Focus ST heeft ook launch control
- Arthur
- Berichten: 43041
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Focus ST heeft ook launch control
Niet echt, maar wel als zodanig te gebruiken.
Zal niet best voor de koppeling wezen.
Dit is niet echt launch control. Het is een extra beveiliging dat je niet hoger dan 3500 tpm kan draaien als hij niet rollende is.
Kan met ESP aan en uit, filmpje is met ESP uit volgens de filmer.
1. You're at the lights
2. Depress the clutch
3. floor the throttle
4. Computers cut in preventing the revs going above 3,500
5. Lights change
6. Drop the clutch and keep your right foot flat to the floor
7. computers do the rest, preventing wheel spin etc and gaining the most amount of traction possible
8. Warp speed (well nearly)
Zal niet best voor de koppeling wezen.
Dit is niet echt launch control. Het is een extra beveiliging dat je niet hoger dan 3500 tpm kan draaien als hij niet rollende is.
Kan met ESP aan en uit, filmpje is met ESP uit volgens de filmer.
1. You're at the lights
2. Depress the clutch
3. floor the throttle
4. Computers cut in preventing the revs going above 3,500
5. Lights change
6. Drop the clutch and keep your right foot flat to the floor
7. computers do the rest, preventing wheel spin etc and gaining the most amount of traction possible
8. Warp speed (well nearly)
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
- Erik-Jan
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 20:32
Bij de ST die ik zakelijk heb gereden is dit door mij en mijn collega's tientallen keren gedaan. Na 30000km was er geen slijtage merkbaar.
Het ging ook niet met heel veel geweld (wel snel maar geen klappen op de aandrijflijn). Daar is het volgens mij juist een beveiliging voor, zodat je niet met 7000rpm weg blaast
Volgens mij kon het alleen met ESP uit
Het ging ook niet met heel veel geweld (wel snel maar geen klappen op de aandrijflijn). Daar is het volgens mij juist een beveiliging voor, zodat je niet met 7000rpm weg blaast

Volgens mij kon het alleen met ESP uit
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
- Arthur
- Berichten: 43041
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Zo staat het in het boekje van de TT (ff groter klikken)
Let wel, dit is voor een DSG-bak
[img:800:533]http://img357.imageshack.us/img357/9738/launchzw1.jpg[/img]
Let wel, dit is voor een DSG-bak
[img:800:533]http://img357.imageshack.us/img357/9738/launchzw1.jpg[/img]
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
- Arthur
- Berichten: 43041
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Als je stilstaat (!) en je trapt het gaspedaal helemaal in dan gaat hij niet verder dan 3500tpm.Harrie schreef:Hoe gaat het eigenlijk precies? Als je de gaspedaal intrapt gaat hij constant 3500 rpm draaien. Je laat de koppleing opkomen en dan? Moet je tegelijk het gas intrappen of trap je het gas al helemaal in en laat dan de koppeling opkomen?
Dan, neem ik aan, de koppeling snel op laten komen en wegsprinten maar?
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
- Arthur
- Berichten: 43041
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
- Arthur
- Berichten: 43041
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Arthur als je de koppeling in 1 keer los laat moet je niets ruiken en kan hij niet slippen. Denk dat jij je voetje er op houd tijdens het accelereren.
Voor een snelle start moet je maar heel kort de koppeling laten slippen.
Maar goed vaak snel optrekken vanuit stilstand is voor geen enkele auto goed. Dus zou het niet dagelijks doen! Zonde van die ST.
Voor een snelle start moet je maar heel kort de koppeling laten slippen.
Maar goed vaak snel optrekken vanuit stilstand is voor geen enkele auto goed. Dus zou het niet dagelijks doen! Zonde van die ST.
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
Een 350 euro ben je zoiezo wel kwijt voor het vervangen van een koppeling.Ik denk dat het nog wel eens een stuk hoger ligt bij een ST, gezien het feit dat het volle bak is onder de kap.
Maar er zit toch 2/3 jaar garantie op de ST?
En wat TF al zei, niet te vaak doen he
Maar er zit toch 2/3 jaar garantie op de ST?
En wat TF al zei, niet te vaak doen he

Laatst gewijzigd door Jan Visser op 06 dec 2006, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Ik mijn vorige Leon had ik een Sachs racekoppeling-set en was incl. montage iets van 600 Euro kwijt. En deze koppeling kon 500Nm aan, dus die kan wel wat geweld hebben. Nadeel is dat de koppeling een stuk zwaarder te bedienen is en geeft wat bijgeluiden.Koppeling in huidige auto houdt het nog steeds vol.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Bij mijn vorige Leon was de oliekeerring lek, waardoor er olie op de platen drupte. Hierdoor gingen de platen steeds vetter worden, en uiteindelijk slippen. Dit was bij ca. 60K op de teller. Nu met huidige Leon ca. 380Nm (standaard 235Nm) houdt de koppeling het nog steeds vol, en heb niet het gevoel dat 'ie minder wordt. Ik laat 'm ook niet zo vaak slippen of clutchdumpen.