 29 jan 2010, 17:29

Bij dit bericht moest ik meteen aan Mars Attacks denken. :D

JP

Bericht door JP » 29 jan 2010, 17:30

Ik zou bescheiden zijn tov aliens. Wie weet en schieten ze ons met een laserstraal naar de eeuwige jachtvelden.

Vraag me ook af; stel ze vinden (of misschien hebben ze dit al) buitenaards leven op tigmiljoen lichtjaar. Zouden ze het dan wel bekend maken? Om mogelijk paniek te vermijden.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 29 jan 2010, 17:30

Mari Oh Oh! schreef:Bij dit bericht moest ik meteen aan Mars Attacks denken. :D
Waarbij de Twixen met nuts back striken ofzo?

Dit kunnen we wel de ruimte in slingeren:
Afbeelding

Hans

Bericht door Hans » 29 jan 2010, 17:33

Zoals foto's van beroemdheid Barack Obama als 'het goede', en George Bush als bezieler van 'het kwade'
Obama = Goed, Bush = Slecht. Wat is dat nou weer voor achterlijk gelul?

Elco

Bericht door Elco » 29 jan 2010, 17:46

Bush is de as van het kwaad. :wink: :lol:

yorick

Bericht door yorick » 29 jan 2010, 18:00

Vorig weekend the fourth kind gezien zonder recensies te hebben gelezen, de zaal uitlopend heilig overtuigd van buitenaards leven :mrgreen: wikipedia gooide snel roet in het eten, de hele film is fictie.

Xave30

Bericht door Xave30 » 29 jan 2010, 18:27

Wat een toeval. Ik ook!

Ack ack ACK-ACK!!
Afbeelding

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 29 jan 2010, 19:09