Personenauto honderden meters meegesleurd
Van onze correspondent
DORDRECHT - Een 64-jarige automobilist uit Bergen op Zoom is honderden meters door een vrachtwagen voortgeduwd
toen hij door onbekende oorzaak in botsing kwam met de naast hem rijdende truck.
Het bizarre voorval gebeurde donderdagavond op de A16 in de richting van Breda ter hoogte van de Zuidpunt. Door de botsing
kwam de personenauto voor de vrachtwagen terecht. De 64-jarige man en de 24-jarige vrachtwagenchauffeur uit Roemenie
raakten niet gewond.
Dit gebeurde voor mij op de snelweg donderdagavond. Ik kwam uit Moordrecht en was met de Lupo 1.0 van mijn vriendin op pad en
had me het ritje wel op de terugweg. Ter hoogte van Ridderkerk werd ik vol gesneden door een XC60 die iets te snel naar rechts
kwam na mij in te halen doordat hij zich liet opdrukken door een Audi A8.
Toen even later dus het voorval met de vrachtwagen. Opeens allemaal remlichten voor me, zie ik een vrachtwagen met allemaal rook
ervoor naar rechts duiken, zie ik door de rook heen opeens de snuit van een Toyota Aygo. Die stond dus dwars voor de vrachtwagen
en werd enkele tientallen meters meegeschoven. In de krant is dat natuurlijk honderden
vluchtstrook tot stilstand kwamen. De Aygo dus dwars voor de truck. Er waren meteen al wat mensen bij, maar beide bestuurders
stapten ook zonder iets uit de wagens.
Even verderop was ik bijna thuis en reed het laatste stukkie op de A17 t.h.v. Standaardbuiten toen er opeens echt enorm dichte mist
opkwam. Vanuit het niets opeens boem!! Zicht minder dan 50m. Dus wat doet iedereen, dik op de rem......dat is natuurlijk niet zo slim!
Als je gewoon allemaal even netjes het gas iets terugneemt is er niets aan de hand, maar nee, iedereen schiet in paniek en we
moesten dus wel vol in de ankers. Gelukkig ging alles echt net goed, maar ik weet zeker dat er achter mij nog een stuk harder is
geremd. Heb er niets over gelezen of er nog wat gebeurd is, maar het zou me niets verbazen.
Was een leuk ritje dus