Officieel: BMW 5 Serie

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

BMW introduceert nieuwe 5 Serie

Mooi
108
72%
Laat maar zitten
9
6%
Eerst 'in het echt' zien
34
23%

Totaal aantal stemmen: 151

Joop

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door Joop » 23 jan 2010, 23:28

romo schreef:Ik bedoel de M5 Joop...........................de M serieshebben (helaas) een andere dash verlichting, althans in de klokken.................
... :hmmm:

...heb de E9x M3 ook nog niet in het donker gereden; is me dus nooit opgevallen....

...dan idd. terechte opmerking. :thumbup:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 jan 2010, 00:01

Even voor de indruk

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8_RPitIR ... re=related[/youtube]

En dan denk ik altijd hier aan;

Afbeelding

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 jan 2010, 16:18

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aq8dILBn ... r_embedded[/youtube]

Vooral die laatste paar seconden..................die doen het hem............... :shock: :love: :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 24 jan 2010, 21:30

Ik vind de verlichting juist mooi in de M5. En ook de M3 natuurlijk.

romo

Bericht door romo » 24 jan 2010, 21:57

Rico schreef:Ik vind de verlichting juist mooi in de M5. En ook de M3 natuurlijk.

Zo zien we maar dat smaken verschillen...........

Het wit is te "hard" IMHO......

Het vloekt te veel met het overige amber/oranje

Kortom; ik heb deze keus nooit kunnen begrijpen.........

Macboy

Bericht door Macboy » 25 jan 2010, 11:43

Ik moet opmerken dat de HE prijs relatief gezien niet extreem hoog is, maar wel übercompleet. Daarbij de opmerking dat de meeste 5-series geleasd worden en die 9k zeer gunstig in de lease zal uitvallen (dat is overigens ook de reden waarom HE pakketten in NL bestaan).

En ik vind dat BMW erin is geslaagd om de prijslijst relatief kort en overzichtelijk te houden. Eigenlijk zit echt álles in het HE pakket dat je hartje zou mogen begeren. Sommigen willen nog meer, maar het hoeft dan echt niet meer. Zelfs lederen bekleding zit erbij voor die prijs.

Voor mij de enige overgebleven te overwegen opties:

- zwarte hemel (€ 467)
- eventueel velgen
- nappa leder (€ 1250)
- elektrische stoelen (€ 1350)
- high professional audio (€ 1250)

Aan deze twee plaatjes zie je wat een prachtig design de 5-serie heeft gekregen. Denk dat ik hem IRL helemaal geweldig ga vinden !

Afbeelding
Afbeelding

RVV

Bericht door RVV » 25 jan 2010, 11:48

Ja HE is echt supercompleet. Viel mij ook al op. Ik zou die 20 inch styling 281 er nog bij willen en zwarte hemel verder klaar.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 25 jan 2010, 11:54

Ik vind hem ook heel erg fraai! :thumbup: Een E klasse vind ik er oubollig bij.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 25 jan 2010, 11:56

Die neus vind ik echt geen porem, lijkt erop geplakt van een verkeerd model.
E60 had toch echt een veel eigenwijzere blik, een havik toc. een soort plat-
geslagen Sid uit Ice Age nu. En de algehele lijn vind ik op de curven die Ilja
net uitvergroot ook zo 13 in dozijn. Nee, echt een saaie auto.

Interieur en nieuwe gadgets zijn natuurlijk super, overigens - en met een M pakket
kan de hele auto anders ogen, dus ik wacht af.

Macboy

Bericht door Macboy » 25 jan 2010, 12:13

Afbeelding
Afbeelding

Jammer dat BMW de tellers toch te modern heeft gehouden zoals in de 7-serie. Het klassieke uit het huidge had mijns inziens NOOIT mogen verdwijnen. Enige minpunt. Hoewel het natuurlijk wel veel beter is dan de misstap uit de 7-serie.

allen

Bericht door allen » 25 jan 2010, 12:20

Ravin ///M schreef:Die neus vind ik echt geen porem, lijkt erop geplakt van een verkeerd model.
E60 had toch echt een veel eigenwijzere blik, een havik toc. een soort plat-
geslagen Sid uit Ice Age nu. En de algehele lijn vind ik op de curven die Ilja
net uitvergroot ook zo 13 in dozijn. Nee, echt een saaie auto.

Interieur en nieuwe gadgets zijn natuurlijk super, overigens - en met een M pakket
kan de hele auto anders ogen, dus ik wacht af.

Smaken verschillen. Ik moet bij de E60 steeds aan de bril van Lady Edna denken:
Afbeelding

Wat ik overigens ook altijd jammer heb gevonden (dus ook bij de E39 waar ik het zelf mee moet doen) zijn de zilveren ringen in de tellerbak. Maak die van mooi strak alu, rvs, weet ik het. Dat geverfde plastic randje had je imho dan beter weg kunnen laten. Doet afbreuk aan de kwaliteitsindruk.

romo

Bericht door romo » 25 jan 2010, 14:14

Jammer dat BMW de tellers toch te modern heeft gehouden zoals in de 7-serie. Het klassieke uit het huidge had mijns inziens NOOIT mogen verdwijnen. Enige minpunt. Hoewel het natuurlijk wel veel beter is dan de misstap uit de 7-serie.
Hier ben ik het met je oneens Ilija, de 4 klokken die nu dus tergkomen, das pas klassiek, de huidige is te modern, nog steeds...........

Kijk ook even naar die, te korte, wijzers in de klokken van de huidige...........ziet ook niet uit, de nieuw, waar ze door het "centrum" lopen, geeft een veel betere blik, en doet de wijzers optisch langer lijken. Die foto`s geven dat prachtig weer.........

Verder denk ik dat de kar het IRL weer veel beter doet dan op de gevoelige plaat.........

Macboy

Bericht door Macboy » 25 jan 2010, 18:28

allen schreef:Ik moet bij de E60 steeds aan de bril van Lady Edna denken
:mrgreen: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... travestiet" onclick="window.open(this.href);return false;

Hansv (Hans van Velzen)

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 25 jan 2010, 18:59

Ha, die Fappers;
romo schreef:
Hier ben ik het met je oneens Ilija, de 4 klokken die nu dus tergkomen, das pas klassiek, de huidige is te modern, nog steeds...........

Kijk ook even naar die, te korte, wijzers in de klokken van de huidige...........ziet ook niet uit, de nieuw, waar ze door het "centrum" lopen, geeft een veel betere blik, en doet de wijzers optisch langer lijken. Die foto`s geven dat prachtig weer.........

Verder denk ik dat de kar het IRL weer veel beter doet dan op de gevoelige plaat.........
Eens met Romo; de klokkenwinkel van de F01 en de F10 is weer zoals we van BMW gewend waren; losse klokken, wit op zwart, overzichtelijk,
lange slanke tellernaalden en als kersje op de cake ook nog eens een olietemperatuurmeter standaard! Helemaal goed wat mij betreft.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 25 jan 2010, 19:44

Van mij had BMW ook wel wild mogen hebben gedaan en de XJ gevolgd hebben:

vanaf 0:38

romo

Bericht door romo » 25 jan 2010, 21:11

Hansv (Hans van Velzen) schreef:Ha, die Fappers;
romo schreef:

Eens met Romo; de klokkenwinkel van de F01 en de F10 is weer zoals we van BMW gewend waren; losse klokken, wit op zwart, overzichtelijk,
lange slanke tellernaalden en als kersje op de cake ook nog eens een olietemperatuurmeter standaard! Helemaal goed wat mij betreft.

Zo is het........................dat we snel afscheid mogen nemen van die "geamputeerde" teller naalden........................

Andre

Bericht door Andre » 27 jan 2010, 13:50

Mit dem Automatikgetriebe bringt es der BMW 530d auf ein EU-Gewicht inklusive Fahrer und Gepäck von 1.795 Kilogramm und ist damit sicherlich kein Leichtgewicht

1800kg al voor een 530d :shock:

Tom

Bericht door Tom » 27 jan 2010, 13:54

Las net dat een Audi S4 cabrio al 1900kg weegt :lol:

Andre

Bericht door Andre » 27 jan 2010, 13:56

Dat koop je toch niet 1900kg voor een cabrio

romo

Bericht door romo » 27 jan 2010, 15:39

Gek, zijn ze geworden...........................KNETTERGEK......................

allen

Bericht door allen » 27 jan 2010, 15:46

Lol, de heren rijden stuk voor stuk een auto die dik over de 1.000 kg weegt en ineens maken ze zich druk om een 100-200 kilo extra. Dan hadden jullie niet steeds veiligere, stillere en luxere auto's moeten wensen. :goodnight:

RVV

Bericht door RVV » 27 jan 2010, 15:56

allen schreef:Lol, de heren rijden stuk voor stuk een auto die dik over de 1.000 kg weegt en ineens maken ze zich druk om een 100-200 kilo extra. Dan hadden jullie niet steeds veiligere, stillere en luxere auto's moeten wensen. :goodnight:

Nou ik kan straks met de M5 verder in het lightweight draadje :D

Andre

Bericht door Andre » 27 jan 2010, 15:57

He ik ben lichter gegaan csl:)

romo

Bericht door romo » 27 jan 2010, 20:05

allen schreef:Lol, de heren rijden stuk voor stuk een auto die dik over de 1.000 kg weegt en ineens maken ze zich druk om een 100-200 kilo extra. Dan hadden jullie niet steeds veiligere, stillere en luxere auto's moeten wensen. :goodnight:

Das niet het punt......................................maar blijkbaar is er ondanks de groen hype en het gelul er omheen geen voorschrijdend inzicht voor wat betreft het omlaag brengen van de idd nu reeds absurde massa van auto`s...................

Zuiniger, groener, het is allemaal heel leuk en doet het goed in de marketing, maar het meest simpele om er iets aan te doen "vergeet" men eenvoudig...................maak die karren toch lichter.....................en niet de consument..............

GTRene

Bericht door GTRene » 29 jan 2010, 16:37

BMW M5 op koers voor 2011 @autoweek

Afbeelding

lijkt niet echt uitbundig.

Afbeelding
De vier uitlaatpijpen verraden dat we hier met het snelle topmodel te maken hebben. Door onze eerdere berichtgeving heeft u misschien al kunnen wennen aan het idee dat de M5 geen V10 meer onder de kap krijgt. In plaats daarvan krijgt de BMW een V8 met twee turbo’s voorin, goed voor minimaal 555 pk. Dat vermogen levert het blok namelijk ook in de X5 M en de X6 M. Om die reden kunnen we ook melden dat het maximumkoppel minstens 680 Nm bedraagt.
De M-divisie gaat flink uitpakken met de M5. Het blijft niet bij de sterkere motorisering (de huidige V10 heeft een vermogen van 507 pk), ook het Kers-systeem uit de Formule 1 vindt volgens insiders z’n weg naar de M5. De M DCT-transmissie van de M3 vervangt de SMG-bak uit de huidige M5.
De sprint naar 100 kilometer per uur kost de nieuwe generatie dankzij Launch Control rond de vier seconden. De topsnelheid wordt uiteraard begrensd op 250 kilometer per uur. Zonder die elektrische poortwachter knalt de nieuwe BMW natuurlijk flink door de 300 km/h-barrière.
We hopen op een eerste levensteken van de M5 op de Autosalon van Parijs, in het najaar. Waarschijnlijk is dit –net als BMW in het verleden bij andere modellen deed- in de vorm van een concept-car die voor 90 procent op de productieversie lijkt. Het showdebuut van die versie verwachten we op de NAIAS in Detroit (januari 2011). Halverwege 2011 komt de auto bij de showrooms te staan.
grappig..minimaal 555pk...eneuh rond 4sec das rap. (thnx Robin :hammer: :wink: )
Laatst gewijzigd door GTRene op 29 jan 2010, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie