iracing van David kaemmer !!!

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Plaats reactie
Mari Oh Oh!

Re: iracing van David kaemmer !!!

Bericht door Mari Oh Oh! » 08 sep 2009, 10:00

Nou ik ben weer met een maandje bezig. Er zijn inderdaad wat dingen verbeterd, ik heb zelfs het idee dat de safety-cop wat minder voor struikrover speelt. Al moet ik wel zeggen dat ie nog steeds snel straft in het geval je met 2 wielen op het gras komt ook al win je er geen tijd mee, zelfs al is het om iemand die te weinig ruimte geeft(of de controle kwijt is) te ontwijken.

Imho zijn dat de enige 2 belangrijke dingen. Sterker nog safety rating zou alleen maar voor auto-auto contact met gevolgen moeten gelden, voor tijd winnen over het gras zijn er zwarte vlaggen(al heb ik die ooit één of twee keer gezien) .

Voor een maandje is het in elk geval weer leuk, al gaat er veel tijd in zitten omdat ik niet voor niets wil betalen(begint toch weer op werk te lijken). Ik kom niet verder dan klasse D , want content kopen die nooit van jou wordt is tegen mijn principes. Zou je je content ook offline kunnen gebruiken(practice zonder dat je op dat moment betalend lid bent), dan zou ik erover nadenken. Maar no way dat ik tientallen tot honderden euro's voor content ga betalen en die dan alleen kan gebruiken als ik netjes wegenbelasting betaal. En dan heb ik het nog niet eens over de kans dat iRacing er eens een keer mee op houdt.

En ik heb het idee dat het ledenaantal nog steeds niet overdonderend is en met de stijgende hoeveelheid content gaat dat ook voor relatief lege velden zorgen, zeker bij de wat minder populaire auto's. Bij rFactor is dat niet zo heel erg, want de mod was toch gratis en je kan altijd nog tegen de AI racen, maar bij iRacing betekent het dat je feitelijk niks hebt aan de wagen of track waar je best veel voor betaald hebt(er zijn complete spellen die minder kosten).

Misschien is het een goed idee om mensen een wagen te laten huren(je betaalt tenslotte ook maandelijkse huur voor de baan) of de auto of baan in te laten ruilen voor een ander(eventueel met een maximaal aantal keren per jaar of met het in rekening brengen van 'administratie kosten').

Overigens valt mij op dat je met veel auto's voor mijn gevoel erg agressief moet rijden. Ik heb het gevoel dat 'overdriving' betere rondetijden oplevert, maar misschien is mijn race stijl wel te netjes. Ik heb in elk geval het vermoeden dat Jenson Button het dus niet zo best zou doen in iRacing. :clap:

Michel P

Bericht door Michel P » 08 sep 2009, 13:22

Ik sta er net zo in als jij Mario. Heb me daarom ook nog niet aangemeld, heb een keer bij Macboy gespeeld te kort maar was niet onder de indruk. Ik zou best 60euro voor de game zelf over hebben zoals voor GTR2 e.d. Heb net nadat ik het bij Macboy had gespeeld Richard Burns Rally voor 7 euro gekocht, echt een rally sim.

Michel

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 08 sep 2009, 13:42

Ik zit ook in dubio. Been geen online speler eigenlijk, maar hou wel van een realistische sim, maar meer plug en play dan alle gedoe eromheen.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 08 sep 2009, 15:44

Nou ja, voor die ca. 13 euro die één maand kost hoef je het niet te laten natuurlijk. Zorg echter wel dat je dan meteen je automatische renewal op NO zet anders wordt na het verlopen van de maand opnieuw 13 euro(min $2.50) afgeschreven. Vreemd eigenlijk, want naar mijn mening neem je de relatief dure optie juist omdat je het even aan wil zien. Als je dan toch beslist te vernieuwen kan je dat beter voor een iets langere periode doen want dat is voordeliger, maar dat kan altijd nog, ook als je de automatische verlenging uit zet.

Robin

Bericht door Robin » 08 sep 2009, 17:56

Ik heb 'm en nu wordt 't oefenen:)

Heb een half jaar gedaan en meteen de Lotus 79 aangeschaft, :bag: wat 'n kanon op Laguna Seca.

Vraagjes:
-Hoe calibreer ik force feedback(Logitech G25) want in het menuutje is het of GEEN FFB of superzwaar(-/- of +/+ elke waarde maakt geen zak uit) of moet ik in het Logitech software gebeuren de boel doen?
-Is er geen icoontje(op de desktop) waarmee je vlot iracing kunt laden?
-Zandvoort zit in de pipeline, wanner komt ie? -antwoord, early next year aldus iracing(edit)
-Ik heb de 2 oude Ford V8's, een Ford Racertre, de Pontiac en nu de Lotus 79 F1, de Skip Barber is blijkbaar de car to have, die moet ik dus kopen? En die Mazda Formulewagen? Of toch de Radical? Of die Riley proto.
-En ik wil graag Silverstone.Aanrader welke baan?

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 08 sep 2009, 19:37

Robin schreef:Ik heb 'm en nu wordt 't oefenen:)

Heb een half jaar gedaan en meteen de Lotus 79 aangeschaft, :bag: wat 'n kanon op Laguna Seca.
Je snapt wel dat het nog even duurt voordat je met de auto waarvoor je betaalt hebt MAG racen? :?
Robin schreef: Vraagjes:
-Hoe calibreer ik force feedback(Logitech G25) want in het menuutje is het of GEEN FFB of superzwaar(-/- of +/+ elke waarde maakt geen zak uit) of moet ik in het Logitech software gebeuren de boel doen?
De instelling binnen iRacing zou gewoon moeten werken, doet ie bij mijn G25 wel.
Robin schreef: -Is er geen icoontje(op de desktop) waarmee je vlot iracing kunt laden?
Je zou een snelkoppeling naar de startpagina kunnen maken, maar je moet via de site(veel mensen zijn daar heel content mee...)

Robin

Bericht door Robin » 08 sep 2009, 19:49

Mario, dat snap ik, maar ik rij nu al met die Lotus 79 op Silverstone:Super, de Skip Barber is ook 'n heerlijk smijtbakje. De Riley op Silverstone is ook lekker, De Mazda is ivm weinig koppel en slicks moeilijker. De Radical ook gekocht. :bag:

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 08 sep 2009, 19:58

SHOW-OFF!

:wink:

Ik ga weer een rondje op Laguna doen met m'n Solstice. :df: :turtle:

Robin

Bericht door Robin » 09 sep 2009, 09:52

De Pontiac valt me erg mee, leuk weggedrag!

Die FFB met de G25 werkt nog niet ingame....(100% aan of 100% uit) :hmmm:

Wie weet hier meer van? :bag:

ADV

Bericht door ADV » 10 sep 2009, 07:56

FFB instellingen:
Logitecht G25:
Rototaion: 360 (maar net wat je lekker vind)
Enable FFB aanvinken
Overall Effects: 104%
De rest op 0% en uitvinken.

Als je dan ingame je FFB op 7 zet heb je aardige instellingen (volgens Joost :))

Ik rij vooral skip barber, maar je moet dan ook wel je tracks kopen. Silverstone heb ik ook gekocht, maar rij er vrijwel nooit, omdat je daar pas gaat racen in de hogere klasses.

En je hebt wel een punt, vooral in de Skip dat "overdriven" iets sneller is, je bent meer aan het racedriften dan mooi strak rijden zeg maar..

Robin

Bericht door Robin » 10 sep 2009, 09:03

Thanx Arjan. 104% en 7 is me iets te stoterig. Ben al geen FFB 'liefhebber' in sims omdat het gestoot vaak mijn smoothness verstoort. (fwiw he. :mrgreen: ) Maar in iracing vind ik het 'moeten' qua beleving en alles.

Ik heb Logitech op 70% en ingame op 10%. Best nog wel bokkerig(voor mij die eigenlijk altijd met nul FFB rijdt), maar wel mooi hoor, de Lotus 79 op de Barber Racing School track(is dus Birmingham Alabama uit GTR2, kende ik al goed, mooi)is weergaloos.

De Skip is inderdaad mijn first weapon of choice in de 'normale wereld'.

Robin

Bericht door Robin » 13 sep 2009, 12:15

Geklooid met m'n G25/FFB instellingen en er nu tevreden mee.

Welk circuit is dit eigenlijk? :bag: Road Altlanta dus. Die maar aanschaffen straks dan. :mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 14 sep 2009, 13:42

Wat zit er eigenlijk nog meer in de pijplijn bij iracing behalve tracks en auto's(C6R binnenkort?).

Dynamic weather, Motec, gloeiende remschijven/vlammen uit de uitlaat weetikveel...

Wie weet daar meer van?

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 15 okt 2009, 14:36

Robin schreef:Wat zit er eigenlijk nog meer in de pijplijn bij iracing behalve tracks en auto's(C6R binnenkort?).

Dynamic weather, Motec, gloeiende remschijven/vlammen uit de uitlaat weetikveel...

Wie weet daar meer van?
http://forum.racesimcentral.com/showthread.php?t=339290" onclick="window.open(this.href);return false;

Een prijsverlaging:
1 month $14
3 month $36
1 year $99
2 years $179
Maar ook geen credits meer, maar wel weer lagere prijzen voor auto's en banen. Is maar goed ook, het was veredeld zegeltjes sparen.
Few more details, they've dropped the subscription price and removed the iRacing credits you used to get. So instead of $156 and get $60 credits, it's now just $99 for a year. Very good move IMO.

Tracks are $14.95 for the premium ones and $11.95 for the less prestigious ones. Something like Indy has dropped from $25 to $14.95 then. Cars are $11.95. So about a 25-30% drop in content prices overall. Good stuff.

Robin

Bericht door Robin » 09 nov 2009, 14:36

Heb net systeemherstelpunt gemaakt.

Nu wil ik naar iRacing en bij het autootje staat in rood 'updates required' dus ik druk daarop gebeurt wel vaker, die updates, krijg ik dit scherm waarbij die 9mB al gedownload is maar hij pakt niks uit, waar/wat ik ook indruk.....
:hmmm:
Update Manager
Newer versions of the iRacing.com™ software packages installed on your system are available. Choose the packages you wish to update at this time and click "Update". The packages will download and install automatically.
Required
The following system packages are required and will be included in this update. 9 System software and data v2009.10.29.01 downloaded

Select All/ Clear All
Free Disk Space: 105441MB
Total Download Size: 9MB
Downloaded Size: 9MB

UpdateRefreshCancel
Kun je trouwens iRacing makkelijk verwijderen en weer installeren? Hoe gaat dat eventueel?

ADV

Bericht door ADV » 09 nov 2009, 16:44

Ja hoor, je kan hem volgen smij ook gewoon op meerdere pc's installeren.. maar maar op 1 plek tegelijk inloggen?

Anyway, gewoon via windows verwijderen uninstall en dan via iracing site kan je als het goed is zo weer installeren.. op het forum van iracing staan hier ook wel berichten over..

Robin

Bericht door Robin » 09 nov 2009, 19:05

Het is gelukt via een nonauto updater in 't IRacingmapje inderdaad. Nu heb ik dus de C6R, ding is wel geinig.
Hoe maak je eigenlijk zó'n screenshot zonder de rest eromheen in iRacing? :bag:

En hoe zit het in de Setupguide met dfe werking van het differentieel, wordt niks over gezegd, ivm power en coast en clutches, moet ik weer GPL gaan naspitten of wat? :hmmm: :playcar:

ADV

Bericht door ADV » 10 nov 2009, 09:08

heb die corvette ook, maar vind het een kutauto.. daarnaast moet ik me nu beetje focussen op de radical of op de starmazda, anders kan ik niet naar class b :P ben al promotion mis gelopen doordat ik alleen skip en ford had gereden :P

Robin

Bericht door Robin » 04 dec 2009, 14:50

Heb iRacing opnieuw geinstalleerd. Prima. Nu even replay/screenshot vraagje(printscreen etc I know) en met CTRL F12 krijg je 't camerastandpuntmenu met teveel om op te noemen. Bijv dit, ingezoomd:
Afbeelding

Maar nu wil ik de hele heisa rondom dat screenshot weghebben, gewoon alléén 't screenshot, dus de text etc en de berichtjestoestanden weg, is daar 'n knop voor? Of moet ik dat zelf editten?

Zodat 't er zó komt uit te zien, is niet van mij, die bovenste wél::
Afbeelding

iemand?

Robin

Bericht door Robin » 04 dec 2009, 16:40

Ben er al achter:Spatiebalk. :bag:

Tom V

Bericht door Tom V » 04 dec 2009, 22:20

Uit de mailing :
“Zolder is our second track on the continent of Europe, after Zandvoort,” Galica said. “In the fullness of time we’ll have quite a few more, but it’s exciting to have two such challenging driver’s circuits to begin with.” Galica said she expected that Circuit Zolder would join the iRacing inventory in the latter half of 2010.

Macboy

Bericht door Macboy » 07 dec 2009, 16:23

Wanneer Zandvoort ? Februari/maart toch ?

Robin

Bericht door Robin » 02 jan 2010, 12:12

Heb sinds gisteren Brands Hatch, mooi baantje. En redelijk bekend bij mij.
Het wachten is idd op Zandvoort en ook graag een Caterham/Donkervoort achtige semibeslickede 'racer', graag, wishful thinking.

Mooi shot van mij zeilend door de 1 na laatste (?) bocht op Brands Hatch, met de edoch niet van veel pk voorziene, maar zeer vermakelijke, lift-off tailhappy Skippy:
Afbeelding
Grand Prix Legends goeie oude tijden herleven. :df:

Joost H.

Bericht door Joost H. » 13 jan 2010, 22:27

Gaat de goede kant op, CPZ is bijna klaar

http://www.facebook.com/album.php?aid=1 ... 4&comments

Afbeelding

Kan niet wachten om Andre buitenom in de tarzan voorbij te gaan 8) :angel:

ADV

Bericht door ADV » 13 jan 2010, 23:13

nice nice nice

sinds vandaag is mn iracing afgelopen, maar hiervoor vernieuw ik hem wel.. zul je zien, moeten we eerst B class zijn om het te mogen rijden..

Plaats reactie