Alles over Top Gear LIVE - Amsterdam RAI

Dit is ons algemene autoforum.
Luuk

Re: Alles over Top Gear LIVE - Amsterdam RAI

Bericht door Luuk » 23 jan 2010, 02:30

Jaa, vanmiddag/vanavond de show dus gezien! Ik moet zeggen, ondanks het vele stuntwerk enzo (wat overigens ook cool was om te zien!!), vond ik het zeer Top Gear.
Dezelfde heerlijke droge Britse humor, leuke interactie met het publiek, en ik heb meerdere malen hard moeten lachen! :clap: :roflol:

Heb 'r dus zéker geen spijt van, en leuk dat ik die JC, RH én natuurlijk BvED :mrgreen: in real life heb gezien. Overigens zat ik helemaal achterin, op de op één na laatste rij, vlak voor het technische zenuwcentrum met de knoppen en spotlights. Ja, dan zit je ver van het 'podium' af, maar aan de andere kant: wij hadden mooi niemand achter ons, dus konden zo hoog zitten etc als we wilden zonder dat iemand er last van had.

Ik heb wel enkele foto's genomen, maar geen kwaliteitsplaatjes ofzo, gewoon een kiekje hier en daar: 'k kwam er immers om de show zelf te kijken! :mrgreen:

Afbeelding

Morgen (nouja, vandaag) misschien nog wat meer fotootjes. :wink: :thumbup:

KW

Bericht door KW » 23 jan 2010, 02:35

Je zat wel hoog, maar wel aardig in het midden. Wij zaten halverwege de hoogte denk ik, maar wel vrij links van het midden. JC, RH en JM stonden over het algemeen vrij ver naar rechts dus dat was wel jammer... Maar mooi dat je er van genoten hebt :D :clap:

Edit:
hier op jouw foto camera's genoeg te zien trouwens :mrgreen:
Laatst gewijzigd door KW op 23 jan 2010, 03:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Luuk

Bericht door Luuk » 23 jan 2010, 02:40

:banaan:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 23 jan 2010, 11:40

KW schreef:RTL maakt er een zootje van, niet echt voorbereid, hebben niet echt de regie van hun eigen programma in handen... dus Jeremy en Richard namen het programma zowat over :lol: echt humor :mrgreen:
Hehe mooi om te zien. Ook Wouter van Autoblog kwam er niet tussen, maar het lijkt me ook erg moeilijk om een tv-held als Jeremy in een interview te begeleiden. Hij heeft echt plezier in zn vak en dat straaltie graag uit. Zijn maar weinig presentatoren die hem dat nadoen.. nouja.. mensen van het Jay Leno caliber, maar dat zijn er niet zoveel.

Ik ben benieuwd hoe de klik was met Beau eigenlijk :D

Femme

Bericht door Femme » 24 jan 2010, 02:16

Ik ben er vrijdagmiddag geweest en vond het wel aardig. Het was zeer vermakelijk zolang de heren aan het woord waren. De rondcrossende auto's konden me we minder boeien.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 24 jan 2010, 08:34

Gisteravond geweest en vond het top, waren maar 2 dingen die me stoorden. 1 de muziek die zo hard stond dat je oa de amg's niet kon horen (echt). 2 het goldticket verhaal een aanfluiting was.

RobS

Bericht door RobS » 24 jan 2010, 09:28

Waar staan de foto's die gemaakt werden bij de zwarte R8?

Maus335i

Bericht door Maus335i » 24 jan 2010, 10:24

RobS schreef:Waar staan de foto's die gemaakt werden bij de zwarte R8?
Ook al naar gezocht, kan ze helaas niet vinden. Dat meisje zei dat ze op "de site" zouden komen, maar zowel op Veronica als op de site van het evenement niks te vinden.

Trouwens inderdaad -1 van het geluid. Sloeg nergens op dat het zó hard moest. Iemand achter ons was al vrij snel richting huis omdatie zich doodergerde aan dat lawaai. Zullen ze ongetwijfeld een regen klachten over hebben gekregen (en hopelijk van leren).

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 24 jan 2010, 10:54

Zaten die donutdraaiende 360's erbij, waarvan vorig jaar gezegd werdt dan het omgebouwde mr2'tjes waren?

Knot

Bericht door Knot » 24 jan 2010, 10:55

Mooi opgezet die bowling scene, humor als vanouds!

RobS

Bericht door RobS » 24 jan 2010, 11:35

Maus335i schreef:
RobS schreef:Waar staan de foto's die gemaakt werden bij de zwarte R8?
Ook al naar gezocht, kan ze helaas niet vinden. Dat meisje zei dat ze op "de site" zouden komen, maar zowel op Veronica als op de site van het evenement niks te vinden.
Dat meisje was ook niet de aller snuggerste, volgens mij had ze voor het eerst een camera in d'r handen :whistle:

Marsnel
Auto: Civic B18c | E91 335D

Bericht door Marsnel » 24 jan 2010, 13:08

Ben gister geweest.. Was opzich wel leuk, vooral het stuntteam, de AMG's in het begin, en het voetballen.

Vond het alleen wel jammer dat ze met de uber-dure sportauto's alleen stapvoets een rondje voor het publiek langs reden... Wat heb ik daar nou aan? Laat dan even het uitlaat geluid horen, of maak een leuke burnout..

Die beau-van-dinges.. is echt een misser. Koude kak dat zich ineens met auto's gaat bemoeien..
Richard en Jeremy waren daarentegen wel hardstikke leuk.

Fabian

Bericht door Fabian » 24 jan 2010, 14:35

Femme schreef:Ik ben er vrijdagmiddag geweest en vond het wel aardig. Het was zeer vermakelijk zolang de heren aan het woord waren. De rondcrossende auto's konden me we minder boeien.
Zelfde verhaal. Al dat gestunt hoefde echt niet. Muziek veel te hard, dus je hoort geen enkele auto.

Maar heb me verder wel kostelijk vermaakt gisterenavond :D

Rein

Bericht door Rein » 24 jan 2010, 15:12

Nou ben net terug... pff nou die €50 was het iig niet waard! Eigenlijk is inmiddels er alles al over gezegd. Veel te veel muziek en weinig actie met de (gave) wagens die er wel waren! Ik had er echt meer van verwacht, ik kwam voor het geluid en het ruiken van het rubber van die wagens.

Met Hammond & Clarkson was het verder wel lachen, beetje jammer van Beau. Eens maar nooit weer, in het gevolg maar gewoon weer topgear op tv kijken :)

Rupie

Bericht door Rupie » 24 jan 2010, 15:26

Dus jullie zijn allemaal in de T van Topgear marketing gevallen. Wat een verrassing! :shithappens: :angel:

Rallye

Bericht door Rallye » 24 jan 2010, 15:29

Ik ben gistermiddag ook geweest, had van mijn vrouwtje 2 Gold-kaartjes gekregen voor Kerst ;).

De show was vermakelijk, echt Top Gear. Beau probeerde het leuk maar werd desondanks zwaar ondergesneeuwd door zijn Britse collega's. Nu helpt het misschien ook niet dat ik uberhaupt geen fan van die 'bal' ben. Ik vond het in ieder geval jammer dat May er niet was.

Beau zou er zogenamd voor de vertaling zijn, nou... ik heb hem misschien 3 Nederlands woorden horen zeggen. JC kon overigens ook een Nederlands woordje: Swaffelen. :)
Het Engels is voor ons Nederlanders gewoon goed te volgen, dus wat mij betreft mogen de 3 heren van TG het volgende keer gewoon zelf doen.

Verder vond ik het jammer dat de supercars maar heel langzaam voorbij reden en zoals hier eerdr is gemeld, stond de muziek vrij hard. Nu kan ik dat prima handelen, maar het motorgeluid was dus niet te horen. Gemiste kans en ik hoop dat dat een volgende keer beter is.

Verder vond ik dat het personeel van de RAI nog veel te leren heeft. Je zou verwachten dat ze daar na zoveel beurzen, concerten, evenementen etc. wat zouden hebben geleerd voor wat betreft het parkeerbeleid en het inzetten van pendelbussen. Mijn conclusie is dat ze in al die jaren 1 ding hebben geleerd: Ze zijn het creeren van totale chaos meer dan meester...
Route-info die komende vanaf de A2-A10 pas voor de deur van de RAI werd duidelijk gemaakt , waardoor je 20km om kon rijden via Amstelveen. Vanaf andere kanten van A'dam zou dat beter zijn geregeld, had ik begrepen. Busschauffeuse van de pendeldienst die niet met haar bus overweg leek te kunnen: ze kreeg het in ieder geval niet voor elkaar om op de parkeerplaats te keren. Gelukkig voor haar was er een mannelijke collega in de buurt die het wel voor elkaar kreeg en de opstopping die ze veroorzaakte op te heffen.
Verder nog de manier waarop er werd omgegaan met het regelen van de mensen die terug naar de parkeerplaats wilden. Er stond een lange rij mensen netjes te wachten in de regen/sneeuw, stoppen er 2 harmonica bussen in het midden van de rij en gooien hun deuren open: totale chaos was het geval. Mensen begonnen te rennen, springen, duiken.... Leuk voor degenen met (kleine) kinderen! :please:

Al met al heb ik mezeker wel vermaakt, een tweede keer sluit ik dan ook zeker niet uit. Het transport/vervoer zal ik waarschijnlijk wel anders gaan doen.

monika

Bericht door monika » 24 jan 2010, 17:18

Ook 2 vip kaarten gekocht ( voor mijn man ), waren ruimschoots op tijd in amsterdam maar door de slechte parkeer voorzieningen kwamen ze te laat ( 5 min ) voor de show.
Zij mochten de show niet in met nog een heleboel andere mensen...
Erg slecht geregeld en een hoop geld verloren.

Zijn er meer mensen die ook er niet in mochten??

Maus335i

Bericht door Maus335i » 24 jan 2010, 17:26

@Monika, ene kant is het natuurlijk eigen verantwoordelijkheid om op tijd binnen te komen. De deuren zijn 2u van te voren geopend en er wordt uitdrukkelijk gevraagd om 1u van te voren aanwezig te zijn. Desalniettemin vind ik het schandalig, want op de 1e avond (donderdag) werden er tot een kwartier na het begin nog mensen binnengelaten. Iets waar ik me flink aan zat te ergeren, want dat continu gewandel blokkeert je zicht flink.

Fabian

Bericht door Fabian » 24 jan 2010, 17:54

Maus335i schreef:@Monika, ene kant is het natuurlijk eigen verantwoordelijkheid om op tijd binnen te komen. De deuren zijn 2u van te voren geopend en er wordt uitdrukkelijk gevraagd om 1u van te voren aanwezig te zijn. Desalniettemin vind ik het schandalig, want op de 1e avond (donderdag) werden er tot een kwartier na het begin nog mensen binnengelaten. Iets waar ik me flink aan zat te ergeren, want dat continu gewandel blokkeert je zicht flink.
+1!

Gisteravond zelfs tot 30 min na start van de show. ZEER irritant, heb me daar echt aan geergerd :twisted:

Rallye

Bericht door Rallye » 24 jan 2010, 17:59

monika schreef:Ook 2 vip kaarten gekocht ( voor mijn man ), waren ruimschoots op tijd in amsterdam maar door de slechte parkeer voorzieningen kwamen ze te laat ( 5 min ) voor de show.
Zij mochten de show niet in met nog een heleboel andere mensen...
Erg slecht geregeld en een hoop geld verloren.

Zijn er meer mensen die ook er niet in mochten??
Wij waren ruim 1,5 uur voor de show tot op de voordeur van de RAI gearriveerd; en toen mochten we 20 km omrijden naar een andere parkeergelegenheid. Met het pendelbussendrama erbij waren wij nog maar net op tijd om toegang tot de show te krijgen. We haden geen 10 min later moeten komen, want toen we net gingen zitten werd de laatste oproep voor aanvang van de show al gegeven.
Ik snap dat de organisatie graag wil dat je op tijd bent (en waarschijnlijk willen de meeste mensen dat zelf ook wel), maar als het parkeren zo dramatisch geregeld is, is een algemene stelregel van 3 uur waarschijnlijk nog niet genoeg.

Tijdens de show gistermiddag wees JC nog op 2 legen stoelen in de Gold-tribune en grapte dat deze 2 personen waarschijnlijk met een Alfa Romeo wilden komen en het daarom dus niet hadden gered.

KW

Bericht door KW » 24 jan 2010, 19:40

Rallye schreef:Wij waren ruim 1,5 uur voor de show tot op de voordeur van de RAI gearriveerd; en toen mochten we 20 km omrijden naar een andere parkeergelegenheid. Met het pendelbussendrama erbij waren wij nog maar net op tijd om toegang tot de show te krijgen. We haden geen 10 min later moeten komen, want toen we net gingen zitten werd de laatste oproep voor aanvang van de show al gegeven.
Ik snap dat de organisatie graag wil dat je op tijd bent (en waarschijnlijk willen de meeste mensen dat zelf ook wel), maar als het parkeren zo dramatisch geregeld is, is een algemene stelregel van 3 uur waarschijnlijk nog niet genoeg.
WTF, zo slecht geregeld met parkeren?? :shocking: Donderdag hebben wij helemaal niks van chaos meegemaakt, alles rustig op een gewone spits-drukte na. Wij waren dan ook ruim 2 uur van te voren daar aangekomen, ongeveer toen de deuren dus open gingen.

Maar als ik het zo lees kunnen ze de volgende keer beter de mensen adviseren 2 uur van te voren aanwezig te zijn, ipv 1 uur... :bag:

Tijdens de show gistermiddag wees JC nog op 2 legen stoelen in de Gold-tribune en grapte dat deze 2 personen waarschijnlijk met een Alfa Romeo wilden komen en het daarom dus niet hadden gered.
Typisch JC weer :lol:

Fabian

Bericht door Fabian » 24 jan 2010, 19:49

Rallye schreef:[

hmm, t kwam over als een spontane grap, dat deed ie dat wel weer goed moet ik zeggen. :thumbup:

Maar ik begrijp dat ie die grap elke show maakte, das dan ergens wel weer jammer. :bag:

Rallye

Bericht door Rallye » 24 jan 2010, 19:54

Fabian schreef:
Rallye schreef:[

hmm, t kwam over als een spontane grap, dat deed ie dat wel weer goed moet ik zeggen. :thumbup:
Ik moest er inderdaad ook om lachen. Al kon ik me heel goed voorstellen dat het niet aan de auto zou hebben gelegen. ;)

Maus335i

Bericht door Maus335i » 24 jan 2010, 19:59

Fabian schreef:hmm, t kwam over als een spontane grap, dat deed ie dat wel weer goed moet ik zeggen. :thumbup:

Maar ik begrijp dat ie die grap elke show maakte, das dan ergens wel weer jammer. :bag:
Op donderdagavond maakte hij die grap niet. Valt me wel op datie sommige grappen hergebruikt (die hij wellicht tijdens de shows verzint), maar lekker boeiend :D Cabaratiers maken ook jaar in en jaar uit ingestudeerde grappen en toch zijn ze leuk :)

Robertdj

Bericht door Robertdj » 24 jan 2010, 21:36

Welke idioot kwam er op het idee om keiharde takkeherrie te draaien waardoor men de driftende SL63 niet kon horen... :wtf:

Plaats reactie