Mark Nauta schreef:Tering he! Erg sneu voor je moeder zeg!!!
Ik weet niet wat een Panda van 2002 normaal nog kost, maar dat zal hooguit 2500 zijn gok ik? Dan ben ik wel bang dat hij TL is ja. Zit snel wat uurtjes
werk in....
Lijkt het nou ook dat de A stijl iets gekreukt is op foto 1??
Zou goed kunnen, de 'asbak' (aka het bakje voor het muntgeld etc.) scheen helemaal op de voetenmat onder het stuur te hebben gelegen, dus zo'n hard impact moet het geweest zijn..
M@rcel schreef:3x aangereden worden in korte tijd is wel heel erg zuur.
Wat waren de omstandigheden van de vorige keren?
Niet om lullig te doen hoor, maar hoe is het rijgedrag van je moeder? Is ze onzeker of ongeduldig achter het stuur?
Heb een collega gehad die ook altijd aangereden werd. Op een dag reed ik achter hem, zeer onrustig rijgedrag, ongeduldig tov andere weggebruikers, als hij voorrang had, dan zou die hem krijgen ook, eigenlijk continue conflicten met andere weggebruikers, ook al vond hij zelf van niet.
Eerste keer is nu al een paar jaar terug. Maximaal 4 a 5 jaar, dat wel. Toen stond ze voor het stoplicht, achter haar een bus. Stonden allebei stil. Vervolgens komt er een auto aangereden die denkt dat het op groen is en knalt op de bus. Bus knalt op haar. Gevolg -> Whiplash #1.
Tweede keer is nu dus 2,5 a 3 mnd geleden. Mijn moeder stond stil achter een mevrouw die naar links wilde afslaan. Tegenligger is voorbij dus mevrouw slaat af. Mijn moeder wil echt nét optrekken en toen knalde er een onoplettende meneer met zijn auto bij de Panda achterin naar binnen. Gevolg: De whiplash was net weer redelijk over (mijn moeder kon weer een aantal uur per week werken) en die was nu weer net zo hard terug.
Het rijgedrag van mijn moeder is altijd heel veilig vind ik. Voor de eerste aanrijding reed ze wel gewoon redelijk door (zoals elke kwieke bestuurder) maar liet wel iedereen voor volgens de regels etc. Nooit confrontaties opzoekend eigenlijk. En als die er al waren gewoon netjes oplossen, heel rustig. Na de eerste keer aangereden te zijn werd het rijgedrag nog rustiger en veel afstand. Nou, ging hele tijd goed dus tot dat tweede ongeluk. Daarna hield ze echt altijd veel afstand en echt de max. toegestane snelheid. En dan krijg je dit dus. Ik ben benieuwd hoe ze nu zal gaan rijden....