Porsche verkocht. Wat nu ?
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Re: Porsche verkocht. Wat nu ?
SMG is een slijtage gevoelig onderdeel van de CSL bij circuit gebruik, dus belangrijk om hier rekening mee te houden qua onderhouds kosten. Steve kan je hierover vast meer info over verschaffen.
-
Alleen is Steve net opgeflikkert 

- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Tja, enige nuance kun je Steve niet ontzeggen
Steve bedoelt het allemaal wel goed, het komt er alleen zo rot uit bij hem

Steve bedoelt het allemaal wel goed, het komt er alleen zo rot uit bij hem

-
Eric, waar heb je het over? 

- Bert ///M3
Hm ik denk dat dat in de praktijk wel meevalt, slijtage van SMG systemen op trackdays.
Die bakken geven wel problemen als er mee geraced word op slicks enz, bijvoorbeeld in de CSL cup in de UK zijn er verschillende die er problemen mee hebben. Maar voor gewoon trackdaywerk zijn ze wel geschikt.
Je moet niet steeds willen wegrijden op launch control, dat vraagt nogal wat van je koppeling. Nou doe je dat niet op een gemiddelde trackday maar er zijn wel momenten waarop dat soms kan, rijtrainingen enz. Ook kan je verschillende modes kiezen S1 t/m S6 dat heeft invloed op het schakelgedrag. Als je niet geinterresseerd bent in ultieme rondetijden dan hoef je ook niet altijd in S6 te rijden natuurlijk.
Maar ik denk dat je bij een gewone aandrijflijn net zo veel onderhoud hebt als je flink te keer gaat, tenzij je er netjes mee om gaat, met tussengas schakelen etc. Als je met een handbak steeds mega snel probeert te schakelen en geen tussengas gebruikt dan ben je ook snel door je koppeling etc heen op een circuit, vooral als je met slicks etc begint.
Desnoods zet je er vanaf het begin een nieuwe koppeling in, nieuwe hardyschijf en een nieuw diff er onder net als Andre en dan moet je op zich een heel eing komen.
Die bakken geven wel problemen als er mee geraced word op slicks enz, bijvoorbeeld in de CSL cup in de UK zijn er verschillende die er problemen mee hebben. Maar voor gewoon trackdaywerk zijn ze wel geschikt.
Je moet niet steeds willen wegrijden op launch control, dat vraagt nogal wat van je koppeling. Nou doe je dat niet op een gemiddelde trackday maar er zijn wel momenten waarop dat soms kan, rijtrainingen enz. Ook kan je verschillende modes kiezen S1 t/m S6 dat heeft invloed op het schakelgedrag. Als je niet geinterresseerd bent in ultieme rondetijden dan hoef je ook niet altijd in S6 te rijden natuurlijk.
Maar ik denk dat je bij een gewone aandrijflijn net zo veel onderhoud hebt als je flink te keer gaat, tenzij je er netjes mee om gaat, met tussengas schakelen etc. Als je met een handbak steeds mega snel probeert te schakelen en geen tussengas gebruikt dan ben je ook snel door je koppeling etc heen op een circuit, vooral als je met slicks etc begint.
Desnoods zet je er vanaf het begin een nieuwe koppeling in, nieuwe hardyschijf en een nieuw diff er onder net als Andre en dan moet je op zich een heel eing komen.
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Over de broer van Hansallen schreef:Eric, waar heb je het over?

- Downforce Hans
@ Stephane
Je plaatst 2 filmpjes de ene een beetje tam en de andere een hok wat herrie maakt, maar wat wil je er nu eigenlijk mee zeggen.....
ehhh ik moet van mijn broer Steve zeggen dat hij onderweg is naar ons mam om de jaar wisseling te vieren en daarom ff niet kan antwoorden
Grtz,Hanz06
Je plaatst 2 filmpjes de ene een beetje tam en de andere een hok wat herrie maakt, maar wat wil je er nu eigenlijk mee zeggen.....
ehhh ik moet van mijn broer Steve zeggen dat hij onderweg is naar ons mam om de jaar wisseling te vieren en daarom ff niet kan antwoorden

Grtz,Hanz06
- Stéphane
@Hans: Met dat ene hok heeft hij nooit kunnen rijden, om dezelfde reden als David niet met zijn Porsche heeft kunnen rijden. Hele tijd aan het rommelen geweest zonder enig resultaat.Downforce Hans schreef:@ Stephane
ehhh ik moet van mijn broer Steve zeggen dat hij onderweg is naar ons mam om de jaar wisseling te vieren en daarom ff niet kan antwoorden![]()
Grtz,Hanz06
En met die 993 dus met relatief weinig problemen gewoon wel lekker rond kunnen rijden. En met dat hok wat herrie maakt kun je ook nog aardig door rijden, dus dat is dan wel prettig.
- Downforce Hans
-
Je titel is "Porsche verkocht, wat nu?" als open vraag. Daar geef ik een antwoord op wat redelijk kort en bondig is, ik ben ook maar gewoon aan het werk vandaag. Dat het een visie is waar je het wellicht niet mee eens bent snap ik, het is ook maar een idee. Wie ik ben, wat ik doe en waaraan ik de afgelopen 18 jaar gesleuteld heb boeit in dit verhaal totaal niet. Wat ik je wel kan vertellen is dat er hier bijzonder weinig kapot gaat. De auto die Robert en ik samen rijden en onderhouden krijgt per seizoen meer voor z'n kiezen dan welke andere auto op DF ook. En is sinds we er mee rijden (600+ ronden Nordschleife, 20+ trackdays in NL, B, D, UK en F) nog NOOIT met een takel/sleepwagen van de baan af gekomen. En dan hebben we het over een bij alkaar geraapt hok van <15K. De clientenauto's in mijn beheer hebbben ook niet echt een lullige staat van dienst, maar nogmaals, zoals je zegt zal ik wel geen idee hebben.David R. schreef:Steve ik wou dat ik net zo goed als jou was maar helaas. Die lokale Porscheprutser heeft bij verre na niet de ervaring die jij wel schijnt te hebben. Hij bouwt en racet al een jaartje of 40 in de Belcar en ze komen vanuit heel Europa bij hem om auto's en motoren te laten prepareren (waaronder penders ad sport en dat soort jongens) maar jij hebt er echt verstand van. Ook weet jij op de een of andere manier exact hoe ik in elkaar zit en wat ik wil. Misschien dat je voor die gave geld kan vragen zodat je zelf ook materiaal kunt kopen waarmee jouw talent pas echt zichtbaar wordt. Flikker toch op man.steve smith schreef:Bij deze neem ik m'n petje af voor Bert. Hij verwoordt wat ik niet op wilde schrijven op zeer correcte wijze.![]()
Heb de gele samengeraapte 996 een paar keer zien toeren en heb hetzelfde gevoel. Stop met die doen-het-goed-aan-de-bar blaatprojecten en koop gewoon een simpel standaard ding. En dan niet vernachelen met tupperware breedsets erop en motorswaps en weet ik veel wat niet meer. Leer daarmee rijden en gooi eens wat budget tegen die rijvaardigheid aan ipv de melkkoe van de lokale Porscheprutser te zijn voor een ding wat het toch niet doet op het moment dat je er lol van wilt hebben. Als je alleen maar een beetje recreatief wilt toeren pak dan ook een auto die recreatief toert, en eventueel die spiraal kan doorbreken. Denk je nou echt dat en paar hobbyisten een beter ding neer gaan zetten dan de fabriek ooit deed?
Stond vorig jaar langs Kesselchen naast Dick te kijken hoe onze Scuderia groep langs kwam. Hierin zaten 5 GT3 RSsen. Alle 5 hadden zichtbaar verschillend weggedrag, waarbij 1 behoorlijk neutraler en rustiger was dan de rest. De eigenaren kwamen vragen welke het mooist lag, Toen Dick zei "die groene" waren ze heel sjaggerijnig. Die groene was nl de enige die niet voor 20k bij Manthey verbouwd was en gewoon op standaard spul stond.

Dat die men daar hele mooie racers kan bouwen trek ik niet in twijfel, dat men zelf racet verbaast me ook niet als de clientele als u daar het budget voor opbrengen. Onder aan de streep zegt het in dit geval helemaal niks, want je racet er niet mee. Een raceauto is leuk, als er een paar moneurs omheen lopen die dat ding voor, na en tijdens elk evenement op punt houden en nalopen. Een paar uur volle belasting met meteen er achteraan groot onderhoud. Als dat is wat je wilt, doe dat vooral. Uit je posts van het afgelopen jaar maakte ik iets anders op, nl dat je het zat bent om grote sommen geld af te zinken in een auto die niet werkt op het moment dat je er eens een paar rondjes mee wilt draaien. Dat je gewoon een auto wilde die het doet wanneer nodig en voor de rest weinig ergernis oplevert. Ik zal het wel verkeerd gelezen hebben.
Veel plezier met het afzinken van grote sommen geld in iets waar het niet voor geschikt is, en de beste wensen voor 2010! Mocht je liever niet hebben dat ik nog in je draadje post, schroom niet om nog een keer "flikker op" te posten. Je boodschap zal dan ook in mijn botte kop duidelijk zijn!
-
SMG bakken geven hier tot nu toe geen enkel probleem. Heel sporadisch een storingslamp aan het einde van een dag als ze echt heel heet zijn en 1 koppeling begint wat te slippen met oppakken. Voor bakken waar in drie seizoenen enkel olie verversingen hebben plaats gevonden lijkt me dat niet heel dramatisch. Maar wat weet ik?Bert ///M3 schreef:Hm ik denk dat dat in de praktijk wel meevalt, slijtage van SMG systemen op trackdays.
-
http://www.nickjohnsonmotorco.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
ik heb de verhalen ook zo gelezen @Steve, eneuh goede post 

- Ben_968CS
996 en 997 cups zijn prachtige wagens voor goede 2e handsprijzen. Dat heeft echter een reden: ieder belangrijk onderdeel staat op een lijst en daarvan moet je heel goed de uren bijhouden dat het onderdeel is gebruikt. Zolang je je aan de maximale draaiuren (van bijvoorbeeld een bak, een motor of aandrijfassen) bijhoudt en de onderdelen netjes op tijd vervangt zoals voorgeschreven bij Porsche Motorsport (da's niet Porsche zelf, maar een rijke en verwende dochter) of reviseert, gaat er zo goed als nooit iets mis en zijn de auto's bulletproof. De kosten die horen bij het reviseren en vervangen zijn echter van zulk niveau dat je ten eerste een hele dikke portemonnaie moet hebben en veel precisie en geduld, zodat de waarde van je Cup vanzelf wel laag blijft. Denk je dat de onderdelen wel wat langer meekunnen en laat je de exacte onderdelenadministratie schieten, dan kan het heel erg mis gaan en zijn de auto's niet meer betrouwbaar en kan je voor onwaarschijnlijke kosten komen te staan. Een tweede punt is dat je om er een beetje mee op te schieten (zeg maar onder de 1.55 rijden op Zandvoort, anders komen er van die goekope waterkoker Porsches voorbij zeilen) je een heel puik stukje moet kunnen sturen. Het zijn heftige apparaten die heel hoge snelheden kunnen bereiken. Voor mij de hoofdreden dat ik er niet naar kijk: het gaat mij te hard.
Als ik een betrouwbaar alternatief met veel pk's en makkelijk te tunen en om te bouwen naar racer met kenteken zou moeten kiezen, dan zou ik voor een Corvette (ZR dinges, hoe heet zoiets?) van een jaar of 2 gaan. Even met Cor bellen hoe het zit met tunen als de berg pk's niet genoeg is, interieur strippen en een kooi laten lassen als je wat serieuzer gaat rijden, remmerij en ophanging aanpassen en je bent het mannetje op de baan. Een tweede alternatief is een E46-M3 met handbak of een CSL. Lekker uit de UK halen en vergeten dat het stuur rechts zit, kaal halen, remmen doen en kooi er in fietsen en rijden maar (als Steve niet opgeflikkerd was kon hij je vertllen hoe zulks in zijn werk gaat voor een goed en prima betaalbaar resultaat
). Opvoeren kan aan alle kanten met de BMW's. Een stapje hoger zou nog de E90 M3 kunnen zijn.
Iig: succes met het luxeprobleem!
Als ik een betrouwbaar alternatief met veel pk's en makkelijk te tunen en om te bouwen naar racer met kenteken zou moeten kiezen, dan zou ik voor een Corvette (ZR dinges, hoe heet zoiets?) van een jaar of 2 gaan. Even met Cor bellen hoe het zit met tunen als de berg pk's niet genoeg is, interieur strippen en een kooi laten lassen als je wat serieuzer gaat rijden, remmerij en ophanging aanpassen en je bent het mannetje op de baan. Een tweede alternatief is een E46-M3 met handbak of een CSL. Lekker uit de UK halen en vergeten dat het stuur rechts zit, kaal halen, remmen doen en kooi er in fietsen en rijden maar (als Steve niet opgeflikkerd was kon hij je vertllen hoe zulks in zijn werk gaat voor een goed en prima betaalbaar resultaat

Iig: succes met het luxeprobleem!
- Downforce Hans
Ja ben, ik wilde er niet over beginnen maar haal uit de states een c6 met weinig km.
Koop daar een set extra wielen, 1900 dollar een set remmen 4000 dollar en een kooi,en en stoel van 400 dollar, alles in een container en over 6 weken staat het hier.
Beetje sleutelen en je hebt een grappig auto met veel power en een goede wegligging.
Sloop de boel er uit en gaan, en het is ook weer eens wat anders dan een Porsche.
Grtz,Hans
Koop daar een set extra wielen, 1900 dollar een set remmen 4000 dollar en een kooi,en en stoel van 400 dollar, alles in een container en over 6 weken staat het hier.
Beetje sleutelen en je hebt een grappig auto met veel power en een goede wegligging.
Sloop de boel er uit en gaan, en het is ook weer eens wat anders dan een Porsche.
Grtz,Hans
-
Wellicht een optie:
996 GT3 RS:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
996 GT3 RS:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
- Downforce Hans
EJGT3CS schreef:Wellicht een optie:
996 GT3 RS:
Zo 73.000 euro!!!!!! voor de helft heb je een c6 in race trim.......

- GTRene
Corvette is zoals Hans het zegt ook een goed idee...lichte auto al af fabriek, sloop het spul eruit en het wordt nog beter.
eneuh gewoon nog een ideetje erbij, wel eens aan een Ultima GTR gedacht?
je kan een nwe laten bouwen met 550pk door Grasser racing...die verkopen mooi spul en naar jou wens....die racen zelf ook met zo'n ding.
http://www.racecarsdirect.com/listing/2 ... _2010.html" onclick="window.open(this.href);return false;
dit is hun auto...van 0 tot 200 in 8 sec ofzo

en dit is een standaard UK Ultima GTR echter grasser verkoopt iets andere/betere
magoed kijk maar tis een ideetje

en als je het achtergedeelte opklapt kun je overal zo bij bij de motor
eneuh gewoon nog een ideetje erbij, wel eens aan een Ultima GTR gedacht?
je kan een nwe laten bouwen met 550pk door Grasser racing...die verkopen mooi spul en naar jou wens....die racen zelf ook met zo'n ding.
http://www.racecarsdirect.com/listing/2 ... _2010.html" onclick="window.open(this.href);return false;
in elk geval niet duur voor het gebodene. http://www.grasser-racing.com/html/homegelayout.html" onclick="window.open(this.href);return false;Grasser Racing Facilities are building Ultima Cars since 2004.
We have won various Races with our Grasser-Racing-Ultima GTR
We did also a 1st place in German GT Series, against Ferrari 550 FIA GT, Porsche GT2´s,...
Over the past years we have developed our own products and Tuning Kits for any Road or Track Ultima.
We offer herewith to build your dream-maschine, the Ultima GTR Model 2010 with the options you like. Choose your colour and with a building time of only 2 months you save also a lot of time. Prices for a complete Ultima GTR are starting at 55000, - British Pounds! (Price includes a Chevy V8 550 HP Engine and Porsche Gearbox!)
Don't buy any used 500-600 HP Ultima, when you don't know which Hobby-Mechanic build this in his home garage!
The professionals should do this for you! You will also lower your risk and safe maybe your life!
We also offer many options for existing Ultima GTR´s. From complete Racing Suspension Systems till Carbon Applications or Carbon Bodywork, from AC Kits till Rear View Cameras for better parking!
We also provide engine rebuild services and dyno-testing!
We are happy to replay to your Emails or Phone Calls!
Yours, Grasser-Racing.com
dit is hun auto...van 0 tot 200 in 8 sec ofzo
en dit is een standaard UK Ultima GTR echter grasser verkoopt iets andere/betere

en als je het achtergedeelte opklapt kun je overal zo bij bij de motor

Laatst gewijzigd door GTRene op 31 dec 2009, 23:43, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Klopt, het ligt er maar net aan waar je passie ligt..Downforce Hans schreef:EJGT3CS schreef:Wellicht een optie:
996 GT3 RS:
Zo 73.000 euro!!!!!! voor de helft heb je een c6 in race trim.......

- Niels
- Auto: Prius+
Tja passie.... ik dacht ook altijd dat ik Porsche gek was maar tot op heden heb ik nog nooit eentje gehad. Eigenlijk vind ik ze gewoon te duur voor wat ze bieden t.o.v. andere merken. De Corvette kun je dus wat mij betreft niet omheen zeker als je uitgaat van een C6 die snel zat is en gezien de Z06 ook nog wel wat reserves heeft. Kun je een erg goede racer van bouwen voor de prijs van een gebruikte GT3. Zo vanaf de zijlijn vind ik een GT3 gaver maar als je/ik zelf centen op tafel moet leggen dan wordt het toch een ander verhaal. Passie en emotie maken dan wel plaats voor wat meer nuchtere gedachten, alhoewel nuchter....
Een nieuwe/jonge Corvette als trackauto, hou op man 

-
Over een paar uur raad Niels je een heel andere auto aan... 

- Niels
- Auto: Prius+
Ik hoop het voor je 

-
Hier mijn inbreng, heb dan wel geen echte race ervaring maar lees wel heel veel mee op forums en weet waar ik het over heb angezien ik met mijn opleiding (HBO automotive engineering) hier ook het een en ander over leer.
een m3 csl uit engeland geimporteerd. €30000,-
mobile.de csl
hier zitten al ap 6pots remmen op voor dus achter nog aanpassen €3000,-
kooi er in dit is afhankelijk van je keuze maar zelf zou ik zeggen degelijke gelaste kooi €7000,-
extra setje velgen met banden slicks €2500- +setje regenbanden €1000
diff reviseren of quaife diff er in €1500,-
brandblusser er in €700,-
kuipstoelen + gordels €1600,-
dashboard flocken €100
interieur + kooi spuiten €400,-
sportstuur indien gewenst €200,-
dan kom ik op een totaal van €48000,-
en dan zit ik ruim onder de voorbeelden van hierboven genoemd(gt3 cup) en dan heb je een hele leuke trackday circuit auto.
daar zou ik dan tijdje mee rond rijden en dan later mischien
onderstel nog een keer aanpassen
andere uitlaat
lichte motorische tuning + andere chip of vrijporgrameerbare ecu
en als de smg bak niet bevalt hand sport bak van quaife ofzo
mobile.de csl
kooi er in dit is afhankelijk van je keuze maar zelf zou ik zeggen degelijke gelaste kooi €7000,-
dashboard flocken €100
en dan zit ik ruim onder de voorbeelden van hierboven genoemd(gt3 cup) en dan heb je een hele leuke trackday circuit auto.
andere uitlaat
-
Best weggegooid geld zo'n opleiding als dit het resultaat is.sammie schreef:Hier mijn inbreng, heb dan wel geen echte race ervaring maar lees wel heel veel mee op forums en weet waar ik het over heb angezien ik met mijn opleiding (HBO automotive engineering) hier ook het een en ander over leer.
mobile.de csl
dashboard flocken €100
andere uitlaat
De auto die je aanhaalt is bekend als de bonte hond bij eenieder die ook maar iets van CSL's weet. Een goede kost een stuk meer. 98k km Andy-style is best een hoop als meer dan 50% circuit gebruik is. Zelfs Mathieu is je voor geweest, dan bedank je toch?

-Je prijs voor een stuurombouw slaat nergens op omdat er schakelflippers ingesoldeerd moeten worden. Doe maar x3 of x4, dan kom je in de richting.
-Zelfde verhaal voor strak maken binnenkant. Bel anders ff naar een spuiter die al eens een e46 interieur kaal gemaakt heeft om te vragen hoelang ze aan het bikken, slijpen en schuren zijn voordat het strak is. Ik heb me daar ook enigzins in vergist een paar maanden geleden. Sorry G!
-Setje CSL-wielen of BBS CH red je niet onder de 1600 dus waar jij voor 900 een set 19" slicks vandaan trekt is me een raadsel. Een set nwe regenbanden red jij misschien voor 1000 piek maar daar komt wel een set wielen bij. Over de 6-pots die je noemt past geen 18" dus een setje cheapie ebay 18" m3 kun je schudden. Verdubbel dus je postje banden en wielen ook maar vast. Nog los van de losse wielen die je bij gaat sprokkelen om je 80% versleten banden op te zetten anders sta je na 1 spin of 1 lekke band alsnog te tobben omdat je geen spares hebt.
-Vrij programeerbare ecu op een CSL is totaal zinloos gezien een CSL al vrij-aanzuigend is en er dus weinig tot geen vermogenswinst te behalen is. CSL heeft 10x de rekencapaciteit van een gewone M3 omdat er geen LMM is, dus die doet al wat je normaal met Alpha N wilt bereiken. De enige logische rede om dit te doen zou zijn omdat CSL-electronica een vrijgave van de SMG bak nodig heeft, en je SMG wilt verwisselen voor een normale bak waarmee je de CSL 10 jaar terug in tijd brengt. Hozanna, dan was een e36 toch een stuk goedkoper geweest. En dan zeg je dog box/sequentieel Quaife?

-Op een auto met een ton erop zoals je mee wilt beginnen kun je het onderstel meteen doen, anders heb je dat 1e jaartje echt geen lol. Dat is dus nog 2K meteen out of pocket, en niet later.
-S54 met een ton erop die zwaar circuitgebruik gezien heeft zoals de auto die je noemt heeft een set lagerschalen nodig. Is weer 1000 piek. Beter dan een krat-motor die 11K in Dld kost ex alles.
Dan mis ik nog:
Draagarmen voorzijde + rubbers + stuurkogels vernieuwen, langsdraagarm achterzijde vernieuwen voor de kogel en het rubber omzetten naar PF-zwart, wiellagers rondom vernieuwen, en als dat diff aan opfrissen toe is kun je de aandrijfassen ook wegflikkeren evenals de trekstangen achter. Dan nog versterking kofferbakvloer en opnieuw verbussen van het achtersubframe.
Ik denk al met al dat je er 7,5 tot 10k naast zit, nog los van de 10k die je basis al te goedkoop is. Verder mis ik het postje "BPM", of anders het postje "Trailer" en niet te vergeten de armoe van elke trackday met jerrycans benzine te moeten sjouwen omdat je niet even naar de pomp mag rijden ermee en de pompen op het circuit niet open zijn op een trackdaytje. No TF for you sir....
Best zonde van een CSL om 'm zo te verprutsen, dan kun je beter een gewone pakken! Die kosten 15k en London staat er vol mee. En dan zit je na een kleine grindbak-escapade niet een jaar (OK, 13 maanden) te wachten tot iemand bij BMW besluit dat het tijd wordt weer eens een paar voorbumpers te laten produceren, zoals bij een CSL wel het geval is, waar je dan bij gratie g*ds 2400eu voor mag betalen t.o.v. 400 voor een gewone M3. Don't get me wrong: een CSL is een fantastisch apparaat, maar een cheap tracktool zal het nooit worden.
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Wat GTrene zegt, een Ultima GTR
weer eens wat anders, ik zal nooit zo'n tupperware amerikaan nemen