Stelling; Straatauto's zijn ongeschikt voor het circuit

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Topfuel

Re: Stelling; Straatauto's zijn ongeschikt voor het circuit

Bericht door Topfuel » 31 dec 2009, 10:57

Met Honda Type-R's kun je idd zonder aanpassingen leuk je rondjes maken. Je geloofd het misschien niet maar met mijn oude Celica VVT-I kon je ook ronde na ronde na ronde blijven rijden zónder enkele problemen. Ongelooflijk gewoon dat de 100% standaard remmen 14 tot 15 rondjes continue blijven werken zonder elke vorm van fading... Behoorlijk schaars zulke auto's. Was echt een heerlijke (beginners)auto, i.v.m. toch wat weinig vermogen van 143pk. Jammer dat ik niet de 192pk uitvoering had met vergelijkbaar v-tec achtig systeem.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 31 dec 2009, 11:22

Ben het eens met Hielke voor wat betreft die remmerij. Je kunt met alles over een circuit jakkeren uit de showroom, ookal is het een Connexxion bus, als je remmerij het maar blijft doen, en daar zit wel de zwakste schakel voor de meesten. Voor de rest, ieder voor zich en God voor ons allen (ik bedoel dan niet alleen Allen.. ). Die coole 6 pistons 135i remmen worden 'vaag' op een circuit. Ze blijven het wel - een soort van - doen, alleen het gevoel gaat er echt uit. Valt me toch tegen. Ok, nu gebruikte ik meer het rem-pedaal dan het gas-pedaal, maar toch..

Sebastian Keijmel

Bericht door Sebastian Keijmel » 31 dec 2009, 15:03

Topfuel schreef:Met Honda Type-R's kun je idd zonder aanpassingen leuk je rondjes maken. Je geloofd het misschien niet maar met mijn oude Celica VVT-I kon je ook ronde na ronde na ronde blijven rijden zónder enkele problemen. Ongelooflijk gewoon dat de 100% standaard remmen 14 tot 15 rondjes continue blijven werken zonder elke vorm van fading... Behoorlijk schaars zulke auto's. Was echt een heerlijke (beginners)auto, i.v.m. toch wat weinig vermogen van 143pk. Jammer dat ik niet de 192pk uitvoering had met vergelijkbaar v-tec achtig systeem.
Helemaal mee eens ! aleen idd wat weinig pk's maar genoeg om fun te hebben!

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 31 dec 2009, 15:39

Mijn E36 is standaard op het circuit een verschrikking! Bodyroll, leer zit belabberd, veel te zwaar, geen sper en vooral de remmen zijn sponsjes.

E36:
[ ] Geschikt
[x] Ongeschikt

Tommy

Bericht door Tommy » 31 dec 2009, 15:58

Voor wat recreatief rijden en wat rondjes over een ronde in de eifel voldoet een standaard BMW met sportonderstel op zich prima. Banden zijn vaak beperkende factor en de remmen, al valt het nog best mee. Ze zijn alleen wel verkoold na een dagje. Daarom uiteindelijk maar voor een fatsoenlijk remmensetje gekozen, dat geeft wat meer vertrouwen wat remmerij betreft.

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 31 dec 2009, 16:22

Om even letterlijk antwoord te geven op de topic-titel :
In Juni 2006 hadden we nog niet gehoord van de KTM X-Bow.

Dit is een straatauto, maar volgens mij kun je er ook aardig mee over een circuitje knallen.
Verder zijn er natuurlijk ook nog de 911 GT3-RS-en......daar schijn je toch ook wel een trackday mee te kunnen pakken.

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 31 dec 2009, 20:27

Een caterham (mits werkend), elise, exige of donkervoort doen het ook wel goed op een circuit :P

Topfuel

Bericht door Topfuel » 01 jan 2010, 14:03

Eric H schreef:Om even letterlijk antwoord te geven op de topic-titel :
In Juni 2006 hadden we nog niet gehoord van de KTM X-Bow.

Dit is een straatauto, maar volgens mij kun je er ook aardig mee over een circuitje knallen.
Verder zijn er natuurlijk ook nog de 911 GT3-RS-en......daar schijn je toch ook wel een trackday mee te kunnen pakken.
Ik had hier ook al over, echter deze auto's zijn niet geschikt voor de openbare weg, wordt je horendol in. Dus in dat opzicht zijn ze weer minder geschikt gezien het geen échte straatauto's zijn. Een 997 turbo is dat weer wel.

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 01 jan 2010, 14:59

Mjah de meeste autos die het goed doen op het circuit (ook slopende...) zijn toch wel circuit autos.
Dan zijn er natuurlijk altijd een paar fabrikanten die een circuitauto maken en daar vervolgens een kenteken op plakken, wat extra comfort en accesoires, kooi eruit... en goh ineens een 'straatauto'.

imo zijn dat niet echt straatauto's... maar streetlegal race autos.

Plaats reactie