Saab 9000 CS 2.3 Turbo 16V Griffin
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Verkocht voor 900 euro. Achteraf gezien had ik hem beter voor 1900 te koop kunnen zetten, had ik misschien wat minder gezeur gehad.
Maar is allemaal goedgekomen. Vandaag is er betaald en de auto was gisteren over geschreven. Ging allemaal in goed vertrouwen. Maar mijn zenuwen werden wel op de proef gesteld.

Maar is allemaal goedgekomen. Vandaag is er betaald en de auto was gisteren over geschreven. Ging allemaal in goed vertrouwen. Maar mijn zenuwen werden wel op de proef gesteld.

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re:
Gekocht!!Dennis Cavallino schreef:Verkocht!

Mijn oude auto teruggekocht.
Leuk detail:
Verwisselbaar ‘zweed(s)bandje’ op het stuur
zwart/grijs
rood/antraciet
antraciet/grijs (alle drie nog aanwezig in de auto).
-------------------
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Saab 9000 CS 2.3 Turbo 16V Griffin
Veel plezier 

- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Saab 9000 CS 2.3 Turbo 16V Griffin
Dat wordt nog een trend, je oude auto terugkopen.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Saab 9000 CS 2.3 Turbo 16V Griffin
Mooi man oude Saab gek
Veel plezier met je oude liefde
MIchel

Veel plezier met je oude liefde

MIchel
- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Saab 9000 CS 2.3 Turbo 16V Griffin
Nette auto!
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Re: Saab 9000 CS 2.3 Turbo 16V Griffin
Heee.Cav leuk man!!!!! Feli!
- Jurjen
- Berichten: 1603
- Lid geworden op: 31 mei 2007, 16:31
- Auto: 987S / 955
- Locatie: Cotswolds
Re: Saab 9000 CS 2.3 Turbo 16V Griffin
Leuk! Ik heb vandaag nog een andere 9000 mede mogen overhandigen aan een bekende van je!
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Saab 9000 CS 2.3 Turbo 16V Griffin
Ja, binnenkort houden Daniel en ik een Odoardo mini-meeting. Die 9000 had ik ook al een tijdje op 't oog, maar ik wilde weer een 5 deurs als er een 9000 zou komen. Dat mijn oude te koop stond was puur toeval. Vorig jaar kon ik hem ook al overnemen, maar toen had ik net mijn 900 Coupé gekocht.
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 12:48
Re: Saab 9000 CS 2.3 Turbo 16V Griffin
ja ik vind de CS neus ook veel mooier, echter youngtimer bijtelling en G3 op de 9000 turbo was wel errug interessant voor mij!
heb je al een stuurslot gekocht?? voor je het weet zit het in mijn auto
weet iemand toevallig de naam van dat type stuur of uit welke auto het komt? ben er helemaal weg van!
heb je al een stuurslot gekocht?? voor je het weet zit het in mijn auto

weet iemand toevallig de naam van dat type stuur of uit welke auto het komt? ben er helemaal weg van!
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Saab 9000 CS 2.3 Turbo 16V Griffin
Mooi stuur he? Blijft cool en als jij hem eruit jat, dan stop ik je in je eigen kofferbak. 

- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Saab 9000 CS 2.3 Turbo 16V Griffin
Gefeliciteerd, d8 overigens dat Saab's altijd het contactslot in het midden hadden :S.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Saab 9000 CS 2.3 Turbo 16V Griffin
Niet allemaal, maar de meeste modellen wel inderdaad. Sinds de introductie van de 99 zit het contactslot doorgaans op de middenconsole bij Saabs. Bij de 900 Classic zet hij de bak meteen vast in de versnelling (achteruit) als een soort anti-diefstalbeveiliging. Je hebt ook geen irritante sleutels tegen je knie bungelen, wat ook weer veiliger is bij een aanrijding.
Waarom het bij de 9000 op deze plek zit weet ik eigenlijk niet. Het zal wel met de gezamenlijke ontwikkeling van de 9000, Lancia Thema, Alfa 164 en Fiat Croma. Bij de 9-5 zat het contactslot weer tussen de pook en handrem in.
Waarom het bij de 9000 op deze plek zit weet ik eigenlijk niet. Het zal wel met de gezamenlijke ontwikkeling van de 9000, Lancia Thema, Alfa 164 en Fiat Croma. Bij de 9-5 zat het contactslot weer tussen de pook en handrem in.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Saab 9000 CS 2.3 Turbo 16V Griffin
Toch zou een mooie 9000 in Griffin of Aero uitvoering Duifjes ook niet misstaan, tijdloze klasse, en luxe.
Nooit naar een Aero op zoek geweest Dennis?
Michel
Nooit naar een Aero op zoek geweest Dennis?
Michel
- Casper
- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
- Locatie: Amsterdam
Re: Saab 9000 CS 2.3 Turbo 16V Griffin
Leuk man, je oude auto weer terug kopen 
Stuurhuis al kunnen fixen?

Stuurhuis al kunnen fixen?
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Saab 9000 CS 2.3 Turbo 16V Griffin
Ik haal hem maandag pas op. Dus dan voorzichtig binnendoor naar huis rijden en kijken wat er precies mis mee is. Tot 80 km/u was er niet veel aan de hand, alleen voel je tijdens het sturen een dood punt, zegt de huidige eigenaar. Kunnen dus ook fusees + stuurkogel zijn, maar ook het stuurhuis. Maandag voordat ik ga rijden even de krik eronder om te zien of het verstandig is om te rijden. Gistermiddag even in de 9000 van Daniel gereden en dat smaakt naar meer, dus ik kan niet wachten.
Destijds heb ik die auto gewoon te kort gehad en ik wilde er toen mee naar Italië, maar mijn ouders boden hun 307 HDI aan (mijn pa heeft altijd al een 9000 2.3 full turbo willen hebben...), dus ik heb er destijds weinig mee gereden, want ik woonde ten slotte ook nog eens naast kantoor. Ik weet wel dat die auto me in die paar 1000 km me heel goed is bevallen. Alles klopte gewoon, alles werkte. Er was toen een storing in het traction control system, waar ik geen last van had, want zo hard reed ik kennelijk niet, maar de eigenaar na mij heeft dat verholpen. Bleek een dure reparatie te zijn. Ik ga de auto nu weer gewoon een lange tijd gebruiken, dus ik zal wel flink wat onderhoud doen komende maanden om hem in perfecte staat te houden, ondanks de 4 ton op de teller.
@Michel: Een Aero vind ik super, maar een mooie* met handbak stond nooit te koop als ik centen in mijn zak had voor zo'n auto. Nu was 't aan de bovenkant van mijn budget geweest, terwijl ik nu een bijna even goede/mooie/snelle auto heb aan de onderkant van mijn (lees: ieders) budget.
* Mooi = imho een 5-deurs in de kleur zwart of blauw, met zwart leer, geen (nep)hout en geen automaat. Odoardo grijze Aero's heb ik nog niet gezien, maar dat blijft ook een mooie kleur natuurlijk.
Destijds heb ik die auto gewoon te kort gehad en ik wilde er toen mee naar Italië, maar mijn ouders boden hun 307 HDI aan (mijn pa heeft altijd al een 9000 2.3 full turbo willen hebben...), dus ik heb er destijds weinig mee gereden, want ik woonde ten slotte ook nog eens naast kantoor. Ik weet wel dat die auto me in die paar 1000 km me heel goed is bevallen. Alles klopte gewoon, alles werkte. Er was toen een storing in het traction control system, waar ik geen last van had, want zo hard reed ik kennelijk niet, maar de eigenaar na mij heeft dat verholpen. Bleek een dure reparatie te zijn. Ik ga de auto nu weer gewoon een lange tijd gebruiken, dus ik zal wel flink wat onderhoud doen komende maanden om hem in perfecte staat te houden, ondanks de 4 ton op de teller.
@Michel: Een Aero vind ik super, maar een mooie* met handbak stond nooit te koop als ik centen in mijn zak had voor zo'n auto. Nu was 't aan de bovenkant van mijn budget geweest, terwijl ik nu een bijna even goede/mooie/snelle auto heb aan de onderkant van mijn (lees: ieders) budget.

* Mooi = imho een 5-deurs in de kleur zwart of blauw, met zwart leer, geen (nep)hout en geen automaat. Odoardo grijze Aero's heb ik nog niet gezien, maar dat blijft ook een mooie kleur natuurlijk.
- Arthur
- Berichten: 43144
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Saab 9000 CS 2.3 Turbo 16V Griffin
Leuk
Blijven leuke auto's om te zien. Ook best wel snel.

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Saab 9000 CS 2.3 Turbo 16V Griffin
Inderdaad mooie en tijloze modellen. Veel plezier ermee straks Dennis 

- Joop
- Berichten: 9062
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Saab 9000 CS 2.3 Turbo 16V Griffin
Oude liefde roest niet... toch?
...maar toch wel aardig om je oude auto weer terug te kopen.
...maar toch wel aardig om je oude auto weer terug te kopen.
- Kazimir
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 11 sep 2007, 15:11
- Locatie: van Hertogen tot Bosch
Re: Saab 9000 CS 2.3 Turbo 16V Griffin
Heerlijke auto! 
Heb zelf een 9-5 idem dito 8)

Heb zelf een 9-5 idem dito 8)
- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Saab 9000 CS 2.3 Turbo 16V Griffin
Ik herinner me nog goed een rit van Groningen - Eindhoven en weer terug in een mooie 9000. Het apparaat was van mijn afstudeer begeleider en het was ook een speciale uitvoering. Ik meen dat het een Aero was maar helemaal zeker weet ik het niet meer. Bouwjaar was 97 of 98, Turbo 225pk (geloof ik) en er was een propellor logo in het leer van de stoelen geperst. Wat een geweldig apparaat was dat zeg 8) Maakte echt een super degelijke indruk, comfortabel maar toch een tikkeltje sportief en een fantastische motor!
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Saab 9000 CS 2.3 Turbo 16V Griffin
Ter info: Mijn oude 9000 heb ik uiteindelijk niet gekocht. Bij nader inzien was de reparatie mij te hoog gegrepen als amateursleutelaar. Daarom een auto gekocht die in prima staat is, een BX. Zie andere draadje. 

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Andry, Arstey, Bakker, Berry1000RR, Bokkepoot, Fabian, Hitz, Joost H., jvb, Marc Sierra, Mark 320iS, Martijn M en 5 gasten