
Gisteren van een 'bekende' mijn 2e Saab 9000 gekocht.
Saab 9000 CS 2.3 Turbo 16V Griffin, bj. 92, odoardogrijs met., heel apart grijs/paars velours, elektr. stoelen met memory en stoelverwarming, climate control, cruise control, boardcomputer, TCS, trekhaak, hulpveren.
Auto verkeert in goede staat. 348.000km, tot 288.000km dealer onderhouden (Wassenaar Leeuwarden, aantoonbaar middels onderhoudsboekje), daarna door universeel autobedrijf, Alle boekjes (met stempels) en sleutels aanwezig, De auto ziet er netjes uit en alles functioneert (ook airco en TCS), APK tot feb. 2007.
Plupunten:
- Altijd perfect onderhouden en dat merk je!
- Alle opties (behalve leer) die allemaal werken zoals het hoort.
Minpuntjes:
- barst in voorruit (geen APK afkeur)
- electronisch gaspedaal heeft kuurtjes, maar is goed mee te rijden.
- gaatje in uitlaat (is te lassen)
Deze: http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?t=14879
[img:1024:683]http://img104.imageshack.us/img104/3810/90001qj5.jpg[/img]
De auto krijgt een beurt met nieuwe motorolie, remvloeistof en koelvloeistof. Verder komt er een nieuwe voorruit in en ga ik hem even grondig poetsen, en interieur 'als nieuw' maken, want het ziet er ongesleten uit, dus dat is wel de moeite waard. Uitlaat wordt gelast, want die is iets lek.
Dan heerlijk op vakantie naar Italie. Daarna gaat 'ie wellicht weer de verkoop in, want dan is mijn andere auto klaar van revisie.
Rijdt wel iets anders (strakker) dan de eerste generatie die ik had. Remmen grijpen ook anders aan, stuur is veel kleiner, dus prettiger en is anders bekrachtigd. Maar de stoelen (met memory functie) zitten zalig, als vanouds.

En ik hoef niet bang te zijn dat we te weinig ruimte hebben voor alle vakantie spullen. Nieuwprijs van dit ding was 111.000 gulden. In die tijd toch echt een hoop knaken! Tegenwoordig kun je er net de kleinste BMW van kopen
