Hier vanuit een vliegtuig gezien, niet normaal zo hoog.Erik K. schreef:M'n broer is daar net geweest, die toren is volgens hem echt niet voor te stellen zo groot!
En vanuit de toren:
Hier vanuit een vliegtuig gezien, niet normaal zo hoog.Erik K. schreef:M'n broer is daar net geweest, die toren is volgens hem echt niet voor te stellen zo groot!
Ach die Barasti bar wouden wij ook nog heen gaan totdat alle festiviteiten werden afgelast op oudejaarsavond. (2008/2009 ivm 'conflict' in israel)Pescatore schreef:Nonsens. Ook in Dubai heb je clubs, waar toch echt de nodige alcohol verkrijgbaar is. Aanrader destijds was toch wel de Barasti bar, met uitzicht op het Burj al Arab.stefan740 schreef:Klopt. Hotels hebben als enige de mogelijkheid om alcohol te schenken dacht ik. Ik was er met ons gezin dus zelf niks uitgezocht.
Zie Dubai als het Amsterdam van het midden-oosten en het komt helemaal overeen met je verwachtingen.
Burj Dubai is nog wel een meter of 300 (!) gegroeid sinds ik hem gezien heb, moet nu helemaal een absurd gezicht zijn
Hans schreef:Hier vanuit een vliegtuig gezien, niet normaal zo hoog.Erik K. schreef:M'n broer is daar net geweest, die toren is volgens hem echt niet voor te stellen zo groot!![]()
En vanuit de toren:
Hoogste gebouw ter wereld in Dubai geopend
(05-01-2010)
Hoogste gebouw ter wereld in Dubai geopend
De emir van Dubai heeft maandag de Burj Khalifa (Khalifa-toren) geopend. Met 828 meter is de toren het hoogste gebouw ter wereld. In de Khalifa-toren kunnen twaalfduizend mensen wonen, in luxe appartementen die wel 3 miljoen euro kunnen kosten.
Daarnaast zijn in de Burj Khalifa luxe kantoren, chique restaurants en een hotel gevestigd. In de ondergrondse parkeergarage is plaats voor drieduizend auto's. De bouw begon in 2004.
Staal
De werkzaamheden aan de toren hebben meer dan vijf jaar geduurd. Op een gegeven moment werkten er 12.000 arbeiders tegelijk, vooral uit India en Pakistan. Zij kregen per dag niet meer dan 2,80 tot 5,60 euro betaald. Zij verwerkten onder meer ruim 31.000 ton staal en 26.000 glaspanelen. Hun bouwwerk is bij helder woestijnweer van een afstand van 95 kilometer te zien, aldus lokale media.
Babel
Architect van de 'verticale stad' is Adrian Smith uit Chicago in de VS. Zijn naar boven toe smaller wordende constructie herinnert sommige waarnemers aan schilderijen van de bijbelse Toren van Babel, symbool van de hoogmoed van de mens.
Na de opening de Burj Khalifa, is de Taipei 101 in Taiwan met zijn 509 meter niet meer het hoogste gebouw ter wereld. Er wordt nu geprobeerd om van de nummer twee het hoogste 'groene' bouwwerk op aarde te maken, aldus een woordvoerder van de Taipei 101 maandag.
Bron: ANP
ja mischien dat een extremistische redneck uit de states een 747 er in jast..Eric H schreef:Noem me een zwartkijker, maar ik zie nog wel wat gebeuren met deze toren....
Ik hoop het natuurlijk niet, maar ergens is een grens....en als je een gebouw neerzet van tegen een kilometer hoog....!
Die neemt al zijn retard broeders en zusters mee...................in een A-380.........gewoon een stuk of 800 erin..............moet lukken met die inteelt f.ckers...........Rico schreef:ja mischien dat een extremistische redneck uit de states een 747 er in jast..Eric H schreef:Noem me een zwartkijker, maar ik zie nog wel wat gebeuren met deze toren....
Ik hoop het natuurlijk niet, maar ergens is een grens....en als je een gebouw neerzet van tegen een kilometer hoog....!
HOLY SHIT!!!Joop schreef:
Zover ik weet stond die al in de planning met de bouw van dezeromo schreef:Je kan er op wachten natuurlijk dat de de 1e km toren er aan komt.......................
Here you goromo schreef:Take a parachute..........................and jump..........................
Hoogmoed komt voor de val.Babel
Architect van de 'verticale stad' is Adrian Smith uit Chicago in de VS. Zijn naar boven toe smaller wordende constructie herinnert sommige waarnemers aan schilderijen van de bijbelse Toren van Babel, symbool van de hoogmoed van de mens.
Downforce Hans schreef:Wat een (overbodig) verhaal om aan te geven dat je niks hebt met Dubai......
Nee, ben een beetje bang dat ze over de grens van het technisch toelaatbare zijn gegaan....Rico schreef:ja mischien dat een extremistische redneck uit de states een 747 er in jast..Eric H schreef:Noem me een zwartkijker, maar ik zie nog wel wat gebeuren met deze toren....
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Berry1000RR, Bombadil, Darudevampire, Eric Z, ErikS, Kadett, RJK, wjt en 6 gasten