Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
FreudeamFahren

Re: Het grote E39 M5 (occasion) draadje

Bericht door FreudeamFahren » 29 dec 2009, 11:54

*klik* BMW M5 2000 180d km EUR 14.950

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onlangs even bij wezen kijken. Om met de nadelen te beginnen: het leer is uitgedroogd. Maar het is nergens stuk, kapot of gescheurd, dus het is prima op te frissen, bijvoorbeeld met wat Colourlock. Verder een klein krasje op de achterbumper en een paar krassen op het middenconsole rond de pook. Voordelen zijn er ook legio: de auto is bijna volledig bij één dealer in onderhoud geweest. Hij staat rondom op letterlijk zo goed als nieuwe Dunlops in de juiste maten. De velgen zijn allemaal - op een enkel stoeprandkrasje na - erg netjes en verzorgd. Voor zijn de remmen (zo goed als) nieuw. Aan de buitenkant staat hij er netjes bij: de voorbumper is door de handelaar die hem aanbiedt gespoten ivm steenslag. De rest van de lak is SUPER netjes, mede omdat de auto een lakverzegeling heeft gehad. Op de dag dat ik er (onaangekondigd ivm stiekem warm draaien ;-)) was had de auto de hele dag stil gestaan in de vrieskou. Starten, lopen en meteen muisstil. Geen rammelend of klapperend Vanos. Hij reed verder als een trein: prettige koppeling, stevige maar cooperatieve bak en alle paarden wakker. Bijna constant gas de sportknop indrukken gaf meteen een klein zetje voorwaarts: de MAFs leken dus bij de les. De handelaar is erkend Bosch servicepunt en wil dus voor aflevering de auto graag nog aan de kast hangen om te bewijzen dat de MAFs ook echt ok zijn en dat alle (nokkenas)sensoren goed meewerken. Enige disonant tijdens de proefrit was een zeer lichte vibratie bij afremmen. Toch licht kromme schijven? Of een draag- of reactie armpje niet fris? Op de brug zag de auto er van onder ook netjes uit: alleen de pakkingen van de uitgaande assen op het diff waren door. Die pakkingen kosten geen knoop, maar het zijn wel wat uurtjes werk omdat het diff er toch onderuit moet. Al met al een erg nette en eerlijke auto. Ik vind hem alleen NET te duur met deze kilometers en aandachtspuntjes.

Dennis Huijsman

Bericht door Dennis Huijsman » 29 dec 2009, 12:53

Knot schreef:
Dennis Huijsman schreef:
Knot schreef:Hmmz.... grijs, zwart leer, dakkie, onder de 150.000km, 2002.... kijkt op de ABN... verrek, zou m zo kunnen halen.....
halen dan praatjesmaker :blabla:
Neuh.... 328i en aygo voldoen prima. Liever een M5 op de bank dan op straat, komt er ook niemand aan..... Denk je nou echt dat ik het hier ga verkondigen als ik een dikke wagen ga halen.....? Daar hebben we Rico toch voor, dat soort activiteiten ;)
Opscheppen over je bank saldo :playcar:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 29 dec 2009, 13:06

FreudeamFahren schreef:*klik* BMW M5 2000 180d km EUR 14.950

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onlangs even bij wezen kijken. Om met de nadelen te beginnen: het leer is uitgedroogd. Maar het is nergens stuk, kapot of gescheurd, dus het is prima op te frissen, bijvoorbeeld met wat Colourlock. Verder een klein krasje op de achterbumper en een paar krassen op het middenconsole rond de pook. Voordelen zijn er ook legio: de auto is bijna volledig bij één dealer in onderhoud geweest. Hij staat rondom op letterlijk zo goed als nieuwe Dunlops in de juiste maten. De velgen zijn allemaal - op een enkel stoeprandkrasje na - erg netjes en verzorgd. Voor zijn de remmen (zo goed als) nieuw. Aan de buitenkant staat hij er netjes bij: de voorbumper is door de handelaar die hem aanbiedt gespoten ivm steenslag. De rest van de lak is SUPER netjes, mede omdat de auto een lakverzegeling heeft gehad. Op de dag dat ik er (onaangekondigd ivm stiekem warm draaien ;-)) was had de auto de hele dag stil gestaan in de vrieskou. Starten, lopen en meteen muisstil. Geen rammelend of klapperend Vanos. Hij reed verder als een trein: prettige koppeling, stevige maar cooperatieve bak en alle paarden wakker. Bijna constant gas de sportknop indrukken gaf meteen een klein zetje voorwaarts: de MAFs leken dus bij de les. De handelaar is erkend Bosch servicepunt en wil dus voor aflevering de auto graag nog aan de kast hangen om te bewijzen dat de MAFs ook echt ok zijn en dat alle (nokkenas)sensoren goed meewerken. Enige disonant tijdens de proefrit was een zeer lichte vibratie bij afremmen. Toch licht kromme schijven? Of een draag- of reactie armpje niet fris? Op de brug zag de auto er van onder ook netjes uit: alleen de pakkingen van de uitgaande assen op het diff waren door. Die pakkingen kosten geen knoop, maar het zijn wel wat uurtjes werk omdat het diff er toch onderuit moet. Al met al een erg nette en eerlijke auto. Ik vind hem alleen NET te duur met deze kilometers en aandachtspuntjes.
Klinkt allemaal erg goed en de prijs vind ik eigenlijk ook wel meevallen.

Maar zoals zo vaak, aanschaffen is het probleem meestal niet. Ik ben meer bang voor verzekering (22 jaar :bag: ), belasting, verbruik en onderhoud bij dit soort auto's. Ik ben een voorstander van dealer onderhoud en afgestempelde boekjes, dus dat tikt behoorlijk aan denk ik :(

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 30 dec 2009, 00:01

22 jaar en M5 verzekeren? Um, nee.

Roman S.

Bericht door Roman S. » 30 dec 2009, 00:08

Het is sowieso wel mogelijk en tegenwoordig ook al wel voor redelijke bedragen.

RVV

Bericht door RVV » 30 dec 2009, 00:12

Dennis Huijsman schreef:
Opscheppen over je bank saldo :playcar:
hahaha Knot.. doet al jaren niets anders dan dat.... :wink:

Opmerkingen over een M5 wel of niet voor Knot... zijn net zo serieus als een diepzeegarnaal die wil mee gaan doen bij Idols.. :banaan:

Paul

Bericht door Paul » 30 dec 2009, 00:40

Tijs je mag de mijne ook wel ophalen....... 8)

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 30 dec 2009, 09:27

@ Audi6: ik heb uitvoerig met de verkoper over de prijs gesproken. Hij vond mijn insteek niet onredelijk, maar heeft veel telefoontjes en mailtjes van geïnteresseerden en wil me daarom (nog...?) niet tegemoet komen. Hij heeft de auto met zorg ingekocht (oa schadeverleden gecheckt, zelf meteen de voorspoiler laten spuiten, BMW dealer gebeld voor toelichting op de onderhoudshistorie) en heeft geen haast. Begrijpelijk.

@ Paul: doet je ABS 't al weer dan? :mrgreen:

Knot

Bericht door Knot » 30 dec 2009, 09:34

Dennis Huijsman schreef: Opscheppen over je bank saldo :playcar:
Als je geen 20k op de bank hebt heb je in dit topic toch ook niets serieus te zoeken..... ;)

RVV

Bericht door RVV » 30 dec 2009, 10:24

LOL Knot heeft 20K op de bank staan... nee inderdaad te weinig om in een e39 M5 draadje te gaan zitten wroeten.. :mrgreen:

Knot

Bericht door Knot » 30 dec 2009, 10:25

Mwah... je kan ook voor 60k een E60 M5 kopen, vervolgens het potentieel niet durven benutten en dan in E39 M5 draadjes gaan hangen 8)

markk

Bericht door markk » 30 dec 2009, 10:27

Knot schreef:
Dennis Huijsman schreef: Opscheppen over je bank saldo :playcar:
Als je geen 20k op de bank hebt heb je in dit topic toch ook niets serieus te zoeken..... ;)

Tsja, er is nou eenmaal geen "het grote e60 M5 (occasion) draadje" ;-)

Bladiebladiebla...

Mark.

Macboy

Bericht door Macboy » 30 dec 2009, 10:27

Knot schreef:Mwah... je kan ook voor 60k een E60 M5 kopen, vervolgens het potentieel niet durven benutten en dan in E39 M5 draadjes gaan hangen 8)
lollzz :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 30 dec 2009, 10:39

Knot schreef:Mwah... je kan ook voor 60k een E60 M5 kopen, vervolgens het potentieel niet durven benutten en dan in E39 M5 draadjes gaan hangen 8)

Oef Knot je begint "weer" zuur te worden..

Zag je sneren in de B46 voorsteldraad ook al..

Nouja zal wel met het eind van het jaar te maken hebben ofzo... gelukkig heb jij een mooi stuk Japans vuurwerk op de stoep staan voor 31 december :clap: :wink:

RVV

Bericht door RVV » 30 dec 2009, 10:49

markk schreef:

Mark.

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 3&hilit=m5" onclick="window.open(this.href);return false;

:wink:

Knot

Bericht door Knot » 30 dec 2009, 10:49

Haha, ga dat erbij halen joh, was gewoon een normale vraag.

Maar je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor, nergens voor nodig dat je zo reageert.

Ben benieuwd of Tijs die blauwe gaat rijden.. wat zou de drempel zijn, 14k voor de verkoper?

RVV

Bericht door RVV » 30 dec 2009, 10:53

Nouja zand er over het was een mooi jaar :wink:

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 30 dec 2009, 10:53

Rico schreef:
markk schreef:

Mark.

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 3&hilit=m5" onclick="window.open(this.href);return false;

:wink:
Die zijn nog te duur, gezien het aantal posts. :playcar:

Richardt.

Bericht door Richardt. » 30 dec 2009, 11:11

Ben_968CS schreef:22 jaar en M5 verzekeren? Um, nee.
Naja, de Leon staat ook niet op m'n eigen naam. Toen ik hem kocht was ie vrijwel niet op mijn naam te verzekeren :angel:

Maar dan nog, bij heel veel leuke auto's is de aanschaf niet zo'n probleem. Maar de vaste lasten hakken er behoorlijk wat harder in.

Aan welke getallen moet ik eigenlijk denken bij een E39 M5?

Paul

Bericht door Paul » 30 dec 2009, 11:19

HEMA.NL

eerste jaar 50% korting en daarna alsnog behoorlijk goedkoper als andere aanbieders.. dus betaalbaar, en ja zelfs voor iemand van 22 met M5... Eddy spring er maar in...

Roman S.

Bericht door Roman S. » 30 dec 2009, 11:32

Als ik bij HEMA ga kijken voor een premieberekening krijg met kenteken van bovenstaande auto en ongeacht m'n leeftijd dit te zien; 'Op basis van uw persoonlijke situatie kan er helaas geen online premieberekening worden gemaakt. Dit kan enkel voor autos waarvan de cataloguswaarde minder bedraagt dan EUR 75000.'.

Paul

Bericht door Paul » 30 dec 2009, 11:49

Roman S. schreef:Als ik bij HEMA ga kijken voor een premieberekening krijg met kenteken van bovenstaande auto en ongeacht m'n leeftijd dit te zien; 'Op basis van uw persoonlijke situatie kan er helaas geen online premieberekening worden gemaakt. Dit kan enkel voor autos waarvan de cataloguswaarde minder bedraagt dan EUR 75000.'.

Zoals al paar keer eerder aangegeven, kun je de gegevens ZELF invullen en dan gewoon max 75000 invullen. dat probleem had ik ook en Eddy ook, over gebeld met de afdeling acceptatie en is geen enkel probleem, wordt gewoon volledig verzekerd, heb de mijne allrisk, en Eddy heeft hem daar ook verzekerd en die is 21 of 22 met een E39 M5 en 0 schadevrijejaren...

Richardt.

Bericht door Richardt. » 30 dec 2009, 11:56

Dan valt de prijs inderdaad nog aardig mee :thumbup:

Roman S.

Bericht door Roman S. » 30 dec 2009, 12:50

Dat gaat dan ook nergens over daar. Verzekering word toch ook o.a. op cataloguswaarde gebaseerd? Maargoed, premie valt daar inderdaad ook nog wel mee. Bij de ING is het ook nog wel redelijk voordelig, maar daar moet je dan wel een rekening hebben.

Paul

Bericht door Paul » 01 jan 2010, 19:45

:df:
Laatst gewijzigd door Paul op 08 jan 2010, 01:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie