Opel in 8.14 over de ring
- RVV
Opel in 8.14 over de ring
http://www.autoblog.nl/archive/2006/04/ ... _opc_op_lp
Deze dus, getest door sportauto in een speciale tuningsuitgave. 8.14 rondje ring.
285pk ofzo gastank semi slicks en speciaal schroefsetje eronder. Standaard onderstel eraf gesloopt.
Ik vind het een prestatie !
Deze dus, getest door sportauto in een speciale tuningsuitgave. 8.14 rondje ring.
285pk ofzo gastank semi slicks en speciaal schroefsetje eronder. Standaard onderstel eraf gesloopt.
Ik vind het een prestatie !
- Michel P
- Jan Visser
-
Volvo's zijn anders erg betrouwbaar op LPG, ze werden ook aangeboden als Bi-Fuel.
Overigens is de kloptvastheid (RON waarde) van LPG hoger als die van gewone benzine. De verbrandingswaarde is daarintegen ook lager. Een goede tuner zou een auto hier perfect op kunnen afstellen waardoor je vermogen wint tegenover standaard benzine (racebenzine niet meegerekend).
Overigens is de kloptvastheid (RON waarde) van LPG hoger als die van gewone benzine. De verbrandingswaarde is daarintegen ook lager. Een goede tuner zou een auto hier perfect op kunnen afstellen waardoor je vermogen wint tegenover standaard benzine (racebenzine niet meegerekend).
- Fabian
De problemen (of het voorkomen ervan) mt LPG beginnen wat mij betreft met de inbouw.
Echt, ik heb auto's rijden waarbij het ALTIJD kut is, en auto's zonder een probleempje. Vaak komen die bijvoorbeeld van 1 bepaalde inbouwer af. Echt het is een wereld van verschil of er wat aandacht is besteed aan de inbouw, bekabeling etc. Laat je LPG bijvorbeeld inbouwen van Ton van Nieuwenhuisen in Houten, kan je bijna garanderen dat ie het jaren probleemloos doet.......
Maar knap van Opel
Echt, ik heb auto's rijden waarbij het ALTIJD kut is, en auto's zonder een probleempje. Vaak komen die bijvoorbeeld van 1 bepaalde inbouwer af. Echt het is een wereld van verschil of er wat aandacht is besteed aan de inbouw, bekabeling etc. Laat je LPG bijvorbeeld inbouwen van Ton van Nieuwenhuisen in Houten, kan je bijna garanderen dat ie het jaren probleemloos doet.......
Maar knap van Opel

- Edwin van der Velden
- Jan Visser
Dat ben ik zeker met je eens Fabian.Er zit echt een wereld van verschil in de manier waarop LPG instalaties word ingebouwd.Sommigen maken er echt een zooi van.
Maar om de prijs aantrekkelijk te houden word er naar mijn smaak te goedkoop geproduceerd.De kwaliteit van de onderdelen laat vaak te wensen over.Vooral de gascomputers en verdampers gaan vaak stuk.De eerste paar jaar nadat een LPG instalatie is ingebouwd valt het allemaal nog wel te overzien, maar zodra de auto de 3/4 jaar gepaseerd is gaat er mijn inziens toch een hoop stuk hoor.
Maar om de prijs aantrekkelijk te houden word er naar mijn smaak te goedkoop geproduceerd.De kwaliteit van de onderdelen laat vaak te wensen over.Vooral de gascomputers en verdampers gaan vaak stuk.De eerste paar jaar nadat een LPG instalatie is ingebouwd valt het allemaal nog wel te overzien, maar zodra de auto de 3/4 jaar gepaseerd is gaat er mijn inziens toch een hoop stuk hoor.
- Jan Visser
Klopt, Volvo's staan er om bekend dat ze er goed tegen LPG kunnen.Ik ken er zat die 3/4/5 ton gedraaid hebben zonder dat de cilinderkop er ooit ook maar een keer af is geweest.Vooal de 5 cilinders zijn erg goed.Tom Haex schreef:Volvo's zijn anders erg betrouwbaar op LPG, ze werden ook aangeboden als Bi-Fuel.
- Macboy
- Jan Visser
Hoeveel vermogen heb je dan?En dan heb je (Steinmetz kennende) wel een heel erg opvallende ideale gezinsauto denk ik.Macboy schreef:Even weer iets meer on topic: Steinmetz is een geweldige betaalbare tuner. In Essen stond een Steinmetz Vectra Station, 3.2 V6 getuned en al met spoilers, velgen etc voor EUR 39.000
Dan heb je echt een ideale gezinsauto !
(let wel, gewoon vaste prijs, dus geen aanbieding of zo !)