Video: Best Motoring 1/4m races M6 vs NSX-r, RS4, Busa etc.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 09 dec 2006, 16:09

Hoeveel pk heeft die NSX eigenlijk?

Robin
Berichten: 55082
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 09 dec 2006, 16:17

Die NSX weegt maar 1100kg als ik 't goed begreep, daar zit 'm eerder de clou tov die M6 denk ik.

De 997turbo weet er ook wel raad mee, tering!

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 09 dec 2006, 17:08

Meen dat die NSX 280pk aan boord heeft.
Blijf het toch apart vinden dat die NSX-r er steeds zo goed uit komt, zou gewichtsbesparing zoveel doen? Je ziet in het filmpje wel dat de M6 met grote stappen dichterbij komt na de 200m, niet voldoende om er voor de 400m voor te komen.

Die 997 is echt ongekend snel, zelfs de Z06 heeft er eigenlijk geen antwoord op :shock:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 09 dec 2006, 17:29

Officieel zit die NSX-R op 280 maar er word gefluisterd dat hij eerder op 320 PK zit.

Gebruikersavatar
Brava
Berichten: 860
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i

Bericht door Brava » 09 dec 2006, 17:34

Bert ///M3 schreef:Officieel zit die NSX-R op 280 maar er word gefluisterd dat hij eerder op 320 PK zit.
Dat komt doordat de Japanse autoindustrie jarenlang een soort van gentleman's agreement had, net zoiets als de Duitse 250km/h, om niet over de 280pk te gaan, officieel welteverstaan.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 09 dec 2006, 17:35

Gaat er in de sprint natuurlijk ook om hoe snel je blok in de toeren klimt. Dat doet de Type-R super, als een echt raceblok. De tractie dankzij middenmotor scheelt natuurlijk ook veel.

HSR
Berichten: 5498
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 09 dec 2006, 18:09

Wat ik bijzonder vreemd vind is dat die NSX-R gehakt maakt van de M6, maar dat de Porsche 911 Turbo juist weer gehakt maakt van die NSX-R.


Terwijl er op meerdere filmpjes van M5board te zien is dat de 911 Turbo redelijk gelijk opgaat met de M6.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 09 dec 2006, 18:20

Ze blijven lekker bezig die jappen 8) versta er geen reet van maar die filmpjes blijven super! Gaaf ding die NSX-R

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 09 dec 2006, 18:39

Ik krijg het idee dat ze de M6 in ieder geval niet in het snelste schakelprogramma hebben staan, scheelt ook een hoop tijd natuurlijk.

Verder twijfel ik ook of ze launch control gebruiken. Geloof best dat de 1e 50m voor de NSX zou kunnen zijn, maar gezien de 0-100, 0-200 tijden van de M6 en NSX zou de M6 geen enkel probleem moeten hebben met de NSX. De NSX blijft overigens een legendarische auto!

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 09 dec 2006, 19:07

Hey...een NSX-R.Mijn droomauto :D

Eerst even een paar feiten :wink: De NSX-R weegt 1270kg en heeft tussen de 300 en 310 pk's.Er is geen een motor precies hetzelfde omdat ze allemaal met de hand gemaakt worden.

En de NSX-R en de 911 turbo komen hier heel goed weg omdat ze de motor in het midden (NSX-R) en achterin (911 turbo) hebben liggen.Dat geeft zoveel meer tractie bij het wegrijden vanuit stilstand, daar kan een Corvette of een M6 niet tegenop.Of je moet het perfect doen natuurlijk, maarja.....makkelijker gezegd dan gedaan met 500+ pk's op de achterwieltjes.

De Lambo heeft 4wd en een middenmotor dus die had veel hoger moeten eindigen :?

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 09 dec 2006, 19:11

Ja die lambo bleef stilstaan.. tractiecontrol uitzetten??

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 09 dec 2006, 19:14

Oja....nog iets.De NSX-R staat op Bridgestones RE070, nog een voordeeltje :wink:

Wouter81
Berichten: 9421
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 10 dec 2006, 11:58

Hayabusa 8)

Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 239
Lid geworden op: 23 nov 2006, 18:43

Bericht door Roel » 10 dec 2006, 12:29

Die BMW m6 trekt ook niet lekker door in toeren heb ik het idee. En die galardo is hellemaal traag in het filmpje.

Volgens mij kunnen die japanners niet bij het gaspendaal in die europese autos :D

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 10 dec 2006, 14:26

Goed punt Roel :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, Enzo, Geertmans en 8 gasten