wouter nu in een BMW 335i

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40222
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: wouter nu in een BMW 335i

Bericht door Knot » 21 jan 2010, 17:54

Hoe staat het inmiddels met het project? Ben wel benieuwd wat er inmiddels aangepast/aangepakt is...

wout
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:04

Re: wouter nu in een BMW 335i

Bericht door wout » 25 jan 2010, 22:59

Heb nog weinig tijd gehad maar hebben hem nu op 370 pk en 530nm , en 500+ nm al vanaf 1850 rpm .We zijn ook wel een tijdje bezig geweest om de brood nodige sensoren in de auto te monteren maar hebben nu wel een bak met info .

Het turbo verhaal word wel moeilijk , de standaard turbo's kunnen niet echt meer leveren dan 1 bar , ga je wel hoger ga je hem alleen pijn doen en gaat de inlaat temp omhoog .+ de EGT temp.
Tevens zitten we met de TD03 turbo ook wel de max in het turbine huis en kwa wiel , ook de as is te dun dus geeft niet echt makkelijke optie's .
We zijn nu bezig om nieuwe turbine huizen te gieten om zo een verantwoorde grotere turbo te maken . deze zal voldoende vermogen opleveren en waarschijnlijk het limit laten zien van het blok .
Er is ook te veel druk verlies in de intercooler en hij is wat te klein . Dit moet ook worden aangepast in combo met grotere injectoren .

Genoeg te doen nog en jammer genoeg heb je dan te maken met te veel andere partijen waar je afhankelijk van bent .


zal van de week wel even een dyno run hier neer zetten .

gr Wouter

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: wouter nu in een BMW 335i

Bericht door RVV » 25 jan 2010, 23:04

wout schreef:Heb nog weinig tijd gehad maar hebben hem nu op 370 pk en 530nm , en 500+ nm al vanaf 1850 rpm .We zijn ook wel een tijdje bezig geweest om de brood nodige sensoren in de auto te monteren maar hebben nu wel een bak met info .

Het turbo verhaal word wel moeilijk , de standaard turbo's kunnen niet echt meer leveren dan 1 bar , ga je wel hoger ga je hem alleen pijn doen en gaat de inlaat temp omhoog .+ de EGT temp.
Tevens zitten we met de TD03 turbo ook wel de max in het turbine huis en kwa wiel , ook de as is te dun dus geeft niet echt makkelijke optie's .
We zijn nu bezig om nieuwe turbine huizen te gieten om zo een verantwoorde grotere turbo te maken . deze zal voldoende vermogen opleveren en waarschijnlijk het limit laten zien van het blok .
Er is ook te veel druk verlies in de intercooler en hij is wat te klein . Dit moet ook worden aangepast in combo met grotere injectoren .

Genoeg te doen nog en jammer genoeg heb je dan te maken met te veel andere partijen waar je afhankelijk van bent .


zal van de week wel even een dyno run hier neer zetten .

gr Wouter
Goh wat zegt mij 1 zo'n post zoveel meer dan al het "gelul" betreffende de .35i van chipbakkers of opgevoerde ,35i rijders. met vermogens van 400pk plus. (ik doel niet op DF'ers).

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: wouter nu in een BMW 335i

Bericht door Petrolhead Tom » 25 jan 2010, 23:15

Ik ben erg benieuwt wat hier uitkomt! Zowieso een super mooie basis! :thumbup:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40222
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: wouter nu in een BMW 335i

Bericht door Knot » 26 jan 2010, 09:51

Mooi technisch onderbouwd verhaal in t kort. Ben benieuwd hoe het plaatje er uiteindelijk uit zal gaan zien!

Die 306pk is natuurlijk maar behelpen standaard ;)

wout
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:04

Re: wouter nu in een BMW 335i

Bericht door wout » 26 jan 2010, 13:40

wat stiekum mijn grootste zorg is is de tractie .

en vooral als je 4x4 bent gewend is dit toch wel meer opletten.

gr Wouter

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: wouter nu in een BMW 335i

Bericht door Marc R » 26 jan 2010, 22:05

knappe auto maar die wielen vind ik echt niet passen. :bag:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40222
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: wouter nu in een BMW 335i

Bericht door Knot » 27 jan 2010, 09:15

wout schreef:wat stiekum mijn grootste zorg is is de tractie .
Beetje fishtailen kan geen kwaad toch? :o

Gebruikersavatar
Jolanda87
Berichten: 138
Lid geworden op: 29 dec 2009, 10:55
Locatie: Uden

Re: wouter nu in een BMW 335i

Bericht door Jolanda87 » 28 jan 2010, 11:09

welkom!!

Disaster
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2010, 11:41

Re: wouter nu in een BMW 335i

Bericht door Disaster » 28 jan 2010, 11:50

Wouw, heb zelf ook een 335i maar wat jij er allemaal mee van plan bent daar kan ik alleen van dromen :D
Ben wel van plan om hem in maart te laten chippen, maar dacht dat 360 pk en 500nm het maximum was dat je kon gaan (als je de rest standaard laat)

Ben wel benieuwd naar je bevindingen hoe je wagen nu rijdt t.o.v toen hij standaard was?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: wouter nu in een BMW 335i

Bericht door GTRene » 28 jan 2010, 11:59

:df: mooi man, en handig als je zoveel zelf kan en doet :clap:

wout
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:04

Re: wouter nu in een BMW 335i

Bericht door wout » 28 jan 2010, 14:03

@ Disaster,

Je mag altijd langs komen en een rondje mee rijden , neem in Maart maar contact met ons op via http://www.mosselmanturbo.com/contact/c ... tails.html

Gr Wouter

Gebruikersavatar
De Schaduw
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 jan 2010, 08:45
Locatie: BMW 330i E90 - Veenendaal

Re: wouter nu in een BMW 335i

Bericht door De Schaduw » 28 jan 2010, 14:08

welkom!!
Ehm. HIj was hier een beetje eerder dan jij. :P

Wel een lekker autootje zeg, potdorie.

Disaster
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2010, 11:41

Re: wouter nu in een BMW 335i

Bericht door Disaster » 29 jan 2010, 12:54

wout schreef:@ Disaster,

Je mag altijd langs komen en een rondje mee rijden , neem in Maart maar contact met ons op via http://www.mosselmanturbo.com/contact/c ... tails.html

Gr Wouter
Oh dit aanbod ga ik zeker niet afslaan :P
Zal je nog iets laten weten.

wout
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:04

Re: wouter nu in een BMW 335i

Bericht door wout » 20 jun 2010, 00:35

Even een kleine update ,

Maar ben weer wat verder met de 335i .
De mods zijn tot nu toe , de titanium uitlaat met nog standaard downpijps en een grotere intercooler .

Het resultaat tot nu toe ,

Max vermogen 401 HP
Max koppel 592 NM

Afbeelding


Dat hij nu nog wat slordig afbouw na het max vermogen komt nog door de standaard downpijps met kat die ik nog heb , Deze worden binnenkort vervangen door 3 inch met 200 cels race kat . ben benieuwd wat dat nog gaat brengen . :D

Gr Wouter

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: wouter nu in een BMW 335i

Bericht door Xave30 » 20 jun 2010, 00:40

:df:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40222
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: wouter nu in een BMW 335i

Bericht door Knot » 20 jun 2010, 01:01

Andere header en cats moet geweldig worden in de grafiek!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: wouter nu in een BMW 335i

Bericht door GTRene » 20 jun 2010, 03:37

nonderjuh wat een koppel :D
nice :df:

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: wouter nu in een BMW 335i

Bericht door Peric » 20 jun 2010, 11:26

Mooie winst nu al.. :thumbup:
Maar er zouden toch grotere turbo's opkomen?

wout
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:04

Re: wouter nu in een BMW 335i

Bericht door wout » 20 jun 2010, 13:12

Nee , er komen geen andere turbo's op .

Dit verpest het koppel onderin , en de winst hiervan is te weinig ten opzichte van de kosten .Ook mede door de lange eind overbrenging die de 335i heeft zal je gewoon een grotere spoolup krijgen . Met een big single turbo zal je dit nog meer hebben .
Ook zijn de standaard turbo's niet echt geschikt om te verbouwen , het word nu wel gedaan door andere bedrijven maar ik ben benieuwd hoelang dit goed gaat . Het asje in de turbo is gewoon te dun . en de turbine wordt alleen maar geclipt .
En omdat de turbo en spruitstuk 1 geheel is moet je de boel loszagen en weer vast lassen , of een heel nieuw spruitstuk maken , maar dan zal je ook weer 2 downpijps nodig hebben .
Maar we gaan natuurlijk wel wat doen, we hebben nu de plannen klaar liggen om er een compressor bij te bouwen .
Deze gaat er voor zorgen dat de turbo's het een heel stuk makkelijker krijgen en op deze manier vergroot je de hoeveelheid lucht stroom veel beter.
Hierover binnekort wel meer . Eerst nog even de downpijps erop en de sofware daar op aan passen en dan gaan we bouwen .

gr Wouter

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Zed240 en 4 gasten