Imho zijn dat de enige 2 belangrijke dingen. Sterker nog safety rating zou alleen maar voor auto-auto contact met gevolgen moeten gelden, voor tijd winnen over het gras zijn er zwarte vlaggen(al heb ik die ooit één of twee keer gezien) .
Voor een maandje is het in elk geval weer leuk, al gaat er veel tijd in zitten omdat ik niet voor niets wil betalen(begint toch weer op werk te lijken). Ik kom niet verder dan klasse D , want content kopen die nooit van jou wordt is tegen mijn principes. Zou je je content ook offline kunnen gebruiken(practice zonder dat je op dat moment betalend lid bent), dan zou ik erover nadenken. Maar no way dat ik tientallen tot honderden euro's voor content ga betalen en die dan alleen kan gebruiken als ik netjes wegenbelasting betaal. En dan heb ik het nog niet eens over de kans dat iRacing er eens een keer mee op houdt.
En ik heb het idee dat het ledenaantal nog steeds niet overdonderend is en met de stijgende hoeveelheid content gaat dat ook voor relatief lege velden zorgen, zeker bij de wat minder populaire auto's. Bij rFactor is dat niet zo heel erg, want de mod was toch gratis en je kan altijd nog tegen de AI racen, maar bij iRacing betekent het dat je feitelijk niks hebt aan de wagen of track waar je best veel voor betaald hebt(er zijn complete spellen die minder kosten).
Misschien is het een goed idee om mensen een wagen te laten huren(je betaalt tenslotte ook maandelijkse huur voor de baan) of de auto of baan in te laten ruilen voor een ander(eventueel met een maximaal aantal keren per jaar of met het in rekening brengen van 'administratie kosten').
Overigens valt mij op dat je met veel auto's voor mijn gevoel erg agressief moet rijden. Ik heb het gevoel dat 'overdriving' betere rondetijden oplevert, maar misschien is mijn race stijl wel te netjes. Ik heb in elk geval het vermoeden dat Jenson Button het dus niet zo best zou doen in iRacing.