AMS - M6 vs Gallardo vs Z06 vs 997 TT

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 08 dec 2006, 20:08

Niet echt, beetje oppassen met door de bocht gaan maar zolang er nog geen hele laag water ligt valt het wel mee. Bij zulk weer als vandaag kan je wel vrolijk door de eerste paar versnellingen heel spinnen.

Alleen vorige week schakelde ik even terug in de zeeburgertunnel toen ik terug reed in de E30 en toen trok ik wel scheef. Wel een cool gezicht bij 120 :mrgreen:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 08 dec 2006, 20:45

Altijd een leuke disusie die 80-120 tijd wel of niet vliegend. Ik ben van mening dat de enige juiste meeting vliegend is.
Met je eens Rico, denk inderdaad dat de meest bladen het vliegend testen.
Sommige misschien niet en dat zou dan ook meteen het relatief grote verschil verklaren wat ik af en toe merk bij de verschillende bladen die dezelfde auto's testen. uiteraard spelen weersomstandigheden ook een rol ;)


Bert,
Je hebt je M3 al aardig vaak tegen de stopwatch laten sprinten zien ik ;)
Leuk om de verschillen te zien met het andere diff.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 08 dec 2006, 20:46

Daarom, ik wou voor en na weten :)

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 08 dec 2006, 20:55

Met een CBR nog maar eens de rode M3 en de blauwe tegen mekaar testen dan zie de verschillen in real-life ;)

Op t ritje vanaf Zandvoort was het niet erg goed te bekijken :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 08 dec 2006, 21:08

:mrgreen:

Het is gewoon net in welke versnelling wie staat volgens mij. Als we beiden in 2 beginnen dan loop ik eerst uit, begin jij in 2 en ik in 3 dan loop jij uit. Daarna is het wel weer ongeveer gelijk op.

Maar die CBR zal wel :shock: gedacht hebben :mrgreen:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 08 dec 2006, 21:36

Inderdaad was wel lache met die motor bij t stoplicht :lol:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 11 dec 2006, 21:19

een 80-120 waarde meet je altijd van 80 tot 120 en niet van 50 tot 140 en dan meten.

alleen kinderen begrijpen dat niet :)

en de bladen die het anders meten snappen er geen jota van :)

een goed blad doet het gewoon zo:

0-40
0-60
0-80
0-100
0-120
etc

dan kan je zelf de vliegende (irrelevante) tijd aflezen.

en apart erbij:

80-120 in II/III
80-120 in III
etc
etc

Als ik achter een vrachtwagen hang op de A1 richting Deventer, en de weg is bijna vrij, dan ga ik niet zakken tot 50 om vervolgens gas te geven hoor :)))

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 11 dec 2006, 22:19

Als ik achter een vrachtwagen hang heb ik ook geen tijd om mijn stopwatch in te drukken ;-)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bokkepoot, Enzo, Geertmans, Marc Sierra en 2 gasten