Dat gelóóf je toch niet!! Update: Hij wordt gewoon gefixt!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin Hartog

Dat gelóóf je toch niet!! Update: Hij wordt gewoon gefixt!

Bericht door Robin Hartog » 26 jan 2010, 18:08

Werd om kwart over 4 gebeld door mijn vader; je moeder heeft weer een ongeluk gehad, spring nu in de auto en ga naar haar toe. Auto is waarschijnlijk total loss.

Aangekomen op de plaats van het ongeluk trof ik het volgende aan:

Afbeelding
Afbeelding

De DHL bus sloeg rechtsaf om vervolgens een draai naar links te maken om te keren. Mijn moeder reed daar achter. De DHL bus draaide hem zo zonder te kijken de kruising op en mijn moeder knalde dus gelijk op de DHL bus. :|

Nadat de man van Logicx was aangekomen om de auto op te takelen en naar de garage te brengen reed de man hem nog even achteruit. Het beestje startte dus nog wel gewoon en kon nog rijden!

Afbeelding

En toen hij op de vrachtwagen stond:

Afbeelding

Verwachte uitslag: Als de stuurinrichting vernaggeld is: Total loss. Als dat niet zo is hoeven "alleen" de koplamp, bumper, rechtervoorspatbord en band (plus velg?) te vervangen worden. Maar zoals het er nu uitziet is 'ie gewoon TL :cry:

We wachten af! We hebben iig twee getuigen (en de adresgegevens daarvan). De eerste getuige heeft ook foto's gemaakt van echt direct ná het ongeluk, dus in de ongelukstand. Deze foto's heb ik nog niet helaas.

Godverd*mme de derde keer dat mijn moeder aangereden wordt! Het is toch niet te geloven! :evil:

K*tzooi! :cry:
Laatst gewijzigd door Robin Hartog op 27 jan 2010, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Re: Dat gelóóf je toch niet!!

Bericht door Richardt. » 26 jan 2010, 18:12

Hmm, vorige keer is nog niet lang geleden of wel? :(

Lijkt mij ook een TL'tje, altijd zuur :|

Offtopic, ik blijf het toch "gek" vinden dat zo'n Panda nog zo lang geproduceerd is. Hij is nog jonger dan mijn auto :D

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 26 jan 2010, 18:14

Richardt. schreef:Hmm, vorige keer is nog niet lang geleden of wel? :(

Lijkt mij ook een TL'tje, altijd zuur :|

Offtopic, ik blijf het toch "gek" vinden dat zo'n Panda nog zo lang geproduceerd is. Hij is nog jonger dan mijn auto :D
Nee, dat is max. 2,5 a 3 mnd geleden.. :(

Ja klopt, hij stamt uit 2002. Was een van de laatst geproduceerde.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 26 jan 2010, 18:14

Typisch...

Even het belangrijkste, hoe gaat het met je moeder?

JP

Bericht door JP » 26 jan 2010, 18:16

Bergingspersoneel vraagt nergens heen. Al zit er geen olie in het blok, dan starten ze nog en rijden ze de vrachtauto op.

Iig sterkte met Mams en een auto is vervangbaar :thumbup:

allen

Bericht door allen » 26 jan 2010, 18:17

3 Keer in korte tijd. Ze reed achter de bus. Nou ja. Je zou bijna zeggen... :mrgreen:

Als ze maar niets heeft. De rest boeit niet. Plaatwerk is vervangbaar. :idea:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 26 jan 2010, 18:18

Robertdj schreef:Typisch...

Typisch? Eerder gewoon k*t. Ze is inmiddels 3 keer aangereden met deze Panda en 3 keer buiten haar schuld om!

Met mijn moeder gaat het goed, alleen wat pijn/irritatie in haar linkerschouder. Waarschijnlijk morgen weer wat stijf, maar verder helemaal prima. Naja, de schrik dan..

@JP: Ja, da's waar. Thnx btw.

@Allen: Zie twee zinnen hierboven :P

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 26 jan 2010, 18:27

Tering he! Erg sneu voor je moeder zeg!!!

Ik weet niet wat een Panda van 2002 normaal nog kost, maar dat zal hooguit 2500 zijn gok ik? Dan ben ik wel bang dat hij TL is ja. Zit snel wat uurtjes
werk in....
Lijkt het nou ook dat de A stijl iets gekreukt is op foto 1??

M@rcel

Bericht door M@rcel » 26 jan 2010, 18:28

3x aangereden worden in korte tijd is wel heel erg zuur.
Wat waren de omstandigheden van de vorige keren?

Niet om lullig te doen hoor, maar hoe is het rijgedrag van je moeder? Is ze onzeker of ongeduldig achter het stuur?
Heb een collega gehad die ook altijd aangereden werd. Op een dag reed ik achter hem, zeer onrustig rijgedrag, ongeduldig tov andere weggebruikers, als hij voorrang had, dan zou die hem krijgen ook, eigenlijk continue conflicten met andere weggebruikers, ook al vond hij zelf van niet.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 26 jan 2010, 18:29

Robin Hartog schreef:

Typisch? Eerder gewoon k*t. Ze is inmiddels 3 keer aangereden met deze Panda en 3 keer buiten haar schuld om!

Met mijn moeder gaat het goed, alleen wat pijn/irritatie in haar linkerschouder. Waarschijnlijk morgen weer wat stijf, maar verder helemaal prima. Naja, de schrik dan..
Typisch vanwege mijn pb op AW vandaag...

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 26 jan 2010, 18:38

Mark Nauta schreef:Tering he! Erg sneu voor je moeder zeg!!!

Ik weet niet wat een Panda van 2002 normaal nog kost, maar dat zal hooguit 2500 zijn gok ik? Dan ben ik wel bang dat hij TL is ja. Zit snel wat uurtjes
werk in....
Lijkt het nou ook dat de A stijl iets gekreukt is op foto 1??
Zou goed kunnen, de 'asbak' (aka het bakje voor het muntgeld etc.) scheen helemaal op de voetenmat onder het stuur te hebben gelegen, dus zo'n hard impact moet het geweest zijn..
M@rcel schreef:3x aangereden worden in korte tijd is wel heel erg zuur.
Wat waren de omstandigheden van de vorige keren?

Niet om lullig te doen hoor, maar hoe is het rijgedrag van je moeder? Is ze onzeker of ongeduldig achter het stuur?
Heb een collega gehad die ook altijd aangereden werd. Op een dag reed ik achter hem, zeer onrustig rijgedrag, ongeduldig tov andere weggebruikers, als hij voorrang had, dan zou die hem krijgen ook, eigenlijk continue conflicten met andere weggebruikers, ook al vond hij zelf van niet.
Eerste keer is nu al een paar jaar terug. Maximaal 4 a 5 jaar, dat wel. Toen stond ze voor het stoplicht, achter haar een bus. Stonden allebei stil. Vervolgens komt er een auto aangereden die denkt dat het op groen is en knalt op de bus. Bus knalt op haar. Gevolg -> Whiplash #1.

Tweede keer is nu dus 2,5 a 3 mnd geleden. Mijn moeder stond stil achter een mevrouw die naar links wilde afslaan. Tegenligger is voorbij dus mevrouw slaat af. Mijn moeder wil echt nét optrekken en toen knalde er een onoplettende meneer met zijn auto bij de Panda achterin naar binnen. Gevolg: De whiplash was net weer redelijk over (mijn moeder kon weer een aantal uur per week werken) en die was nu weer net zo hard terug.

Het rijgedrag van mijn moeder is altijd heel veilig vind ik. Voor de eerste aanrijding reed ze wel gewoon redelijk door (zoals elke kwieke bestuurder) maar liet wel iedereen voor volgens de regels etc. Nooit confrontaties opzoekend eigenlijk. En als die er al waren gewoon netjes oplossen, heel rustig. Na de eerste keer aangereden te zijn werd het rijgedrag nog rustiger en veel afstand. Nou, ging hele tijd goed dus tot dat tweede ongeluk. Daarna hield ze echt altijd veel afstand en echt de max. toegestane snelheid. En dan krijg je dit dus. Ik ben benieuwd hoe ze nu zal gaan rijden....

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 26 jan 2010, 18:38

Robertdj schreef:
Robin Hartog schreef:

Typisch vanwege mijn pb op AW vandaag...
Ow, dat. Ja, idd typisch dan ja!

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 26 jan 2010, 18:45

Hmm, dan maar hopen dat die whiplash niet voor meer problemen gaat rijden. Een keer is al niet fijn, maar drie keer een flinke opdonder in een paar jaar tijd zal helemaal niet fijn zijn voor je nek. :?

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 26 jan 2010, 18:56

Balen zeg! Sterkte met je moeder!

Mrton

Bericht door Mrton » 26 jan 2010, 19:06

Robin Hartog schreef:Ze is inmiddels 3 keer aangereden met deze Panda en 3 keer buiten haar schuld om!
Erg vervelend allemaal. En in zo'n Panda zit je eigenlijk natuurlijk ook helemaal verkeerd als het om aanrijdingen gaat. Hopelijk houdt ze er niks aan over.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 26 jan 2010, 19:40

Nee, het is niet veel wat je scheid van de buitenwereld.. Maarja, we zien wel hoe het af loopt, update dit topic wel later als er wat bekend is...

Luuk

Bericht door Luuk » 26 jan 2010, 23:11

Ik zeg: tijd voor een Hummer H1! :wink:

Nee, maar serieus: wel lullig dat 't nu voor de zoveelste keer in korte tijd gebeurd. Ik ken de situatie overigens, van die gasten die 24/7 op de weg zitten en denken, "Joah ach 't zal wel", en 'm vervolgens vol omgooien zonder te kijken. Dan moet of jij remmen, of uitwijken. Zo te zien was dat laatste hier geen superoptie.

Enfin, zoals al gezegd: het is maar plaatwerk, zolang je moeder oké is komt 't goed. :wink:

Pim

Bericht door Pim » 26 jan 2010, 23:25

sneu zeg..

Zou nu toch maar overwegen een grote Volvo te kopen i.p.v. een panda ter bescherming van moeders.

:sealed:

Xave30

Bericht door Xave30 » 26 jan 2010, 23:25

Oh my..

Ik hoop dat ze later geen verdere klachten bijkrijgt. Besterschap moeders Hartog.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 27 jan 2010, 00:28

Thnx iedereen. :thumbup:

Plannen voor het behouden van de Panda zijn al gemaakt trouwens. Mocht 'ie nou total loss verklaard worden ga ik vragen om een volledige lijst met dingen die gemaakt zouden moeten worden inclusief richtprijs en dan tik dat zelf op de kop en ga het zelf maken.

Maar eerst maar even afwachten van wat de schade expert zegt...

Marco R.

Bericht door Marco R. » 27 jan 2010, 10:08

Niet fout bedoeld maareh, wil je je ma wel terug in die auto hebben? Het is niet echt een geweldig stuk veiligheid en als er een keer écht iemand de zijkant in rijdt ben je heel ver van huis. Desalniettemin blijft het klote van de aanrijdingen. Sterkte met je ma.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 27 jan 2010, 10:34

Nee, waarschijnlijk ga ik er dan in rijden. Heb ik toch een goedkoop eerste autootje. :thumbup: En thnx.

allen

Bericht door allen » 27 jan 2010, 10:49

Marco R. schreef:Niet fout bedoeld maareh, wil je je ma wel terug in die auto hebben? Het is niet echt een geweldig stuk veiligheid en als er een keer écht iemand de zijkant in rijdt ben je heel ver van huis. Desalniettemin blijft het klote van de aanrijdingen. Sterkte met je ma.
Marco, je kunt overal wel bang voor zijn, maar dan doe je niets leuks meer straks. :wink:

Robin Hartog

Re: Dat gelóóf je toch niet!! Update: Hij wordt gewoon gefixt!

Bericht door Robin Hartog » 27 jan 2010, 11:59

Nou, update dus!

Garage belde net met de mededeling dat ze hem gewoon gaan fixen voor ons. :thumbup: Desnoods met 2dehands onderdelen die ze nog hebben liggen. Ze zeiden dat het alleen maar plaatwerk betreft en als de stuurinrichting toch krom blijkt te zijn gaan ze met de 2dehands spullen aan de slag. Er moet nog een schade-expert komen maar hij wordt dus gewoon gemaakt. :)

Marco R.

Bericht door Marco R. » 27 jan 2010, 12:21

allen schreef:
Marco R. schreef:Niet fout bedoeld maareh, wil je je ma wel terug in die auto hebben? Het is niet echt een geweldig stuk veiligheid en als er een keer écht iemand de zijkant in rijdt ben je heel ver van huis. Desalniettemin blijft het klote van de aanrijdingen. Sterkte met je ma.
Marco, je kunt overal wel bang voor zijn, maar dan doe je niets leuks meer straks. :wink:
Ik ben niet bang wees gerust :P , maar een beetje 'meer' auto dan zoiets vind ik wel zo fijn zelf.

Plaats reactie