Auto meegesleurd door truck

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Auto meegesleurd door truck

Bericht door Mark Nauta » 09 jan 2010, 02:01

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5746 ... uck__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Personenauto honderden meters meegesleurd

Van onze correspondent
DORDRECHT - Een 64-jarige automobilist uit Bergen op Zoom is honderden meters door een vrachtwagen voortgeduwd
toen hij door onbekende oorzaak in botsing kwam met de naast hem rijdende truck.

Het bizarre voorval gebeurde donderdagavond op de A16 in de richting van Breda ter hoogte van de Zuidpunt. Door de botsing
kwam de personenauto voor de vrachtwagen terecht. De 64-jarige man en de 24-jarige vrachtwagenchauffeur uit Roemenie
raakten niet gewond.

Dit gebeurde voor mij op de snelweg donderdagavond. Ik kwam uit Moordrecht en was met de Lupo 1.0 van mijn vriendin op pad en
had me het ritje wel op de terugweg. Ter hoogte van Ridderkerk werd ik vol gesneden door een XC60 die iets te snel naar rechts
kwam na mij in te halen doordat hij zich liet opdrukken door een Audi A8.

Toen even later dus het voorval met de vrachtwagen. Opeens allemaal remlichten voor me, zie ik een vrachtwagen met allemaal rook
ervoor naar rechts duiken, zie ik door de rook heen opeens de snuit van een Toyota Aygo. Die stond dus dwars voor de vrachtwagen
en werd enkele tientallen meters meegeschoven. In de krant is dat natuurlijk honderden ;). Maar het duurde wel even totdat ze op de
vluchtstrook tot stilstand kwamen. De Aygo dus dwars voor de truck. Er waren meteen al wat mensen bij, maar beide bestuurders
stapten ook zonder iets uit de wagens.

Even verderop was ik bijna thuis en reed het laatste stukkie op de A17 t.h.v. Standaardbuiten toen er opeens echt enorm dichte mist
opkwam. Vanuit het niets opeens boem!! Zicht minder dan 50m. Dus wat doet iedereen, dik op de rem......dat is natuurlijk niet zo slim!
Als je gewoon allemaal even netjes het gas iets terugneemt is er niets aan de hand, maar nee, iedereen schiet in paniek en we
moesten dus wel vol in de ankers. Gelukkig ging alles echt net goed, maar ik weet zeker dat er achter mij nog een stuk harder is
geremd. Heb er niets over gelezen of er nog wat gebeurd is, maar het zou me niets verbazen.

Was een leuk ritje dus :P.

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Re: Auto meegesleurd door truck

Bericht door Miesjel » 09 jan 2010, 02:18

Lekker. Vraag me af hoe je een Aygo.. of all cars.. dwars voor een vrachtwagen krijgt. Knap hoor.

Rich

Bericht door Rich » 09 jan 2010, 02:23

Scary man!
Vrienden van me hebben precies hetzelfde meegemaakt, op een stuk waar je tegelijk in- en uitvoegd zag een vrachtwagen hun ook niet en kwamen ze er ook dwars voor en duurde ook tientallen meters voor ze stil stonden. Chauffeur had het eerst niet eens in de gaten...
Ze hebben alle kleuren gescheten; stel je voor links door je zijraampjes zie je alleen maar vrachtwagenneus die eerst niet eens remt... :shocking:

Maareh... in een lupo 1.0 met dit weer? Heldhaftig hoor, mij krijg je daar niet in, helemaal niet nu.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 09 jan 2010, 02:28

Michel Huisman schreef:Lekker. Vraag me af hoe je een Aygo.. of all cars.. dwars voor een vrachtwagen krijgt. Knap hoor.
Dat heb ik dus door het verkeer voor me niet kunnen zien (helaas).

Rich schreef: Maareh... in een lupo 1.0 met dit weer? Heldhaftig hoor, mij krijg je daar niet in, helemaal niet nu.
Hoezo?? Ideaal ding nu! Waar het ook glad is, die Lupo rijdt er toch wel doorheen. Weegt niets, slechts 50pk, dus wielspin heb je niet eens :P.
De M3 krijg ik hier amper van de parking af.....

Rich

Bericht door Rich » 09 jan 2010, 10:43

Mark Nauta schreef:
Michel Huisman schreef:Lekker. Vraag me af hoe je een Aygo.. of all cars.. dwars voor een vrachtwagen krijgt. Knap hoor.
Dat heb ik dus door het verkeer voor me niet kunnen zien (helaas).
Waarschijnlijk op dezelfde manier als bij mijn vrienden; zoals politiewagens in de usa iemand een tikje van achter geven, dan komt de kont omzetten, helemaal met dit gladde weer, en dan sta je zo dwars. Of de vrachtwagen dit gedaan heeft, of de aygo zelf tegen de vrachtwagen gereden is blijft de vraag dan. Kans is groot dat ie de aygo in eerste instantie helemaal niet gezien heeft.
Mark Nauta schreef:
Rich schreef: Maareh... in een lupo 1.0 met dit weer? Heldhaftig hoor, mij krijg je daar niet in, helemaal niet nu.
Hoezo?? Ideaal ding nu! Waar het ook glad is, die Lupo rijdt er toch wel doorheen. Weegt niets, slechts 50pk, dus wielspin heb je niet eens :P.
Ik heb sowieso altijd graag een wat grotere hoeveelheid blik tussen mezelf en de grote boze wereld om me heen en aangezien de kans op een klapper met dit weer aardig wat groter is krijg je mij niet in zo'n klein koekblikje.

Tom V

Bericht door Tom V » 09 jan 2010, 11:10

Mark Nauta schreef:
Zware voet? :mrgreen:

Plaats reactie