nieuwe auto
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
2100 euro Arthur.
Ik denk dat binnen het VAG-concern wel op meerdere auto's toegepast zal gaan worden Rico.
Tot op heden bevalt het prima.
In de "comfort" stand, is het systeem ook "actief" maar voelt de auto redelijk comfortabel aan. Vergelijkbaar met het Ambition onderstel van de A3.
In de "sport" stand is hij zeer stug, en lijkt het wel of hij verlaagd is, tevens voelt hij zeer direct aan geeft het je goed gevoel bij bochten met hoge snelheid. Bijna geen hellen van de auto in de bocht. Het systeem blijft staan in de laatste stand waarin het gebruikt is, ook als je de auto uitzet en de dag erna weer gebruikt.
Wat me ook opvalt, is dat zowel in de "comfort mode" als in de "sport mode" bij gas geven en afremmen je inderdaad ook niet het "op en neer gaan van de neus" zo voelt zoals in de A3.
Zal binnenkort eens een paar foto's maken van de demper's als ik de wielen verwissel. Ze zijn iets forser dan normaal, en voorzien van bedrading.
Ik denk dat binnen het VAG-concern wel op meerdere auto's toegepast zal gaan worden Rico.
Tot op heden bevalt het prima.
In de "comfort" stand, is het systeem ook "actief" maar voelt de auto redelijk comfortabel aan. Vergelijkbaar met het Ambition onderstel van de A3.
In de "sport" stand is hij zeer stug, en lijkt het wel of hij verlaagd is, tevens voelt hij zeer direct aan geeft het je goed gevoel bij bochten met hoge snelheid. Bijna geen hellen van de auto in de bocht. Het systeem blijft staan in de laatste stand waarin het gebruikt is, ook als je de auto uitzet en de dag erna weer gebruikt.
Wat me ook opvalt, is dat zowel in de "comfort mode" als in de "sport mode" bij gas geven en afremmen je inderdaad ook niet het "op en neer gaan van de neus" zo voelt zoals in de A3.
Zal binnenkort eens een paar foto's maken van de demper's als ik de wielen verwissel. Ze zijn iets forser dan normaal, en voorzien van bedrading.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Haha, jij hebt kennelijk hele andere gedachten bij whobbly whobbly dan ik, zeker gehoord van je vriendjes in de Frieze Wouden?
Beste whobbly whobbly voorbeeld was die huur-A4 die Rutger eens meehad op Niederrhein.
En als je weleens Carmageddon hebt gespeeld snap je wat ik bedoel: Jolly suspension noemen ze het daar, nog erger! 8)

Beste whobbly whobbly voorbeeld was die huur-A4 die Rutger eens meehad op Niederrhein.
En als je weleens Carmageddon hebt gespeeld snap je wat ik bedoel: Jolly suspension noemen ze het daar, nog erger! 8)
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Door Top Gear verkozen tot beste Coupe van het jaar....
http://www.topgear.com/content/features ... /05/1.html
Je gaat bijna denken dat de nieuwe TT toch geen slechte keuze is 8)
Wat jammer dat die Seat Leon 4 deuren en het plafond zo hoog heeft...
http://www.topgear.com/content/features ... /05/1.html
Je gaat bijna denken dat de nieuwe TT toch geen slechte keuze is 8)
Wat jammer dat die Seat Leon 4 deuren en het plafond zo hoog heeft...
Laatst gewijzigd door Rebel op 06 dec 2006, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
-
Online
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 09 okt 2006, 18:20
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Wat belachelijk is dat de comfort stand als in de A3 ambition is. Dan is het ook geen 2100 euro waard dat systeem.
Met zo'n systeem wil je juist 3 standen hebben. Een comfort stand (die echt comfortabel is en de ambition is VERRE van comfortabel). Een sportieve stand (laag, stug, kortom: voor het betere bochtenwerk) en een stand ertussen in (voor dagelijks gebruik voor autoliefhebber zou ik zeggen).
Maar er moet toch echt wel een COMF stand op zo'n ding zitten? Dat je echt over de weg kan zonder dat je te veel voelt ??
Met zo'n systeem wil je juist 3 standen hebben. Een comfort stand (die echt comfortabel is en de ambition is VERRE van comfortabel). Een sportieve stand (laag, stug, kortom: voor het betere bochtenwerk) en een stand ertussen in (voor dagelijks gebruik voor autoliefhebber zou ik zeggen).
Maar er moet toch echt wel een COMF stand op zo'n ding zitten? Dat je echt over de weg kan zonder dat je te veel voelt ??
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Bimbo
Het is een adaptief schokbreker-systeem. En 2100 euro is het echt wel waard. Staat totaal niet in vergelijking tot de "Turbine" velgen waar ze 4010 euro voor vragen.
In zowel de comfort als de sport "mode" is het systeem actief.
Alleen met verschillende krachten.
Op een vlakke rechte weg, zijn ze softer en op het moment dat je instuurt met een bepaalde snelheid corrigeert hij ze tot iets harder.
Dit doet hij ook bij remmen en optrekken, waardoor de auto "rustiger" aanvoelt.
En in de sport "mode" is hij op het rechte vlak stug en in de bocht lijkt het of de auto niet overhelt en "waterpas" blijft. Voelt heel strak aan, en ik denk dat het de wegligging aanzienlijk verbeterd.
Soortgelijk als ESP uitrekent bij welke snelheid, en welke hoek van de wielen, etc moet uitrekenen waneer het ingrijpt
Kun je niet vergelijken. Ik vind de A3 Ambition niet extreem hard geveerd.
En al zeker niet de versie die jij hebt, want na de klachten hebben ze de Ambition schokbrekers aan gepast.
Ik ben er tevreden mee, omdat het beide combineert. Comfortabel en Sportief. Zou het graag eens testen op de Ring, in beide standen.
[img:770:451]http://www.ringrebel.nl/images/n16.jpg[/img]

Het is een adaptief schokbreker-systeem. En 2100 euro is het echt wel waard. Staat totaal niet in vergelijking tot de "Turbine" velgen waar ze 4010 euro voor vragen.
In zowel de comfort als de sport "mode" is het systeem actief.
Alleen met verschillende krachten.
Op een vlakke rechte weg, zijn ze softer en op het moment dat je instuurt met een bepaalde snelheid corrigeert hij ze tot iets harder.
Dit doet hij ook bij remmen en optrekken, waardoor de auto "rustiger" aanvoelt.
En in de sport "mode" is hij op het rechte vlak stug en in de bocht lijkt het of de auto niet overhelt en "waterpas" blijft. Voelt heel strak aan, en ik denk dat het de wegligging aanzienlijk verbeterd.
Soortgelijk als ESP uitrekent bij welke snelheid, en welke hoek van de wielen, etc moet uitrekenen waneer het ingrijpt
Kun je niet vergelijken. Ik vind de A3 Ambition niet extreem hard geveerd.
En al zeker niet de versie die jij hebt, want na de klachten hebben ze de Ambition schokbrekers aan gepast.
Ik ben er tevreden mee, omdat het beide combineert. Comfortabel en Sportief. Zou het graag eens testen op de Ring, in beide standen.
[img:770:451]http://www.ringrebel.nl/images/n16.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Rebel op 07 dec 2006, 19:48, 2 keer totaal gewijzigd.
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Leuk filmpje met Tiff:
http://www.youtube.com/watch?v=r6T7nR-bPLc
Oja... en er doet ook een Z4 coupe in mee
http://www.youtube.com/watch?v=r6T7nR-bPLc
Oja... en er doet ook een Z4 coupe in mee

-
- Berichten: 22286
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
[img:80:21]http://forum.phono.nl/modules/PNphpBB2/ ... yfight.gif[/img]
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Nivek, Semrush [Bot] en 4 gasten