Fotografie
- MartijnGizmo
Re: Fotografie
Ik zou eens beginnen met je budget... 
-
Fransbmw7
Omdat ik het voor de lol doe, wil ik er niet meer dan 200,- aan uitgeven.
Ik dacht zelf aan een bereik van zo'n 70- 200/300.
Ik heb er nu een kitlens 18-55 op.
Kan ook 2e hands natuurlijk, dat geeft meer opties.
- Macboy
Mooi filmpje Martijn 
- MartijnGizmo
Dank u!

Voor dat geld zou ik gewoon een Sigma 70-300 APO DG kopen op Marktplaats, kun je hem altijd voor hetzelfde geld weer wegdoen als je iets anders wilt.Fransbmw7 schreef:Omdat ik het voor de lol doe, wil ik er niet meer dan 200,- aan uitgeven.
-
Fransbmw7
Ik had ze daar al gezien, dus ga die maar eens kopen, bedankt!
- MartijnGizmo
Toch nog maar een Canon 17-40 f/4 L voor bij de 7D (en op de 5D natuurlijk) gekocht. Voor €450 lokaal op Marktplaats gevonden, de verkoper vond na 2 keer gebruiken in 3 maanden dattie toch een Zeiss 21mm nodig had voor z'n landschappen. Prima... 

Iemand nog een Canon 20-35 kopen?
Iemand nog een Canon 20-35 kopen?
-
Tom
Hoe bevalt de 7D eigenlijk? 
- MartijnGizmo
Uitstekend, snelle en zeer uitgebreid instelbare AF, op hoge ISO's gelijk aan m'n 5D1, allerlei nieuwe snufjes en natuurlijk een prima videofunctie. 8) Qua DoF met snelle primes wint de 5D het uiteraard wel, maar ze vullen elkaar mooi aan.
- Michele
Ah, fototopic hier op de site ontdekt... leuk!
Mijn fotowerk vind je onder andere hier: http://www.maserati.it/maserati/it/it/i ... uropa.html" onclick="window.open(this.href);return false;
hier: http://www.maserati.it/maserati/it/it/i ... ulino.html" onclick="window.open(this.href);return false;
hier: http://www.maserati.it/maserati/it/it/i ... /gara.html" onclick="window.open(this.href);return false;
en hier: http://www.cars-at-speed.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Van 1992 tm 1999 heb ik met Nikon gewerkt: F801, F3 (beste camera ooit), F4E. In 1999 ben ik overgestapt op Canon EOS1 vanwege de snellere AF en de program shift mogelijkheid. De Nikon F4 had dat niet en was hopeloos traag qua AF. In 2004 een digitale Canon gekocht, de EOS 10D, daarna de 30D en 40D gehad, maar in 2008 weer naar Nikon teruggekeerd. Merkte tijdens Le Mans Classic namelijk dat professioneel Nikon net zo lekker werkte als Canon. Nikon was destijds zo lief om me een D700 te lenen, en ik ben na retournering van die camera direct naar de winkel gehuppeld en heb een gebruikte D2X met 3400 clicks aangeschaft. Voelt nog steeds goed om weer "thuis" te zijn.
Naast de Nikon D2X nog een D70 als reservebody in de tas en een Bronica SQ-Ai in bezit. De laatste voor het bewustere analoge fotograferen. Heb overigens ook nog een Roleicord Vb twee-oog voor dat werk. = lekker op reis.
Mijn fotowerk vind je onder andere hier: http://www.maserati.it/maserati/it/it/i ... uropa.html" onclick="window.open(this.href);return false;
hier: http://www.maserati.it/maserati/it/it/i ... ulino.html" onclick="window.open(this.href);return false;
hier: http://www.maserati.it/maserati/it/it/i ... /gara.html" onclick="window.open(this.href);return false;
en hier: http://www.cars-at-speed.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Van 1992 tm 1999 heb ik met Nikon gewerkt: F801, F3 (beste camera ooit), F4E. In 1999 ben ik overgestapt op Canon EOS1 vanwege de snellere AF en de program shift mogelijkheid. De Nikon F4 had dat niet en was hopeloos traag qua AF. In 2004 een digitale Canon gekocht, de EOS 10D, daarna de 30D en 40D gehad, maar in 2008 weer naar Nikon teruggekeerd. Merkte tijdens Le Mans Classic namelijk dat professioneel Nikon net zo lekker werkte als Canon. Nikon was destijds zo lief om me een D700 te lenen, en ik ben na retournering van die camera direct naar de winkel gehuppeld en heb een gebruikte D2X met 3400 clicks aangeschaft. Voelt nog steeds goed om weer "thuis" te zijn.
Naast de Nikon D2X nog een D70 als reservebody in de tas en een Bronica SQ-Ai in bezit. De laatste voor het bewustere analoge fotograferen. Heb overigens ook nog een Roleicord Vb twee-oog voor dat werk. = lekker op reis.
- Bijlagen
-
- internetikkie.jpg (183.86 KiB) 1040 keer bekeken
-
Kgroot.nl
- Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2
Eigenlijk een echte Nikon man dus..
Behalve het even vreemd gaan naar Canon
Behalve het even vreemd gaan naar Canon
- Robin Hartog
Mooi spul hoor!
Ik zit er soms ook aan te denken om over te stappen naar Nikon. Maar een paar dingen houden me toch tegen:
- Heb nu mooi spul van Canon en ga dat nooit meer voor een redelijke prijs weg krijgen, dus gegarandeerd verlies;
- Ben nu erg bekend met de spullen van Canon, zou alles opnieuw moeten leren van Nikon (qua lenzen en body's maar ook bijv. qua menustructuur e.d.) (nou is dit wel het minste punt maar oké);
- Het geld voor een oversprong is er niet echt...
Die Nikon kleurtjes zijn gewoon zo..
Ik zit er soms ook aan te denken om over te stappen naar Nikon. Maar een paar dingen houden me toch tegen:
- Heb nu mooi spul van Canon en ga dat nooit meer voor een redelijke prijs weg krijgen, dus gegarandeerd verlies;
- Ben nu erg bekend met de spullen van Canon, zou alles opnieuw moeten leren van Nikon (qua lenzen en body's maar ook bijv. qua menustructuur e.d.) (nou is dit wel het minste punt maar oké);
- Het geld voor een oversprong is er niet echt...
Die Nikon kleurtjes zijn gewoon zo..
-
Tom
Canon of Nikon whatever.
Ik heb destijds voor Canon gekozen vanwege minder ruis (destijds) op instapmode dslr. Was voor mij toen belangrijk.
De ene keer is Canon een stapje voor en de andere keer Nikon.. onder de streep zou het mij niks uitmaken.
Ik heb destijds voor Canon gekozen vanwege minder ruis (destijds) op instapmode dslr. Was voor mij toen belangrijk.
De ene keer is Canon een stapje voor en de andere keer Nikon.. onder de streep zou het mij niks uitmaken.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
+1 Tom.
Ik kocht mijn D70 toen omdat die lekkerder in de hand lag dan een EOS 300d. Qua techniek ontlopen beide merken elkaar niet veel inderdaad.
Nu ben ik wel een echte Nikon man geworden ja. Naast de D70 die ik nog steeds heb, schiet ik toch 99% wel met de D300. Gisteren even een
old-school lensje erbij gekocht voor 2 tientjes. Ben benieuwd. Binnenkort eens proberen. Leuk speledingetje.
@ Michiel. Mooi werk man!! Je bent wel op de juiste plaatsen zie ik
. D2X heb ik toen ook overwogen, maar vond ik te duur t.o.v. de D300 en was
al niet nieuw meer. Ik wilde toen echt iets waar ik 4/5 jaar mee kon doen. Welke lenzen gebruik je??
Ik kocht mijn D70 toen omdat die lekkerder in de hand lag dan een EOS 300d. Qua techniek ontlopen beide merken elkaar niet veel inderdaad.
Nu ben ik wel een echte Nikon man geworden ja. Naast de D70 die ik nog steeds heb, schiet ik toch 99% wel met de D300. Gisteren even een
old-school lensje erbij gekocht voor 2 tientjes. Ben benieuwd. Binnenkort eens proberen. Leuk speledingetje.
@ Michiel. Mooi werk man!! Je bent wel op de juiste plaatsen zie ik
al niet nieuw meer. Ik wilde toen echt iets waar ik 4/5 jaar mee kon doen. Welke lenzen gebruik je??
- Robin Hartog
En dat is idd ook een goed punt, Tom.
Vandaar dat ik ook niet ga overstappen.
Het is allebei goed
Het is allebei goed
- Michele
Toen ik overstapte van analoog naar digitaal was Nikon inderdaad geen optie vanwege de ruis, maar ook omdat ik destijds een tweetal van die gezellige lange witte lenzen in bezit had en dat vond ik toch een wat al te grote afschrijving. Daarom toen gekozen voor een Canon digibody. Met de D2X maakte Nikon de inhaalslag ten opzichte van Canon, hoewel de D2X boven de 800 ISO best nog wel ruist. Canon's EOS 1D mkII is wat dat betreft beter, maar die waren in 2008 nog niet betaalbaar op de tweedehands markt. Althans niet met een beschaafde hoeveelheid clicks er op. Het 'Nikon gevoel' is moeilijk onder woorden te brengen, maar gaf uiteindelijk de doorslag. Zeker toen ik mijn Canon spul voor een goede prijs kwijt kon.Tom schreef:Canon of Nikon whatever.
@mark: een zeer eclectisch setje, gebaseerd op prijs/kwaliteit verhouding en de grootte van mijn portemonnee. Als kleine zelfstandige moet je op de centen blijven letten...
Tokina AT-X Pro 300mm f/2.8 II (net zo goed en degelijk als origineel Nikon, alleen geen AF-S en geen focus lock, wel de helft goedkoper).
Nikon 80-200mm f/2.8 D (beste lens ooit gebouwd door Nikon)
Tamron 17-50mm f/2.8 asph LD XR Si II SP ( superscherp, maar meer kunststof dan in de Nikon 17-55mm f/2.8)
Nikon 50mm f/1.8 Ai (manual focus)
Flitsen doe ik met een Metz 58 AF1 N
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Mooi lijstje!!
Wat betreft de 80-200mm, ik ben het volledig met je eens. Die gaat bij mij ook niet meer weg denk ik.
Wat betreft de 80-200mm, ik ben het volledig met je eens. Die gaat bij mij ook niet meer weg denk ik.
- MartijnGizmo
Zoek een leuke preset voor Lightroom en je bent klaar. Uiteindelijk is het maar gereedschap, waarbij Nikon en Canon het voordeel hebben dat er veel meer tweedehands voor te krijgen is!Robin Hartog schreef:Die Nikon kleurtjes zijn gewoon zo..
- Michele
Klopt, vroeger op film zag je wel verschil in karakteristiek tussen de verschillende objectieven, maar tegenwoordig niet meer.Martijn Koevoets schreef:Zoek een leuke preset voor Lightroom en je bent klaar. Uiteindelijk is het maar gereedschap, waarbij Nikon en Canon het voordeel hebben dat er veel meer tweedehands voor te krijgen is!Robin Hartog schreef:Die Nikon kleurtjes zijn gewoon zo..
- Stéphane
Ik ben analoog via tussenstap met Olympus op Canon gekomen. Destijds mijn EOS10-body bij een inbraak gestolen, maar niet alle lenzen. Zodoende op Canon blijven hangen en nog steeds. Maakt volgens mij niet heel veel uit.
- MartijnGizmo
Gewoon een merk kiezen waar je je lekker bij voelt. Wel zo handig als je al spullen hebt of van vrienden/familie kunt lenen. Wel is er voor Canon/Nikon het meest te krijgen tweedehands.
- markk
Vanochtend met een vers gespoten voorbumper en verder vers gewassen M3 maar wat foto's gemaakt.
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

Laat het commentaar maar komen. Welke is niet om aan te zien en waarom, welke zijn leuk en waarom... ?
Mark.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
Laat het commentaar maar komen. Welke is niet om aan te zien en waarom, welke zijn leuk en waarom... ?
Mark.
Laatst gewijzigd door markk op 31 jan 2010, 12:53, 3 keer totaal gewijzigd.
-
Xave30
Ahhh Markk weer op stap 
1. Lekkere compositie met dat messcherpe weerspiegeling als focal point. Dat dit het onderwerp van deze shot is, is meteen duidelijk.
2. Ook een leuk idee maar het gegeel ziet een beetje 'kil' / 'morbid' uit qua kleur
3. Prachtig
4.Ultieme profile van een E46 M met wintry elements
8) ( mischien had je maar beter dat vieze sneeuw van de wielkast kunnen verwijderen ;
miniscuul detail hoor)
5. Door het desaturation bewerking is deze foto maar geen snapshot gebleven.
6. Ietjes scheef.. mischien wou je het expres zo hebben?
All in all , een leuk serie Markk. Oefenen loont zeker
Ik moet echt aan de DSLR, kan ik ook verder met deze hobby.
1. Lekkere compositie met dat messcherpe weerspiegeling als focal point. Dat dit het onderwerp van deze shot is, is meteen duidelijk.
2. Ook een leuk idee maar het gegeel ziet een beetje 'kil' / 'morbid' uit qua kleur
3. Prachtig
4.Ultieme profile van een E46 M met wintry elements
miniscuul detail hoor)
5. Door het desaturation bewerking is deze foto maar geen snapshot gebleven.
6. Ietjes scheef.. mischien wou je het expres zo hebben?
All in all , een leuk serie Markk. Oefenen loont zeker
Ik moet echt aan de DSLR, kan ik ook verder met deze hobby.
Laatst gewijzigd door Xave30 op 31 jan 2010, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- markk
Dank voor het commentaar, heb #7 en #8 nog toegevoegd.
#6 is idd iets scheef en dat was niet bedoeld. Maar je hebt gelijkt, is best wel leuk.
Net geprobeerd...als ik hem rechtzet verliest ie iets...
Overigens niet alleen DSLR, alle foto's zijn "zwaar bewerkt"...het verbaast hoe je een foto kan veranderen met wat relatief simpele aanpassingen in bijv. LightRoom...het verschil tussen origineel/raw en uiteindelijk resultaat is soms echt verbluffend...
Mark.
#6 is idd iets scheef en dat was niet bedoeld. Maar je hebt gelijkt, is best wel leuk.
Net geprobeerd...als ik hem rechtzet verliest ie iets...
Overigens niet alleen DSLR, alle foto's zijn "zwaar bewerkt"...het verbaast hoe je een foto kan veranderen met wat relatief simpele aanpassingen in bijv. LightRoom...het verschil tussen origineel/raw en uiteindelijk resultaat is soms echt verbluffend...
Mark.
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Vette plaat.
- MartijnGizmo
Ziet er goed uit Mark, je hebt wel lef voor een 'beginner', met een zwarte auto op witte ondergrond...