Dat was ik even vergeten idd.FreudeamFahren schreef:Beloond wordt dan diegene die in de grensstreek woontEmiel schreef:Beter zou misschien zijn dmv een verhoging van de benzine prijs, 1x een verhoging die nooit hoger word. Diegene die wil slurpen betaald meer en diegene die zuinig en bewust rijd word beloond.Dat werkt dus niet.
Voor grensstreken is het een oneerlijk probleem, maar de randstad bewoners die perse in of rondom de randstad willen wonen is het misschien helemaal niet erg. Het openbaar vervoer is daar vele malen beter als in de grensstreken. Als het drukker word, meer treinen in zetten c.q. langere treinen en vaker rijden indien mogelijk.
Heb zelf in Purmerend gewoond en ging dagelijks met OV van purmerreutel naar schiphol rijk ( bij de N201 ) , maar nu ik in de grens streek woon hoef ik niet te proberen met OV te gaan. Ja er valt wel eens een trein uit of je moet omreizen via sloterdijk. Dat is wat anders als dagelijks in de file staan, maar men kan niet zonder de kachel en hun eigen auto radio.
Misschien gaan bedrijven zich dan eens wat meer verspreiden ipv allemaal hutje mutje in de randstad en word het gehele zuid- /noord- holland en utrecht enigszins ontlast van de drukte.
Maargoed dan word de regering boos, dan word de file druk ontlast, dan word er minder benzine verkocht, minder olie verbruik, oftewel, dan verdienen ze minder, en dat kan echt niet! Ze moeten geld verdienen te koste van alles. Fuck de files, fuck de burgers, geld moet er komen over de rug van de burgers.