Bodyscan prima, of toch liever niet.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Re: Bodyscan prima, of toch liever niet.

Bericht door GTRene » 05 jan 2010, 12:46

ze vinden inderdaad wel weer een manier, ondertussen zullen minder mensen door al dat gedoe bij controles en wat je wel of niet mee mag nemen, minder het vliegtuig nemen denk ik.

waarschijnlijk zal de volgende stap zijn van buitenaf inbreken in de computer van een vliegtuig en het zo onbestuurbaar maken of storen of foute data laten doorgeven...?
maja dan zou die nog op handbediening kunnen geloof ik.

KW

Bericht door KW » 05 jan 2010, 16:51

Rico schreef: Straks ontwikkelingen ze kleding die doordrenkt is met zwaar explosief materiaal.. ziet ook niemand.. ook zo'n scanner niet.
Breng ze nou niet op ideëen :hmmm:

GTRene schreef:ze vinden inderdaad wel weer een manier
Ja dat klopt, maar ze moeten er dan wel hoe langer hoe meer moeite voor doen.

waarschijnlijk zal de volgende stap zijn van buitenaf inbreken in de computer van een vliegtuig en het zo onbestuurbaar maken of storen of foute data laten doorgeven...?
maja dan zou die nog op handbediening kunnen geloof ik.
Bijvoorbeeld ja, check 24 seizoen 7 ;-)

http://zuercher88.ch/wordpress/wp-conte ... eason7.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

dale vito

Bericht door dale vito » 08 jan 2010, 08:52

http://www.nrcnext.nl/blog/2010/01/07/p ... gebruiken/" onclick="window.open(this.href);return false;

:roll:

KW

Bericht door KW » 08 jan 2010, 15:48

Sja, als ik dan toch ooit aan de beurt kom... dan liever dat ik voor zo'n scanner sta dan dat ze handtastelijk worden om me te fouilleren...

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 08 jan 2010, 15:59

Wouter81 schreef:Als ik terrorist was regelde ik ergens een stinger of SA7 in Joegoslavië en ging ik op een rustig moment op een spottersplek staan.

Dat gepruts met TNT in je onderbroek. :)

hahhahaha.....ja maar zo is het wel.....met een beetje leuk spul heb je zo een vliegtuig uit de lucht..........

KW

Bericht door KW » 08 jan 2010, 22:59

OMG, dan breekt toch je klomp :bag:

http://www.nu.nl/binnenland/2157898/sch ... nners.html" onclick="window.open(this.href);return false;
'Schiphol bestelt verkeerde bodyscanners'

AMSTERDAM - De zestig bodyscanners die luchthaven Schiphol heeft besteld hadden het explosief dat de Nigeriaan Abdulmutallab bij zich had niet gevonden.

Dat stelt de directeur van het bedrijf Airport Security Consulting Alain Establier vrijdag in de krant De Pers. Experts zeiden dit eerder al in de Britse krant The Independent.

"Nederland geeft miljoenen uit aan de Provisionscanner van L3 die de aanslag nooit had tegengehouden", zegt Establier. Een scanner met microwave-technologie kan het poeder niet opsporen, terwijl een x-rayscanner dit wel kan. L3 Communications levert de scanners.

Aanwijzingen

Schiphol, justitie en de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) wijzen volgens de krant naar elkaar. Volgens de NCTb maakt Schiphol de keuze, terwijl de luchthaven stelt dat zij de scanners kopen op aanwijzingen van justitie.

GTRene

Bericht door GTRene » 08 jan 2010, 23:32

:bag: :hammer:

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 09 jan 2010, 11:36

Ach.. dan kopen ze toch een paar andere scanners. Geld zat joh... :hammer:

SteV6

Bericht door SteV6 » 09 jan 2010, 11:49

Hoeveel milli Sievert krijg je eigenlijk te verwerken bij zo'n Röntgenscanner?

Ik vraag me dat gewoon af. Het zal niet veel zijn vanwege de mogelijkheden van moderne versterkingsschermen in de radiologie. Waarschijnlijk is het zelfs marginaal in vergelijking met de dosis kosmische straling die je oploopt tijdens een intercontinentale vlucht.

Helaas is er weinig betrouwbare informatie hierover te vinden op het net.

Stephan

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 09 jan 2010, 12:43

Zo'n rontgenscanner doet iets aan 12u zonlicht mbt straling. (Aldus krant: AD)
Niet echt fijn dus.

Niet erg als je 1x per jaar vliegt... maar als je iedere maand vliegt wordt het toch een heel ander verhaal.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 09 jan 2010, 12:55

Krijg je nog een kleurtje ook als je vaak vliegt :mrgreen:

KW

Bericht door KW » 09 jan 2010, 17:50

Tis geen UV Bert :mrgreen:

ashley87

Bericht door ashley87 » 09 jan 2010, 19:39

De scan maakt op basis van weerkaatsing een beeld van de contouren van het lichaam. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de zogenoemde millimeter wave technologie. In een oogopslag wordt gezien of een passagier verboden voorwerpen op zijn of haar lichaam draagt. De verwachting is dat de passagier de Security Scan als klantvriendelijker ervaart. Het gebruik ervan leidt tot minder fouilleren.

De Security Scan mag niet verward worden met de Bodyscan die de Koninklijke Marechaussee gebruikt bij de zogenaamde 100 procent controles. Dit apparaat maakt gebruik van röntgenstralen die door de huid gaan om ingeslikte goederen te traceren.

De Security Scan staat bij de H pier en bij een gate van de E pier. De komende maanden worden zeventien exemplaren in de terminal geplaatst. Daarna wordt besloten of de Security Scan op grotere schaal wordt ingezet. Voorlopig mag de passagier kiezen of hij gebruik wil maken van de scan. Wil hij dat niet, dan doorloopt hij de tot nu toe gebruikelijke controle.
De introductie van de Security Scan op Schiphol is een initiatief van NCTb (Nationaal Coördinator Terrorisme Bestrijding), de Douane en Amsterdam Airport Schiphol.

Kledingvisiatie of Kledingscan
Veel reizigers vinden het een vervelende ervaring: een vreemde man of vrouw die even je kleding aftast om te kijken of er geen smokkelwaar op het lichaam geplakt is. Met name bij de zogenoemde risicovluchten vanuit de Nederlandse Antillen en Suriname is zo'n intensieve controle dagelijkse kost.
De Douane controleert met de hand ('kledingvisitaties'), maar dan nog blijkt het in de praktijk lastig om smokkelwaar ook daadwerkelijk te vinden. Het gebruik van high-tech apparatuur als de security scans biedt uitkomst.

Geen Doorkijkfoto maar Schaduwfoto
De security scan is een apparaat waar mensen in moeten staan. Terwijl zij de handen omhoog houden, draait een scanner om het lichaam. Zo ontstaat er een foto van het hele lichaam. Goederen tegen het lichaam kun je zo (als schaduw) opmerken.

Radiogolven tasten het lichaam af
In tegenstelling tot een röntgenfoto of een bagagescan werkt de security scan niet met radioactieve straling. Radiogolven tasten het lichaam af. Ze gaan niet door het lichaam heen en maken dus ook geen beelden van het inwendige lichaam. De radiogolven zijn te vergelijken met die van een magnetron. De stralingsfrequentie is echter vele malen lager.

Veiligheid
De security scans zijn er niet per definitie voor 100%-controles of het zoeken naar verdovende middelen. Ook de beveiligingsdiensten op Schiphol maken er gebruik van. Daarnaast moeten de scans bijdragen aan een klantvriendelijker wijze van controleren. Passagiers die niet in de scan willen, krijgen gewoon een handmatige kledingvisitatie.
Als het toch UV was geweest dan had ik wat vaker een magnetron-maaltijd in huis gehaald voor dat kleurtje :mrgreen: Wat betreft de mogelijke schending van de privacy; had vernomen dat het wel door ontwikkeld is en het de bedoeling is dat er geen persoon meer naar de beelden kijkt maar dat het via de computer gaat dus er komt dan niemand meer aan te pas die de beelden bekijkt. Degene die de beelden nu bekijkt zit ook op afstand en weet niet wie er in de scan zit.

Tom

Bericht door Tom » 09 jan 2010, 19:50

In zo'n geval ben ik 'r wel tegen. Een simpele straatagent met zo'n ding.. no way. What's next.. een parkeerwachter die zo'n ding krijgt?

JP

Bericht door JP » 18 jan 2010, 23:02

Eerste bodyscan in gebruik genomen;

Afbeelding

:mrgreen:

Plaats reactie