E39 535i en 540i

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arjan033
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 jan 2009, 19:50
Auto: BMW E30 M3 | E46 330ci
Locatie: Amersfoort

E39 535i en 540i

Bericht door Arjan033 » 16 jan 2010, 20:10

Hallo,
Ik ben aan het kijken naar een 535i of 540i e39.

Weet iemand wat de punten zijn waarop te letten bij deze uitvoeringen? Dus specifiek voor deze motor of bak, eventuele zwakheden etc?

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Re: E39 535i en 540i

Bericht door Ravin ///M » 16 jan 2010, 20:33

- bovenste aansluiting radiatorslang op radiator,
- bouten oliepomp trillen los,
- rubbers stabi's,
- pixels boordcomp. cockpit,
- nokkenassensor,
- abssensoren

vrij probleemloze auto's, maar die lostrillende bouten van de oliepomp
zijn wel belangrijk om te controleren zodra je zo'n v8 hebt gekocht

Online
Wimo
Berichten: 2506
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: E39 535i en 540i

Bericht door Wimo » 17 jan 2010, 01:19

Pas goed op met ABS fouten, kan ook de unit zijn en die kost een klap meer dan wat sensoren.

Gebruikersavatar
Arjan033
Berichten: 125
Lid geworden op: 10 jan 2009, 19:50
Auto: BMW E30 M3 | E46 330ci
Locatie: Amersfoort

Re: E39 535i en 540i

Bericht door Arjan033 » 17 jan 2010, 11:17

OK Thnx

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8717
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: E39 535i en 540i

Bericht door Martin van der Zwaard » 17 jan 2010, 11:22

Mijn zwager heeft een E39 540i Touring gehad. Die had ook last van de ABS-storingen. Tevens de luchtbalgen van de achtervering een paar keer kapot en op het laatst twee katalysatoren naar de haaien. Dat laatste was de druppel zeker omdat er twee onder zitten en rond de 1200,- moeten kosten.

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: E39 535i en 540i

Bericht door Ar » 17 jan 2010, 18:59

Ravin ///M schreef: zijn wel belangrijk om te controleren zodra je zo'n v8 hebt gekocht
Hoofdzakelijk bij de m60. De e39 heeft geen m60.

Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Re: E39 535i en 540i

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 17 jan 2010, 19:26

Ha, die Ar;
Ar schreef:
Ravin ///M schreef: zijn wel belangrijk om te controleren zodra je zo'n v8 hebt gekocht
Hoofdzakelijk bij de m60. De e39 heeft geen m60.
Het verhaal van de bevestigingsbouten van de oliepomp geldt anders net zo hard voor de M62 en die hangt wel in de E39.

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Re: E39 535i en 540i

Bericht door Ravin ///M » 17 jan 2010, 19:28

Niet helemaal Ar, de e39 heeft het probleem ook met de M62.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3797
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: meerdere
Locatie: ZO-Brabant

Re: E39 535i en 540i

Bericht door Paskal » 17 jan 2010, 19:42

Martin van der Zwaard schreef:Mijn zwager heeft een E39 540i Touring gehad. Die had ook last van de ABS-storingen. Tevens de luchtbalgen van de achtervering een paar keer kapot en op het laatst twee katalysatoren naar de haaien. Dat laatste was de druppel zeker omdat er twee onder zitten en rond de 1200,- moeten kosten.
Heb zelf een 540 gehad. Luchtbalgen is idd een aandachtspunt. 1 kat was bij mijn 540 ook aan het rammelen, maar 1200 is uiteraard niet nodig als je imitatie-kats neemt a ca 350 per stuk...

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: E39 535i en 540i

Bericht door Ar » 17 jan 2010, 23:04

Ok. Ik heb er zelf nooit naar gekeken. :mrgreen:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 328Ti, Bing [Bot], Erminio, Thomas H en 28 gasten