Hans jou rijtje klopt wel maar dat is vanaf 2013 en dan heb je dus geen BPM meer.
Je hebt in 2010 een basis percentage BPM dat is 27.4% van de catalogus prijs
Daar mag je dan nog een keer 1288 euro benzine korting aftrekken.
In 2010 zijn dit de schijven.
Van 110 naar 180 ----> 35 euro per gram
Van 180 naar 270 -----> 120 euro per gram
Boven de 270 -----> 278 euro per gram.
Dus als je een auto hebt van 295 gram uitstoot.
70 x 35 euro ---> 2450 euro
90 x 120 euro ---> 10800 euro
25 x 278 euro ---> 6950 euro
totaal 20.200 aan CO2 tax dit komt dan bovenop het 27.4 BPM bedrag wat over het bedrag berekend word ex btw.
http://www.nieuweautoprijzen.nl" onclick="window.open(this.href);return false; is een site waar je de nieuwe prijzen kan zien.
Het importeren van dikke kneiters is vanaf 2010 niet intressant meer, doordat die co2 tax niet afschrijft door leeftijd.
Je zult door de CO2 tax nog minder exoten tegen komen in nederland. Die worden zo zwaar belast. Eigenlijk waardeloos. Een ferrari komt misschien 5000km per jaar buiten. In vergelijk zal deze minder co2 uitstoten dan prius die 70.000 km doet. Deze regelgeving ontneemt compleet je autoliefhebberij af. Maar ja ik denk dat velen in hun vuistje lachen ik een prius jij een prius. Ik vindt het een domme gedachte. Want wat denk je nou die mensen die ferrari s kunnen kopen die gaan toch lekker in het buitenland hun geld besteden. Dus meer zulke regels er vloeit steeds meer geld naar buitenland toe. De hardwerkende burger/automobilist wordt nog meer uitgeknepen wat al aan de pijngrens zit.