Tom zijn Micra. VERKOCHT!
- Petrolhead Tom
Re: Tom zijn Micra. vakantie verslag+kater pagina4
Dat was ook de grap, ik kreeg de boete op vrijdag en wou zondag richting ring. Dat heb ik dus maar even braaf laten gaan 

- Petrolhead Tom
Zoooo hier ook maar weer eens het stof vanaf blazen!
De apk van de auto was inmiddels al een maand verlopen, totaal niet meer aan gedacht! Dus nu maar even snel een afspraak gemaakt met de kwik fit. Die belden vanmiddag de voorste remslangen niet meer goed was en dat de remvloeistof ook niet goed meer was. Dit wordt dus allemaal vervangen en kan ik hem morgen weer ophalen met een verse apk
Dit jaar gaan er ook zeker weer een aantal rondjes ring bijkomen en hoop ik iets meer andere circuits te rijden dan afgelopen jaar. Ik heb er weer zin in en voor velen zal dit raar klinken maar heb nog steeds opper veel lol met mijn 75pk plus
Ohja er komt ook nog een veerpoot brug voor bij, aan de onderzijde wel te verstaan ik heb geen idee of het wat brengt maar het ziet er wel gelikt uit, en ik heb uhm toch nog liggen.
De apk van de auto was inmiddels al een maand verlopen, totaal niet meer aan gedacht! Dus nu maar even snel een afspraak gemaakt met de kwik fit. Die belden vanmiddag de voorste remslangen niet meer goed was en dat de remvloeistof ook niet goed meer was. Dit wordt dus allemaal vervangen en kan ik hem morgen weer ophalen met een verse apk

Dit jaar gaan er ook zeker weer een aantal rondjes ring bijkomen en hoop ik iets meer andere circuits te rijden dan afgelopen jaar. Ik heb er weer zin in en voor velen zal dit raar klinken maar heb nog steeds opper veel lol met mijn 75pk plus

Ohja er komt ook nog een veerpoot brug voor bij, aan de onderzijde wel te verstaan ik heb geen idee of het wat brengt maar het ziet er wel gelikt uit, en ik heb uhm toch nog liggen.
-
kwik fit? Jij durft 

- Petrolhead Tom
Heb er al heel wat horror verhalen over gelezen ja, maar ik ken de mensen die daar werken, en hebben ons in het verleden ook al vaak erg netjes geholpen.
Dus ik durf het wel aan
Living on the edge
Dus ik durf het wel aan

Living on the edge

- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Bij een Saxo/106 scheelt een draagarmbrug een hele hoop. Ik denk dat je het bij de Micra ook wel gaat merken. 

- Petrolhead Tom
Ga vanmiddag denk ik even rubbers bestellen, en dan ook tegelijk even nieuwe ophang rubbers voor de uitlaat.
Maarja moet ik wel eerst het autootje terug hebben.
Maarja moet ik wel eerst het autootje terug hebben.

- Niels v D
Re: Tom zijn Micra. Mijlpaal pagina 3
Weet dat het al een tijdje geleden is... Maar toch even een Reactie; Bij vollast wordt er niet op Lambda geregeld maar gewoon via geprogrammeerde waardes.Youp schreef:Naar mijn weten draait een "modern" injectieblok altijd ergens rond de lambda 1 en bij vol gas treedt de vollastverrijking in werking en gaat hij terug naar lambda +- 0,85-0,87. Ik weet niet waarom dit te rijk is?Tom Westendorp schreef:Een injectie kan ook gewoon te rijk lopen![]()
De gewone kat gaat er wel weer onder, die is zo groot dat dat zeker niet veel tegendruk gaat geven. En dan kom ik ook weer door de apkHet lijkt me sterk dat je een standaard katalysator leegbrand...
Wanneer je motormodificaties gaat doen zou hij in theorie armer of rijker kunnen gaan draaien, maar dit regelt hij dus middels de lambda regeling bij....
Vandaar dat te rijk lopen inderdaad wel kan..
Wat doet een draagarmbrug trouwens? Is dat een brug tussen de onderste schanierpunten van je draagarmen oid, dus om dat wat stijver te houden? Of een soort stabilisatorstang?
- Petrolhead Tom
Hij zit tussen de onderste draag armen inderdaad, dus meer een stabi stang, ik weet nog niet of het veel verschil maakt.
Ben net trouwens gebeld het autootje staat weer klaar

- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Niels v D schreef:
Wat doet een draagarmbrug trouwens? Is dat een brug tussen de onderste schanierpunten van je draagarmen oid, dus om dat wat stijver te houden? Of een soort stabilisatorstang?
Hier een plaatje van de mijne...
Hij zit dus bevestigd aan de scharnierpunten van de draagarmen. Aan het chassis welteverstaan. Het enige wat 't ding doet is het zaakje verstevigen en stijver houden. Zoals ik al zei, het is qua instuurgedrag een verschil van dag en nacht bij een Saxo/106 (ook met standaard onderstel). Ik denk dat het bij de Micra wel het zelfde op gaat leveren.

Hij stuurt veel preciezer en directer in met zo'n ding.

- Youp
Een stabilisatorstang is toch echt heel wat anders Tom...Tom Westendorp schreef:Hij zit tussen de onderste draag armen inderdaad, dus meer een stabi stang, ik weet nog niet of het veel verschil maakt.

- Petrolhead Tom
Youp je hebt gelijk ik haal een paar dingen door elkaar.
Heb de auto net weer opgehaald en direct maar even een paar andere uitlaat rubbers gehaald. die ik nu direct maar even ga monteren eens kijken of het geklapper tegen de achterbak dan afgelopen is
Heb de auto net weer opgehaald en direct maar even een paar andere uitlaat rubbers gehaald. die ik nu direct maar even ga monteren eens kijken of het geklapper tegen de achterbak dan afgelopen is

- Niels v D
DuidelijkYoup schreef:Niels v D schreef:
Hier een plaatje van de mijne...
Plaatje.
Hij zit dus bevestigd aan de scharnierpunten van de draagarmen. Aan het chassis welteverstaan. Het enige wat 't ding doet is het zaakje verstevigen en stijver houden. Zoals ik al zei, het is qua instuurgedrag een verschil van dag en nacht bij een Saxo/106 (ook met standaard onderstel). Ik denk dat het bij de Micra wel het zelfde op gaat leveren.
Hij stuurt veel preciezer en directer in met zo'n ding.

- Petrolhead Tom
Mijn onderstel is nou bijna af, heb al een tijdje koni geel aan de voorkant maar nog niet aan de achterkant. Is er eigenlijk nooit echt van gekomen en vond de prijs ook nog wel aan de hoge kant.
Nu kwam ik een aanbieding tegen en heb ik maar toegehapt dus binnenkort ook koni geel aan de achterzijde, dan nog een panhard rod achter en dan is het voorlopig wel even goed
Ik ben weer blij 
Nu kwam ik een aanbieding tegen en heb ik maar toegehapt dus binnenkort ook koni geel aan de achterzijde, dan nog een panhard rod achter en dan is het voorlopig wel even goed

-
Re: Tom zijn Micra. Koni geel besteld pagina 5.
Serious business Tom 

- Petrolhead Tom
Haha voor zover dat mogelijk is met een micra 

- Bert ///M3
Standaard Micra kan wel betere dempers gebruiken idd.
Bij de Micra van mijn ouders heb ik altijd het gevoel dat hij omvalt als je met 140 een bocht neemt op de snelweg, waar ik normaal met de M3 gewoon 180 blijf rijden
Ze stabiliseren niet, blijven gewoon door rollen en dat is mega irri.
Bij de Micra van mijn ouders heb ik altijd het gevoel dat hij omvalt als je met 140 een bocht neemt op de snelweg, waar ik normaal met de M3 gewoon 180 blijf rijden

- Petrolhead Tom
Het is standaard inderdaad een bootje. Maar met het verlagen is het al wel een stuk beter geworden, ik verwacht ook wel een leuk resultaat van deze upgrade.
- Petrolhead Tom
Zojuist een cameraatje besteld, voor 15 euro kan je niet veel gebeuren 
http://cgi.ebay.nl/Mini-DV-DVR-Sports-V ... 729wt_1167

http://cgi.ebay.nl/Mini-DV-DVR-Sports-V ... 729wt_1167
-
15 euro kan je idd weinig gebeuren 

- Petrolhead Tom
Dat dacht ik 

- Petrolhead Tom
Deze week ook een hele set met rem onderdelen voor de achterkant besteld, die gaan we dus binnenkort ook aanpakken 

- MartijnGizmo
Is er in Japan eigenlijk niet een sportievere Micra geleverd waar je leuke goodies van kunt krijgen? Meen dat ze daar dol zijn op vlotte kleine auto's.
- Petrolhead Tom
In japan bouwen ze er vaak een turbo op of ITB's, maar dat is zo kostbaar, dat vind ik deze auto niet waard.
Probleem is ook vaak met een turbo dat de vierde cilinder kapot gaat omdat die niet genoeg brandstof krijgt.
Probleem is ook vaak met een turbo dat de vierde cilinder kapot gaat omdat die niet genoeg brandstof krijgt.
-
En er is niemand die een oplossing bedenkt om wat extra benzine in te spuiten in die 4e cil
?

- Petrolhead Tom
Het kan wel goed gaan, maar dan blijf je aan het sleutelen. Aangezien ik zelf niet alles kan is het niet echt een optie om aan een project te beginnen waarmee je aan het sleutelen blijft
Misschien ooit een keer een 1.6 erin, heb je 120 pk lijkt me genoeg

Misschien ooit een keer een 1.6 erin, heb je 120 pk lijkt me genoeg