Verkopers van Volkswagen die op cursus zijn geweest kregen te horen dat er een 220 pk 2 liter bi-turbo diesel in de maak is, welke gekoppeld is aan een DSG-bak. Dit op basis van de huidige 180 pk versie.
Leuk zo een ding

Je persoonlijke wens, of is er echt sprake van een R20 TDI?RutgerK schreef:Dus de Golf R20TDI en A3 rijden straks met een motor uit een aannemersbus. Grappig dat de Transporter wordt gebruikt om deze TDI te testen.
Zijn er weinig die 'm voor zijn/haar chauffeurs doet bestellen (hooguit enkeling ivm serieus zware belasting/aanhanger), gebeurde niet bij de t4 150pk, t5 174pk en ook niet bij huidige 180pk. Als het voor jezelf is, is het natuurlijk een heel ander verhaal. Vergis je overigens ook niet in wat dergelijke 'opgeleukte' bussen nieuw kosten, aanschafwaarde is wel serieus (bedrijfsmatig zijn daar gewoon vele betere alternatieven) en dan zwijg ik nog over het verbruikduifjes.com schreef:Wat ik me altijd afvraag....als ik een bedrijf zou hebben met een laten we zeggen 5bussen ging het mij om duurzaamheid, onderhoudskosten etc.....en 220pk never nooit niet.....waarom...is gewoon niet nodig! Anders is het als je zelfstandig bent en je wilt een mooie bus rijden dan snap ik dat wel....maar zakelijk gezien! .... gewoon voor de minste kosten per km!
M@rcel schreef:Je persoonlijke wens, of is er echt sprake van een R20 TDI?RutgerK schreef:Dus de Golf R20TDI en A3 rijden straks met een motor uit een aannemersbus. Grappig dat de Transporter wordt gebruikt om deze TDI te testen.
Kan er niets over vinden namelijk
x100duifjes.com schreef:Wat ik me altijd afvraag....als ik een bedrijf zou hebben met een laten we zeggen 5bussen ging het mij om duurzaamheid, onderhoudskosten etc.....en 220pk never nooit niet.....waarom...is gewoon niet nodig! Anders is het als je zelfstandig bent en je wilt een mooie bus rijden dan snap ik dat wel....maar zakelijk gezien! .... gewoon voor de minste kosten per km!
Voor busjes gewoon VW/Mercedes gaan, merendeel van het overige valt tegen (tenzij je niet al te veel km's maakt).Marc RS4 schreef:Zo'n Vivaro hebben wij ook rijden,wat een ongelofelijke strontwagen en ook nog eens erg veel motorische problemen.
100x liever de transporter hoor.
duifjes.com schreef:Ik weet het komt hij weer aan met die Toyota's .... maar een Hi-Ace is simpelweg niet stuk te krijgen.......oke...hij is niet mooi en niet snel....maar kosten per Km......zeker de goedkoopste! Ook de restwaarde is prima.....heb tal van voorbeelden van klanten die eenmaal een Hi-Ace reden....nooit meer anders!
Artikeltje uit de AMS, van begin 2009;RutgerK schreef:Niet direct een persoonlijke wens. Deze motor werd al gepresenteerd in 2007 in de Audi Q3 Cross Coupe Quattro Concept. Juist richting de kleinere modellen hoor je niet veel meer over deze motor. Toen werd nog een vermogen opgegeven van 204pk/400Nm zoals de 123d en nu gaat deze motor kennelijk naar de 220pk.
De motor wordt al geleverd in de Transporter en ik las ook de speculatie dat de motor in de A8 geleverd gaat worden. Over de Golf en A3/A4 hoor ik ook nog helemaal niets.
Ik heb al eens in een ander topic aangegeven dat ik het raar vond dat de 'legendarische ' GTD aanduiding door VW weer van stal is gehaald met een relatieve laffe TDI met 170pk. Gebruik dan de biturbo om die aanduiding in ere te herstellen.
M@rcel schreef:Je persoonlijke wens, of is er echt sprake van een R20 TDI?RutgerK schreef:Dus de Golf R20TDI en A3 rijden straks met een motor uit een aannemersbus. Grappig dat de Transporter wordt gebruikt om deze TDI te testen.
Kan er niets over vinden namelijk
duifjes.com schreef:Alsof Transporters geen problemen hebben ppffffff....onderhoudskosten in de gloria...!!!!!!!!
Die good old 1.9 blijft idd wel onverwoestbaar, de 130pk ed hebben wat vaker (diverse) problemen. Zou me overigens niet van het product weerhouden.Marc RS4 schreef:duifjes.com schreef:Alsof Transporters geen problemen hebben ppffffff....onderhoudskosten in de gloria...!!!!!!!!
Toevallig hebben we ook 2 T5's,weliswaar hebben die beiden een 1.9TDI maar die dingen zijn niet kapot te krijgen.
Is echt nooit wat mee. en die worden afgebeuld hoor....
En dat is toch weer het allemaal om gaat bij dit soort auto'sKosten per km uitgedrukt vallen dan weer mee.
Gebruikers op dit forum: EvdP, krentenbol, mauritsklein, MParallel, Zed240 en 21 gasten