wouter nu in een BMW 335i

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
wout
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:04

wouter nu in een BMW 335i

Bericht door wout » 02 feb 2006, 17:12

ik ben dus wouter en waar het subaru virus aardig in zijn bol is geschoten . Gelukig ook bij mijn vrouwtje en dochter .

Zal effe kort proberen uitleggen .

Ongeveer 5 jaar geleden kocht ik mijn eerste sub weg bij Moree na vrijwel een tijdje standaard rond te hebben gereden wou ik hem wel wat sneller hebben .
Na veel zoeken en neuzen op internet kwam ik er achter dat dit best wel kon .
Eerst een chippie erin en een openuitlaat , daarna toch verder turbo andere intercooler enz. enz . kwam ik rond de 340 pk .

Al snel merkte ik dat het blok bak enz. er toch niet heel lekker tegen kon en dat terwijl ik wel verder wou tunen .
Tja wat moet je dan :twisted: .

Auto verkocht en weer een standaard terug gekocht met motorschade .
Daar heb ik een 2.2 closed-deck ingehangen met aanpaste koppen .
Zodat ik dus meer motor inhoud had en dankzij de aangepaste koppen ook nog eens door kon rijden naar de 8500 rpm .

Tja en als je eenmaal daar aan begint houd het niet meer op met knutselen .
Door schade en schande van deel ontwetenheid wordt je wijzer in het tunen van de auto .
Het eerste blok is nu 1 keer stuk gelopen door te hete olie waar de lagers van subaru toch niet tegen kunnen :? .

Het geheel weer opnieuw opgebouwt en andere type lagers gebruikt en natuurlijk een olie koeler ( die er nog steeds tussen moet )

Mijn streven van vermogen zal waarschijnlijk nooit ophouden , maar zoals de setup nu is moet er toch wel boven de 500+ uitkomen .

Alles bouw ik zelf nu nog ook met advies en raad van mensen die er toch ook wel kaas van hebben gegeten .
kwa motor afstellen wat dan het belangrijkste punt wordt dacht ik in het begin van het project dat laten we wel doen .
Maar door erg hoge prijzen van verschillende tuners werd ik hier toch wel ziek van en ben dit ook maar zelf gaan doen .
En ik moet zeggen dat dit toch wel het alle leukst is . :D

We begonnen met een stand alone systeem van het merk Link .
Dit was een leuk systeem om het zelf te leren .
Al is Link erg beperkt en gaf op mijn auto toch nog wel wat electronische storingen ben ik verder gaan zoeken .
Eerst dacht ik aan Motec of Gems , maar naar prijzen te vergelijken en projecten van andere mensen ben ik over gestapt op Autronic .
Via via zón ecu weten te bemachtigen en aan de gang met dat ding .

Al snel had ik een hele grote big smile en vond het echt een super ecu voor goed betaabaar geld .
Ook onder tussen in contact te zijn gekomen met Autronic zelf om toch dingen te vragen leek het mij wel wat om dealer te worden van Autronic in Nederland want die was er immers nog niet .
Hier voelde Autronic zelf ook wel wat voor .

Dus na dingen afwegen en bepraten ben ik dus Autronic dealer geworden .
Tevens verbreed dit mijn pad naar tunen waar ik mij nog steeds inverdiep en elke dag ook nog veel van leer .
Tja eerste keer trouwens dat ik leer gierig ben geworden :wink:

Hier dan een lijstje van mijn auto waar dus het een en ander aan is verbouwt met hulp van goeie vrienden ook nog om niet te vergeten .
Daaf mijn maat en tevens goeie vriend ouwe gerrit ben ik dan ook nog steeds dankbaar .
MOTOR :

2.2 closed-deck
STI 2.5 krukas
CP zuigers
Pauter drijfstangen
STI lagers
Cometic koppakking
STI kleppen sodium gevult
STI klepveren
JUN Titanium retainers (under buckets)
STI Buckets
JUN 264 nokassen
ARP Kopbouten
Bosch 044
Fuel line parallel
850 injectors
Staal gevlochten benzine leidingen met goodridge koppelingen
Greddy oil catch tank
Invidia 3” downpijp custom made
HKS 3” midden en eind demper
GT-SPEC Manifold
Hybride monster Intercooler bar & plate
RVS buizen werk

TURBO :
P650 Ion preformance

DRIVE TRAIN :
180r achterdiff
6 Speed versnellingbak my03 dccd
Sti koppeling en die doet het nog steed goed
Intrax RS
Tarox 6 pots klauwen
Tarox 328 schijfen
Ferodo remblokken
wrx achter klauwen
Veerpootbrug voor en achter
OZ Superleggera 18” met 225-35 sport contact 2

OUTSIDE :
STI 6 achterspoiler
Orciari achter skirts
Orciari side skirts
Orciari voor lip
Orciari mistkappen
22B roosters
22B gril
STI scoob
STI achterlichten
Clearcorner lights
Heldere stadlichten

INSIDE :
Apexi RSM met G sensor
Apexi AVC-R
Apexi AFR & turbo timer
Greddy EGT meter
Greddy Fuel pressure meter
Omori Turbodruk
Omori Olie druk
Omori Olie temp.
Knock Link
Wide band zeitronix

ECU : AUTRONIC ja erg mooi spul wat ik iedereen adviseer die gek wil doen met zijn auto kwa tuning .

ALARM : Clifford Avantguard 4

tot nu to nog een 11.8 sec. gereden op de 1/4 mile met een turbo druk van 1,5 bar . het is straks de bedoeling om het 2,2 bar te laten draaien .
dyno run komt nog :wink:

Afbeelding

Afbeelding

gr wouter
Laatst gewijzigd door wout op 25 okt 2009, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 02 feb 2006, 17:52

Wouter, wat een stoer ding zeg. Echt respect voor zo'n project.

wout
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:04

Bericht door wout » 03 feb 2006, 14:44

dank je rico ,

en project is het zeker geworden , dit jaar maar eens lekker genieten :lol:

gr wouter

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 03 feb 2006, 14:46

Hoi Wouter,

Auto ziet er clean uit.

Heb je deze samen met D en J opgebouwd?

Michel

wout
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:04

Bericht door wout » 03 feb 2006, 17:37

Meer met d dan met j :wink:

Maar david en ik zijn gewoon goeie vrienden , zodra er wat stuk gaat of gesleuteld moet worden doen we elkaar zijn auto's .En de vrouwen van ons schenken de koffie in en maakte de broodjes :wink: .

We begonnen een paar jaar geleden samen met een 300pk kit , toen dacht ik laat ik eens gek doen en laat ik eens een blok bouwen maar al snel ging ook het blok bij D en J eruit en zo is het verder gegroeit tot wat het nu is .

Erg leuk zo als je elkaar goed kan helpen .

gr wouter

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 03 feb 2006, 17:38

Ja en zo leer je samen ook veel meer van de techniek en opbouw. respect voor dit soort projecten.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 03 feb 2006, 17:39

owh dat had ik al gezegd :oops:

wout
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:04

Bericht door wout » 03 feb 2006, 17:43

ja je wilt gewoon snel 2000 posts halen in 1 dag erbij :lol:

gr wouter

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 03 feb 2006, 17:48

:lol:


(zo weer 1)

ExStream
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 feb 2006, 18:41
Locatie: Prov.Grunn

Bericht door ExStream » 21 feb 2006, 19:12

He Wouter! 8)


Je mot niet zoveel zuipen als je een foto van je moteur schiet. :twisted:


Autronic, is dat wat? :roll:

Danny
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 feb 2006, 16:20
Locatie: Purmerend met een 2,35l en GT35R

Bericht door Danny » 21 feb 2006, 19:37

Welkom man,en rij je al op 2.2bar :?:


Danny

wout
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:04

Bericht door wout » 22 feb 2006, 13:47

nee heb net Methanol besteld , dus dan gaan we rijden op 2.2bar .

zit nu al wel op de 1.8 bar en dit is toch al erg rap .

maar bouw jij maar door , want ik wil je auto afstellen .

gr wouter

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16611
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 04 jan 2007, 13:56

Auto van wouter is gisteren op de bank geweest, 400 pk aan de wielen 8)

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 04 jan 2007, 15:18

Netjes!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43135
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 04 jan 2007, 21:19

8)
En de auto ziet er ook nog redelijk "netjes" uit :wink:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 04 jan 2007, 21:50

Welkom, en een strakke Suuuubbb.

Erg leuke projecten zijn dit.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40218
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 05 jan 2007, 08:55

Strakke bak!

Welkom.

wout
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:04

Re: wouter nu in een BMW 335i

Bericht door wout » 25 okt 2009, 11:55

Zo tijd terug dat ik hier wat heb gepost , maarja kan jullie toch niet achterhouden betreft mijn nieuwe project .

Na 9 jaar subaru te hebben gereden en gesleuteld neem ik afscheid van mijn eigen project auto .
De auto is verkocht in onderdelen en de body ga ik weer opbouwen met een redelijk standaard motor voor de nieuwe eigenaar .

Om deze pijn te verzachten heb ik vorige week dinsdag mijn nieuwe auto gehaald en dat is een BMW E92 335i coupe .
De 335i heeft een 3.0 liter Bi-Turbo motor die standaard 306 pk geeft en 400nm by 1400 rpm .
Maarja dit blijft natuurlijk niet zo . :wink: want vergeleken met de subaru gaat dit best langzaam. Kwa techniek is dit compleet anders/nieuw dan de subaru .

Als eerste zijn er al wat mods aangebracht zoals een Akrapovic titanium uitlaat vanaf de downpijp tot eind stuk .
kwa wielen zitten er nu de gesmeede Mosselman 20inch onder .
Ook zit er al de nieuwe Mosselman achterspoiler op , deze is nog in proef fase en word nog iets aangepast .

Verder heb ik al een extra set turbo's op de kop getikt en deze worden bewerkt voor iets meer vermogen .
De standaard turbo's kunnen een max vermogen leveren van +/- 380 pk en 500nm . En met de aangepaste is de bedoeling een vermogen te halen van +/- 450pk en 600nm


Hier wat foto's van de auto ,

Afbeelding
Afbeelding




Gr Wouter

nielscoupe
Berichten: 203
Lid geworden op: 29 nov 2007, 12:49

Re: wouter nu in een BMW 335i

Bericht door nielscoupe » 25 okt 2009, 20:21

mooie 335 en je impreza was ook niet verkeerd :)


denk zelf wel hoeveel pk je de bmw ook geeft dat de sub altijd meer snelheids gevoel geeft

Online
Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5442
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: wouter nu in een BMW 335i

Bericht door Kasteel » 25 okt 2009, 20:30

Feli met je aanschaf, totaal andere auto dan de Sub, maar verwacht evengoed een leuk verloop van mods komende maanden/jaren.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: wouter nu in een BMW 335i

Bericht door MartijnGizmo » 25 okt 2009, 20:48

Vet hoor, ben benieuwd hoe die 335i gaat worden!

Richardt.
Berichten: 6763
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: wouter nu in een BMW 335i

Bericht door Richardt. » 25 okt 2009, 20:52

Dit hele topic is nieuw voor me en toen ik begon te lezen over de Subaru begon ik al bijna te kwijlen, toen ik las dat je hem verruild hebt voor een 335i was ik een beetje teleurgesteld...

Gelukkig las ik gewoon verder, ben benieuwd wat er uit gaat komen. Houd ons zo af en toe eens op de hoogte!

Succes! :thumbup:

wout
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:04

Re: wouter nu in een BMW 335i

Bericht door wout » 25 okt 2009, 20:56

Niels,

Ja dat klopt , met de subaru had ik als laatst 570+ pk en 630nm dit was erg leuk rechtuit rijden , maar eigelijk niet te doen voor op het circuit of op de weg .
Grote turbo komt laat in en dan ook nog eens veels te hard dat je bijna tunnel visie krijgt :wink:
De subaru was meer voor de sprint opgebouwd met dog box , en dan neem je de auto toch wat minder snel mee als je even weg moet .
Hier nog een filmpje zoals ik de laatste keer heb gesprint , net geen 10 sec. met een straat auto :cry: http://www.youtube.com/watch?v=Qx3xQ_0TSOY

De bmw zal niet zo snel het zelfde vermogen gaan halen , maar we zien het wel . Eerst maar eens kijken wat een standaard blok aan kan . :wink:

gr Wouter

Paul

Re: wouter nu in een BMW 335i

Bericht door Paul » 26 okt 2009, 14:44

Wouter had het al gelezen op EM..

een 335i met Vishnu chip en wat kleine boltons doet in de states gewoon 11 half op de 1/4, dus potentie heeft zon ding echt wel!

wielen vindt ik iets te bling bling en ik zou de harten daarvan laten spuiten in gunmetal ofzo..

wout
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:04

Re: wouter nu in een BMW 335i

Bericht door wout » 26 okt 2009, 16:10

ja ben er ook nog niet uit met de wielen zal er ook eens een zwarte set onder gooien .

ene chippen doen we zelf , wil zelf alles weten van de auto en van de week gaan we een opstelling maken op de rollebank om zo veel moggelijk te meten kwa temps. en dan chippen naar wat veilig is .

Zal volgend jaar zeker wel gaan sprinten om te kijken wat er nu echt kwa tijd uitkomt .
Vind de 11.5 erg snel voor alleen een gechipte auto . daarin tegen zijn de ratio's in de 6 bak wel ideaal . eind 4 is +/-220 km .

gr Wouter

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast