Burj Dubai Opening - World's tallest Skyscraper

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Hans

Re: Burj Dubai Opening - World's tallest Skyscraper

Bericht door Hans » 06 jan 2010, 15:10

Erik K. schreef:M'n broer is daar net geweest, die toren is volgens hem echt niet voor te stellen zo groot!
Hier vanuit een vliegtuig gezien, niet normaal zo hoog. :shock:

En vanuit de toren:

stefan740

Bericht door stefan740 » 06 jan 2010, 16:14

Pescatore schreef:
stefan740 schreef:Klopt. Hotels hebben als enige de mogelijkheid om alcohol te schenken dacht ik. Ik was er met ons gezin dus zelf niks uitgezocht.
Nonsens. Ook in Dubai heb je clubs, waar toch echt de nodige alcohol verkrijgbaar is. Aanrader destijds was toch wel de Barasti bar, met uitzicht op het Burj al Arab.

Zie Dubai als het Amsterdam van het midden-oosten en het komt helemaal overeen met je verwachtingen.

Burj Dubai is nog wel een meter of 300 (!) gegroeid sinds ik hem gezien heb, moet nu helemaal een absurd gezicht zijn :)
Ach die Barasti bar wouden wij ook nog heen gaan totdat alle festiviteiten werden afgelast op oudejaarsavond. (2008/2009 ivm 'conflict' in israel)
Al denk ik dat die bar toch echt onderdeel van een hotel is, jumeirah nog iets. Je kan er zeker wel uitgaan klopt maar het is echt anders als hier.

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 06 jan 2010, 17:56

Noem me een zwartkijker, maar ik zie nog wel wat gebeuren met deze toren....
Ik hoop het natuurlijk niet, maar ergens is een grens....en als je een gebouw neerzet van tegen een kilometer hoog....!

Fietsbel

Bericht door Fietsbel » 06 jan 2010, 17:59

Hans schreef:
Erik K. schreef:M'n broer is daar net geweest, die toren is volgens hem echt niet voor te stellen zo groot!
Hier vanuit een vliegtuig gezien, niet normaal zo hoog. :shock:

En vanuit de toren:

:shocking: ongeloofelijk

KW

Bericht door KW » 06 jan 2010, 18:08

Dit is een van de mooiste foto's die ik tot nu toe op die site ben tegen gekomen. Vorig jaar al, want deze is van augustus 2008 (moest hem ff terugzoeken tussen de 100'en pics :P)

Afbeelding

Echt mega imposant... en dan issie hier nog niet eens op z'n hoogst!

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 06 jan 2010, 18:42

Dit was november 2008

Afbeelding

Ik kom er meerdere keren per jaar voor mijn werk, helaas vaak te weinig tijd om wat rond te kijken...

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 06 jan 2010, 18:50

Wow.Afbeelding

Ik heb er weinig te zoeken daar, maar ik wil daar zo graag 'ns bij/op staan.
Afbeelding

Joop

Bericht door Joop » 06 jan 2010, 20:07

Via bouwwereld nog een paar filmpjes...
...vooral de 2e en 3e zijn wel aardig (de 1e is van het NOS-journaal): http://www.bouwwereld.nl/web/Actueel/Ni ... eopend.htm

EDIT: toch maar even hierin geplakt... :wink:
Hoogste gebouw ter wereld in Dubai geopend
(05-01-2010)
Hoogste gebouw ter wereld in Dubai geopend
De emir van Dubai heeft maandag de Burj Khalifa (Khalifa-toren) geopend. Met 828 meter is de toren het hoogste gebouw ter wereld. In de Khalifa-toren kunnen twaalfduizend mensen wonen, in luxe appartementen die wel 3 miljoen euro kunnen kosten.

Daarnaast zijn in de Burj Khalifa luxe kantoren, chique restaurants en een hotel gevestigd. In de ondergrondse parkeergarage is plaats voor drieduizend auto's. De bouw begon in 2004.

Staal
De werkzaamheden aan de toren hebben meer dan vijf jaar geduurd. Op een gegeven moment werkten er 12.000 arbeiders tegelijk, vooral uit India en Pakistan. Zij kregen per dag niet meer dan 2,80 tot 5,60 euro betaald. Zij verwerkten onder meer ruim 31.000 ton staal en 26.000 glaspanelen. Hun bouwwerk is bij helder woestijnweer van een afstand van 95 kilometer te zien, aldus lokale media.

Babel
Architect van de 'verticale stad' is Adrian Smith uit Chicago in de VS. Zijn naar boven toe smaller wordende constructie herinnert sommige waarnemers aan schilderijen van de bijbelse Toren van Babel, symbool van de hoogmoed van de mens.

Na de opening de Burj Khalifa, is de Taipei 101 in Taiwan met zijn 509 meter niet meer het hoogste gebouw ter wereld. Er wordt nu geprobeerd om van de nummer twee het hoogste 'groene' bouwwerk op aarde te maken, aldus een woordvoerder van de Taipei 101 maandag.

Bron: ANP

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 jan 2010, 20:26

Je kan er op wachten natuurlijk dat de de 1e km toren er aan komt.......................

RVV

Bericht door RVV » 06 jan 2010, 21:28

Eric H schreef:Noem me een zwartkijker, maar ik zie nog wel wat gebeuren met deze toren....
Ik hoop het natuurlijk niet, maar ergens is een grens....en als je een gebouw neerzet van tegen een kilometer hoog....!
ja mischien dat een extremistische redneck uit de states een 747 er in jast.. :wink:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 jan 2010, 21:33

Rico schreef:
Eric H schreef:Noem me een zwartkijker, maar ik zie nog wel wat gebeuren met deze toren....
ja mischien dat een extremistische redneck uit de states een 747 er in jast.. :wink:
Die neemt al zijn retard broeders en zusters mee...................in een A-380.........gewoon een stuk of 800 erin..............moet lukken met die inteelt f.ckers........... :mrgreen:

KW

Bericht door KW » 06 jan 2010, 22:02

Joop schreef:
HOLY SHIT!!! :shocking: :shocking: :clap: wat een ongelofeloos mega uitzicht... moet je geen hoogtervrees hebben!! :lol:

romo schreef:Je kan er op wachten natuurlijk dat de de 1e km toren er aan komt.......................
Zover ik weet stond die al in de planning met de bouw van deze :P

romo

Bericht door romo » 06 jan 2010, 22:05

Take a parachute..........................and jump..........................

Afbeelding

Kevin20v

Bericht door Kevin20v » 06 jan 2010, 22:41

Dat dat ding blijft staan op die woestijnzand, mooi om te zien hoe ver de techniek is.

Maar wat een draak van een gebouw, je kunt tegenwoordig niet meer verdwalen in die woestijn... Gewoon richting de Burj lopen dan komt alles weer goed :roflol:

allen

Bericht door allen » 06 jan 2010, 22:46

Tijd voor Alain Robert om deze toren te bedwingen! 8)

Joy

Bericht door Joy » 06 jan 2010, 22:55

Tot welke hoogte kun je als potentieel koper een appartement bemachtigen ? Als die top zo heen en weer gaat zullen de appartementen toch wel een stuk lager zitten ?

Het is wel epic als je zo vanuit die punt naar beneden kijkt. Dat is toch wel weer iets 'nieuws' op deze wereld.

KW

Bericht door KW » 06 jan 2010, 23:39

romo schreef:Take a parachute..........................and jump..........................

Afbeelding
Here you go :mrgreen: :banaan:

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 07 jan 2010, 00:17

Zoo ziek!!

Laatst nog een docu gekeken hoe ze onder andere die beton omhoog pompen, word je misselijk van. Hitteproblemen met de beton, als het ergens begint te stollen heb je zo 500 meter aan leidingen vol met vaste beton!! niet best meer.

Maar ze zijn ergens in rusland ook al bezig met een toren die boven de kilometer uitkomt?

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 07 jan 2010, 01:31

Babel
Architect van de 'verticale stad' is Adrian Smith uit Chicago in de VS. Zijn naar boven toe smaller wordende constructie herinnert sommige waarnemers aan schilderijen van de bijbelse Toren van Babel, symbool van de hoogmoed van de mens.
Hoogmoed komt voor de val.

Ik heb gewoon niets met Dubai, het lijkt me 3x niks en zonde van mijn geld. Er zijn zoveel mooie authentieke plekken op deze aardkloot, dat een volledig kunstmatige mij niet boeit. Monaco is ook een halve dag leuk en een Mall is niet mijn ding qua leuke bezigheid. Ik voel me totaal niet bekrompen, maar als ik die beelden van Dubai zie en mensen enthousiast hoor praten over een stad vol bouwputten, patserbakken en kunstmatige onzin, dan denk ik dat ik er te nuchter voor ben. Als het aan een idyllische baai had gelegen met bergen/rotsen op de achtergrond, dan had ik het kunnen vergelijken met Portofino, Monaco en Hong Kong, maar nu is 't hetzelfde als Zandvoort, Long Beach en Oostduinkerke aan Zee. Vergane glorie. De ligging is verkeerd en er is meer aanbod dan vraag. De vraag werd lange tijd aangewakkerd door hebzucht en dat is nu voorbij. Als vakantiepark is 't te groot, als land te klein en als stad heeft het geen karakter. Wil het ooit slagen dan moet het de sfeer van Vancouver, Miami of Rio de Janeiro krijgen, want Portofino, Monaco en Hong Kong zijn te kleinschalig om mee te vergelijken, omdat die kunnen teren op de 'happy few'. Om de sfeer van Vancouver, Miami of Rio te krijgen moet Dubai een heel rijk en heel arm deel krijgen, dan krijgt de stad karakter. Als arme ziel/junk heb je er op dit moment echt niets te zoeken. Daarom wordt 't niet wat. :nerd:

Die toren is vooral hoog, het heeft verder niets met architectuur waar ik van houd vandoen.
<einde gezeur> Als concept vind ik 't wel weer gaaf. Een stad in een stad. Een gebouw waarin je kunt wonen, werken, recreëren, boodschappen doen etc. en zelfs in de file kunt staan (verticaal dan).

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 07 jan 2010, 09:12

Wat een (overbodig) verhaal om aan te geven dat je niks hebt met Dubai...... :beer:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 07 jan 2010, 09:34

Heeft iets met smaken te maken Dennis. Ik zou dolgraag eens naar Dubai willen, gewoon om het met eigen ogen te zien :)

RVV

Bericht door RVV » 07 jan 2010, 12:06

Downforce Hans schreef:Wat een (overbodig) verhaal om aan te geven dat je niks hebt met Dubai...... :beer:

Hans vind de laatste tijd veel bijdrages overbodig, gelukkig leest ie ze wel :wink:

(en Hans let vooral op de knipoog hé :angel: )

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 07 jan 2010, 12:21

Rico schreef:
Nee, ben een beetje bang dat ze over de grens van het technisch toelaatbare zijn gegaan....
Er hoeft in alle berekeningen maar 1 foutje gemaakt te zijn en je hebt de poppen aan het dansen.

Vraag me af hoe ver dit ding wijkt in de top bij een stevig windje ?

RVV

Bericht door RVV » 07 jan 2010, 12:40

Snap wat je bedoelt, je hebt bijna het idee dat ie om kan vallen..

romo

Bericht door romo » 07 jan 2010, 12:52

Fout gaan kan altijd, maar wie niet waagt, wie niet wint..............

Bij de eerste vlucht van een 747 in 1968/9 hielden ze hun hart ook vast en velen dachten dat het nooit mogelijk zou zijn 350 ton de lucht in te krijgen..........tja, het kan verkeren.

Sneller dan het geluid, alles zou uitmekaar flikkeren, tot dat Yaeger in 1947 de geluidbarriere aan barrels vloog.............

Het is vaak de angst voor het onbegrepene die tot uitspraken leiden dat het ons boven de macht en de pet groeit..................

Uiteraard kan er wat fout gaan, is er in het verleden ook gegaan; maar zonder vallen geen opstaan..............the sky is the limit, not the brain..........

Plaats reactie