Lotus Exige én Elise

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
GTRene

Re: Lotus Exige én Elise (op verzoek van Ruben aangepast)

Bericht door GTRene » 03 jan 2010, 13:22

ik heb hem wel eens ergens besproken maar dat zal op PH zijn geweest waarschijnlijk :hmmm: het monster is er al wel een tijdje, vanuit sommige punten vind ik hem mooi, vooral van achter maar sommige zaken konden mooier.
interesant om te zien, maar zou er niet teveel geld voor uit willen geven, dus niet helemaal mijn ding :mrgreen:
Ik weet trouwens niet meer wat ze met die motor hebben gedaan.

JP

Bericht door JP » 03 jan 2010, 14:59

Widebody Exige, 550rwhp;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en blijkbaar ook nog eens te koop;

http://www.monkeytuner.com/forum/viewto ... f=2&t=2681" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 03 jan 2010, 15:32

mooie combinatie :mrgreen: :love: hebben we ook al eens besproken maar blijft mooi :thumbup:

Afbeelding

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aIadyAKF ... r_embedded[/youtube]

hij zal die extra wings voor ook wel nodig hebben :mrgreen: ding vliegt gewoon zo rap en klinkt ook lekker opzwepend...buy buy rijbewijs auto :mrgreen:

Sebastian Keijmel

Bericht door Sebastian Keijmel » 03 jan 2010, 22:50

Ik ben van plan om ergens in 2011 een lotus te kopen Het liefst een exige s uit 2006 dan ofzo. wat zouden die auto's ongeveer 2e hands kosten tegen die tijd.
mijn budget zal tegen die tijd 30-35 duizend euro zijn. Is dat haalbaar? of zit je dan nog op een 111R?

Metchu

Bericht door Metchu » 03 jan 2010, 22:53

ik ben van plan om in 2035 een Rolls royce phantom te halen. Wat zouden die dingen dan kosten? Mijn budget is 2 a 4K haal ik dat dan?

Sebastian Keijmel

Bericht door Sebastian Keijmel » 03 jan 2010, 22:59

Metchu schreef:ik ben van plan om in 2035 een Rolls royce phantom te halen. Wat zouden die dingen dan kosten? Mijn budget is 2 a 4K haal ik dat dan?
Ik stel gewoon een serieuze vraag, daarvoor hoef je mij niet meteen voor te ridiculiseren!
Laatst gewijzigd door Sebastian Keijmel op 03 jan 2010, 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.

SteV6

Bericht door SteV6 » 03 jan 2010, 22:59

Sebastian Keijmel schreef:Ik ben van plan om ergens in 2011 een lotus te kopen Het liefst een exige s uit 2006 dan ofzo. wat zouden die auto's ongeveer 2e hands kosten tegen die tijd.
mijn budget zal tegen die tijd 30-35 duizend euro zijn. Is dat haalbaar? of zit je dan nog op een 111R?
Pas maar op, want met de verkeerde stuurtechniek zijn die Loti net zo onderstuurd als een Speedster ...

DG

Bericht door DG » 03 jan 2010, 23:07

SteV6 schreef:
Sebastian Keijmel schreef:Ik ben van plan om ergens in 2011 een lotus te kopen Het liefst een exige s uit 2006 dan ofzo. wat zouden die auto's ongeveer 2e hands kosten tegen die tijd.
Pas maar op, want met de verkeerde stuurtechniek zijn die Loti net zo onderstuurd als een Speedster ...
Onmogelijk :shock:

Sebastian Keijmel

Bericht door Sebastian Keijmel » 03 jan 2010, 23:08

SteV6 schreef:
Nee, speciaal voor mensen zoals mij leggen ze er dan bredere voorbanden op!

Maar daar heb ik het helemaal niet over. Misschien zitten er op dit forum ook normale mensen die wat meer ervaring hebben met de prijsdalingen van engelse auto's waaronder Lotus.

SteV6

Bericht door SteV6 » 03 jan 2010, 23:09

En wie bent u DG? http://www.driving-fun.com/forum/viewforum.php?f=2" onclick="window.open(this.href);return false; :whistle:

Stephan

DG

Bericht door DG » 03 jan 2010, 23:14

SteV6 schreef:En wie bent u DG? http://www.driving-fun.com/forum/viewforum.php?f=2" onclick="window.open(this.href);return false; :whistle:

Stephan
Waarom wil je dat weten? Ik val niet op mannen :nana:

SteV6

Bericht door SteV6 » 03 jan 2010, 23:16

Sebastian, je kan natuurlijk ook gewoon Pistonheads in de gaten houden. De vraagprijzen daar zijn een goede graadmeter. Daarnaast blijft de vraag open hoelang het nog interessant blijft om in Engeland te shoppen. Het economische klimaat kan wederom drastisch veranderen bijvoorbeeld. Ook is nog niet helemaal duidelijk hoe de nieuwe belastingmaatregelen gaan uitpakken, met name voor 2e hands importauto's. Nu is er nog een overgangsregeling voor auto's van voor 02-2008 maar hoe lang ze die handhaven weet je nooit met politici.

@ DG,

Omdat voorstellen hier op prijs gesteld wordt, daarom ...

Stephan

GTRene

Bericht door GTRene » 03 jan 2010, 23:28

een Exige S uit de UK incl rest bpm zal wel mogelijk zijn, in NL vragen vaak nog te veel...denk in NL dat ze dan nog tussen de 42 en 46K vragen. :hmmm:

dat speedsters e.d. ondersturen af fabriek hebben ze extra gedaan vanwege de korte wielbasis en snappie als ie uitbreekt, met onderstuur rijd je eerder tegen die grens aan als waarschuwing...je kan ze iets anders afstellen of bredere banden erop zetten wat ook beter staat :mrgreen:

trouwens deze is voor NL begrippen wel goedkoop? geen Exige maar een 111R schijnbaar nieuw :hmmm:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;

ow is dus wel btw maar zonder BPM hier ist incl?

http://www.autoevent.nl/aanbod/nieuws.a ... Sportscars" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door GTRene op 03 jan 2010, 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Sebastian Keijmel

Bericht door Sebastian Keijmel » 03 jan 2010, 23:32

SteV6 schreef:

Sorry dat de speedster ooit beledigd heb, maar de default setup van de 2.2 vindt ik gewoon niks. Er zit verder wel genoeg potentie in de auto, maar daar moet je dingen voor gaan aanpassen om het er uit te krijgen. b.v. een maat kleinere velg voor met 195 ipv 175 banden en andere instelbare dampers/veren. Ik had er zelfs bijna een gekocht maar heb toch heroverwogen om voor een Exige te gaan.

*Ik begrijp heel goed dat ze dat voor de normale rijder zo gemaakt hebben maar ik zoek echt iets extreems.
*Ik vind dat best nog wel veel voor wat je krijgt met een 111R. ik bedoel ik wil er dan toch wel meer pk's er uit hebben en als je dan een supercharger er op moet laten zetten. kan je net zo goed in een keer een exige halen.
*Zelf dacht ik meer er aan om uit Duitsland te halen en ook meteen LHD

allen

Bericht door allen » 03 jan 2010, 23:47

Sebastian Keijmel schreef:
SteV6 schreef:

Sorry dat ik je speedster ooit beledigd heb, maar de default setup van de 2.2 vindt ik gewoon niks. Er zit verder wel genoeg potentie in de auto, maar daar moet je dingen voor gaan aanpassen om het er uit te krijgen. b.v. een maat kleinere velg voor met 195 ipv 175 banden en andere instelbare dampers/veren. Ik had er zelfs bijna een gekocht maar heb toch heroverwogen om voor een Exige te gaan.

*Ik begrijp heel goed dat ze dat voor de normale rijder zo gemaakt hebben maar ik zoek echt iets extreems.
*Ik vind dat best nog wel veel voor wat je krijgt met een 111R. ik bedoel ik wil er dan toch wel meer pk's er uit hebben en als je dan een supercharger er op moet laten zetten. kan je net zo goed in een keer een exige halen.

Gaap, gaan we weer.

a. als jij met 175 bandjes op de voorkant geen onder- en / of overstuur kunt opwekken moet je de fout bij jezelf zoeken
b. als je in de basis al van mening bent dat een 111R direct een SC nodig heeft, dan heb je het niet begrepen
c. als je nu echt denkt dat een 111r of Exige extreem is, dan mag jij het woordje extreem weleens opnieuw definiëren.

De wagens hebben een vederlichte en soepele bediening van alles! Van stuur, koppeling, gas, remmen, etc.. De balans is mooi zodat je ze heel precies kunt sturen. Niets extreems aan. :blabla:

Sebastian Keijmel

Bericht door Sebastian Keijmel » 04 jan 2010, 00:04

allen schreef:
Gaap, gaan we weer.

a. als jij met 175 bandjes op de voorkant geen onder- en / of overstuur kunt opwekken moet je de fout bij jezelf zoeken
b. als je in de basis al van mening bent dat een 111R direct een SC nodig heeft, dan heb je het niet begrepen
c. als je nu echt denkt dat een 111r of Exige extreem is, dan mag jij het woordje extreem weleens opnieuw definiëren.

De wagens hebben een vederlichte en soepele bediening van alles! Van stuur, koppeling, gas, remmen, etc.. De balans is mooi zodat je ze heel precies kunt sturen. Niets extreems aan. :blabla:

Zucht………………

A. Ik zeg nergens dat ik geen onderstuur en overstuur kan opwekken( Wat is dat voor onzin dat lukt misschien alleen een omatje die alleen 30 rijdt(maar met een beetje pech heeft ze nog onderstuur in haar twingo)). Ik zeg alleen dat ik die auto te vroeg tegen onderstuur vindt aanhikken, wil je overstuur gewoon je gaspedaal vol in houden. Maar het overstuur komt dan door je de grip van de achterband breekt door het gas en niet door de wegligging.
B. Ik denk dat je in de Basis meteen een snelle auto kan kopen dan er veel geld in moeten steken om er een van te maken en dan nog, zo snel is zo’n exige s nog steeds niet. Een 111R is leuk snel maar ik weet dat ik meer wil, en je het dus beter in een keer goed kan doen
C. Met extreem had ik het over de wegligging. Dus een auto die wel echt stuurt en als je een fout maakt andersom achteruit tegen een boom terecht komt ;)

En zo'n Exige S chip je ook meteen zo naar 265PK dan handeld hij niet alleen maar gaat hij teminste ook echt vooruit en krijgt het chassis de power dat het verdient
Verder zijn er nog tig redenen waarom ik een exige zou willen.

GTRene

Bericht door GTRene » 04 jan 2010, 00:16

een S geeft tenminste wel wat meer punch onder in toeren en dus iets beter met het dagelijks verkeer...en de S kun je weer wat upgraden als je daar weer aan gewend bent of toch wat meer voor ook snelweg e.d. wil. :df:
blijven mooie apparaten die Exige en Elise.

Inne

Bericht door Inne » 04 jan 2010, 00:25

GTRene schreef:blijven mooie apparaten die Exige en Elise.
+1 :clap:
Vooral als het dakje er ook nog eens af kan. Ik kijk al weer uit naar de zomer!

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 04 jan 2010, 08:41

Sebastian Keijmel schreef:
allen schreef:
Gaap, gaan we weer.

Zucht………………

A. Ik zeg nergens dat ik geen onderstuur en overstuur kan opwekken( Wat is dat voor onzin dat lukt misschien alleen een omatje die alleen 30 rijdt(maar met een beetje pech heeft ze nog onderstuur in haar twingo)). Ik zeg alleen dat ik die auto te vroeg tegen onderstuur vindt aanhikken, wil je overstuur gewoon je gaspedaal vol in houden. Maar het overstuur komt dan door je de grip van de achterband breekt door het gas en niet door de wegligging.
B. Ik denk dat je in de Basis meteen een snelle auto kan kopen dan er veel geld in moeten steken om er een van te maken en dan nog, zo snel is zo’n exige s nog steeds niet. Een 111R is leuk snel maar ik weet dat ik meer wil, en je het dus beter in een keer goed kan doen
C. Met extreem had ik het over de wegligging. Dus een auto die wel echt stuurt en als je een fout maakt andersom achteruit tegen een boom terecht komt ;)

En zo'n Exige S chip je ook meteen zo naar 265PK dan handeld hij niet alleen maar gaat hij teminste ook echt vooruit en krijgt het chassis de power dat het verdient
Verder zijn er nog tig redenen waarom ik een exige zou willen.
Kijk we krijgen uitleg hoe onderstuur en overstuur werkt! :D Eindelijk iemand die weet hoe het werkt :clap:
:please:

Jij weet echt niet waar je het over heb! Zeker ook nog nooit een Speedster gereden met 147pk! Dat ding is al veel te snel voor je, laat staan een Exige met 265pk (buiten het feit dat er wat meer nodig is dan alleen chip om hem daar te krijgen)
Ze noemen een Exige niet voor niks "the widowmaker" een erg listige auto (dat hebben we helaas laatst weer gezien op Zandvoort) maar met jouw talenten is zo'n Exige natuurlijk geen enkel probleem.. Ik denk ,Sebastian, dat het beter is dat je lekker op autoweek die jongentjes van 16 ga vervelen met jouw verhalen dan op Lotuslounge en hier..

GTRene

Bericht door GTRene » 04 jan 2010, 11:19

bitchfight? :hmmm:

Sebastian Keijmel

Bericht door Sebastian Keijmel » 04 jan 2010, 12:09

Hans GP schreef:
Kijk we krijgen uitleg hoe onderstuur en overstuur werkt! :D Eindelijk iemand die weet hoe het werkt :clap:
:please:

Jij weet echt niet waar je het over heb! Zeker ook nog nooit een Speedster gereden met 147pk! Dat ding is al veel te snel voor je, laat staan een Exige met 265pk (buiten het feit dat er wat meer nodig is dan alleen chip om hem daar te krijgen)
Ze noemen een Exige niet voor niks "the widowmaker" een erg listige auto (dat hebben we helaas laatst weer gezien op Zandvoort) maar met jouw talenten is zo'n Exige natuurlijk geen enkel probleem.. Ik denk ,Sebastian, dat het beter is dat je lekker op autoweek die jongentjes van 16 ga vervelen met jouw verhalen dan op Lotuslounge en hier..
Ik heb zeker in die auto test gereden, maar dat hoef je helemaal niet te geloven. Als jij dat snel noemt. Hij is vlot tot de 120, maar natuurlijk weet jij alles beter driving god hansgp. Ik begon er niet over(onderstuur/overstuur), Maar ik ga voor een Exige en we zullen wel zien wie er eerder in de prak ligt.
GTRene schreef:bitchfight? :hmmm:
idd ik vraag er niet om, maar ik reageer wel op reply's die onzin over mij verklaren.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 04 jan 2010, 12:18

Driving god, dat bevalt me wel :mrgreen: 147pk op een recht stuk is natuurlijk niet echt spannend maar met echt goede lijnen en als je niet schakelt in een bocht kom je daar een heel eind mee.. ik denk zelf dat een Exige met 900kilo en 265pk een maatje te groot voor je is. Maar goed probeer het en je weet het :wink:

Sebastian Keijmel

Bericht door Sebastian Keijmel » 04 jan 2010, 12:28

Hans GP schreef:Driving god, dat bevalt me wel :mrgreen: 147pk op een recht stuk is natuurlijk niet echt spannend maar met echt goede lijnen en als je niet schakelt in een bocht kom je daar een heel eind mee.. ik denk zelf dat een Exige met 900kilo en 265pk een maatje te groot voor je is. Maar goed probeer het en je weet het :wink:

Dank u dat klinkt al een stuk neutraler! als ik hem heb, laat ik hem eerst nog een tijdje 220pk stock. Maar daarna denk ik, dat ik er toch wel meer uit wil gaan halen (Een Exige lijkt mij ook de beste basis hiervoor). En het klopt dat het iets meer is als alleen chippen een betere intercooler en wat upgrades aan de internals van de motor en stevigere motormounts en misschien nog wat meer dingen, maar dat ben ik allemaal nog volop aan het bekijken/onderzoeken.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 04 jan 2010, 12:46

Ik denk serieus dat je beter eerst wat rijtraining bij Andrew Walsh kunt gaan volgen met zo'n auto voordat je gaat investeren in vermogen. Gewoon vriendelijk advies.
Voor 30-35K kun je trouwens wel een Exige kopen.

KW

Bericht door KW » 04 jan 2010, 16:06

Ik wil me er niet mee bemoeien maar ik zie weer datie flink afgezeken wordt terwijl hij gewoon zegt wat hij wil, wat z'n doel is, en stelt daar een gewone vraag over. Niet meer niet minder. Wat is het probleem om gewoon te antwoorden? Blijft het een stuk gezelliger van, en is iedereen tevreden :thumbup:

Opbouwende kritiek, tips en adviezen mogen natuurlijk wel, maar dan wel in de richting waar hij om vraagt, en dus niet tegenovergesteld. Helpen ipv tegenwerken :thumbup:

Plaats reactie