Porsche verkocht. Wat nu ?
- Tim R
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52
Re: Porsche verkocht. Wat nu ?
Als je voor safe gaat dan ga ik hier zeker mee met André. Erg moeilijke keuze dit, maar ik zou gezien jouw ervaringen en wat jij er mee wilt gaan doen gewoon voor bullitproof gaan. De getunede "monsters" laten maar zelden snellere rondentijden zien dan bijvoorbeeld de clubsport die André noemt. Zeker gezien het feit dat jij aangeeft ook rijtechnisch nog veel te moeten leren lijkt me dat niet meer dan verstandig (dit is geen commentaar, kwa rijden ben ik de échte noob!).
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Porsche verkocht. Wat nu ?
Ik begrijp David wel, het is natuurlijk pure porno! Echt een geweldige bak, de ultieme jongensdroom. Maar aan de andere kant ben ik het ook wel met Andre eens, als je nog veel moet leren lijkt me een Porsche in race trim nou niet de makkelijkste auto om dat in te leren.
Maar waar het hier vooral om gaat is dat jij blij bent met hetgeen je koopt, en of je dan rondetijden aan flarden rijd, of lekker rond kart in je eigen tempo maakt dan niet uit!
Wat het ook wordt, succes ermee en ik hoop hem een keer in het echt te mogen bewonderen!
Maar waar het hier vooral om gaat is dat jij blij bent met hetgeen je koopt, en of je dan rondetijden aan flarden rijd, of lekker rond kart in je eigen tempo maakt dan niet uit!
Wat het ook wordt, succes ermee en ik hoop hem een keer in het echt te mogen bewonderen!

-
- Berichten: 11409
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Porsche verkocht. Wat nu ?
het gaat niet om leren of dat die andere porsche moeilijker of makkelijker is dat valt wel mee porsche is porsche.
Wel je betrouwbaarheid ga dan voor een een auto die van de fabriek komt. Wil je veel onderhoud en kosten en hopen dat ie het blijft doen bij trackdays ga dan ga die andere route.
Ik heb die routes vaak bewandeld. Wat ik zoek in een auto/race auto dan pak ik nu auto s die uit de fabriek komen en ombouwen dat heb ik wel geleerd. Je kan wel een complete race auto nemen bouwen. Maar ga die dan gewoon huren per race of trackday zo n auto vergt gewoon mega veel onderhoud en kosten en als je dat niet doet.
Die GT3 straat auto is gewoon mega veel getest in alle omstandigheden de fabriek wil echt geen claims dat al die auto s stuk gaan. Dus lees betrouwbaarheid en marge in de motor. Dat is wat je wil. Ik rij liever op trackdays dan dat je stil staat en weer mega facturen door je brievenbus krijgt.
Dan over de waarde van die race porsche. Als jij die auto kwijt moet gaat er altijd geld achteraan dus dat zie ik zo bi zo niet als een voordeel.
Wel je betrouwbaarheid ga dan voor een een auto die van de fabriek komt. Wil je veel onderhoud en kosten en hopen dat ie het blijft doen bij trackdays ga dan ga die andere route.
Ik heb die routes vaak bewandeld. Wat ik zoek in een auto/race auto dan pak ik nu auto s die uit de fabriek komen en ombouwen dat heb ik wel geleerd. Je kan wel een complete race auto nemen bouwen. Maar ga die dan gewoon huren per race of trackday zo n auto vergt gewoon mega veel onderhoud en kosten en als je dat niet doet.
Die GT3 straat auto is gewoon mega veel getest in alle omstandigheden de fabriek wil echt geen claims dat al die auto s stuk gaan. Dus lees betrouwbaarheid en marge in de motor. Dat is wat je wil. Ik rij liever op trackdays dan dat je stil staat en weer mega facturen door je brievenbus krijgt.
Dan over de waarde van die race porsche. Als jij die auto kwijt moet gaat er altijd geld achteraan dus dat zie ik zo bi zo niet als een voordeel.
- Linc (Bas)
- Berichten: 909
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07
Re: Porsche verkocht. Wat nu ?
ze zijn de motor vergeten zie ik, geen probleem ik los dat op !David R. schreef:![]()
- osc4r
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 29 nov 2009, 16:27
Re: Porsche verkocht. Wat nu ?
Lol, humor.
Die koplampen zijn overigens wel echt raar zo, ligt dat aan de compressie van het plaatje of is de paintjob niet zo goed gelukt :O ?
Die koplampen zijn overigens wel echt raar zo, ligt dat aan de compressie van het plaatje of is de paintjob niet zo goed gelukt :O ?
- Downforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Porsche verkocht. Wat nu ?
Linc (Bas) schreef:ze zijn de motor vergeten zie ik, geen probleem ik los dat op !David R. schreef:![]()
Hij wilde iets betrouwbaars, oen dus geen propellor motor

- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Porsche verkocht. Wat nu ?
Lol@Bas!
Ik denk dat Andre een sterk punt heeft.
Michel
Ik denk dat Andre een sterk punt heeft.
Michel
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 18 dec 2009, 17:10
Re: Porsche verkocht. Wat nu ?
Probleem met veel tuners is dat ze op het randje gaan zitten. Ik adviseer de klanten als ze een auto willen tunen, hou het simpel zoals het optimaliseren van de originele onderdelen ( als dat kan ). Wil je echt je motor tunen dan moet je grof geld investeren en de motor compleet hufterproof maken. Zie vaak genoeg dat er ergens ff een dikke turbo op gezet wordt en dat de auto binnen no time stuk loopt. Heb hier een motor staan die standvast is tot 800 pk, maar de motor zal op 500pk gaan draaien zodat je nog ruim binnen de marge zit. Een dergelijke motor kost dan ook al snel 30K ( 2.0 16v ) Voor minder zijn die pk's ook haalbaar, alleen dan loop je risico's. Daar komt nog eens bij dat afstellen ook een vak apart is wat ik niet zomaar aan iemand toe vertrouw, heb er al genoeg kapot zien draaien door een verkeerde afstelling. Advies is dus optimaliseer je originele onderdelen voor track days zoals je onderstel, delen van de auto vervangen door lichtgewicht ( betere pk/kg verhouding) en laat je motor zoveel mogelijk standaard.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Porsche verkocht. Wat nu ?
LOL@BMW motor foto 

- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Porsche verkocht. Wat nu ?
Denk dat 'motortunen' best wel kan, als het maar goed gedaan wordt. Mijn Schnitzer is gewoon dik betrouwbaar, kun je rustig mee rondje na rondje stampen. Gaat niet stuk. Volgens mij ligt het probleem eerder bij kleine bedrijven: te kleine clientele, geen kwaliteitscontrole en degelijke testprocedures.
Niels Boer schreef:Probleem met veel tuners is dat ze op het randje gaan zitten. Ik adviseer de klanten als ze een auto willen tunen, hou het simpel zoals het optimaliseren van de originele onderdelen ( als dat kan ). Wil je echt je motor tunen dan moet je grof geld investeren en de motor compleet hufterproof maken. Zie vaak genoeg dat er ergens ff een dikke turbo op gezet wordt en dat de auto binnen no time stuk loopt. Heb hier een motor staan die standvast is tot 800 pk, maar de motor zal op 500pk gaan draaien zodat je nog ruim binnen de marge zit. Een dergelijke motor kost dan ook al snel 30K ( 2.0 16v ) Voor minder zijn die pk's ook haalbaar, alleen dan loop je risico's. Daar komt nog eens bij dat afstellen ook een vak apart is wat ik niet zomaar aan iemand toe vertrouw, heb er al genoeg kapot zien draaien door een verkeerde afstelling. Advies is dus optimaliseer je originele onderdelen voor track days zoals je onderstel, delen van de auto vervangen door lichtgewicht ( betere pk/kg verhouding) en laat je motor zoveel mogelijk standaard.
- Downforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Porsche verkocht. Wat nu ?
ehh, heb je heel het topic gelezen?Niels Boer schreef:Probleem met veel tuners is dat ze op het randje gaan zitten. Ik adviseer de klanten als ze een auto willen tunen, hou het simpel zoals het optimaliseren van de originele onderdelen ( als dat kan ). Wil je echt je motor tunen dan moet je grof geld investeren en de motor compleet hufterproof maken. Zie vaak genoeg dat er ergens ff een dikke turbo op gezet wordt en dat de auto binnen no time stuk loopt. Heb hier een motor staan die standvast is tot 800 pk, maar de motor zal op 500pk gaan draaien zodat je nog ruim binnen de marge zit. Een dergelijke motor kost dan ook al snel 30K ( 2.0 16v ) Voor minder zijn die pk's ook haalbaar, alleen dan loop je risico's. Daar komt nog eens bij dat afstellen ook een vak apart is wat ik niet zomaar aan iemand toe vertrouw, heb er al genoeg kapot zien draaien door een verkeerde afstelling. Advies is dus optimaliseer je originele onderdelen voor track days zoals je onderstel, delen van de auto vervangen door lichtgewicht ( betere pk/kg verhouding) en laat je motor zoveel mogelijk standaard.
Die gene die hier reageren of over wie het gaat zijn dusdanig ervaren dat jij echt niet uit hoeft te leggen dat je niet ergens zomaar een turbo op moet schroeven,en dat er dan nog fine tuning aan te pas komt.
We hebben het hier niet over golfjes vr6 of opel manta`s.
Dat wanneer je motoren gaat tunen er grof geld in gaat zitten hoef je David,Andre of Stevie(wonder)Smith echt niet opnieuw duidelijk te maken.
Een beetje overbodig verhaal eigenlijk ,Niels.......

- Linc (Bas)
- Berichten: 909
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07
Re: Porsche verkocht. Wat nu ?
sorry hans, zo beter?Downforce Hans schreef: Hij wilde iets betrouwbaars, oen dus geen propellor motor
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche verkocht. Wat nu ?
lol @Linc(ke) foto's 

-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Porsche verkocht. Wat nu ?
Linc (Bas) schreef:

Rijdt dat nou een beetje, met 4 veerpoten aan de voorkant?

- Downforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Porsche verkocht. Wat nu ?
Hell yeah......the real dealLinc (Bas) schreef:sorry hans, zo beter?Downforce Hans schreef: Hij wilde iets betrouwbaars, oen dus geen propellor motor


-
- Berichten: 6764
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Porsche verkocht. Wat nu ?
Rijdt dat nou een beetje, met 4 veerpoten aan de voorkant?

- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: Porsche verkocht. Wat nu ?
Joh, je hebt nog niet eens gezien hoeveel veerpoten er in de inmiddels lege achterbak hangen.steve smith schreef:![]()
Rijdt dat nou een beetje, met 4 veerpoten aan de voorkant?
-
- Berichten: 4207
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Porsche verkocht. Wat nu ?
Vermoedelijk welsteve smith schreef:Linc (Bas) schreef:![]()
Rijdt dat nou een beetje, met 4 veerpoten aan de voorkant?

- David R.
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32
Re: Porsche verkocht. Wat nu ?
Hoe veranderlijk kan een mens zijn. Gisteren een E92 M3 opgehaald in Dld. Van die jongens waar ik mee rij hadden al 2 zo'n ding gekocht voor volgend seizoen dus dat heb ik ook maar gedaan. Ik zal even een nieuw topic aanmaken want ik verwacht veel bruikbare informatie van jullie hoe dit ding om te bouwen tot racer.
- Niall
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
- Locatie: Woonplaats
Re: Porsche verkocht. Wat nu ?

Goede keus denk ik zo. Steve en Andre zullen er wel raad mee weten

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Porsche verkocht. Wat nu ?
Potver, de zoveelste BMW fapping meeloper!



-
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43
Re: Porsche verkocht. Wat nu ?
Congrats David met de BMW!
-
- Berichten: 5507
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: Porsche verkocht. Wat nu ?
Wat bedoel je nou, Hans? Niels zegt gewoon wat door andere (quasi) techneuten al verteld is maar dan vanuit zijn eigen praktijkkennis en ervaringen. Niks overbodig aan.Downforce Hans schreef:ehh, heb je heel het topic gelezen?Niels Boer schreef:Probleem met veel tuners is dat ze op het randje gaan zitten. Ik adviseer de klanten als ze een auto willen tunen, hou het simpel zoals het optimaliseren van de originele onderdelen ( als dat kan ). Wil je echt je motor tunen dan moet je grof geld investeren en de motor compleet hufterproof maken. Zie vaak genoeg dat er ergens ff een dikke turbo op gezet wordt en dat de auto binnen no time stuk loopt. Heb hier een motor staan die standvast is tot 800 pk, maar de motor zal op 500pk gaan draaien zodat je nog ruim binnen de marge zit. Een dergelijke motor kost dan ook al snel 30K ( 2.0 16v ) Voor minder zijn die pk's ook haalbaar, alleen dan loop je risico's. Daar komt nog eens bij dat afstellen ook een vak apart is wat ik niet zomaar aan iemand toe vertrouw, heb er al genoeg kapot zien draaien door een verkeerde afstelling. Advies is dus optimaliseer je originele onderdelen voor track days zoals je onderstel, delen van de auto vervangen door lichtgewicht ( betere pk/kg verhouding) en laat je motor zoveel mogelijk standaard.
Die gene die hier reageren of over wie het gaat zijn dusdanig ervaren dat jij echt niet uit hoeft te leggen dat je niet ergens zomaar een turbo op moet schroeven,en dat er dan nog fine tuning aan te pas komt.
We hebben het hier niet over golfjes vr6 of opel manta`s.
Dat wanneer je motoren gaat tunen er grof geld in gaat zitten hoef je David,Andre of Stevie(wonder)Smith echt niet opnieuw duidelijk te maken.
Een beetje overbodig verhaal eigenlijk ,Niels.......
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 18 dec 2009, 17:10
Re: Porsche verkocht. Wat nu ?
Ik haakte inderdaad in op wat er al gezegd werd. Bovendien hoef je niet zo denigerend te gaan doen, tuning is tuning of dat nou een Opel Manta is of een Bugatti. Bedankt voor je overbodige reactie 

Probleem zit er vaak in wat mensen willen betalen, iemand met een beetje verstand die kijkt eerst naar de kwaliteit en dan naar de kosten. Helaas komen er zo vaak mensen aan met "op marktplaats kost hij dat" Ja dan moet je hem ook op marktplaats laten monteren.. Ik probeer van alles wat ik maak een test rapport te krijgen van op bijvoobeeld een vermogens bank, iets monteren wat er wel leuk uit ziet heb je niet veel aan.FerdiACS1 schreef:Denk dat 'motortunen' best wel kan, als het maar goed gedaan wordt. Mijn Schnitzer is gewoon dik betrouwbaar, kun je rustig mee rondje na rondje stampen. Gaat niet stuk. Volgens mij ligt het probleem eerder bij kleine bedrijven: te kleine clientele, geen kwaliteitscontrole en degelijke testprocedures.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot], Rogerb en 7 gasten