Alles over Top Gear LIVE - Amsterdam RAI

Dit is ons algemene autoforum.
Sebastian Keijmel

Re: Alles over Top Gear LIVE - Amsterdam RAI

Bericht door Sebastian Keijmel » 24 jan 2010, 22:55

Rallye schreef:
monika schreef:Ook 2 vip kaarten gekocht ( voor mijn man ), waren ruimschoots op tijd in amsterdam maar door de slechte parkeer voorzieningen kwamen ze te laat ( 5 min ) voor de show.
Zij mochten de show niet in met nog een heleboel andere mensen...
Erg slecht geregeld en een hoop geld verloren.

Zijn er meer mensen die ook er niet in mochten??
Wij waren ruim 1,5 uur voor de show tot op de voordeur van de RAI gearriveerd; en toen mochten we 20 km omrijden naar een andere parkeergelegenheid. Met het pendelbussendrama erbij waren wij nog maar net op tijd om toegang tot de show te krijgen. We haden geen 10 min later moeten komen, want toen we net gingen zitten werd de laatste oproep voor aanvang van de show al gegeven.
Ik snap dat de organisatie graag wil dat je op tijd bent (en waarschijnlijk willen de meeste mensen dat zelf ook wel), maar als het parkeren zo dramatisch geregeld is, is een algemene stelregel van 3 uur waarschijnlijk nog niet genoeg.

Tijdens de show gistermiddag wees JC nog op 2 legen stoelen in de Gold-tribune en grapte dat deze 2 personen waarschijnlijk met een Alfa Romeo wilden komen en het daarom dus niet hadden gered.

Ik had dus het zelfde probleem we stonden eerst nog 3kwartier in de fiele voor we voor de rai waren... en dan nog die 20 km omrijden n+ met die bussen naar de rai ..... mooi de eerste 30 min van de show gemist. :(

verder vondt ik de actie erg tegenvallen, maar het was wel leuk om de heren eens in het echt te zien.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 24 jan 2010, 23:00

Sebastian Keijmel schreef:verder vondt ik de actie erg tegenvallen, maar het was wel leuk om de heren eens in het echt te zien.
Bij dit soort dingen heb ik altijd een beetje een 'nep' en 'net niet' gevoel en dat wordt door iedereen hierboven bevestigd. En dan ook nog crap organisatie. Dat is echt iets waar ik me in ieder geval gigantisch aan kan ergeren.
En ik heb bijna een half uur met Jeremy Clarkson 1-op-1 gesproken een paar jaar geleden en hij is in het echt inderdaad bijna hetzelfde als op TV ;)

KW

Bericht door KW » 24 jan 2010, 23:10

Ik vond de actie helemaal niet tegenvallen. Ik snap alle geklaag uberhaupt niet. Heeft de mensheid dan zo'n extreem hoge eisen voor ze er geld aan willen uitgeven of liggen je verwachtingen gewoon veel te hoog? Dat het zoals op TV onmogelijk weergegeven kan worden snapt elke kleuter nog wel. Dan zeg ik, eigen schuld, maar ga niet achteraf klagen dat je de show niks vond. En dat iedereen dezelfde show krijgt voorgeschoteld is niet meer dan normaal. Nergens ter wereld krijgt elk volgend publiek een andere show te zien.

En als je het "Top Gaar van TV gehalte" te laag vind, ik weet zeker dat je hier meer spektakel ziet dan wanneer je in de opnamestudio voor de TV-show van Top Gear in Engeland bent. Dan wordt er wat gepraat, en verder kun je alles alleen via TV-schermen volgen. Daar ga je op een V8-blender na geen motorgeluiden van dichtbij meemaken.

Wbt organisatie, dat staat los van de show zelf, en als ik dat zo lees is dat inderdaad erg slecht geregeld. Maar, ik denk ook dat veel mensen de enorme drukte verkeerd ingeschat hebben en dus te laat gepland hadden daar te zijn. Als je zoals wij inplant 2 uur voor de show daar te zijn, wannneer de deuren open gaan, dan heb je al zou je file/parkeerproblemen hebben nog steeds op je gemak kunnen doen en nog niks van de show missen. Daar mag je alleen lachen en klappen en weer stil zijn op commando. Lijkt me ook absoluut leuk om een keer mee te maken, maar ga er niet vanuit dat je veel actie te zien krijgt!

De show begon 19:30, wij dus ingepland om 17:30 daar te zijn. Wij waren 17:30 daar, behalve middagspits geen rare drukte, de ingang van de parkeergarage onder de RAI zelf was leeg, konden rustig aan een plekje zoeken (garage stond wel aardig vol maar bijna geen zoekende auto's), 5 minuten lopen naar de ingang van de juiste hal, 10 minuten in de rij gestaan voor een parkeerkaartje, en dan nog ruim anderhalf uur de tijd gehad om de auto's op de show te bekijken :) Ook wat dat betreft blij dat we vroeg waren, want kon omdat het zo rustig was overal makkelijk foto's maken. Nadat ik alles gezien had kon dat niet meer door de enorme drukte.

Dus mensen: WEES OP TIJD! en je hebt nergens last van :)

JWD

Bericht door JWD » 24 jan 2010, 23:31

Ik was er ook op de laatste show en ik moet zeggen dat het niet echt tegenviel.
De gave dingen die je op TV ziet kunnen ze natuurlijk onmogelijk in zo'n betrekkelijk klein halletje nadoen.
Wel ben ik het eens met de mensen die de muziek VEEL te hard vonden, dit ging nergens over, je had de meest prachtige symfonie kunnen horen van de supercars die aanwezig waren.
Helaas kregen we in plaats daarvan keiharde muziek en erg tam voorbij trekkende exoten.
Je kon wel zien dat de heren vermoeid waren, Clarkson was enigszins schoor en aan de Beau en Richard kon je zien dat ze alle grapjes al meerdere keren gehoord hadden.
De lege stoel was bij ons in de zaal natuurlijk ook van de Alfa rijder en van een Nederlandse vriend had Clarkson het woord swaffelen geleerd *zucht*.
Beau deed zijn best maar is een slecht acteur, hij viel zogenaamd van zijn koffer 'auto' af maar de manier waarop was erg slecht gespeeld, ook de Engelse grapjes kwamen wat rottig uit zijn mond.
Desalniettemin was de stunt met 4 cross motoren in een kleine stalen bol erg indrukwekkend en ook het voetballen met de Suzuki's was best leuk om live te zien.
De gold tickets hadden niet veel meerwaarde buiten het feit dat je redelijk goede plaatsen hebt, de paddock tour was zo druk dat je niet veel zag en het glas champagne heb ik gelaten voor wat het was.
Het parkeren bij de RAI was gewoonweg chaotisch, gelukkig waren we met een chauffeur die ons letterlijk bij de voordeur afzette.
Een vrouw stond nog wanhopig aan de voordeur te trekken om te vragen of ze alsjeblieft weg gebracht kon worden, tsja we waren met de Mercedes dus dan krijg je dat ;).
Misschien maar eens blauwe platen aanvragen :hmmm: .

Robertdj

Bericht door Robertdj » 24 jan 2010, 23:44

Welke stand werd het bij jullie met voetbal? Bij ons op zondagavond 4-2. Even benieuwd hoe erg het gespeeld is :hmmm:

JWD

Bericht door JWD » 24 jan 2010, 23:48

Robertdj schreef:Welke stand werd het bij jullie met voetbal? Bij ons op zondagavond 4-2. Even benieuwd hoe erg het gespeeld is :hmmm:
Haha 2x raden?
Laat maar... 4 voor NL 2 voor DE ;)
Je zag dat het overduidelijk gespeeld was want ze moesten meerdere keren hun best doen om Beau voor te laten, de Suzuki's waren zwaar gehavend maar ik heb niet echt veel klappers gezien.
Oh en de 180 graden slip lukte zelfs bij de laatste show nog steeds niet bij Beau :playcar: .

Robertdj

Bericht door Robertdj » 24 jan 2010, 23:52

JWD schreef:
Robertdj schreef:Welke stand werd het bij jullie met voetbal? Bij ons op zondagavond 4-2. Even benieuwd hoe erg het gespeeld is :hmmm:
Haha 2x raden?
Je zag dat het overduidelijk gespeeld was want ze moesten meerdere keren hun best doen om Beau voor te laten, de Suzuki's waren zwaar gehavend maar ik heb niet echt veel klappers gezien.
Oh en de 180 graden slip lukte zelfs bij de laatste show nog steeds niet bij Beau :playcar: .
Wat wil je, hij was vlak daarvoor genomen door een geile motor. :whistle:

JWD

Bericht door JWD » 24 jan 2010, 23:59

Robertdj schreef:
JWD schreef:
Haha 2x raden?
Wat wil je, hij was vlak daarvoor genomen door een geile motor. :whistle:
Ik was verbaasd dat hij zich daarvoor leende, je zal maar elke show zo'n voorwiel tussen je noten hebben en dan ook nog eens overreden worden als afsluiter.

Sebastian Keijmel

Bericht door Sebastian Keijmel » 25 jan 2010, 00:02

Nou hier is de footage met de Stig dan

Maus335i

Bericht door Maus335i » 25 jan 2010, 00:05

@KW, ik snap niet waarom iemand in godsnaam 80 euro zou willen neerleggen voor zoiets als Defqon 1 :D Ieder zn hobby en smaak toch?

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 25 jan 2010, 00:20

Wij waren er ook vanmiddag, de omleiding voor het parkeren was een aanfluiting, gewoon een rondje Amsterdam (ring) om vervolgens één afrit voor de RAI er af te moeten, kortere omleiding was natuurlijk ook mogelijk geweest, zelfde kritiek als de meesten hier, wel leuk om een keer te zien maar een eventuele volgende serie shows laat ik wel aan me voorbij gaan...

Ben

KW

Bericht door KW » 25 jan 2010, 01:44

Donderdag werd het geloof ik 3-1 als ik me goed herinner.

Vanmiddag al geupload, nu eindelijk klaar met processen bij Youtube :?

Maar hier dan eindelijk mijn filmpje :df:

JWD

Bericht door JWD » 25 jan 2010, 02:42

KW schreef:
Donderdag werd het geloof ik 3-1 als ik me goed herinner.
Hmm... wij hadden ook geen penalty bij het voetballen, misschien hadden jullie naast James May nog meer specials die dag :).
Maar voor de rest zijn alle teksten dezelfde, verschrikkelijk lijkt me dat dagen achtereen dezelfde teksten opdreunen en moeten doen of je een 'live' conversatie voert.
Toch iets minder live dan ze doen geloven dus... meer een live herhaling ;).

Dennis Orgers

Bericht door Dennis Orgers » 25 jan 2010, 08:04

zaterdagmiddag werd het 3-2 voor NL,

dus mensen we hebben toch echt iets ongeregiseerd te pakken in de show :banaan: :banaan:

Maar wij waren er ook ruim op tijd en hebben natuurlijk wel iets gemerkt van de waardeloze planning van de organisatie van het parkeren, maar heen had ik de 3e bus en terug de 2e dus dat was eigenlijk nog niet zo heel erg gek, is was nog steeds een uur en een kwartier van te voren aanwezig.

Paddock tour was inderdaad waardeloos, maar als je even wachte dan kon je van alle wagens mooie foto's maken.

Ik denk dat ze de muziek juist zo hard zette want anders had je die exoten alleen maar stationair hebben kunnen horen. Ik denk niet dat die boven de 1500 toeren zijn gekomen.

Maar al met al toch een leuke dag gehad en de wagen die op de show stonden was toch ook wel een mooie verzameling, denk niet dat woutertje bos er blij mee zou zijn, alles wat er stond had een G label volgens mij :jenna:

MVG Dennis Orgers

RobS

Bericht door RobS » 25 jan 2010, 08:46

Als ik dat zo hoor dan ben ik blij dat ik Leaseplan VIP kaartjes had en gratis mocht parkeren in P7 (1 minuutje lopen) :banaan:

Iemand al een link gevonden naar de Veronica R8 foto's?

M@rcel

Bericht door M@rcel » 25 jan 2010, 09:41

Zaterdagavond was ik er met mijn vriendin,

Parkeren was rond 18:15 in ieder geval geen enkel probleem.
Die hal met auto's was stervens druk, echt zo'n AutoRai gevoel waar ik een pesthekel aan heb.

Veel vrouwen schijnen R8's mooi te vinden, in die hal riep er eentje met Gronings accent tegen haar vriend, kijk een RRRRRRRRRRRRR AAAAAAAAAAAAAACHT. Op het stoeltje naast me tijdens de show begon een gothicbabe de blauwe R8 de verwelkomen met gebaren alsof ze richting Mekka zat te bidden.
Wat moet je met dat soort vrouwen? Ik zij nog tegen m'n vriendin, de dag dat jij het in je hoofd haalt om enthousiast naar auto's te gillen, vlieg je de laan uit.... 8)

De show zelf best leuk zolang de heren zelf aan het woord waren. Dat stuntgedoe vond ik te langdradig, zeker met die bol vol met motoren en die zogenaamde Stig. Voetballen overigens wel vermakelijk, zou het best eens willen proberen.
Trouwens lekker als er van die West-Friezen achter je zitten, die bij iedere auto die het podium opkomt ze met naam en toenaam gaan benoemen...en de hele tijd "MAAT" naar elkaar gillen als ze weer van iets onder de indruk zijn. Heb ik iets gemist of zo?

Idd jammer van die keiharde muziek, hoor liever een V8 Compressor of W16 brullen.
Paddock toer ook weer helemaal tjokvol, dus maar zo snel mogelijk tussendoor gelopen.

Conclusie: Gold zonde van je centen en Hammond is echt klein :wink:
Laatst gewijzigd door M@rcel op 25 jan 2010, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 25 jan 2010, 09:45

Dennis Orgers schreef: Ik denk dat ze de muziek juist zo hard zette want anders had je die exoten alleen maar stationair hebben kunnen horen. Ik denk niet dat die boven de 1500 toeren zijn gekomen.
Toen ze wegreden waren ze de muziek vergeten, toen kon je ze wel horen, zelfs bij zulke lage toerentallen klonk het heerlijk.

KW

Bericht door KW » 25 jan 2010, 14:55

JWD schreef: Maar voor de rest zijn alle teksten dezelfde, verschrikkelijk lijkt me dat dagen achtereen dezelfde teksten opdreunen en moeten doen of je een 'live' conversatie voert.
Toch iets minder live dan ze doen geloven dus... meer een live herhaling ;).
Ik denk dat de aanwezigheid van James een enorm verschil is geweest ten opzichte van Beau. De 'chemie' tussen Jeremy, Richard en Beau is er gewoon niet, die er met James wel is. Verder kan ik me voorstellen dat de grappen op latere voorstellingen voor hunzelf ook een heel stuk afgezaagder zijn dan bij de eerste voorstelling. Donderdag kwamen ze echt spontaan over en hadden ze zelf ook echt lol, iets wat ik in filmpjes van latere voorstellingen minder of zelfs niet meer terugzie.

Stunts echter kun je zovaak herhalen als je wil, dat blijft machtig om te zien en ziet er niet 'herhaald' uit, maar met grappen maken werkt dat niet goed idd.

Ofwel voor een volgende keer: bestel tickets voor de eerste voorstelling! (geldt eigenlijk voor elke soortgelijke show)

Shakes

Bericht door Shakes » 25 jan 2010, 15:04

Wijze tips van een wijze jongeman
:thumbup:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 25 jan 2010, 15:34

Ja bedankt KW, ik zal er volgend jaar wanneer ik met Nandor gaat aan denken :thumbup:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 25 jan 2010, 16:21

Wij zijn hebben trouwens de auto geparkeerd bij station Duivendrecht, veruit de meeste plekken waren bij aankomst en vertrek vrij. Vanaf Duivendrecht is het slechts 1 halte naar de RAI. Echt een aanrader :thumbup:.

CRZ

Bericht door CRZ » 25 jan 2010, 16:53

Voor de volgende keer; Parkeer achter bij het Vivaldi gebouw. Is 2 minuten lopen...

Rallye

Bericht door Rallye » 25 jan 2010, 18:11

Zoals ik al schreef: een volgende keer regelen we het vervoer/transport wel anders. ;)

Thanx voor de tips!

Topfuel

Bericht door Topfuel » 25 jan 2010, 18:47

@ Nandor en Hans: KW zit altijd vol goeie ideeen tips. Echt top! :thumbup:

Gijs.

Bericht door Gijs. » 25 jan 2010, 19:25

Mijn compilatie van de show (10 minuten) voor de mensen die niet geweest zijn:

Eventjes doorklikken naar Youtube voor betere kwaliteit en een grotere video.

Was echt enorm gaaf :mrgreen:

Plaats reactie