'Heffing op internetaansluiting om kranten te steunen'

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Snipe

Re: 'Heffing op internetaansluiting om kranten te steunen'

Bericht door Snipe » 19 jan 2010, 11:10

Ik koop nog wel met een zekere regelmaat cd's. Makkelijk voor in de auto, en een kleine moeite om ze even op de iPod te zetten. Als ik geen zin heb om de deur uit te gaan of een cd niet in de winkel kan vinden, is het wel handig om een even via iTunes te kopen.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 19 jan 2010, 11:10

En ik heb nergens gezegd dat het voor iedereen moet gelden. Als je graag betaalt bij de iTunes store of een echte CD koopt moet je dat vooral blijven doen en dan geen heffing betalen. Ik wil echter best een bedrag betalen om te luisteren en of kijken wat ik wil en niet wat men besloten heeft wel en niet in Europa uit te brengen al dan niet met een vertraging of voor een idioot bedrag.

Geldt overigens ook voor spellen. Steam is hartstikke mooi, geen gedonder met DVD's e.d. Alleen de Europese prijzen gaan soms helemaal nergens over(geen uitzondering dat het 2x zo duur is als dezelfde content online besteld op een echt schijfje). Omgerekend kosten sommige dingen in Amerika de helft of zelfs minder.... Totdat je tijdens de feestdagen gaat kijken, dan kan de content opeens voor belachelijk lage prijzen de deur uit.

En nou snap ik dat er extra kosten zitten in eventuele vertalingen(en of ondertiteling), maar die wil ik niet eens en dan moet ik er nog voor betalen ook. Zou niet hoeven, zeker niet bij content die je ook kan downloaden.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 19 jan 2010, 11:15

Rico schreef:
Mari Oh Oh! schreef:
Rico schreef:Noem me maar gekke henkie, maar ik koop gewoon netjes mijn muziek via de itunes store.
Geen Apple rommel meer op mijn PC. :D Bovendien is de kans groot dat je een echte CD voor dezelfde prijs of minder kan krijgen = ongelofelijke FAIL.

Eh waarom een FAIL.. ik vind "echte" CD's gewoon antiek. ik heb al 2 jaar geen CD meer in de vinger gehad.. waarom boeit het me nu dan wel ? Ik zeg niet dat Apple I tunes het beste is ofzo..maar ik vind het wel een handige en prettige manier om mijn muziek te kopen. Verder heb ik nog nooit een storing of een probleem gehad met het dowmloaden van itunes muziek.
Weet je hoe weinig werk het is je oude en/of nieuwe CD's om te zetten in een digitaal formaat waarvan jijzelf de kwaliteit bepaalt?

MAar daar ging het niet om. Ik ben het met je eens dat CD's antiek zijn(ik heb ook nog zo'n sta-in-de-weg trofeeënkast), maar dat neemt niet weg dat het absurd is dat een CD die geperst, opgeslagen, gedistrubueerd, in de winkel in de voorraad moet liggen en ook nog eens door een puistige medewerker verkocht moet worden(waarbij elke stap ook nog eens overhead heeft), goedkoper kan zijn dan een bestandje downloaden.

RVV

Bericht door RVV » 19 jan 2010, 11:21

Mijn gehele CD collectie (500 stuks) is natuurlijk omgezet.. en ouder CD's kun je wel goedkoper vinden, maar voor nieuwe muziek geld dat niet.. alle oude muziek die ik ooit mooi vond heb ik wel ergens tussen die 500 cd's zitten dus dat hoed ik niet meer te kopen.

De kwaliteit is nog wel een terecht punt, alleen til ik daar niet zo zwaar aan. Ik vind de kwaliteit van de itunes store voor mezelf ruim voldoende. Een ander zal er anders over denken, maar ach het zijn mijn oren :wink:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 19 jan 2010, 11:24

Waarom kan 't kijk & luistergeld niet omhoog voor de muziekindustrie? Ik zie downloaden met reclame net als muziek via de radio (waar teveel gelul en reclames tussendoor komen voor 't kijk en luistergeld dat je betaalt, of niet dan? :) )

Niet dat ik 't de muziekindustrie gun, want een artiest moet vooral muziek maken en dat kan prima met een modaal inkomen, net als de distributeurs die ipv een Porsche Cayenne ook prima plaatjes kunnen fikken met een VW Polo. Ze hoeven van mij niet allemaal steenrijk te worden, want dan gaan ze weer aan de drugs en wordt de muziek te commercieel, omdat ze dan 'proffesionele profiteurs als begeleiders krijgen. :)

Ik koop ook nog steeds CD's (en LP's trouwens, maar dat is echt een nieuwe afwijking van me).

MP3's downloaden, overzetten naar itunes en dan omzetten naar mijn nokia en Ipod kost me teveel tijd. Ik vind dat echt een saaie rotklus dus het komt er maar niet van. Daar heb ik echt geen zin in. Ik heb al eens gedacht aan een nieuwe dienst: Gewoon kant- en klare harddisks kopen met muziekcollecties die je zelf samen kan stellen, evt. abonnementje erbij voor nieuwe muziek met automatische updates. Technisch gezien is dat mogelijk en ik wil daar best voor betalen. Maar dan alleen als 't dan ook meteen op je Ipod, Iphone en andere telefoons binnen 't huishouden worden gezet. Zo'n soort dienst bestaat al, maar dan moet je zelf je content aanleveren.

Snipe

Bericht door Snipe » 19 jan 2010, 12:01

Dennis Cavallino schreef:de radio (waar teveel gelul en reclames tussendoor komen voor 't kijk en luistergeld dat je betaalt, of niet dan? :) )
Het kijk- en luistergeld is in 1969 afgeschaft. Daarna betaalde je een omroepbijdrage. Die omroepbijdrage is per 1 januari 2000 ook afgeschaft.
(Wat overigens niet wegneemt dat er teveel geouwehoer op de radio is.)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 jan 2010, 12:46

1996 zal dat zijn..........

frankv

Bericht door frankv » 19 jan 2010, 21:26

Overigens ben ik afgelopen week naar de Noorderslag conferentie geweest (praten over ipv luisteren naar muziek en bands), en "de muziekindustrie" is ook nog erg verdeeld over hoe rechten af te handelen. Het zijn in elk geval niet de artiesten die de gang van zaken bepalen en sturen, maar de topmensen van de platenmaatschappijen. En dat zijn allemaal babyboomers die alleen maar gericht zijn om op een conservatieve manier zoveel mogelijk geld te verdienen.

Tussen artiest en publiek ontstaan een hele hoop leuke initiatieven om van muziek te genieten zoals deze jongens bijvoorbeeld die dit uit eigen zak ontwikkelen, maar nog geen afspraken met de BUMA hebebn kunnen maken over de streamingafdrachten: http://www.22tracks.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Het is in theorie volgens mij nog altijd zo dat een artiest die zijn eigen videoclip op zijn eigen website zet in principe af dient te dragen aan BUMA/STEMRA...

Ik vind dit filmpje dan ook geniaal: http://www.dumpert.nl/mediabase/659921/ ... promo.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie