Suitsupply

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Jeroen05

Re: Suitsupply

Bericht door Jeroen05 » 24 jan 2010, 23:17

goed compromis zou dat pak zijn van 199 wat op hun site staan en dan 2 15 of 23, dus donkerblauw zonder streepjes en een klassiek design....

Luco

Bericht door Luco » 24 jan 2010, 23:26

Kan je geen pak huren of lenen?
Dan pas een pak kopen als je wordt aangenomen?

Casper

Bericht door Casper » 24 jan 2010, 23:31

Bij de Suitsupply kun je niet een verschillende broek en colbert maat nemen. Dat moet besteld worden en kost aanzienlijk extra (been there done that...). Ik heb toen gekozen voor een maatpak.

Bij de C&A hebben ze volgens mij ook erg voordelige pakken.

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 25 jan 2010, 00:05

Een beetje pak kost nu eenmaal geld.
Tuurlijk kan je ook voor weinig geld een pak halen, maar dat zie je er echt vanaf. Persoonlijk vind ik dat niet echt goed overkomen.
Je krijgt tenslotte nooit een tweede kans voor een eerste indruk, en die is juist belangrijk bij een sollicitatie.
Zie het als een investering in je toekomst :wink:

Jeroen05

Bericht door Jeroen05 » 25 jan 2010, 00:08

Tja investering of niet, als het geld er niet is dan is het er niet, 199 euro is eigenlijk al veel te veel....

Luco

Bericht door Luco » 25 jan 2010, 00:13

eerlijk waar ik zou je bijna een pak cadeau doen, het is dat ik op het moment zelf werkloos ben.

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 25 jan 2010, 00:34

Ik kan natuurlijk niet in jou knip kijken, al heb je wel een redelijke indruk gegeven van de inhoud.
Is er niet iemand waar je, zoals Luco al aangaf, een pak mag/kan lenen of in de familie iemand waar je wat geld van kan lenen voor een pak??

Ik zat er toevallig vandaag nog aan te denken. Ik moet mezelf ook weer op de banenmarkt gaan begeven dus hoop dat ik m'n pak nog pas. Zo niet, dan moet ik ook een nieuwe hebben en dat komt ff niet zo lekker uit.

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 25 jan 2010, 09:36

Jeroen van den Berg schreef:goed compromis zou dat pak zijn van 199 wat op hun site staan en dan 2 15 of 23, dus donkerblauw zonder streepjes en een klassiek design....
Jeroen, ik heb alle pakken van de wereld gekocht en geprobeerd, maar het maakt allemaal geen klap uit. Een paar weken geleden heb ik 3 pakken van 199 van de Suit Supply binnengeharkt en die zijn net zo goed als de duurste pakken die ik ooit heb gekocht. En omdat die die pakken van pure wol en zus-en-me-zo stof zijn, zijn ze binnen de kortste keren kapot.

Dus: lekker naar de Suit Supply en lekker een pak van 199 aanschaffen. Niks mis mee.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 25 jan 2010, 10:10

Jeroen,

De eerste vraag komt bij mij op...heb je voor je werkzaamheden daar straks wel een pak nodig? Ik bedoel waarom zou je solliciteren in een pak wat nodig nodig is tijdens je functie....dan is het compleet niet zinvol om te doen. Wees jezelf en draag iets waar jij je goed bij voelt *(redelijkerwijs uiteraard)......

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 25 jan 2010, 10:40

Sommige functies/bedrijven is het gewoon beter om netjes in pak te verschijnen.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 25 jan 2010, 11:12

allen schreef:Broek versleten, dan is het jasje ook vast al wel uit de tijd. :mrgreen:
Precies,

En als de broek naar de stomerij gaat, dan gaat het jasje ook mee.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 25 jan 2010, 11:21

Martin van der Zwaard schreef:Sommige functies/bedrijven is het gewoon beter om netjes in pak te verschijnen.
Dat snap ik maar stel dat je voor je functie altijd een spijkerbroek en overhemd aan zult hebben waarom ga je dan nu in G*** naam in je pak dat zou mij als werkgever juist storen...je beter voordoen als je bent? en dan helemaal als je met een "goedkoop"pak verkeerde stropdas aankomt....ik zou dan juist mn vraagtekens hebben bij die persoon....maar goed ik weet dus niet of dit nu zo is....

Rein

Bericht door Rein » 25 jan 2010, 12:01

Stéphane schreef:@Jeroen: Die dingen van Suitsupply zijn gewoon wel goed voor een jaar of 2 volgens mij. Die van Bonprix ken ik niet, maar voor dat geld kun je ook niet veel verwachten waarschijnlijk. Anders even kijken bij van die studentenwinkels. In Groningen had je vroeger van die winkels als Peanuts (Rico, bestaat dat nog?) waar je als student echt goedkoop een pak kon scoren. Gewoon even kijken in Delft of Leiden misschien? Of misschien dat studenten nu uit die regio hier op de site je kunnen helpen?
Peanuts bestaat nog, heeft wel een andere naam, kan er zo niet opkomen.. Verder heb je nog kostuumoutlet aan de zwanestraat, zij hebben meerdere filialen in Nederland (http://www.kostuumoutlet.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;). 2 maand terug nog een rokkostuum gekocht voor 150euro

Marco R.

Bericht door Marco R. » 25 jan 2010, 12:16

Jeroen, ik heb zelf destijds voor stage (had ook een beperkt budget) een paar pakken aangeschaft bij de Makro. Zag er netjes en representatief uit, is dat niet een optie? Was ook absoluut goedkoop en het zag er gewoon netjes uit.

Jeroen05

Bericht door Jeroen05 » 25 jan 2010, 12:33

duifjes.com schreef:Jeroen,

De eerste vraag komt bij mij op...heb je voor je werkzaamheden daar straks wel een pak nodig? Ik bedoel waarom zou je solliciteren in een pak wat nodig nodig is tijdens je functie....dan is het compleet niet zinvol om te doen. Wees jezelf en draag iets waar jij je goed bij voelt *(redelijkerwijs uiteraard)......
Ja absoluut. Dat me is me ook gezegd bij het headhunterbureau dat dat wel van je wordt verwacht.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 25 jan 2010, 12:37

Het laatste pak dat ik heb gekocht was bij HE 5 jaar geleden ofzo. Jas en broek koop je daar ook gewoon in verschillende maten. Een pak van een paar honderd is leuk maar voor een eenmalige gelegenheid kun je wel gek zijn imho. Ik heb dat pak ooit eens een keer aan gehad (ook sollicitatie) en daarna nevernooit weer. Gelukkig was het in de opruiming destijds :wink:

Op de eerste plaats moet je binnen zien te komen, daarna kun je wel weer een pak kopen van wat meer budget :thumbup:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 25 jan 2010, 12:42

M@rcel schreef:
allen schreef:Broek versleten, dan is het jasje ook vast al wel uit de tijd. :mrgreen:
Precies,

En als de broek naar de stomerij gaat, dan gaat het jasje ook mee.
2x onzin!

Hangt er natuurlijk compleet vanaf hoe vaak je hem draagt en wat voor werk je doet. (zie mijn eerdere post).

Shakes

Bericht door Shakes » 25 jan 2010, 12:43

Heeft niemand een pak voor die jongen dat hij kan lenen?

Huren is dat een optie?

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 25 jan 2010, 12:46

Shakes schreef:Heeft niemand een pak voor die jongen dat hij kan lenen?

Huren is dat een optie?
Jawel...gaat hem alleen niet goed zitten....zal iets te groot zijn :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 25 jan 2010, 12:46

Shakes schreef:Heeft niemand een pak voor die jongen dat hij kan lenen?

Huren is dat een optie?
Had ik ook al voorgesteld
Ik heb wel twee jasjes, maar that;s all

Jeroen05

Bericht door Jeroen05 » 25 jan 2010, 12:51

Niels schreef:Het laatste pak dat ik heb gekocht was bij HE 5 jaar geleden ofzo. Jas en broek koop je daar ook gewoon in verschillende maten. Een pak van een paar honderd is leuk maar voor een eenmalige gelegenheid kun je wel gek zijn imho. Ik heb dat pak ooit eens een keer aan gehad (ook sollicitatie) en daarna nevernooit weer. Gelukkig was het in de opruiming destijds :wink:

Op de eerste plaats moet je binnen zien te komen, daarna kun je wel weer een pak kopen van wat meer budget :thumbup:
Dat is precies waaraan ik zit te denken. Als deze solli niet lukt komen er meerder maar ik heb vertrouwen erop dat deze gaat lukken :thumbup:

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 25 jan 2010, 12:52

Och, ik heb een stuk of wat kostuums in de kast hangen die ik niet al te regelmatig draag.
Heb geen flauw idee van de maten, maar van mij mag hij zo een pak komen lenen hoor....
Heb er eventueel ook nog bijpassende stropdassen en overhemden bij......

Voor beeldvorming : ik ben twee meter lang en heb een normaal postuur.

Als ik op wat voor manier ook iemand wellicht aan een baan kan helpen, dan graag !

En de afstand s ook wel te overbruggen ( Breda <=> Hoeksche Waard )

Jeroen05

Bericht door Jeroen05 » 25 jan 2010, 13:05

Ik vind het werkelijke supercool dat jullie zo meedenken! :thumbup: Dat had ik eigenlijk niet verwacht! Zeker niet omdat sommige mij nog kennen uit het verleden alszijnde een behoorlijk rebels en tegendraad mannetje :)

Pak zal ik toch zelf moet hebben, is het niet voor nu dan wel voor de volgende keer . Maar que postuur, ja sommigge kennen me in het echt wat zal ik zeggen, 175cm 80kg 6% vetpercentage. In ieder geval ben ik geen dankbaar object voor pakken :D

Ik wacht nu vol verwachting op de mail, telefoon van het headhuntersbureau maar ga wel verder met het zoeken naar een baan in de automotivesector en sta ook op Monsterboard, Jobtrack Steptone en linkedin.....Een baan krijgen zal ik! En ook een die naar me zin is! :D :thumbup:

ErikS

Bericht door ErikS » 25 jan 2010, 13:11

Lekker naar Lelystad rijden,
Batavia-stad kan je vast een goed pak vinden voor nog minder;)

(Daar is veeeeel mogelijk kwa pakken, je hebt een pak.. niet het nieuwste oid, maar het is een pak ;) )

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 25 jan 2010, 13:14

Denk dat Rosada wat dichter bij is voor hem.
Daar zit ook een suit supply.....

Plaats reactie