Zal effe kort proberen uitleggen .
Ongeveer 5 jaar geleden kocht ik mijn eerste sub weg bij Moree na vrijwel een tijdje standaard rond te hebben gereden wou ik hem wel wat sneller hebben .
Na veel zoeken en neuzen op internet kwam ik er achter dat dit best wel kon .
Eerst een chippie erin en een openuitlaat , daarna toch verder turbo andere intercooler enz. enz . kwam ik rond de 340 pk .
Al snel merkte ik dat het blok bak enz. er toch niet heel lekker tegen kon en dat terwijl ik wel verder wou tunen .
Tja wat moet je dan :twisted: .
Auto verkocht en weer een standaard terug gekocht met motorschade .
Daar heb ik een 2.2 closed-deck ingehangen met aanpaste koppen .
Zodat ik dus meer motor inhoud had en dankzij de aangepaste koppen ook nog eens door kon rijden naar de 8500 rpm .
Tja en als je eenmaal daar aan begint houd het niet meer op met knutselen .
Door schade en schande van deel ontwetenheid wordt je wijzer in het tunen van de auto .
Het eerste blok is nu 1 keer stuk gelopen door te hete olie waar de lagers van subaru toch niet tegen kunnen

Het geheel weer opnieuw opgebouwt en andere type lagers gebruikt en natuurlijk een olie koeler ( die er nog steeds tussen moet )
Mijn streven van vermogen zal waarschijnlijk nooit ophouden , maar zoals de setup nu is moet er toch wel boven de 500+ uitkomen .
Alles bouw ik zelf nu nog ook met advies en raad van mensen die er toch ook wel kaas van hebben gegeten .
kwa motor afstellen wat dan het belangrijkste punt wordt dacht ik in het begin van het project dat laten we wel doen .
Maar door erg hoge prijzen van verschillende tuners werd ik hier toch wel ziek van en ben dit ook maar zelf gaan doen .
En ik moet zeggen dat dit toch wel het alle leukst is .

We begonnen met een stand alone systeem van het merk Link .
Dit was een leuk systeem om het zelf te leren .
Al is Link erg beperkt en gaf op mijn auto toch nog wel wat electronische storingen ben ik verder gaan zoeken .
Eerst dacht ik aan Motec of Gems , maar naar prijzen te vergelijken en projecten van andere mensen ben ik over gestapt op Autronic .
Via via zón ecu weten te bemachtigen en aan de gang met dat ding .
Al snel had ik een hele grote big smile en vond het echt een super ecu voor goed betaabaar geld .
Ook onder tussen in contact te zijn gekomen met Autronic zelf om toch dingen te vragen leek het mij wel wat om dealer te worden van Autronic in Nederland want die was er immers nog niet .
Hier voelde Autronic zelf ook wel wat voor .
Dus na dingen afwegen en bepraten ben ik dus Autronic dealer geworden .
Tevens verbreed dit mijn pad naar tunen waar ik mij nog steeds inverdiep en elke dag ook nog veel van leer .
Tja eerste keer trouwens dat ik leer gierig ben geworden

Hier dan een lijstje van mijn auto waar dus het een en ander aan is verbouwt met hulp van goeie vrienden ook nog om niet te vergeten .
Daaf mijn maat en tevens goeie vriend ouwe gerrit ben ik dan ook nog steeds dankbaar .
MOTOR :
2.2 closed-deck
STI 2.5 krukas
CP zuigers
Pauter drijfstangen
STI lagers
Cometic koppakking
STI kleppen sodium gevult
STI klepveren
JUN Titanium retainers (under buckets)
STI Buckets
JUN 264 nokassen
ARP Kopbouten
Bosch 044
Fuel line parallel
850 injectors
Staal gevlochten benzine leidingen met goodridge koppelingen
Greddy oil catch tank
Invidia 3” downpijp custom made
HKS 3” midden en eind demper
GT-SPEC Manifold
Hybride monster Intercooler bar & plate
RVS buizen werk
TURBO :
P650 Ion preformance
DRIVE TRAIN :
180r achterdiff
6 Speed versnellingbak my03 dccd
Sti koppeling en die doet het nog steed goed
Intrax RS
Tarox 6 pots klauwen
Tarox 328 schijfen
Ferodo remblokken
wrx achter klauwen
Veerpootbrug voor en achter
OZ Superleggera 18” met 225-35 sport contact 2
OUTSIDE :
STI 6 achterspoiler
Orciari achter skirts
Orciari side skirts
Orciari voor lip
Orciari mistkappen
22B roosters
22B gril
STI scoob
STI achterlichten
Clearcorner lights
Heldere stadlichten
INSIDE :
Apexi RSM met G sensor
Apexi AVC-R
Apexi AFR & turbo timer
Greddy EGT meter
Greddy Fuel pressure meter
Omori Turbodruk
Omori Olie druk
Omori Olie temp.
Knock Link
Wide band zeitronix
ECU : AUTRONIC ja erg mooi spul wat ik iedereen adviseer die gek wil doen met zijn auto kwa tuning .
ALARM : Clifford Avantguard 4
tot nu to nog een 11.8 sec. gereden op de 1/4 mile met een turbo druk van 1,5 bar . het is straks de bedoeling om het 2,2 bar te laten draaien .
dyno run komt nog

gr wouter