Wat is dat toch met die 1 serie ??
-
Ik heb NOT ingevuld. Voor mij staat BMW synoniem voor sportiviteit. Daar zou dus alleen de 130i voor in aanmerking komen. De andere modellen zijn duidelijk dan ondergemotoriseerd. De 130i wordt met 265 pk vergeleken met auto's die beduidend minder vermogen hebben. Zoals hier al eerder gezegd, kan hij dan niet overrtuigen. Natuurlijk, het is leuk om een goed klinkenende 6 cilinder onder je gat te hebben, en het is ook leuk om te zeggen dat je achterwiel aandrijving hebt, alhoewel vele niet eens weten wat het exact betekend. Als daar dan ook nog eens Freude am Fahren bij komt dan zou mijn keuze niet moeilijk zijn. Zo 1 moet ik hebben. Maar dan...... ga je afrekenen. Rij je weg, en kom je al die minder gemotoriseerde, goedkoper zijnde, meer luxe hebbende en geregeld even snel of zelfs sneller concurrenten tegen. Hmmm....
Ik zag hier laatst een test van een 130i, een S3 en een MPS3. De S3 was beduidend sneller. De MPS3 kon de 130i leuk bijbenen.......WAT??? Een 4 cilinder Mazda (
) die een Dikke BMW 6 cilinder (
)kan bijhouden??? Voor VEEEEL minder geld? Tja...toen ging voor mij het BMW licht uit.
Ik zag hier laatst een test van een 130i, een S3 en een MPS3. De S3 was beduidend sneller. De MPS3 kon de 130i leuk bijbenen.......WAT??? Een 4 cilinder Mazda (

- Bert ///M3
Dat is nu al deels zo imho. Kijk naar een Evo VIII of IX die voor 46K op de showroomvloer staat. Als ik nu een nieuwe auto zou overwegen dan ging ik eerst daar kijken en niet bij de 130i om maar even een voorbeeld te noemen.Peter Tunissen schreef:Ik zat wat door de nieuwe AV te bladeren. Stond ook een Z4 M Coupé in getest (in de supertest). Onderstuur, blabla, dit niet goed, dat niet goed, conclusie: de 'oude' M3 was beter.
Maar die gaat uit productie (of is het al).
Dan blijft er dus nog precies één (1) auto in het BMW gamma die ik me ooit nog zie kopen en dat is een 130i, de rest zitten prima auto's bij maar niet voor mij.
En da's dan een auto zonder ///M motor, zonder sper, met een wobbly wobbly wielophanging, standaard uit de fabriek ook niet bepaald foutloos dus.
Conclusie? Semi-hot en misschien wel de laatste interessante BMW (Ok, 2-serie, maar dat is een 1-serie min twee deuren).
Ben benieuwd wat de rage over een paar jaar weer is, is toch van GTT's via snelle Leons andere hot hatches met 200-300pk richting BMW's gegaan (even als algemene forum gespreksstof idee dus zeg maar).
Ik denk dat over 5 jaar er hier nauwelijks nog over BMW gepraat wordt en we de nieuwe Focus Cosworth, EVO X en Sti hatchback aan het vergelijken zijn, daar moet je komende jaren zijn als je de best sturende auto voor je centen wilt en niet bij BMW.
*leunt achterover en wacht af wie er met een blauwe plek op zijn harses uit het hoenderhok komt gestormd*
- Macboy
Interessant draadje.
Allereerst merk ik op dat de BMW 1-serie feitelijk zéér succesvol is. BMW heeft een segment ontdekt en is in een gat gesprongen (veroorzaakt door de onoverkomelijke groei van auto's).
Een std 1-serie is niet helemaal mijn ding. Ik blijf het een mooie auto vinden, maar er zijn een aantal opties die in mijn ogen noodzakelijk zijn.
Zo is 17" een absoluut vereiste, hoewel er een rode 1-serie is ergens ook hier van iemand met mooie 16" velgen, maar das dan ook het enige.
Ook het M-pakket is bijna een vereiste, maar de twee belangrijkste opties op de 1-serie zijn toch wel de sportstoelen en xenon-lampen.
Een 1-serie zonder xenon is gewoon een trieste verschijning als je dat vergelijkt met xenon lampen. En voor diegenen die het nog niet snappen: ik heb het niet over de lampen zelf, maar de koplampunit.
Overdag ziet de voorkant er van een 1-serie niet uit als je het vergelijkt met een 1-serie met xenon lampen. Wat een waanzinnig verschil.
Een 1-serie met M-pakket zónder xenon is helemaal triest (en dat meen ik echt).
De 1-serie is ook erg mooi in aparte kleuren. Dat bruine is inderdaad erg chique, zowel van binnen als van buiten.
Het mooie is dat je een 1-serie (itt concurrentie) echt uit kan kiezen zoals je zelf wil, in veel verschillende kleurencombo's, houtsoorten, dashbekledingen, deurbekledingen etc.
Toch zijn alle 1-series hetzelfde, omdat het geleased wordt voor zo weinig mogelijk.
Bij mij komt er pas een 1-serie voor de deur, als ie voldoet aan al mijn eisen. Helaas geldt dit voor weinig mensen: imago speelt daarbij een niet mis te verstane rol. Ik rijd BMW, maakt niet uit hoe hij eruit ziet.
Nou, voor mij toch echt geen 1-serie zonder sportstoelen en xenon. Meesten hier weten hoe ik heb geworsteld met de 120d anniversary. Alle opties erop, leer, navigatie, pdc etc etc etc etc veel veel opties voor zeer weinig geld. Mooie ultieme kleurcombo, maar geen sportstoelen en xenon mogelijk op dat model.
Dan niet !
Inmiddels kwam de 120d graphite uit, met wel sportstoelen en xenon (eikels, moet ik daar nu weer aan denken).
Maar goed, wat betreft de motorisering. Een ondergemotoriseerde 1-serie bestaat bijna niet. De 116i voldoet prima voor alledag. De 118i is al lekker.
De 118d is gewoon een topdiesel. Beste diesel in het segment en meest value for money. Rijdt als een benzine, krachtig, zuinig. Echt een ideale diesel.
Voor de echt snelle rijder is er de 120d. Met afstand de fijnste diesel op de markt, met een motorkarakteristiek waar de gemiddelde benzine bouwer jaloers op zou zijn (serieus).
De 130i is te briljant voor woorden. Ultieme motor in een ultieme auto.
Wat betreft het onderstel en de RWD: de 1-serie is 1 van de meest uitgebalanceerde auto's op de markt, niet alleen binnen dat segment. Dat zegt genoeg lijkt mij. De auto stuurt heerlijk precies en voelt zeer scherp aan.
Dat de tijden langzamer zijn, soit. Het voelt allemaal wel veel beter en daar gaat het om. Freude am Fahren dus.
Voor mij de absolute droomauto, maar wel in de juiste uitvoering.
Witte 120d met M-pakket
Bruine 120d zonder M-pakket.
Komt u maarrrrr
Allereerst merk ik op dat de BMW 1-serie feitelijk zéér succesvol is. BMW heeft een segment ontdekt en is in een gat gesprongen (veroorzaakt door de onoverkomelijke groei van auto's).
Een std 1-serie is niet helemaal mijn ding. Ik blijf het een mooie auto vinden, maar er zijn een aantal opties die in mijn ogen noodzakelijk zijn.
Zo is 17" een absoluut vereiste, hoewel er een rode 1-serie is ergens ook hier van iemand met mooie 16" velgen, maar das dan ook het enige.
Ook het M-pakket is bijna een vereiste, maar de twee belangrijkste opties op de 1-serie zijn toch wel de sportstoelen en xenon-lampen.
Een 1-serie zonder xenon is gewoon een trieste verschijning als je dat vergelijkt met xenon lampen. En voor diegenen die het nog niet snappen: ik heb het niet over de lampen zelf, maar de koplampunit.
Overdag ziet de voorkant er van een 1-serie niet uit als je het vergelijkt met een 1-serie met xenon lampen. Wat een waanzinnig verschil.
Een 1-serie met M-pakket zónder xenon is helemaal triest (en dat meen ik echt).
De 1-serie is ook erg mooi in aparte kleuren. Dat bruine is inderdaad erg chique, zowel van binnen als van buiten.
Het mooie is dat je een 1-serie (itt concurrentie) echt uit kan kiezen zoals je zelf wil, in veel verschillende kleurencombo's, houtsoorten, dashbekledingen, deurbekledingen etc.
Toch zijn alle 1-series hetzelfde, omdat het geleased wordt voor zo weinig mogelijk.
Bij mij komt er pas een 1-serie voor de deur, als ie voldoet aan al mijn eisen. Helaas geldt dit voor weinig mensen: imago speelt daarbij een niet mis te verstane rol. Ik rijd BMW, maakt niet uit hoe hij eruit ziet.
Nou, voor mij toch echt geen 1-serie zonder sportstoelen en xenon. Meesten hier weten hoe ik heb geworsteld met de 120d anniversary. Alle opties erop, leer, navigatie, pdc etc etc etc etc veel veel opties voor zeer weinig geld. Mooie ultieme kleurcombo, maar geen sportstoelen en xenon mogelijk op dat model.
Dan niet !
Inmiddels kwam de 120d graphite uit, met wel sportstoelen en xenon (eikels, moet ik daar nu weer aan denken).
Maar goed, wat betreft de motorisering. Een ondergemotoriseerde 1-serie bestaat bijna niet. De 116i voldoet prima voor alledag. De 118i is al lekker.
De 118d is gewoon een topdiesel. Beste diesel in het segment en meest value for money. Rijdt als een benzine, krachtig, zuinig. Echt een ideale diesel.
Voor de echt snelle rijder is er de 120d. Met afstand de fijnste diesel op de markt, met een motorkarakteristiek waar de gemiddelde benzine bouwer jaloers op zou zijn (serieus).
De 130i is te briljant voor woorden. Ultieme motor in een ultieme auto.
Wat betreft het onderstel en de RWD: de 1-serie is 1 van de meest uitgebalanceerde auto's op de markt, niet alleen binnen dat segment. Dat zegt genoeg lijkt mij. De auto stuurt heerlijk precies en voelt zeer scherp aan.
Dat de tijden langzamer zijn, soit. Het voelt allemaal wel veel beter en daar gaat het om. Freude am Fahren dus.
Voor mij de absolute droomauto, maar wel in de juiste uitvoering.
Witte 120d met M-pakket
Bruine 120d zonder M-pakket.
Komt u maarrrrr
- Cupra R
Een 130 zal zeker snel zijn met de beroemde laufkultuur van de 6 in lijn, maar 45K is serieus veel geld voor zo'n kleine auto (mits prive gekocht en niet als leasehok). Tuurlijk die mini GP die iemand hier heeft is ook veel geld maar dat is toch weer iets zeer exclusiefs net zoals dat hok van mij welke 28K nieuw kost. Shoppen in de 45K klasse en dan op zoek gaan naar een 'sportauto' en er komen toch wel erg leuke auto's in zicht. Denk aan STI, Evo of een Focus ST die je tuned naar 300pk en van het geld wat je over houd kun je heel veel en lang op vakantie.
Enigste echt grote plus die de 1-serie heeft boven de rest is het RWD concept (geen aandrijfkrachten voelbaar bij planken).
Ik vraag me toch af hoeveel % 1-series er prive zullen worden gekocht .
Ik vermoed zeer zeer weining terwijl Evos en STI alleen maar prive worden gekocht (bang for bucks verhaal). Autovoorkeur is iets heel persoonlijks waarbij privekopen of leasen van doorslag zal zijn van wat je gaat 'kopen'.
Enigste echt grote plus die de 1-serie heeft boven de rest is het RWD concept (geen aandrijfkrachten voelbaar bij planken).
Ik vraag me toch af hoeveel % 1-series er prive zullen worden gekocht .
Ik vermoed zeer zeer weining terwijl Evos en STI alleen maar prive worden gekocht (bang for bucks verhaal). Autovoorkeur is iets heel persoonlijks waarbij privekopen of leasen van doorslag zal zijn van wat je gaat 'kopen'.
- Mari Oh Oh!
Met de prijslijst erbij houd ik toch echt alleen de ST over hoor. De andere 2 zijn net zo duur of duurder. Los van het feit welke beter/sportiever is, goedkoper zijn ze niet.Cupra R schreef:Denk aan STI, Evo of een Focus ST die je tuned naar 300pk en van het geld wat je over houd kun je heel veel en lang op vakantie.

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Kijk der 1er is er natuurlijk alleen gekomen omdat de f.cking 3er veel te groot is geworden....................( en de rest van het BMW gamma)
Dus ruimte aan de onderzijde van de markt, willen concureren met de Golf klasse ( wat ruimte en afmetingen betreft dus), qua prijs zich redelijk uit de markt geplaatst te hebben ( uiterlijk vergeet ik dan nog maar even). Nou is de 3 er het volume model van BMW, daar draait heel het bedrijf op, de 1er zal ook met die bedoeling in de markt gezet zijn, een volume model dus, kan ie echt niet waarmaken, Zoals Hielke terecht opmerkt; er worden er veel te weinig verkocht, je hoeft echt niet te gokken om te weten hoe dit verhaal gaat eindigen.
Conclusie; het lijkt mooi, maar zakelijk gezien wordt der 1er natuurlijk niet zo goed verkocht als door Munchen gehoopt ( wel natuurlijk als succes verkocht, marketing technisch dan), daar prikken we wel doorheen natuurlijk, net als alle autobladen met vergelijkende tests met de concurentie.
Anyway; er komt of een opvolger met een betere prijs/kwaliteit/concurentie verhouding...................of der komt helemaal geen opvolger van der 1 er, sterft ie een zachte dood net als de voormalige Compact/ ti versies, die hebben het ook nooit waar kunnen maken. Just a thought.............................
Dus ruimte aan de onderzijde van de markt, willen concureren met de Golf klasse ( wat ruimte en afmetingen betreft dus), qua prijs zich redelijk uit de markt geplaatst te hebben ( uiterlijk vergeet ik dan nog maar even). Nou is de 3 er het volume model van BMW, daar draait heel het bedrijf op, de 1er zal ook met die bedoeling in de markt gezet zijn, een volume model dus, kan ie echt niet waarmaken, Zoals Hielke terecht opmerkt; er worden er veel te weinig verkocht, je hoeft echt niet te gokken om te weten hoe dit verhaal gaat eindigen.
Conclusie; het lijkt mooi, maar zakelijk gezien wordt der 1er natuurlijk niet zo goed verkocht als door Munchen gehoopt ( wel natuurlijk als succes verkocht, marketing technisch dan), daar prikken we wel doorheen natuurlijk, net als alle autobladen met vergelijkende tests met de concurentie.
Anyway; er komt of een opvolger met een betere prijs/kwaliteit/concurentie verhouding...................of der komt helemaal geen opvolger van der 1 er, sterft ie een zachte dood net als de voormalige Compact/ ti versies, die hebben het ook nooit waar kunnen maken. Just a thought.............................
- Mari Oh Oh!
Ik denk niet dat ze ooit van plan waren (bijvoorbeeld) de Golf te verslaan, waren ze dat wel, dan zijn ze qua strategie duidelijk verkeerd bezig geweest. Ik denk eerder dat ze de verkoopaantallen, prijs en klasse van de A3 wilden benaderen en ik denk dat ze daar redelijk in zijn geslaagd. Ik snap dus ook niet dat mensen roepen dat een 1 in zijn klasse duur is voor wat ie biedt en de A3 voor het gemak compleet vergeten. Dat was(voor de introductie van de C30) in mijn ogen de enige concurrent.
-
Dat is bij de concurrent niet anders. Ga een 118d vergelijken met een Audi A3 en je hebt gelijkwaardige auto's. De BMW heeft een paar pluspuntjes en de Audi ook. Onder de streep ontlopen ze elkaar niet veel. Hooguit een merkvoorkeur. Ook de Volvo C30 zal aardig met ze meekomen. In dat opzicht is zo'n BMW niet 'speciaal' of degene die je moet hebben. Ga je over rallyspecials praten dan is de Evo 'de' auto die je moet hebben. Zoiets heb ik niet kunnen ontdekken bij de 1 serie tenzij je over de 130i praat, dan komt het onderstel pas echt van pas.Macboy schreef:Maar goed, wat betreft de motorisering. Een ondergemotoriseerde 1-serie bestaat bijna niet. De 116i voldoet prima voor alledag. De 118i is al lekker.
Eigenlijk zou men eens een dag verkoper moeten zijn bij BMW. Ik denk dat als je een vent van 30 over de vloer krijgt met een goede IT baan die een leasebak mag uitzoeken, het hele achterwielaandrijving en balans argument niet echt indruk maakt. Meer het feit dat ie dan BMW kan rijden en er allerhande leuke opties zijn om de auto naar smaak samen te stellen (in een mooie showroom tussen de dikke andere BMW's, voor het betere 'feel good'-gevoel). Bij Audi zal dat niet veel anders zijn. Ik heb echt het idee dat sommige hier ver van de echte wereld staan. De gemiddelde Nederlander vind vermogen niet belangrijk en heeft alleen Jeremy Clarkson ooit over onderstuur horen praten. Wat het verder is weten ze niet.
- wjn
Ik denk dat je de begrippen "HOT" en "NOT" moet definieren.
Als "nische" auto doet ie het gewoon goed, dus "HOT". Een volumemodel is het niet en zal het niet worden (daarvoor is de 1 ook niet in de markt geplaatst). Een "NOT" dus wat dat betreft.
Tegenvallend zijn idd de (test-) resultaten. Van een BMW verwacht iedereen (top) rijprestaties in vergelijking met VW, OPEL en co., en die blijven achterwege. (Geeft ook meteen aan hoe goed FWD inmiddels is geworden.)
Over smaak valt te twisten, maar ik vind in tegenstelling tot de 5- en 3-serie de lijn van een 1-serie gewoon niet mooi. (Hangbuik is hier al genoemd.)
Als "nische" auto doet ie het gewoon goed, dus "HOT". Een volumemodel is het niet en zal het niet worden (daarvoor is de 1 ook niet in de markt geplaatst). Een "NOT" dus wat dat betreft.
Tegenvallend zijn idd de (test-) resultaten. Van een BMW verwacht iedereen (top) rijprestaties in vergelijking met VW, OPEL en co., en die blijven achterwege. (Geeft ook meteen aan hoe goed FWD inmiddels is geworden.)
Over smaak valt te twisten, maar ik vind in tegenstelling tot de 5- en 3-serie de lijn van een 1-serie gewoon niet mooi. (Hangbuik is hier al genoemd.)
- Niels
- Auto: Prius+
Ik vind em hot mits goed smoelend aangekleed en een lekkere motor erin.
Feit is dat het uiterlijk niet iedereen aanspreekt zoals bij de Audi A3 zo'n beetje wel het geval is. Vervolgens moet je echt bewust voor de rijeigenschappen van BMW kiezen wil je een 1-serie aanschaffen. Zoals al eerder gezegd is het een auto die qua prijs in de niche markt valt waar Audi eigenlijk alleenheerser was met de A3. Het succes van Audi zal BMW niet evenaren vanwege het eigenzinnige ontwerp....
Feit is dat het uiterlijk niet iedereen aanspreekt zoals bij de Audi A3 zo'n beetje wel het geval is. Vervolgens moet je echt bewust voor de rijeigenschappen van BMW kiezen wil je een 1-serie aanschaffen. Zoals al eerder gezegd is het een auto die qua prijs in de niche markt valt waar Audi eigenlijk alleenheerser was met de A3. Het succes van Audi zal BMW niet evenaren vanwege het eigenzinnige ontwerp....
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Waar het mi om gaat is dat een bedrijf handeld vanuit winstoogmerk; Der 1 er is echt niet gemaakt om een paar auto fielen gelukkig te maken, nee hij is gemaakt omdat men dacht dat er een markt voor was, m.aw. er kan winst op behaald worden. Gezien de prijs van der 1 er kan dat alleen als er veel van verkocht worden, het moet ( moest) dus een wel een volume model zijn (anders dan bij een 5 er, 6 er 7 er, die prijzen zijn zo hoog, daar hoef je er ook veel minder van te verkopen om toch nog winstgevend te zijn).
In dit opzicht is de 1 er denk ik niet HOT, ik durf de bewering aan, dat ze ( wereldwijd, maar daar heb ik geen cijfers over) minder verkopen dan vooraf ingeschat. Een zeer belangerijke markt voor BMW is uiteraard de VS, daar wordt der 1 er niet eens verkocht.
Waar dat aan ligt? Mischien een te controversieel uiterlijk, of toch een te hoge prijs? Wie het weet mag het zeggen.
In dit opzicht is de 1 er denk ik niet HOT, ik durf de bewering aan, dat ze ( wereldwijd, maar daar heb ik geen cijfers over) minder verkopen dan vooraf ingeschat. Een zeer belangerijke markt voor BMW is uiteraard de VS, daar wordt der 1 er niet eens verkocht.
Waar dat aan ligt? Mischien een te controversieel uiterlijk, of toch een te hoge prijs? Wie het weet mag het zeggen.
- Mari Oh Oh!
Al lang voor introductie is gezegd dat de hatchback niet naar de VS zou gaan. Wel een sedan, de coupé en de cabrio(geef ze eens ongelijk). En over die winstmarge; d'r zijn hier legers mensen die zeggen dat het een overpriced hok is en nu roep jij dat hij relatief goedkoop is... En in de 2 auto klasse waar de 1 opereert(naast de A3) is er net een nieuwe, in verhouding met het model waar hij van is afgeleid, ook dure auto geïntroduceert, dus ik denk niet dat ze denken dat de eerste 2 merken groot verlies draaien.
-
Ok, maar geldt dit niet evenzo voor de talloze A3's in treurige wieldop-0-optie-trim? Audi heeft inmiddels net zoveel "status" als BMW bij het gemiddelde publiek imho.Tristan schreef:Tom heeft een goed punt. De meeste kopen de 1-serie omdat het een "BMW" is (gevoel van status). Voor de rest zal het ze een reet roesten of het FWD of RWD is en wel/niet onder-, en overstuur.
- romo
Ik vind hem niet goedkoop, maar voor BMW begrippen is ie dat wel, daarom moet het een volume model zijn. Dat is de strekking van mijn betoog als je goed leest.Mari Oh Oh! schreef:Al lang voor introductie is gezegd dat de hatchback niet naar de VS zou gaan. Wel een sedan, de coupé en de cabrio(geef ze eens ongelijk). En over die winstmarge; d'r zijn hier legers mensen die zeggen dat het een overpriced hok is en nu roep jij dat hij relatief goedkoop is... En in de 2 auto klasse waar de 1 opereert(naast de A3) is er net een nieuwe, in verhouding met het model waar hij van is afgeleid, ook dure auto geïntroduceert, dus ik denk niet dat ze denken dat de eerste 2 merken groot verlies draaien.

- Michel P
Probleem van de EVO 9 en de STI is natuurlijk ook de bedroevende markering! Bij de Mits alleen een EVO 8 flash website bijvoorbeeld. Je zou als importeur toch trots moeten zijn!!!!
De BMW website is natuurlijk heel uitnodigend, en die straalt echt uit dat men trots is op het produkt.
Daar begint het mee, tel daarbij het gevoel je auto o.b.v. je persoonlijke wensen de configuren en het bijzondere gevoel (leve de marketing) is geboren. Lifestyle al the way, maar wel met een hoogwaardig produkt zonder het de USP te vergeten. (kan Afla nog een voorbeeld aan nemen
)
Michel
De BMW website is natuurlijk heel uitnodigend, en die straalt echt uit dat men trots is op het produkt.
Daar begint het mee, tel daarbij het gevoel je auto o.b.v. je persoonlijke wensen de configuren en het bijzondere gevoel (leve de marketing) is geboren. Lifestyle al the way, maar wel met een hoogwaardig produkt zonder het de USP te vergeten. (kan Afla nog een voorbeeld aan nemen

Michel
- RVV
romo schreef:Waar het mi om gaat is dat een bedrijf handeld vanuit winstoogmerk; Der 1 er is echt niet gemaakt om een paar auto fielen gelukkig te maken, nee hij is gemaakt omdat men dacht dat er een markt voor was, m.aw. er kan winst op behaald worden. Gezien de prijs van der 1 er kan dat alleen als er veel van verkocht worden, het moet ( moest) dus een wel een volume model zijn (anders dan bij een 5 er, 6 er 7 er, die prijzen zijn zo hoog, daar hoef je er ook veel minder van te verkopen om toch nog winstgevend te zijn).
Romo de filosofie van BMW is dat elk model dat ze in de markt zetten moet winst maken, anders doen ze het niet. Daarom zie je van BMW ook geen exotische modellen.
De 1 serie is wereldwijd helemaal geen slecht verkopende auto, BMW group heeft tot eind november 2006 al 1,25 miljoen auto's wereldwijd verkocht een substantieel deel word voor rekening van de 1 serie genomen.
Amerika zou op voorhand geen 1 serie hatchback worden verkocht omdat die markt niet vraagt om een hatchback. een 2 serie coupe/cabrio zal zeker worden verkocht in de states.
-
Ach ja.
Als je een standaard a3 met wieldoppen pakt of 3 serie coupe met 16inch is het ook niks. Dus laten we dat perspectief even vergeten.
Een 130i met Msport pakket is op dit moment 1 van de leukst sturende bmw s die nieuw uit de showroom te koop is. En ik kan je vertellen dat ik bijna het hele bmw gamma wel heb gereden. Vandaar dat ik zelf ook een 130i msport rijdt. Als ik nu weer een nieuwe auto moest kopen kocht ik weer een 130i msport. Ondanks al het gelul om me heen en op forums. De 1 serie 5 deurs is echt niet moedersmooiste qua looks de 3 deurs ziet er echter wel super uit. De 1 serie wordt ook zeker niet slecht verkocht. Met de 3 deurs zullen de verkopen weer aanwakkeren en met de coupe en cabrio erbij helemaal.
Nogmaals ik koop een auto om mee te rijden. Geld uitgeven omdat een auto er mooi uitziet maar minder is qua rij eigenschappen zul je mij never zien doen. Das voor mij gewoon geld in de zee gooien. Dat bmw de 1 serie brengt is voor mij een uitkomst om niet meer die grote slag schepen te hoeven kopen. Nou drukt bmw er nog een mooi 272pk motortje erin volgend jaar helemaal perfect.
Als je een standaard a3 met wieldoppen pakt of 3 serie coupe met 16inch is het ook niks. Dus laten we dat perspectief even vergeten.
Een 130i met Msport pakket is op dit moment 1 van de leukst sturende bmw s die nieuw uit de showroom te koop is. En ik kan je vertellen dat ik bijna het hele bmw gamma wel heb gereden. Vandaar dat ik zelf ook een 130i msport rijdt. Als ik nu weer een nieuwe auto moest kopen kocht ik weer een 130i msport. Ondanks al het gelul om me heen en op forums. De 1 serie 5 deurs is echt niet moedersmooiste qua looks de 3 deurs ziet er echter wel super uit. De 1 serie wordt ook zeker niet slecht verkocht. Met de 3 deurs zullen de verkopen weer aanwakkeren en met de coupe en cabrio erbij helemaal.
Nogmaals ik koop een auto om mee te rijden. Geld uitgeven omdat een auto er mooi uitziet maar minder is qua rij eigenschappen zul je mij never zien doen. Das voor mij gewoon geld in de zee gooien. Dat bmw de 1 serie brengt is voor mij een uitkomst om niet meer die grote slag schepen te hoeven kopen. Nou drukt bmw er nog een mooi 272pk motortje erin volgend jaar helemaal perfect.
- RVV