Opel in 8.14 over de ring

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Opel in 8.14 over de ring

Bericht door RVV » 14 dec 2006, 17:32

http://www.autoblog.nl/archive/2006/04/ ... _opc_op_lp

Deze dus, getest door sportauto in een speciale tuningsuitgave. 8.14 rondje ring.

285pk ofzo gastank semi slicks en speciaal schroefsetje eronder. Standaard onderstel eraf gesloopt.


Ik vind het een prestatie !

Online
Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7205
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 14 dec 2006, 18:07

Zeker,

Is zo'n 20s sneller dan een standaard Astra OPC!

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39999
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 14 dec 2006, 19:13

Zie je nou, het zijn best lekkere wagentjes die Opeltjes ;)

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 14 dec 2006, 19:13

Er zouden meer tuners de mogelijkheden van LPG moeten uitnutten, had dit ooit al gelezen, prachtig. Toch een hele schone brandstof LPG, drama dat de NL staat weer de verkeerde prioriteiten stellen. Laten ze diesel maar verbieden.

Michel

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 14 dec 2006, 21:44

Van mij mogen ze LPG verbieden.

Als er iets rond rijd met een hoop ellende is wel auto's op LPG (en franse auto's).Achteraf ingebouwde rotzooi :evil:

Gas is om op te koken en niet om op te rijden.

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 14 dec 2006, 22:58

Volvo's zijn anders erg betrouwbaar op LPG, ze werden ook aangeboden als Bi-Fuel.

Overigens is de kloptvastheid (RON waarde) van LPG hoger als die van gewone benzine. De verbrandingswaarde is daarintegen ook lager. Een goede tuner zou een auto hier perfect op kunnen afstellen waardoor je vermogen wint tegenover standaard benzine (racebenzine niet meegerekend).

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7227
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 14 dec 2006, 23:04

De problemen (of het voorkomen ervan) mt LPG beginnen wat mij betreft met de inbouw.

Echt, ik heb auto's rijden waarbij het ALTIJD kut is, en auto's zonder een probleempje. Vaak komen die bijvoorbeeld van 1 bepaalde inbouwer af. Echt het is een wereld van verschil of er wat aandacht is besteed aan de inbouw, bekabeling etc. Laat je LPG bijvorbeeld inbouwen van Ton van Nieuwenhuisen in Houten, kan je bijna garanderen dat ie het jaren probleemloos doet.......

Maar knap van Opel :)

Gebruikersavatar
Edwin van der Velden
Berichten: 436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Edwin van der Velden » 14 dec 2006, 23:55

Wij hebben een aantal 1.8 20V T's rijden op Lpi met chiptuning, aangepast programma. Zijn sneller op gas als op benzine.

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 15 dec 2006, 00:00

Dat ben ik zeker met je eens Fabian.Er zit echt een wereld van verschil in de manier waarop LPG instalaties word ingebouwd.Sommigen maken er echt een zooi van.

Maar om de prijs aantrekkelijk te houden word er naar mijn smaak te goedkoop geproduceerd.De kwaliteit van de onderdelen laat vaak te wensen over.Vooral de gascomputers en verdampers gaan vaak stuk.De eerste paar jaar nadat een LPG instalatie is ingebouwd valt het allemaal nog wel te overzien, maar zodra de auto de 3/4 jaar gepaseerd is gaat er mijn inziens toch een hoop stuk hoor.

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 15 dec 2006, 00:06

Tom Haex schreef:Volvo's zijn anders erg betrouwbaar op LPG, ze werden ook aangeboden als Bi-Fuel.
Klopt, Volvo's staan er om bekend dat ze er goed tegen LPG kunnen.Ik ken er zat die 3/4/5 ton gedraaid hebben zonder dat de cilinderkop er ooit ook maar een keer af is geweest.Vooal de 5 cilinders zijn erg goed.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 15 dec 2006, 12:48

Even weer iets meer on topic: Steinmetz is een geweldige betaalbare tuner. In Essen stond een Steinmetz Vectra Station, 3.2 V6 getuned en al met spoilers, velgen etc voor EUR 39.000

Dan heb je echt een ideale gezinsauto !

(let wel, gewoon vaste prijs, dus geen aanbieding of zo !)

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 15 dec 2006, 13:43

Macboy schreef:Even weer iets meer on topic: Steinmetz is een geweldige betaalbare tuner. In Essen stond een Steinmetz Vectra Station, 3.2 V6 getuned en al met spoilers, velgen etc voor EUR 39.000

Dan heb je echt een ideale gezinsauto !

(let wel, gewoon vaste prijs, dus geen aanbieding of zo !)
Hoeveel vermogen heb je dan?En dan heb je (Steinmetz kennende) wel een heel erg opvallende ideale gezinsauto denk ik.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 15 dec 2006, 14:11

39000 duitse prijs zeker, NL over de 50K ? Dan toch maar wat anders

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Kasteel, Majestic-12 [Bot], Semrush [Bot] en 22 gasten