Giro 555

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.

Ik...

Stort geen geld - ik vertouw er niet op dat het geld op de juiste plaats terecht komt
42
53%
Stort geen geld - Andere reden
26
33%
Stort wel geld
12
15%

Totaal aantal stemmen: 80

GTRene

Re: Giro 555

Bericht door GTRene » 21 jan 2010, 12:56

hoe willen ze straks die miljoenen mensen gaan huisvesten...

meeste ligt plat en moet weg...dus eerst alle resten weghalen en opnieuw opbouwen echter niet zo het was want dat was levensgevaarlijk en veels te veel op en boven elkaar...daarnaast moet het vanaf nu veel veiliger/sterker gebouwd worden enz enz...ondertussen zitten al die mensen nog zonder huis, dus je bent zo heel wat tijd verder...
er moet dus nog heel wat planning komen, misschien wel tijdelijk de macht overnemend van de "president" daar, immers die te hebben gezien en hoorde spreken klonk het niet echt van kunde en inzicht...zijn woordvoerder klonk beter maar leek meer een ronny brunswijk of hoe heet die andere daar :mrgreen: dat wordt nog een hele dobber.

wat dat betrefd is het beter ladingen bouwvakkers en matterieel daarheen sturen ipv geld, en natuurlijk andere lieden als doktoren en opzichters en planners enz enz.

yorick

Bericht door yorick » 21 jan 2010, 12:59

Ik stort niet want:

Je weet niet precies waar het geld terecht komt en wat er mee gebeurd.

JP

Bericht door JP » 21 jan 2010, 13:00

Ik ben gewoon gierig...

RVV

Bericht door RVV » 21 jan 2010, 13:01

GTRene schreef:hoe willen ze straks die miljoenen mensen gaan huisvesten...

.

Net als nu.. gewoon in een krottenwijk.

JP

Bericht door JP » 21 jan 2010, 13:11

do 21 jan 2010, 08:17
Reeds 10,6 miljoen euro op giro 555 HILVERSUM -

Op giro 555 van de Samenwerkende Hulporganisaties (SHO) staat reeds 10,6 miljoen euro. Dat maakte SHO-voorzitter Farah Karimi donderdagochtend bekend op Radio 555, de gezamenlijke radio-uitzending van zeven publieke en commerciële radiostations. Deze meest recente tussenstand stamt van woensdag 18.00 uur, liet Karimi weten.

Minister Bert Koenders van Ontwikkelingssamenwerking heeft toegezegd het eindbedrag dat donderdagavond wordt gehaald te verdubbelen, waardoor de opbrengst voor de slachtoffers van de aardbeving in Haïti al 21,2 miljoen euro is.

"Bellers die een telefonisch toezegging doen, krijgen direct via de mail of post een brief waarin het bedrag wordt bevestigd. Het is dan niet meer mogelijk om het bedrag terug te trekken, behalve als er misschien een verkeerd bedrag staat”, aldus een woordvoerder van de Samenwerkende Hulporganisaties (SHO).

Radio 555

Vanuit studio 24 in Hilversum is donderdag Radio 555 van start gegaan met een speciale nieuwsuitzending, gevolgd door It's a Beautiful Day van U2. In het speciaal ingerichte callcenter zitten reeds tien mensen om de telefoon op te nemen om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor de slachtoffers van de aardbeving in Haïti. Een van de bekende Nederlanders die donerende bellers te woord staat is AVRO-presentatrice Anniko van Santen (Opsporing Verzocht).

De dj's van dienst tot acht uur zijn Sander de Heer van Radio 2 en Menno de Boer van Slam FM. Zij verwelkomden donderdag luisteraars van in totaal zeven radiostations die de gezamenlijke uitzending doorprikken. Naast hun eigen zenders zijn dat 3 FM, Radio 538, Radio Veronica, Q Music en vanaf zeven uur Radio Nederland Wereldomroep.

Radio 555 blijft tot negen uur donderdagavond in de lucht.

Sms'sjes stromen binnen

Luisteraars reageren massaal via sms op de inzamelingsactie op de radio. Uit de sms'jes die over de tv-beelden vanuit studio 24 rollen, is op te maken dat de actie erg leeft onder het radiopubliek. De korte berichten zijn afkomstig uit het hele land en van jong tot oud.

De inhoud van de sms'jes variëren van oproepjes zoals 'Iedereen storten voor Haïti!!' tot hartverwarmende complimenten voor de radio-uitzending: 'Een actie waar je kippenvel van krijgt'. Een enkele sms valt uit de toon, zoals het huwelijksaanzoek 'Anna, wil je met me trouwen?'

De internetafdeling van de radiozender heeft nauwelijks tijd om het sms-verkeer te kunnen meten, zegt een woordvoerder van Radio 555. Wie zijn boodschap terug wil lezen op televisie (tot 15.00 uur op Nederland 1) of internet (radio555.nl), kan een sms sturen dat begint met tv, gevolgd door de inhoud van het bericht, aan 3555. De kosten van 1,50 euro per bericht zijn bestemd voor giro 555.
--------------------

De overheid verdubbelt....Waar halen ze het geld vandaan...?

RVV

Bericht door RVV » 21 jan 2010, 13:14

De overheid verdubbelt....Waar halen ze het geld vandaan...?
Zie je nou wel dat ik doneer.. en het gaat nog eens automatisch ook :bag:

Michel P

Bericht door Michel P » 21 jan 2010, 13:20

Rico schreef:
GTRene schreef:hoe willen ze straks die miljoenen mensen gaan huisvesten...

.

Net als nu.. gewoon in een krottenwijk.

Lol die worden toch ook van afval e.d. gebouwd, daar is nu genoeg van aanwezig :bag:

Corruptie kan je niet zomaar oplossen, dat moet van binnenuit worden aangepakt. Voodoo en de katholieke kerk regeren de gewone man.

Eens een zeer welvarend eiland door hun zelf helemaal naar de kloten geholpen. De beving is een goede rede om zelf opnieuw te beginnen! From scratch!!

Koenders geeft verder al namens mij, hij staat graag als sinterklaas in de schijnwerpers bij allerij programma's maar zou die zelf, prive, dus niet via belastingen ook geld overmaken?

Eens met Romo!!

Michel

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 21 jan 2010, 13:25

JP schreef:De overheid verdubbelt....Waar halen ze het geld vandaan...?
Zo'n potje heeft toch iedereen, voor als er eens iets kapot gaat..

Wanneer je dus zeg 40 euro wil doneren, doneer je eigenlijk 80 euro. Dus ga je 20 euro doneren, zodat je weer op je 40 euro komt. Krijg je dat weer.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 21 jan 2010, 13:45

ik heb gelezen dat het geld van de tsoenami nog niet eens allemaal ge(ver) bruikt is.
Laten ze dat dan ook maar gebruiken, komt het misschien nog wel goed terecht.

///Martijn

Bericht door ///Martijn » 21 jan 2010, 13:50

Downforce Hans schreef:ik heb gelezen dat het geld van de tsoenami nog niet eens allemaal ge(ver) bruikt is.
bij monde van die organisatie (SHO denk ik dan) is dat 7 ton, wat ze nu dus ook gebruiken.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 21 jan 2010, 13:52

Downforce Hans schreef:ik heb gelezen dat het geld van de tsoenami nog niet eens allemaal ge(ver) bruikt is.
Doen ze ook. Wel blijven opletten.

Giro 555 wordt wel vaker gebruikt hoor.

Overigens is 't zo dat één of enkele organisaties na de Tsunami hebben aangegeven dat ze door een (gesponsorde) inkoopmeevaller veel minder geld nodig hadden dan ze van tevoren hadden gedacht.

Laatst zag ik ook een stichting, waar van iedere euro slechts 1 cent bedoeld is voor de overhead.

Dát zijn de instellingen die ik van harte wil ondersteunen. Geen problemen mee, sterker nog, knap van ze!

Kgroot.nl
Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2

Bericht door Kgroot.nl » 21 jan 2010, 15:33

Hier op de zaak staat ook een inzamelingspot..
We zitten inmiddels op bijna € 600.
Dankzij klanten en collega's.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 21 jan 2010, 15:56

Kgroot.nl schreef:Hier op de zaak staat ook een inzamelingspot..
We zitten inmiddels op bijna € 600.
Dankzij klanten en collega's.
Das mooi, de overheid verdubbeld het dus heb ik hier ook weer aan mee betaald.
Ik krijg hier zo`n goed gevoel van....... :thumbup:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 21 jan 2010, 17:15

Ja omdat de overheid gelapt heeft mag je straks, als beloning, nog verder voor over bukken....... :mrgreen:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 21 jan 2010, 17:18

romo schreef:Ja omdat de overheid gelapt heeft mag je straks, als beloning, nog verder voor over bukken....... :mrgreen:

Voorover bukken is meer A(E)llen zijn favoriete houding :mrgreen:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 21 jan 2010, 20:40

JP schreef:Ik ben gewoon gierig...
Ik heb geen geld...

Robert Geux

Bericht door Robert Geux » 21 jan 2010, 21:20

Beter iets dan niets.....

Dus na een week twijfelen heb ik toch maar een bedrag overgemaakt.
Uiteindelijk begon me het gevoel te bekruipen dat het gezeur over de befaamde "strijkstok" meer als excuus werd gebruikt.

Mijn irritatie over de hoge salarissen binnen de hulporganisaties blijft maar van mijn geld zal absoluut een deel uitkomen bij de mensen die het ECHT nodig hebben.

Mrton

Bericht door Mrton » 21 jan 2010, 22:17

Ik ben een beetje Haiti moe. Ik wist tot vorige week niet eens precies waar Haiti lag (net als vrijwel iedere andere NL'er gok ik). En ja, het is verschrikkelijk wat er daar gebeurd is. Maar moet er nu echt op 3 zenders tegelijkertijd hetzelfde uitgezonden worden? En de hele dag op de radio? Ik stond er van te kijken dat de USB-stick in mijn auto ook niet radio555 uitzond...

En als er geen natuurramp was geweest had iedereen gewoon het schijt aan Haiti gehad. Dat de mensen daar al decenia in armoede leven vinden we minder erg als dat ze nu officieel niks mee hebben? En waarom moet zo'n inzamelingsactie ook altijd een wedstrijd lijken waarbij we de uitslag bekendmaken als een wereldkampioenschap voetbal? De manier van geld inzamelen staat ver weg van de ellende en daarmee de reden van dit soort acties. Mij te uitbundig.

En dan is er nog het grotere plaatje: Ik geloof dat er een natuurlijk evenwicht is op de aarde. Per oppervlakte kan je ... (aantal dat ik niet weet) personen kwijt. Dat stukje grond kan de inwoners van dat stukje grond supporten qua woonruimte, veiligheid, voedsel, etc. Beschaving en ontwikkeling maken dat er een steeds groter aantal mensen op een bepaald stukje grond kunnen wonen. Hoe hoger de beschaving en ontwikkeling, hoe meer je de natuur naast je neer kunt leggen en haar kunt sturen naar hoe jij het wil.

Even een kleine uitleg voor wie het nu al te moeilijk wordt: Ontwikkeling in landbouw, voedselproductie, geneeskunde, etc. maakt de mens minder afhankelijk van het oeroude survival-of-the-fittest, beschaving maakt dat we verdraagzaam zijn naar mensen die zich net iets anders gedragen en ze niet meteen opeten of afslachten.

Maar de natuur laat zich niet oneindig oprekken. Verwarming van de aarde, het ontstaan van nieuwe ziektes, op het moment dat het menselijk ras te groot wordt in populatie zal de natuur ze vroeg of laat treffen. Je kunt je in dat opzicht zelfs afvragen of alle oorlogen ook niet min of meer een ingrijpen van de natuur is. Er moeten leiders zijn die elkaar de oorlog willen verklaren en een bevolking die zulke leiders duldt. Is de rek dan uit het maximaal verdraagbare? Zou de psyche van een groep mensen ook stiekem een instrument zijn van de natuur? Anyway, persoonlijk denk ik dat er teveel mensen rondlopen in Nederland en op de wereld in zijn algemeen. We veroorzaken te veel troep en problemen met zijn allen. Wij hebben het geluk ons in een omgeving te bevinden waar dit ook kan. Andere landen hebben dat geluk niet en zullen als eerste ten prooi vallen aan allerlei 'beproevingen' die de natuur de mens zal opleggen. Dus lullig voor die mensen, maar ik vind het water naar de zee dragen. En los daar van, bedenk dat er in je eigen omgeving waarschijnlijk mensen genoeg zijn die je hulp kunnen gebruiken maar waarvan je je het niet dagelijks beseft. Denk hierbij aan zieke, eenzame of mensen die om wat voor reden dan ook in een moeilijke situatie zitten. Misschien heeft het meer zin die mensen nu te helpen als achteraf, het idee dat ik eigenlijk altijd bij dit soort hulpacties krijg. Eerst zorgen we er niet voor dat ze net zo veilig zitten als dat wij zitten, daarna helpen we ze wel opruimen want het zag er echt lelijk uit op TV.

Even wat moralistisch gelul van mijn kant (of niet natuurlijk, als je het volslagen onzin vindt)... Zal het nooooit meer doen. :blabla:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 21 jan 2010, 22:33

Groen Links iets voor je? :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 21 jan 2010, 22:37

Ik zat eens te denken, ze hebben daar een "betere" regering nodig, wij kunnen zeker de helft van de mensen die hier in de regering missen met hun blabla, laten we die daar heen sturen, ik denk dat ze hier niet gemist zijn en daar zijn ze beter dan wat van nu wat daar zit (al lijkt dat moeilijk te geloven), zo ook weer een deel opgelost :mrgreen:
daarnaast al die "foute" bouwbedrijven uit het verleden een werkstraf opleggen in de vorm van daar veel huizen e.d. bouwen, immers hier is een overschot en daar te kort, dus ook weer wat opgelost :hosanna:

JP

Bericht door JP » 21 jan 2010, 22:41

@ Rene; Dus jij wil die arme mensen opschepen met Bos en Halsema ? Ze zijn al genoeg gestraft...

Misschien nog een bouwkundig adviseur van dit forum meesturen? :goodnight:

romo

Bericht door romo » 21 jan 2010, 22:46

GTRene schreef:Ik zat eens te denken, ze hebben daar een "betere" regering nodig, wij kunnen zeker de helft van de mensen die hier in de regering missen met hun blabla, laten we die daar heen sturen, ik denk dat ze hier niet gemist zijn en daar zijn ze beter dan wat van nu wat daar zit (al lijkt dat moeilijk te geloven), zo ook weer een deel opgelost :mrgreen:
daarnaast al die "foute" bouwbedrijven uit het verleden een werkstraf opleggen in de vorm van daar veel huizen e.d. bouwen, immers hier is een overschot en daar te kort, dus ook weer wat opgelost :hosanna:

Dus je wil ze besmetten met een aandoening waar ze nooit meer van af komen?

Nou, ik gan gelijk maar even wat overmaken op 555 denk ik zo...................

GTRene

Bericht door GTRene » 21 jan 2010, 22:49

JP schreef:@ Rene; Dus jij wil die arme mensen opschepen met Bos en Halsema ? Ze zijn al genoeg gestraft...

misschien dat ze daar hun "lesje" leren met kijk op de harde feiten en eens wat goeds voor de mens doen :hmmm:

en ja die mag ook mee :wink:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 21 jan 2010, 22:59

Poee komt op deze drie pagina's toch mooi even het niveau van sommige mensen
boven. :bag:
Laatst gewijzigd door Ravin ///M op 21 jan 2010, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 21 jan 2010, 23:05

JP schreef:@ Rene; Dus jij wil die arme mensen opschepen met Bos en Halsema ? Ze zijn al genoeg gestraft...

Doe maar niet, de huizen moeten beter worden,niet slechter :goodnight:

Plaats reactie