Morgen kachelhuis en accu erin, contactslot omdraaien en kijken of alles nog werkt als voorheen...
Deep purple Lotus Elise S1, Toyota Yaris 1.5 VVT-i T-sport
- N!co
- Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650
Re: Deep purple Lotus Elise S1 - LHD Conversie
Voila:

Morgen kachelhuis en accu erin, contactslot omdraaien en kijken of alles nog werkt als voorheen...
- GTRene
ziet er al weer wat opgelapt uit...bijna klaar voor een revalidatie
trouwens zit er bij zo'n set ook andere wijzerplaten km/u ipm mp/h? of kun je zie zo omzetten
trouwens zit er bij zo'n set ook andere wijzerplaten km/u ipm mp/h? of kun je zie zo omzetten
- Bosali
- Auto: Z4 S-Drive 23i E89
Gaat lekker Nico, schiet hard op.
Als je klaar bent, rijd ik graag een keertje mee, Meerijden aan de linkerkant zonder
in je handen vindt ik maar niets.
Als je klaar bent, rijd ik graag een keertje mee, Meerijden aan de linkerkant zonder
- N!co
Dat gaat goed komen!Bosali schreef:Gaat lekker Nico, schiet hard op.
Als je klaar bent, rijd ik graag een keertje mee, Meerijden aan de linkerkant zonderin je handen vindt ik maar niets.
Hopelijk rij ik van het weekend al. Ik geloof dat a.s. zaterdag de volvo verkocht is...
- Michel P
Gaat echt erg snel, hoeveel uur ben je bezig tot nu toe?
Michel
Michel
-
allen
Je wilt je stuur stiekem wel links he Michel...
Is overigens geeneens een ramp bij jou dacht ik. Bij Ruben zou het weer een ander verhaal worden ivm de airco.
Is overigens geeneens een ramp bij jou dacht ik. Bij Ruben zou het weer een ander verhaal worden ivm de airco.
- N!co
Teller blijft trouwens gewoon mijlen. Wijzerplaat is wel makkelijk te veranderen, maar digitale dag- en totaalteller blijven dan gewoon mijlen.
Ik denk dat het op zo'n 40 uur uitkomt. Het is ook echt niet moeilijk om te doen, sommige dingen kom je gewoon moeilijk bij, vooraal onder het dashboard bij de pedalen... heb het er van in m'n rug...
S2 is wel iets ingewikkelder, meer delen zijn specifiek LHD en er is ook geen standaard pakket te koop omdat er nogal wat verschillende uitvoering van de S2 zijn. En idd, met airco is het weer duurder.
Ik denk dat het op zo'n 40 uur uitkomt. Het is ook echt niet moeilijk om te doen, sommige dingen kom je gewoon moeilijk bij, vooraal onder het dashboard bij de pedalen... heb het er van in m'n rug...
S2 is wel iets ingewikkelder, meer delen zijn specifiek LHD en er is ook geen standaard pakket te koop omdat er nogal wat verschillende uitvoering van de S2 zijn. En idd, met airco is het weer duurder.
- Michel P
Nee, Allen, maar was gewoon benieuwd, en ik heb er ook airco op dus nog meer werk!allen schreef:Je wilt je stuur stiekem wel links he Michel...![]()
@Nico, netjes hoor 40 uur!
Michel
- Marty
- N!co
Hehe, gisterenavond dus de accu er weer ingedaan en in eerste instantie starte die niet...Marty schreef:![]()
![]()
Het zat niet helemaal lekker in het contactslot, maar dat opgelost en hij leeft weer! :banaan:
Nu alleen nog kachelbediening aansluiten, dash dichtmaken, remmen ontluchten, koelsysteem ontluchten, clamshell erop en ik ga zelf een uitlijnpoging doen met touwtjes.
- GTRene
uitlijnen kan eventueel ook met 2 rechte latten of alu hoekprofielen (ook recht natuurlijk) die klem je met bv lijmtanen op je voorwielen (wel juiste druk,mag niet vervormen) dan kun je het aardig opmeten voor en achter de wielen.
in elk geval succes...zal wel strak sturen met nieuw stuurhuis.
- Petrolhead Tom
Waarom niet als eerste ritje even naar een bandenbedrijf en hem uit laten lijnen? Heb je het direct goed voor elkaar.
- N!co
Om dezelfde reden waarom ik de ombouw zelf doe, waarom laten doen als je het zelf kunt.
Maar ik ga hem idd ook wel laten uitlijnen, camber achter moet ook gedaan worden. En ik ben benieuwd hoe m'n eigen uitlijnkunsten dan geweest zijn.
Maar ik ga hem idd ook wel laten uitlijnen, camber achter moet ook gedaan worden. En ik ben benieuwd hoe m'n eigen uitlijnkunsten dan geweest zijn.
- Elise
Gaat lekker voorspoedig Nico, top
Voor uitlijnen zou ik als ik jou was even naar http://www.zonneveldbanden.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; gaan.
De beste man daar heeft zelf een Speedster gehad, rijdt nu een Exige en heeft ook de benodigde plaatjes etc. liggen.
Is de moeite van een paar extra kilometers waard.
Voor uitlijnen zou ik als ik jou was even naar http://www.zonneveldbanden.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; gaan.
De beste man daar heeft zelf een Speedster gehad, rijdt nu een Exige en heeft ook de benodigde plaatjes etc. liggen.
- N!co
Bedankt voor de tip, ik had hem al gevonden. Is voor mij niet zo ver trouwens. Ik begreep dat van Sten daar ook heen gaat/ging voor uitlijnen.Elise schreef:Gaat lekker voorspoedig Nico, top![]()
-
allen
Peter heeft de oude apparatuur overgekocht. Ik dacht zelf dat Jan en Peter een afspraak hadden dat Lotussen niet bij Jan gedaan werden. Kan zijn dat het tegenwoordig niet meer zo is, nu Peter verhuist is?
Zelf lijn ik gewoon uit bij Jan. Maar ik heb dan ook geen Lotus.
Zelf lijn ik gewoon uit bij Jan. Maar ik heb dan ook geen Lotus.
- Elise
Peter (Van Sten) heeft inderdaad de apparatuur van Jan overgenomen.
De afspraak is dat klanten van Peter niet bij Jan hun auto laten uitlijnen.
Ben je geen klant van Peter(Van Sten), kun je gewoon bij Jan Zonneveld je auto laten uitlijnen.
De afspraak is dat klanten van Peter niet bij Jan hun auto laten uitlijnen.
Ben je geen klant van Peter(Van Sten), kun je gewoon bij Jan Zonneveld je auto laten uitlijnen.
- Marty
Elise schreef: De afspraak is dat klanten van Peter niet bij Jan hun auto laten uitlijnen.
is het niet zo dat iemand zelf bepaalt van wie ze klant zijn?
-
Emiel
Wat een gezeik, klant bepaald zelf wat ie wil gezien de klant koning is en de rekening betaald.
- N!co
Zo, heb er al weer mee gereden! :banaan:
Ik moet zeggen, eitje, zo'n ombouw. Ergens in de eerste week van januari begonnen. Dacht dat het eind feb. pas klaar zou zijn, maar het is echt snel gedaan.
Met nog wel ff goed de remmen ontluchten.
De eerste uitlijning op het ook is volgens mij ook niet verkeerd, hij stuurt niet verkeerd, maar we gaan het nog wel goed controleren.
De voorkant is nu ook weer rammelvrij met het nieuwe stuurhuis.
Tis maar goed dat de elise klaar is want afgelopen zaterdag heb ik een beetje onverwacht m'n dagelijkse auto verkocht.
Dus nu druk op zoek naar wat anders. Binnenkort hier te zien hopelijk...
Ik moet zeggen, eitje, zo'n ombouw. Ergens in de eerste week van januari begonnen. Dacht dat het eind feb. pas klaar zou zijn, maar het is echt snel gedaan.
Met nog wel ff goed de remmen ontluchten.
De eerste uitlijning op het ook is volgens mij ook niet verkeerd, hij stuurt niet verkeerd, maar we gaan het nog wel goed controleren.
De voorkant is nu ook weer rammelvrij met het nieuwe stuurhuis.
Tis maar goed dat de elise klaar is want afgelopen zaterdag heb ik een beetje onverwacht m'n dagelijkse auto verkocht.
Dus nu druk op zoek naar wat anders. Binnenkort hier te zien hopelijk...
- Petrolhead Tom
Re: Deep purple Lotus Elise S1 - LHD Conversie klaar!!!
Gefeliciteerd met het zo snel afronden van de ombouw
En gefeliciteerd met de verkoop van je dagelijkse auto, succes met het zoeken naar een daily.
En gefeliciteerd met de verkoop van je dagelijkse auto, succes met het zoeken naar een daily.
-
allen
- Niels
- Auto: Prius+
*klikt pistonheads aan*
*klikt marktplaats aan*
*typt: te koop aangeboden BMW M3..*
Nee serieus, maakt wel hebberig nu dit gezien te hebben
-
Emiel
Mooi N!co dat het zo vlot is gegaan!
- Michel P
Bluf Niels!!
Super vlot gedaan Nico!!
Michel
Super vlot gedaan Nico!!
Michel