Fotografie
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Re: Fotografie
Foto 2 is echt super!!!!
Alleen net wat te blauw. Daar zou je nog wat aan kunnen doen misschien.
-
Metchu
Mark Nauta schreef:Haha. Kon ook niet anders dan dat jij dat uit deze hele pagina zou pikken natuurlijkMetchu schreef:Mark is een freak. Laat ik zo zeggen. Bij mij staat het logo van de wielen inderdaad
recht naar het M-logo toe
maar daarom ben jij ook topfotograaf marknauta.nl ... details vriend... details... 8)
- Mark Nauta
Maar ik heb het niet over fotografie he. Ik heb het gewoon over de wielen van mijn autoMetchu schreef:maar daarom ben jij ook topfotograaf marknauta.nl ... details vriend... details... 8)Mark Nauta schreef:Haha. Kon ook niet anders dan dat jij dat uit deze hele pagina zou pikken natuurlijkMetchu schreef:Mark is een freak. Laat ik zo zeggen. Bij mij staat het logo van de wielen inderdaad
recht naar het M-logo toe
het M-logootje toe
-
allen
Ik vertrouw er op dat de fotograaf dat zo gewild heeft. Iemand zou op veel van je foto's bijvoorbeeld kunnen vragen om even wat minder enthousiast met het contrast te zijn. Smaken verschillen nu eenmaal. Waar leg je bijvoorbeeld de grens tussen waar je persee iets natuurgetrouws moet hebben en waar weer niet?Mark Nauta schreef:Foto 2 is echt super!!!!
Wist niet dat deze versie van de H2 al rondreed in NL. Stoere bak!
- Joop
...dat van het naafkapje is heel herkenbaar Mark...
Moet bij mij ook netjes boven het M-logoo'tje zitten... of uitgelijnd met hart van één van de bouten...
Nog net te zien...

Moet bij mij ook netjes boven het M-logoo'tje zitten... of uitgelijnd met hart van één van de bouten...
Nog net te zien...
Laatst gewijzigd door Joop op 03 jan 2010, 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Xave30
Nice going Ravin!
---
@ Adje - Foto's 2 & 4
---
@ Adje - Foto's 2 & 4
Laatst gewijzigd door Xave30 op 03 jan 2010, 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mark Nauta
Het is geen aanval Allen. Het is opbouwende kritiek. Net zoals het feit dat ik wat aan mijn contrast doe als ik daar opmerkingen over krijg. Dan neem ikallen schreef:Ik vertrouw er op dat de fotograaf dat zo gewild heeft. Iemand zou op veel van je foto's bijvoorbeeld kunnen vragen om even wat minder enthousiast met het contrast te zijn. Smaken verschillen nu eenmaal. Waar leg je bijvoorbeeld de grens tussen waar je persee iets natuurgetrouws moet hebben en waar weer niet?Mark Nauta schreef:Foto 2 is echt super!!!!
Alleen net wat te blauw. Daar zou je nog wat aan kunnen doen misschien.![]()
ook mee in mijn volgende foto's. In mijn geval is het gebrek aan een goed beeldscherm zeer waarschijnlijk de oorzaak, maar ik ga er wel mee aan de
slag.
- KW
In 2005 heb ik er al eentje zien rijden, in de Coentunnel bij Amsterdam. Dat weet ik nog omdatie goed op video staat en ik dat filmpje toevallig van de week weer tegen kwamallen schreef:Wist niet dat deze versie van de H2 al rondreed in NL. Stoere bak!
- Ravin ///M
Ik dacht al, wanneer komen er nou Hummereigenaren met winterfoto's!
Had je deze niet op grijs kenteken kunnen hebben?
-
Luuk
Die auto is van Ad's werk (of verklap ik 't nou?).Ravin ///M schreef:Ik dacht al, wanneer komen er nou Hummereigenaren met winterfoto's!
Óf heb je de Biturbo Polo erop ingeruild? 8) 8)
Foto twee is cool, Ad!
-
allen
Lol, de vraag is nu wie zich door wie aangevallen voelt.Mark Nauta schreef:Het is geen aanval Allen. Het is opbouwende kritiek. Net zoals het feit dat ik wat aan mijn contrast doe als ik daar opmerkingen over krijg. Dan neem ik
ook mee in mijn volgende foto's. In mijn geval is het gebrek aan een goed beeldscherm zeer waarschijnlijk de oorzaak, maar ik ga er wel mee aan de
slag.
Ik zal je wat leuks vertellen. Ik heb hier thuis een vijftal pc's staan en een macbookje. Op ALLE beeldschermen heb ik kleurverschil. Ik ben daar achter gekomen omdat m'n camera vroeger op AdobeRgb stond. Leuk op de Mac, maar als anderen dan denken dat er echt helemaal niets van klopt, ga je zelf eens op onderzoek uit. Sinds ik weet hoe vernaggeld kleuren uitkomen op andere computers schiet ik maar in raw en gooi ik ze om in rgb. Maar ook dan heb ik in mindere mate kleurverschil al die monitoren hier. Zie ik op m'n laptoppie bijv. nog een hele donkerpaars, is het op m'n werk pc gewoon al zwart en kleurloos. Ik heb dat eens proberen op te lossen door zo'n Spider ding. Dan kom je erachter dat je monitor van dusdanige slechte kwaliteit is dat dat niet lukt. De frustratie na wat zoekwerk op internet over deze monitor deed me op z'n minst een beetje debiel geschokt kijken.
Sindsdien vertrouw ik dus maar op de camera, ipv de computer.
Komen we weer terug op de foto van Adje. Ik vind die serieus mooi. Iig op m'n laptoppie. De vraag is dan wat jij op het, door jou genoemde brakke beeldscherm ziet en met welke van de 5 beeldschermen hier deze het meest overeenkomt. Of je met een beter beeldscherm ineens een andere mening zou hebben?
Heb ik je nu net zo onzeker gemaakt als mezelf?
- Linc (Bas)
bij mij is de foto ook wat blauwig 
- Snipe
Dat weet ze dan goed te verbergen.KW schreef:Over vuurwerkfoto's gesproken... ze zijn niet van mij, maar van een kennis (m'n buurmeisje)
Wat voor camera ze heeft weet ik niet (wel een spiegelreflex), en wat voor settings natuurlijk ook niet. Weet wel dat ze goeie foto's kan maken
-
Tom
Veel monitoren zijn gewoon ontzettend brak. Helemaal omdat de kleuren bij goedkope panels anders zijn als je er niet recht opkijkt of lichte of donkere kleuren wegvallen. Als fotograaf kun je daar ook geen rekening mee houden. Wel kun je zorgen dat je zelf op een knap scherm werkt. Ik ben niet zo'n techneut maar ik geloof dat een scherm met IPS panel het meest kleurecht is (zolang je geen professionele Eizo oid koopt). Daarna een hardwarematige kleurcalibratie met zo'n Spider (is bij sommige schermen harder nodig dan anderen) maakt het af. Een knappe monitor kost een paar honderd euro en je doet er jaren mee.. zou daar als fotograaf dus nooit op bezuinigen.
Oh en AdobeRGB moet je vergeten. Altijd met sRGB werken.
Oh en AdobeRGB moet je vergeten. Altijd met sRGB werken.
- Mark Nauta
Goed punt Allen en Tom!!
Ik werk nu altijd op mijn laptop, Medion, en doe daar dus ook mijn bewerkingen op. Ik doe dat ook veelal op gevoel en af en toe op basis van prints. Ik weet dat het vere van ideaal is en een mooi Apple staat dan ook zeker op de nominatie!
Ik werk nu altijd op mijn laptop, Medion, en doe daar dus ook mijn bewerkingen op. Ik doe dat ook veelal op gevoel en af en toe op basis van prints. Ik weet dat het vere van ideaal is en een mooi Apple staat dan ook zeker op de nominatie!
-
Tom
Laptop schermen zijn sowieso kut. Zijn vaak 6 bit. Apple laptop schermen (15 inch en sinds de laatste 13 inch update) zijn ook goed (voor een laptop een van de beste schermen afaik), maar halen het niet bij een goed scherm!
Laatst gewijzigd door Tom op 04 jan 2010, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
allen
Mijn laptoppie heeft dus precies het probleem dat Tom omschrijft. Ik wil wel investeren in een nieuw scherm. Alleen kun je geld altijd maar 1 keer uitgeven. Caterhammodding (lees fixen) vind ik minstens zo leuk. 
- Mark Nauta
Het gaat mij dan ook niet om een laptop van Apple, maar om een iMac. Die nieuwe serie is volgens mij erg goed, daar kan ik zeker weten beter mee uit de voeten dan met wat ik nu gebruik.Tom schreef:Laptop schermen zijn sowieso kut. Zijn vaak 6 bit. Apple laptop schermen (15 inch en sinds de laatste 13 inch update) zijn ook goed (voor een laptop een van de beste schermen afaik), maar halen het niet bij een goed scherm!
- VLA
IPS paneel maakt zeker een wereld van verschil, op mijn normale TFT scherm zien de kleuren er heel anders uit. Dat merk je meestal pas als je gaat afdrukken, of hetzelfde op een IPS scherm bekijkt. Wit is niet altijd wit, rood is soms oranje etc.
Dit is een heel leuk schermpje voor weinig, :
http://www.4launch.nl/shop/product/0727 ... tid-072712" onclick="window.open(this.href);return false;
Probleem blijft wel, als je zelf een dik IPS gecalibreerd scherm hebt, en anderen hebben een normaal scherm, dan zal het er altijd anders uit zal zien qua kleuren.
Dit is een heel leuk schermpje voor weinig, :
http://www.4launch.nl/shop/product/0727 ... tid-072712" onclick="window.open(this.href);return false;
Probleem blijft wel, als je zelf een dik IPS gecalibreerd scherm hebt, en anderen hebben een normaal scherm, dan zal het er altijd anders uit zal zien qua kleuren.
- Robin Hartog
Over monitoren.. Ik hoor veel goeds over Ilyama? Ik heb boven een 19" Acer scherm staan die ik nooit meer gebruik omdat mijn laptop vast loopt als ik hem aansluit (Dell laptop). Kan het probleem niet vinden, maar doe al mijn bewerkingen dus op mijn laptop scherm.. 'Normale' PC heb ik niet..
-
Roy
Ik heb sinds twee maanden een Apple Macbook Pro hier op het werk, dat beeld is erg lekker moet ik zeggen (vooral voor een laptop).Tom schreef:Laptop schermen zijn sowieso kut. Zijn vaak 6 bit. Apple laptop schermen (15 inch en sinds de laatste 13 inch update) zijn ook goed (voor een laptop een van de beste schermen afaik), maar halen het niet bij een goed scherm!
- KW
Het beelschermtype dat kut is zijn TN-panelen. Goedkoop en makkelijk te maken. De betere schermen zijn S-PVA en S/H-IPS. PVA heeft net iets betere zwartweergave dan IPS, en IPS heeft net iets betere kleurechtheid dan PVA. Ik heb zowel een S-PVA als S-IPS scherm gehad, en het verschil in kleurechtheid kon ik niet ontdekken (maar ik gebruik het niet professioneel).
Helaas zijn PVA en IPS schermen veel duurder, maar ze zijn het echt waard om aan te schaffen
Over allerhande schermen kun je hier veel info vinden
http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/8" onclick="window.open(this.href);return false;
Helaas zijn PVA en IPS schermen veel duurder, maar ze zijn het echt waard om aan te schaffen
Over allerhande schermen kun je hier veel info vinden
http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/8" onclick="window.open(this.href);return false;
- MartijnGizmo
En vergeet vooral ook niet om hem te calibreren. Voor nog geen 100 piek koop je Spyder oid en weet je tenminste zeker dat je naar de juiste kleuren kijkt... 
BAM!!! gewoon 510 peekaa jonge

BAM!!! gewoon 510 peekaa jonge
-
Metchu
wat een mongol