E39 535i en 540i
- Arjan033
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 10 jan 2009, 19:50
- Auto: BMW E30 M3 | E46 330ci
- Locatie: Amersfoort
E39 535i en 540i
Hallo,
Ik ben aan het kijken naar een 535i of 540i e39.
Weet iemand wat de punten zijn waarop te letten bij deze uitvoeringen? Dus specifiek voor deze motor of bak, eventuele zwakheden etc?
Ik ben aan het kijken naar een 535i of 540i e39.
Weet iemand wat de punten zijn waarop te letten bij deze uitvoeringen? Dus specifiek voor deze motor of bak, eventuele zwakheden etc?
- Ravin ///M
- Berichten: 3002
- Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
- Locatie: Dieselduvel
Re: E39 535i en 540i
- bovenste aansluiting radiatorslang op radiator,
- bouten oliepomp trillen los,
- rubbers stabi's,
- pixels boordcomp. cockpit,
- nokkenassensor,
- abssensoren
vrij probleemloze auto's, maar die lostrillende bouten van de oliepomp
zijn wel belangrijk om te controleren zodra je zo'n v8 hebt gekocht
- bouten oliepomp trillen los,
- rubbers stabi's,
- pixels boordcomp. cockpit,
- nokkenassensor,
- abssensoren
vrij probleemloze auto's, maar die lostrillende bouten van de oliepomp
zijn wel belangrijk om te controleren zodra je zo'n v8 hebt gekocht
-
Online
- Berichten: 2504
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: E39 535i en 540i
Pas goed op met ABS fouten, kan ook de unit zijn en die kost een klap meer dan wat sensoren.
- Arjan033
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 10 jan 2009, 19:50
- Auto: BMW E30 M3 | E46 330ci
- Locatie: Amersfoort
Re: E39 535i en 540i
OK Thnx
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: E39 535i en 540i
Mijn zwager heeft een E39 540i Touring gehad. Die had ook last van de ABS-storingen. Tevens de luchtbalgen van de achtervering een paar keer kapot en op het laatst twee katalysatoren naar de haaien. Dat laatste was de druppel zeker omdat er twee onder zitten en rond de 1200,- moeten kosten.
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: E39 535i en 540i
Hoofdzakelijk bij de m60. De e39 heeft geen m60.Ravin ///M schreef: zijn wel belangrijk om te controleren zodra je zo'n v8 hebt gekocht
-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
Re: E39 535i en 540i
Ha, die Ar;
Het verhaal van de bevestigingsbouten van de oliepomp geldt anders net zo hard voor de M62 en die hangt wel in de E39.Ar schreef:Hoofdzakelijk bij de m60. De e39 heeft geen m60.Ravin ///M schreef: zijn wel belangrijk om te controleren zodra je zo'n v8 hebt gekocht
- Ravin ///M
- Berichten: 3002
- Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
- Locatie: Dieselduvel
Re: E39 535i en 540i
Niet helemaal Ar, de e39 heeft het probleem ook met de M62.
- Paskal
- Berichten: 3797
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: E39 535i en 540i
Heb zelf een 540 gehad. Luchtbalgen is idd een aandachtspunt. 1 kat was bij mijn 540 ook aan het rammelen, maar 1200 is uiteraard niet nodig als je imitatie-kats neemt a ca 350 per stuk...Martin van der Zwaard schreef:Mijn zwager heeft een E39 540i Touring gehad. Die had ook last van de ABS-storingen. Tevens de luchtbalgen van de achtervering een paar keer kapot en op het laatst twee katalysatoren naar de haaien. Dat laatste was de druppel zeker omdat er twee onder zitten en rond de 1200,- moeten kosten.
- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: E39 535i en 540i
Ok. Ik heb er zelf nooit naar gekeken. 

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], mark123 en 8 gasten