Wat is dat toch met die 1 serie ??
- Macboy
Trouwens, zag vandaag een standaard 1-serie met niet meegespoten bumpers en hendels. Dat staat natuurlijk niet verkeerd afhankelijk van de kleur. Zelfs bij zilvergrijs kán het chique zijn (hoewel helemaal grijs veel mooier is). Normaal is zwart/grijs lelijk, maar soms (vooral bmw) kan het erg mooi zijn.
Kijk ook naar de E46 van Tom: grijze auto, maar met zwarte bumpers wat gewoon veel mooier is eigenlijk.
Maar het ging mij om de kleur van de 1-serie. Zoals Dennis zei, de std kleuren zijn saai. De 1-serie is mooi met aparte kleuren. De 1-serie die ik zag was een blauwe. Niet lichtblauw, niet dat donkere blauw, maar gewone normale windows-blauwe kleur.
Zag er onwijs leuk uit in elk geval !!!!!
Iljia
Kijk ook naar de E46 van Tom: grijze auto, maar met zwarte bumpers wat gewoon veel mooier is eigenlijk.
Maar het ging mij om de kleur van de 1-serie. Zoals Dennis zei, de std kleuren zijn saai. De 1-serie is mooi met aparte kleuren. De 1-serie die ik zag was een blauwe. Niet lichtblauw, niet dat donkere blauw, maar gewone normale windows-blauwe kleur.
Zag er onwijs leuk uit in elk geval !!!!!
Iljia
- Dennis Cavallino
- Brava
Welbewust de 16" genomen boven 17".Macboy schreef:Zo is 17" een absoluut vereiste, hoewel er een rode 1-serie is ergens ook hier van iemand met mooie 16" velgen, maar das dan ook het enige.

[img:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v402/ ... ing147.jpg[/img]
- Brava
-
- Auto: Fun Damn Mentally
- Femme
Ekris heeft zo'n pool van 316i No Executive-uitleenauto's. Die hebben ook zwarte deurhendels. Dit ziet er niet uit en voelt onvoorstelbaar cheap aan, de hele auto wordt erdoor verpest (het goedkope stoffen interieur helpt ook niet erg, alsmede het gebrek aan vermogen en het onvolwassen geluid van de motor).Macboy schreef:Trouwens, zag vandaag een standaard 1-serie met niet meegespoten bumpers en hendels. Dat staat natuurlijk niet verkeerd afhankelijk van de kleur. Zelfs bij zilvergrijs kán het chique zijn (hoewel helemaal grijs veel mooier is). Normaal is zwart/grijs lelijk, maar soms (vooral bmw) kan het erg mooi zijn.
Zwarte stootlijsten kunnen een ander verhaal zijn maar meestal zie ik die liever in de carrosseriekleur. Ik heb ze bij mijn E39 laten vervangen door facelift exemplaren in carrosseriekleur waardoor de hele auto er een stuk moderner uit is gaan zien.
- Dennis Cavallino
- Michel P
100% de spijker op zijn kop!Femme schreef:1-series worden verkocht omdat het de enige BMW is die de koper zich kan veroorloven. In Nederland geldt nog steeds groter = beter. Als je 50 willekeurige Nederlanders 52K geeft om op een BMW stuk te slaan komt de meerderheid met een kale 520d thuis, want die is "toch wel een klasse hoger". Een minderheid zal proberen om een 325i aan te kleden, de 130i zal niemand zien staan.
Michel
- duifjes.com
- Macboy
- Brava
Is dit op enigerlei wijze hard te maken? Ik kan in ieder geval zeggen dat het voor mij niet opgaat. Ik heb juist andere auto's weggestreept omdat ze te groot waren.Michel Pol schreef:100% de spijker op zijn kop!Femme schreef:1-series worden verkocht omdat het de enige BMW is die de koper zich kan veroorloven. In Nederland geldt nog steeds groter = beter. Als je 50 willekeurige Nederlanders 52K geeft om op een BMW stuk te slaan komt de meerderheid met een kale 520d thuis, want die is "toch wel een klasse hoger". Een minderheid zal proberen om een 325i aan te kleden, de 130i zal niemand zien staan.
Michel
Is jouw persoonlijke standpunt misschien, en dat van een onbestemd aantal anderen. Er zijn er ook, waaronder ikzelf, die de 1-Series allesbehalve lelijk vinden. Niets is zo subjectief als smaak.duifjes.com schreef:Een 1-serie is gewoon een lelijk ding.punt.
Neem nou een willekeurige Soeb Impreza, alsof die gekocht worden om hun uiterlijk.

[img:800:600]http://img.photobucket.com/albums/v402/ ... _1606a.jpg[/img]
- Macboy
- Francisco
er is weer eens een test met de fameuze 130i gedaan. hij eindigd op een eervolle gedeelde 2rde plaats op Hockenheim achter de veel te zware (wel 50 kg zwaarder), veel te onderstuurde audi S3. de nog suffere Mazda 3 MPS was even snel.
op een nat baantje waren de verschillen nog groter. (de banden maat was identiek aan die van de mazda die wel een lsd meekrijgt) en zelfs de 'fun'factor contest werd niet gewonnen door de einser. die zwakke tijden op het natte baantje verbazen mij niets. ik roep al een jaar of wat dat het ding op het nat van zo'n beetje alles klop krijgt. een roepende in de woestijn want de mensen die het weten kunnen prijzen het ding boven de modale sportauto's (911/Corvette C6 en noem maar op).
blijft overeind dat het ongeveer het enige skelter is met rwd+200 pk voor een minder dan astronomische prijs is. maar het is de enige party trick die het voor heeft op de competentere concurrentie heeft. BMW is niet goed bezig zo. vroeger waren de snellere modellen van BMW gewoon minimaal sneller of even snel als de specials van andere merken. Zie bijv. 328ci vs Accord type R die aan elkaar gewaagd waren. dat is nu eerder andersom.
waarom toch die allergie om gewoon een fatsoenlijk LSD eronder te schroeven of gewoon meer traktie in dat ding te bakken.
op een nat baantje waren de verschillen nog groter. (de banden maat was identiek aan die van de mazda die wel een lsd meekrijgt) en zelfs de 'fun'factor contest werd niet gewonnen door de einser. die zwakke tijden op het natte baantje verbazen mij niets. ik roep al een jaar of wat dat het ding op het nat van zo'n beetje alles klop krijgt. een roepende in de woestijn want de mensen die het weten kunnen prijzen het ding boven de modale sportauto's (911/Corvette C6 en noem maar op).
blijft overeind dat het ongeveer het enige skelter is met rwd+200 pk voor een minder dan astronomische prijs is. maar het is de enige party trick die het voor heeft op de competentere concurrentie heeft. BMW is niet goed bezig zo. vroeger waren de snellere modellen van BMW gewoon minimaal sneller of even snel als de specials van andere merken. Zie bijv. 328ci vs Accord type R die aan elkaar gewaagd waren. dat is nu eerder andersom.
waarom toch die allergie om gewoon een fatsoenlijk LSD eronder te schroeven of gewoon meer traktie in dat ding te bakken.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Da's het mooie aan internet(fora): Dat je dingen die je 87x nog niet weet nog een keer door je strot gedouwd krijgt door 1 of andere spuit 11.
(fwd's zijn gewoon VEEL makkelijker hard te rijden dan rwd's, voor mij, of altans waren, ik ben begonnen in fwd, dan leer je je dat aan, de goegemeente op deze aardkloot rijdt fwd, da's voor velen(jan met de pet) gewoon veiliger, zo schat ik de avg autojournalist ook in)

(fwd's zijn gewoon VEEL makkelijker hard te rijden dan rwd's, voor mij, of altans waren, ik ben begonnen in fwd, dan leer je je dat aan, de goegemeente op deze aardkloot rijdt fwd, da's voor velen(jan met de pet) gewoon veiliger, zo schat ik de avg autojournalist ook in)
- Francisco
in elk ander blad dan sportauto zou ik de bevindingen met een flinke korrel zout nemen.
in sport auto kun je minimaal concludreren dat er mensen met bovengemiddelde baankennis en rijvaardigheid de tests doen.
en wat ook opvalt is hoezeer de goegemeente altijd weer in de verdediging gaat als de bleeding obvious uit een test komt.
want zeg nu eerlijk: hoe vaak denk je nu nog met rozen geur en manenschijn terug aan de 120d/130i? en hoe vaak aan de M3?
ik was er in 1 weekend mee uitgespeeld. geen openbaring, geen legende, niets. gewoon medium. meer lol gehad met een 320d zelfs.
is de 1 serie nu een legende in wording of
gewoon het BMW volume modelletje met rwd als bonusje.
in sport auto kun je minimaal concludreren dat er mensen met bovengemiddelde baankennis en rijvaardigheid de tests doen.
en wat ook opvalt is hoezeer de goegemeente altijd weer in de verdediging gaat als de bleeding obvious uit een test komt.
want zeg nu eerlijk: hoe vaak denk je nu nog met rozen geur en manenschijn terug aan de 120d/130i? en hoe vaak aan de M3?
ik was er in 1 weekend mee uitgespeeld. geen openbaring, geen legende, niets. gewoon medium. meer lol gehad met een 320d zelfs.
is de 1 serie nu een legende in wording of
gewoon het BMW volume modelletje met rwd als bonusje.
-
doe mij maar de 130i van rico zonder garantie... http://www.debeier.nl/asp/pagina.asp?su ... volgnr=297

- Peter Tunissen
- Francisco
in dit geval lees ik wat ik zelf ervaren heb. en cijfers liegen niet. kijk als autovisie of auto week met een stopwatch en een droplul achter het stuur op de nordschleife een test doet, tsja. dan lees uitspraken als, 'de alfa 159 is echt super we konden een verlaagde golf gti bijhouden op de Ring'. dat kan ik zelfs beter.
Echter heb ik een aantal keer mee mogen maken dat sportauto bezig was met het testen van een en ander op de Ring. En vanuit dick's bijrijdersstoel toch echt wat heb gezien van deze mensen. Er werd serieus hard en goed gereden. ik schat dus de tests in sportauto hoger in dan normaal.
het komt voor sommigen alleen wat verkeerd uit. want ook al heb je principieel meer lol in een RWD (niets op tegen), het is kennelijk moeilijk te verkroppen dat deze auto niet het neusje van de zalm blijkt te zijn op handling gebied.
dus de: 1 serie. gelukkig is er nog een RWD karretje voor redelijk geld (ahum). jammer alleen dat ze er niet meer van gemaakt hebben.
hot or not? ----> een beetje lauw
Echter heb ik een aantal keer mee mogen maken dat sportauto bezig was met het testen van een en ander op de Ring. En vanuit dick's bijrijdersstoel toch echt wat heb gezien van deze mensen. Er werd serieus hard en goed gereden. ik schat dus de tests in sportauto hoger in dan normaal.
het komt voor sommigen alleen wat verkeerd uit. want ook al heb je principieel meer lol in een RWD (niets op tegen), het is kennelijk moeilijk te verkroppen dat deze auto niet het neusje van de zalm blijkt te zijn op handling gebied.
dus de: 1 serie. gelukkig is er nog een RWD karretje voor redelijk geld (ahum). jammer alleen dat ze er niet meer van gemaakt hebben.
hot or not? ----> een beetje lauw
- Arthur
- Auto: Nr.51
Tom schreef:doe mij maar de 130i van rico zonder garantie... http://www.debeier.nl/asp/pagina.asp?su ... volgnr=297

- RVV
Verkeerd uitkomen? waarom, het is maar net welke waarde je hecht aan 1 of 2 seconde verschil op een circuit. de 1 serie tegenstanders veel de medestanders heel weinig. het gaat erom hoe jij een auto zelf ervaart. in jou geval vind je de cijfers jou ervaring onderbouwen. Maar waarom zijn 1 serie rijders dan zo tevreden? dat is wat toch telt?
- Arthur
- Auto: Nr.51
Zo is het ook, Rico.
Mijn Ibiza FR beviel mij ook prima.
Terwijl iedereen mij hier zou uitlachen denk ik.
Op het rechte stuk wel sneller in bochten weer niet.
Bij de Focus is dat iets anders, maar die is weer minder rap.
Zelfde gaat op voor RWD-FWD discussie.
Als je zelf maar tevreden bent.
Een verhaal in een blad kan wel meehelpen en je een bevestiging geven of een ontkennig natuurlijk.
Mij doet het persoonlijk helemaal niets niets hoe een auto op het circuit is.
Voorbeeld is de Civic Type R.
Top op het circuit maar in het dagelijks veel minder.
Iig altijd goed voor bij de borrel.
Mijn Ibiza FR beviel mij ook prima.
Terwijl iedereen mij hier zou uitlachen denk ik.
Op het rechte stuk wel sneller in bochten weer niet.
Bij de Focus is dat iets anders, maar die is weer minder rap.
Zelfde gaat op voor RWD-FWD discussie.
Als je zelf maar tevreden bent.
Een verhaal in een blad kan wel meehelpen en je een bevestiging geven of een ontkennig natuurlijk.
Mij doet het persoonlijk helemaal niets niets hoe een auto op het circuit is.
Voorbeeld is de Civic Type R.
Top op het circuit maar in het dagelijks veel minder.
Iig altijd goed voor bij de borrel.
Laatst gewijzigd door Arthur op 21 dec 2006, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- Michel P
LOLTom schreef:doe mij maar de 130i van rico zonder garantie... http://www.debeier.nl/asp/pagina.asp?su ... volgnr=297
Michel