Stelling; Straatauto's zijn ongeschikt voor het circuit
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Re: Stelling; Straatauto's zijn ongeschikt voor het circuit
Met Honda Type-R's kun je idd zonder aanpassingen leuk je rondjes maken. Je geloofd het misschien niet maar met mijn oude Celica VVT-I kon je ook ronde na ronde na ronde blijven rijden zónder enkele problemen. Ongelooflijk gewoon dat de 100% standaard remmen 14 tot 15 rondjes continue blijven werken zonder elke vorm van fading... Behoorlijk schaars zulke auto's. Was echt een heerlijke (beginners)auto, i.v.m. toch wat weinig vermogen van 143pk. Jammer dat ik niet de 192pk uitvoering had met vergelijkbaar v-tec achtig systeem.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Stelling; Straatauto's zijn ongeschikt voor het circuit
Ben het eens met Hielke voor wat betreft die remmerij. Je kunt met alles over een circuit jakkeren uit de showroom, ookal is het een Connexxion bus, als je remmerij het maar blijft doen, en daar zit wel de zwakste schakel voor de meesten. Voor de rest, ieder voor zich en God voor ons allen (ik bedoel dan niet alleen Allen.. ). Die coole 6 pistons 135i remmen worden 'vaag' op een circuit. Ze blijven het wel - een soort van - doen, alleen het gevoel gaat er echt uit. Valt me toch tegen. Ok, nu gebruikte ik meer het rem-pedaal dan het gas-pedaal, maar toch..
Re: Stelling; Straatauto's zijn ongeschikt voor het circuit
Helemaal mee eens ! aleen idd wat weinig pk's maar genoeg om fun te hebben!Topfuel schreef:Met Honda Type-R's kun je idd zonder aanpassingen leuk je rondjes maken. Je geloofd het misschien niet maar met mijn oude Celica VVT-I kon je ook ronde na ronde na ronde blijven rijden zónder enkele problemen. Ongelooflijk gewoon dat de 100% standaard remmen 14 tot 15 rondjes continue blijven werken zonder elke vorm van fading... Behoorlijk schaars zulke auto's. Was echt een heerlijke (beginners)auto, i.v.m. toch wat weinig vermogen van 143pk. Jammer dat ik niet de 192pk uitvoering had met vergelijkbaar v-tec achtig systeem.
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: Stelling; Straatauto's zijn ongeschikt voor het circuit
Mijn E36 is standaard op het circuit een verschrikking! Bodyroll, leer zit belabberd, veel te zwaar, geen sper en vooral de remmen zijn sponsjes.
E36:
[ ] Geschikt
[x] Ongeschikt
E36:
[ ] Geschikt
[x] Ongeschikt
- Tommy
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09
Re: Stelling; Straatauto's zijn ongeschikt voor het circuit
Voor wat recreatief rijden en wat rondjes over een ronde in de eifel voldoet een standaard BMW met sportonderstel op zich prima. Banden zijn vaak beperkende factor en de remmen, al valt het nog best mee. Ze zijn alleen wel verkoold na een dagje. Daarom uiteindelijk maar voor een fatsoenlijk remmensetje gekozen, dat geeft wat meer vertrouwen wat remmerij betreft.
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
Re: Stelling; Straatauto's zijn ongeschikt voor het circuit
Om even letterlijk antwoord te geven op de topic-titel :
In Juni 2006 hadden we nog niet gehoord van de KTM X-Bow.
Dit is een straatauto, maar volgens mij kun je er ook aardig mee over een circuitje knallen.
Verder zijn er natuurlijk ook nog de 911 GT3-RS-en......daar schijn je toch ook wel een trackday mee te kunnen pakken.
In Juni 2006 hadden we nog niet gehoord van de KTM X-Bow.
Dit is een straatauto, maar volgens mij kun je er ook aardig mee over een circuitje knallen.
Verder zijn er natuurlijk ook nog de 911 GT3-RS-en......daar schijn je toch ook wel een trackday mee te kunnen pakken.
- Patrick van Wijngen
- Berichten: 1097
- Lid geworden op: 31 aug 2009, 11:25
Re: Stelling; Straatauto's zijn ongeschikt voor het circuit
Een caterham (mits werkend), elise, exige of donkervoort doen het ook wel goed op een circuit 

- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Re: Stelling; Straatauto's zijn ongeschikt voor het circuit
Ik had hier ook al over, echter deze auto's zijn niet geschikt voor de openbare weg, wordt je horendol in. Dus in dat opzicht zijn ze weer minder geschikt gezien het geen échte straatauto's zijn. Een 997 turbo is dat weer wel.Eric H schreef:Om even letterlijk antwoord te geven op de topic-titel :
In Juni 2006 hadden we nog niet gehoord van de KTM X-Bow.
Dit is een straatauto, maar volgens mij kun je er ook aardig mee over een circuitje knallen.
Verder zijn er natuurlijk ook nog de 911 GT3-RS-en......daar schijn je toch ook wel een trackday mee te kunnen pakken.
- Patrick van Wijngen
- Berichten: 1097
- Lid geworden op: 31 aug 2009, 11:25
Re: Stelling; Straatauto's zijn ongeschikt voor het circuit
Mjah de meeste autos die het goed doen op het circuit (ook slopende...) zijn toch wel circuit autos.
Dan zijn er natuurlijk altijd een paar fabrikanten die een circuitauto maken en daar vervolgens een kenteken op plakken, wat extra comfort en accesoires, kooi eruit... en goh ineens een 'straatauto'.
imo zijn dat niet echt straatauto's... maar streetlegal race autos.
Dan zijn er natuurlijk altijd een paar fabrikanten die een circuitauto maken en daar vervolgens een kenteken op plakken, wat extra comfort en accesoires, kooi eruit... en goh ineens een 'straatauto'.
imo zijn dat niet echt straatauto's... maar streetlegal race autos.