Best lastig om een vrij stuk weg te vinden waar je dit soort dingen kunt uitvoeren, ik moet het eens in het weekend vroeg proberen denk ik.
RS4 (B5)
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Wolfgang's Quattro RS4 (B5)
Klopt wel, ik heb er een paar gedaan, maar de weg was op 
Best lastig om een vrij stuk weg te vinden waar je dit soort dingen kunt uitvoeren, ik moet het eens in het weekend vroeg proberen denk ik.
Best lastig om een vrij stuk weg te vinden waar je dit soort dingen kunt uitvoeren, ik moet het eens in het weekend vroeg proberen denk ik.
- Erik K.
- Berichten: 7222
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Wolfgang's Quattro RS4 (B5)
Vermogen is vrij goed, maar ik had toch meer koppel verwacht, daarintegen is het verloop wel gewoon netjes 
Maar komt het door de grotere (RS6) turbo's dat er wat koppel ver onderin bij bv +/-2500 mist?
In de hogere toeren blijft ie flink door sjouwen.
Maar komt het door de grotere (RS6) turbo's dat er wat koppel ver onderin bij bv +/-2500 mist?
In de hogere toeren blijft ie flink door sjouwen.
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Wolfgang's Quattro RS4 (B5)
Dat koppel moet idd wel beter kunnen ja, de S4 had/heeft ca. 570nm. Marc heeft de RS4 indertijd helemaal naar zijn smaak af laten stellen, bewust een zo gelijkmatig mogelijke opbouw gevraagd en een goede veiligheidsmarge aan laten houden. Zou allemaal eventueel dus wat meer kunnen, maar waar hebben we het dan over 8)
Dat het koppel onderin "ontbreekt", valt onder het hoofdstuk RTFM
Oftewel ik had de procedure vanaf ca. 1500 rpm moeten uitvoeren, ipv. beginnen bij een km of 70. Vandaar dat de grafiek begint op het moment dat ik volgas geef en het koppel dan eerst stijl omhoog gaat.
Dat het koppel onderin "ontbreekt", valt onder het hoofdstuk RTFM
Oftewel ik had de procedure vanaf ca. 1500 rpm moeten uitvoeren, ipv. beginnen bij een km of 70. Vandaar dat de grafiek begint op het moment dat ik volgas geef en het koppel dan eerst stijl omhoog gaat.
- Erik K.
- Berichten: 7222
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Wolfgang's Quattro RS4 (B5)
Haha OK 
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Wolfgang's Quattro RS4 (B5)
Afgelopen zaterdag zijn de stabilisatoren vervangen door een wat dikkere set van H&R, 32mm voor en 21mm achter (origineel is 29/15mm).
Verder de achterste (plastic) koppelstangen vervangen door metalen versies (van Meyle) en verstevigingen van MRC gemonteerd achter. (De achterste stabilisator zit eigenlijk alleen aan een stuk blik vast itt voor, waar die aan de wielophanging vast zit.)
Helaas vergeten mijn fototoestel mee te nemen, maar ik heb wel plaatjes van de gemonteerde onderdelen.
Weggedrag: Geen flauw idee, het is te glad om er echt profijt van te hebben.
Verder de achterste (plastic) koppelstangen vervangen door metalen versies (van Meyle) en verstevigingen van MRC gemonteerd achter. (De achterste stabilisator zit eigenlijk alleen aan een stuk blik vast itt voor, waar die aan de wielophanging vast zit.)
Helaas vergeten mijn fototoestel mee te nemen, maar ik heb wel plaatjes van de gemonteerde onderdelen.
Weggedrag: Geen flauw idee, het is te glad om er echt profijt van te hebben.
- Bijlagen
-
- Metal_Left_Rear_Sway_Bar_End_Link.jpg (49.84 KiB) 4371 keer bekeken
-
- ARBbracebars.jpg (86.29 KiB) 4371 keer bekeken
-
- H&R AntiSway.jpg (24.69 KiB) 4365 keer bekeken
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Re: Wolfgang's Quattro RS4 (B5)
Waar blijven de afbeeldingen voor de foto fappers onder ons? 
- frank de jonge
- Berichten: 9954
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Wolfgang's Quattro RS4 (B5)
Zoals hierboven omschreven ^^ 8)
-
Harrie
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Re: Wolfgang's Quattro RS4 (B5)
Sluit ik me bij aan. Misschien dat Mark ook maar eens een reportage van deze auto moet maken. 
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Wolfgang's Quattro RS4 (B5)
o.k., als iemand zich geroepen vind wat mooie foto's te maken, dan houdt ik me aanbevolen.
Hierbij iig wat foto's van vandaag (ongewassen):
Hierbij iig wat foto's van vandaag (ongewassen):
- Bijlagen
-
- P1040606 - Copy.JPG (315.18 KiB) 3744 keer bekeken
-
- P1040607 - Copy.JPG (387.25 KiB) 3746 keer bekeken
-
- P1040610 - Copy.JPG (549.41 KiB) 3743 keer bekeken
-
EJGT3CS
- Berichten: 1424
- Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
- Locatie: Dwingeloo
Re: Wolfgang's Quattro RS4 (B5)
Gaaf man! 
-
Kgroot.nl
- Berichten: 1246
- Lid geworden op: 05 aug 2009, 15:07
- Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2
- Locatie: Reeuwijk
Re: Wolfgang's Quattro RS4 (B5)
Hele gave kleur zeg.
Zie je niet veel op een RS4 B5
Zie je niet veel op een RS4 B5
- Tristan
- Berichten: 13444
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Wolfgang's Quattro RS4 (B5)
Heb ooit eens een klein stukje mogen rijden samen met (ex-eigenaar) Marc. Toen nog 450pk dacht ik maar wat een machtig apparaat. Geluid is helemaal geweldig. 
- Erik K.
- Berichten: 7222
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Wolfgang's Quattro RS4 (B5)
Blijft een mooie kar, met dik geluid!
- Black pearl
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 27 aug 2006, 10:04
Re: Wolfgang's Quattro RS4 (B5)
Ziet er echt mooi uit. In de zomer moeten we een keer iets afspreken.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Wolfgang's Quattro RS4 (B5)
vet stuurtje ook zeg 
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Wolfgang's Quattro RS4 (B5)
Dat stuur is idd erg lekker, ook geen koude handen zoals met leer.Macboy schreef:vet stuurtje ook zeg
-
Marc R
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: Wolfgang's Quattro RS4 (B5)
* Slikt brok in keel weg*

- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Wolfgang's Quattro RS4 (B5)
Gisteren de achterremmen maar eens onder handen genomen. De standaard remmen waren (nog) niet echt versleten (21mm dik), maar een raar slijtpatroon.
Ze zijn vervangen door de achterremmen van een RS4 B7 (nieuwer) model. Grootste verschillen zijn de schijfdiameter (324 ipv. 312mm) en de remoppervlakte van de schijf/blokken:
Ze zijn vervangen door de achterremmen van een RS4 B7 (nieuwer) model. Grootste verschillen zijn de schijfdiameter (324 ipv. 312mm) en de remoppervlakte van de schijf/blokken:
- Bijlagen
-
- P1040617 - Copy.JPG (490.79 KiB) 3179 keer bekeken
-
- P1040618 - Copy.JPG (503.17 KiB) 3178 keer bekeken
-
- P1040625 - Copy.JPG (461.04 KiB) 3174 keer bekeken
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Wolfgang's Quattro RS4 (B5)
Dat slijtagepatroon wat je ziet gebeurd met bijna alle geboorde schijven. Deeltjes remstof blijven in de gaten zitten en komen na verloop van tijd tussen de blokken en de schijd, daarom zie je dat patroon met die cirkels.
-
Harrie
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Re: Wolfgang's Quattro RS4 (B5)
Schitterende RS4 in een voor mij de beste kleur voor die auto.
Pasten die schijven en blokken in de standaard setup, dus ook met de standaard remklauiwen?
Pasten die schijven en blokken in de standaard setup, dus ook met de standaard remklauiwen?
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Wolfgang's Quattro RS4 (B5)
Nee, het is een complete set, dus beugels, remklauwen, de spatschermen voor achter de schijven en dan de schijven en blokken.
Het is wel handig dat Audi zo'n bouwdoos-systeem is/heeft.
Ik ben trouwens nog steeds aan het kijken wat voor mij de beste optie voor de voorkant is. De set van de RS4 B7 (8 zuiger klauwen etc.) past wel, maar is ook vrij zwaar. Ik denk dat het weer een AP of Brembo set gaat worden, met 4 of 6 zuigers.
Het is wel handig dat Audi zo'n bouwdoos-systeem is/heeft.
Ik ben trouwens nog steeds aan het kijken wat voor mij de beste optie voor de voorkant is. De set van de RS4 B7 (8 zuiger klauwen etc.) past wel, maar is ook vrij zwaar. Ik denk dat het weer een AP of Brembo set gaat worden, met 4 of 6 zuigers.
- Joey
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 18 nov 2009, 17:29
- Locatie: Middelburg
Re: Wolfgang's Quattro RS4 (B5)
Mooi man!

-
carson
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 17 jan 2010, 20:20
Re: Wolfgang's Quattro RS4 (B5)
Hey wolfgang
Mooie RS4, de S4 bevalt me nog steeds super ben blij dat je hem verkocht hebt:P
Ik zie hier dat je b7 remmen hebt gemonteerd van een RS4, dit zou bij mij ook moeten passen lijkt me?
Wat heb ik allemaal nog nodig behalve de schijf en blokken?
Aangezien mijn achter remmen minder worden is dit misschien een mooie update.
Groeten Harwin
Mooie RS4, de S4 bevalt me nog steeds super ben blij dat je hem verkocht hebt:P
Ik zie hier dat je b7 remmen hebt gemonteerd van een RS4, dit zou bij mij ook moeten passen lijkt me?
Wat heb ik allemaal nog nodig behalve de schijf en blokken?
Aangezien mijn achter remmen minder worden is dit misschien een mooie update.
Groeten Harwin
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Wolfgang's Quattro RS4 (B5)
Hey Harwin,
Je hebt achter al RS4 B5 remmen, dus al een maatje groter dan de standaard S4. Als je die van de B7 wilt monteren, moet je ook de brackets en klauwen hebben, omdat de schijf iets groter is en de klauwen anders zijn.
Je hebt achter al RS4 B5 remmen, dus al een maatje groter dan de standaard S4. Als je die van de B7 wilt monteren, moet je ook de brackets en klauwen hebben, omdat de schijf iets groter is en de klauwen anders zijn.
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Wolfgang's Quattro RS4 (B5)
Nieuwe updates geïnstalleerd.
Ik heb afgelopen week wat tijd vrij gemaakt om wat spullen te monteren die ik al een tijdje had liggen. Ze zijn meer bedoelt voor continuïteit, niet zozeer voor vermogen(-swinst).
60mm drukbuizen:

Gemonteerd:

Verschil oude drukbuizen (aluminium) en de nieuwe (zwarte). Het geeft een beetje vertekend beeld, de oude zijn net zo hoog, maar veel smaller:

Intercoolers:

Verschil oude en nieuwe (gemonteerd):

Luchtgeleiders erop:

Remkoeling gemonteerd:

(Let maar niet op het type rem, die komen ook nog een keer aan de beurt.)
Nieuw luchtfilter:

K&N er maar uitgegooit:

(Dit was ze niet opgevallen tijdens de onderhoudsbeurt, vanwege ten eerste de K&N stikker en ten tweede dat het luchtfilter volgens het boekje pas om de 90.000km vervangen moet worden. Echter het moet wel gecontroleerd worden, dat hadden ze dus nagelaten.)
Verder wordt de luchtmassameter preventief vervangen en wat andere kleppen. Helaas zit er ook speling op de achterwiellagers, dat laat ik de garage doen ivm. gereedschap etc. Zij kunnen met de juiste tools de lagers vervangen zonder het hele wiellagerhuis te moeten demonteren, dan vervalt ook de noodzaak dat de sporing opnieuw moet worden ingesteld.
Nu ben ik nog vergeten een foto van het interieur te maken, de versnellingspook is ook vervangen door een alcantara versie. Sorry macboy.
Op mijn to do lijstje staat nog een 6-cd wisselaar voor op het navigatiesysteem. Een origineel Audi onderdeel voor montage in het dashboardkastje.
Ik heb afgelopen week wat tijd vrij gemaakt om wat spullen te monteren die ik al een tijdje had liggen. Ze zijn meer bedoelt voor continuïteit, niet zozeer voor vermogen(-swinst).
60mm drukbuizen:
Gemonteerd:
Verschil oude drukbuizen (aluminium) en de nieuwe (zwarte). Het geeft een beetje vertekend beeld, de oude zijn net zo hoog, maar veel smaller:
Intercoolers:
Verschil oude en nieuwe (gemonteerd):
Luchtgeleiders erop:
Remkoeling gemonteerd:
(Let maar niet op het type rem, die komen ook nog een keer aan de beurt.)
Nieuw luchtfilter:
K&N er maar uitgegooit:
(Dit was ze niet opgevallen tijdens de onderhoudsbeurt, vanwege ten eerste de K&N stikker en ten tweede dat het luchtfilter volgens het boekje pas om de 90.000km vervangen moet worden. Echter het moet wel gecontroleerd worden, dat hadden ze dus nagelaten.)
Verder wordt de luchtmassameter preventief vervangen en wat andere kleppen. Helaas zit er ook speling op de achterwiellagers, dat laat ik de garage doen ivm. gereedschap etc. Zij kunnen met de juiste tools de lagers vervangen zonder het hele wiellagerhuis te moeten demonteren, dan vervalt ook de noodzaak dat de sporing opnieuw moet worden ingesteld.
Nu ben ik nog vergeten een foto van het interieur te maken, de versnellingspook is ook vervangen door een alcantara versie. Sorry macboy.
Op mijn to do lijstje staat nog een 6-cd wisselaar voor op het navigatiesysteem. Een origineel Audi onderdeel voor montage in het dashboardkastje.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Alex, Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] en 28 gasten
