Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door romo » 25 dec 2009, 12:38

Die Oris is leuk, maar ben geen Regulateur man, de uren-en minuutwijzers behoren bij mij op 1 as te zitten, maar da's mijn manco zegmaar LOL.
Ook behoort bij mij de secondewijzer op DIE centrale pijp te zitten en niet op 3/6/9 uur, op 1 hand te tellen uitzonderingen daargelaten.
Grofweg mee eens....................

Die ene uitzondering heb ik nu om...............................kijkt nog eens weer verlekkerd naar de IWC, waarbij er idd een kleine seconde wijzer op 9 uur zit en de gang reserve op 3 uur...........

Van een regulateur heb ik nog nooit iets begrepen, totaal niet mijn ding..........

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 dec 2009, 12:42

De Panerai blijft toch ook erg fraai, hoewel ik enige moeite heb met de "hoekjes" (zal wel een vakterm voor zijn, Robin, help me out here) op de verder prachtig ronde klok.....................doet afbreuk aan het uiterlijk, maar das dijn weer mijn manco :mrgreen:

Afbeelding

Uiteraard is ie veel te groot met 44mm, maar als ie in 42mm of liever nog 40mm te verkrijgen is dan ga ik binnenkort nog maar weer eens shoppen denk ik zo..............

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 25 dec 2009, 13:08

Dat ding van jou Robert is misschien wel de mooiste uitzondering, heb er over nagedacht als dresswatch meer, in staal met dan witte plaat(meer dress dan zwart en als tegenhanger van dat stuk vangrail die ik nu om m'n pols heb :mrgreen: )
prachtklok, de mooiste IWC van 't moment(vind ik, maar dat kan al gauw met die troep die ze de laatste jaren uitbrengen. :bag: )
Afbeelding

*houdt 'm nog steeds op z'n shortlist*

romo

Bericht door romo » 25 dec 2009, 13:19

Blijft een pracht klok idd........................ :love:

Chuck

Bericht door Chuck » 25 dec 2009, 13:25

Nu we het toch over IWC hebben, Robin het klopt inderdaad, de modelen die IWC nu maakt vind ik ook helemaal niks.

Ben meer in de tijd van de Fliegels van 5 jaar terug.

Hier mijn wishlist maar dat kan nog wel heel wat jaren duren.

Minute Repeater

Robin

Bericht door Robin » 25 dec 2009, 13:35

Chuck ik heb 'n Portofino(1994) 'n 3707? Fliegerchrono een 3713(?) Doppelchrono(1 van m'n mooiste klokken ever) en 2(...) nieuwe Ingenieurs gehad(2 jaar terug), maar dat is dan ook mijn IWC geschiedenis, buiten dat ding hierboven vind ik 't weinig tot niks meer, de hele merkbeleving bij mij is weg. En als er 1 IWC minded was, was ik 't wel.Tot 2 jaar terug....

romo

Bericht door romo » 25 dec 2009, 13:44

Snap ik wel een beetje.........................buiten de Portugieser lijn en de Grosse Flieger Uhr...............raakt het me ook niet.......................

Maar soms, heel soms dan zie je iets en dan klikt het, en dan weetje dat het bij je past..................( ik heb het niet over een vrouw, die klik moet nog komen :mrgreen: )..................en dan wil ik het ook ( als het binnen mijn budget past, that is)

Chuck

Bericht door Chuck » 25 dec 2009, 13:46

Helaas maar bij mij ook het geval met IWC, heb nog steeds de Doppel al jaren en deze is een blijvertje. :D

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 25 dec 2009, 15:41

Heb totaal geen verstand van horloges, maar vond het toch leuk om een keer wat moois te hebben ipv de knakenhorloges waar ik normaal mee loop. Daarom afgelopen week op vakantie zo eentje gekocht:
Afbeelding

dale vito

Bericht door dale vito » 25 dec 2009, 16:42

Robin schreef:Moii spul Dale, ik heb hier nog zo'n Lip te liggen, kroon eraf en elec blok is aan gort. :(
Afbeelding

Leuke geschiedenis van LIP France(arbeiderszelfbestuur geloof ik?) ook en dat ze nu weer opnieuw 'beginnen' ofzo(?)

Die Oris is leuk, maar ben geen Regulateur man, de uren-en minuutwijzers behoren bij mij op 1 as te zitten, maar da's mijn manco zegmaar LOL.
Ook behoort bij mij de secondewijzer op DIE centrale pijp te zitten en niet op 3/6/9 uur, op 1 hand te tellen uitzonderingen daargelaten.

Omega is altijd ok.
Die LIP's worden nu inderdaad weer gemaakt, alleen quartz -> dat is jammer.

Een regulateur is wel wat lastiger af te lezen, maar voor de verandering wel leuk. Deze Oris wordt al een paar jaar niet meer gemaakt en ik vind hem leuker dan de huidige duikmodellen. Ik draag hem niet; hij zal tzt de handel wel ingaan vermoed ik.

De Omega (dynamic chrono) is een beetje een apart model. Het is maar een paar jaar gemaakt en een groot succes was het niet, terwijl hij nu redelijk geliefd is.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 25 dec 2009, 17:14

Topfuel schreef:
Robertdj schreef:Ik zit nog steeds te twijfelen, ben een redelijke fan van Nixon horloges.

Kennen jullie misschien een stijlvol horloge voor rond de 300,-? Simpel design, gewoon onvopvallend maar wel classy.
Het horloge van de Nederlandse automakers Huet Brothers. Niet echt onopvallend maar wel een super klok... Zeker in de zwarte uitvoering. € 295,= Exclusieve klok i.v.m. beperkte oplages.
Mooi maar mij iets te druk.

Dit lijkt me wel wat: (op dat diamantje na)
The Player
Afbeelding

The Spencer
Afbeelding

dale vito

Bericht door dale vito » 26 dec 2009, 22:20

romo schreef:De Panerai blijft toch ook erg fraai, hoewel ik enige moeite heb met de "hoekjes" (zal wel een vakterm voor zijn, Robin, help me out here)
kussen / cushion vorm

dale vito

Bericht door dale vito » 26 dec 2009, 22:21

Robin schreef:Chuck ik heb 'n Portofino(1994) 'n 3707? Fliegerchrono een 3713(?) Doppelchrono(1 van m'n mooiste klokken ever) en 2(...) nieuwe Ingenieurs gehad(2 jaar terug), maar dat is dan ook mijn IWC geschiedenis, buiten dat ding hierboven vind ik 't weinig tot niks meer, de hele merkbeleving bij mij is weg. En als er 1 IWC minded was, was ik 't wel.Tot 2 jaar terug....
de huidige modellen zijn inderdaad wat anders dan het IWC van een paar (2-3-4) jaar terug.. Wat minder herkenbaar.

romo

Bericht door romo » 26 dec 2009, 22:53

dale vito schreef:
romo schreef:De Panerai blijft toch ook erg fraai, hoewel ik enige moeite heb met de "hoekjes" (zal wel een vakterm voor zijn, Robin, help me out here)
kussen / cushion vorm

Kijk, dat bedoel ik dus.....................thanks :thumbup:

Topfuel

Bericht door Topfuel » 26 dec 2009, 23:32

Wat vinden de kenners hier van het merk Breguet, maker van de 1ste tourbillon ergens begin 1800, imo ook 1 van de meest karakeristieke horloge's die je kunt kopen. Er komt er voor mij zeker een keer eentje, waarschijnlijk op een wat latere leeftijd. o.a. gezien de prijzen. :p Wat mij aanspreekt zijn de mooie technische complicaties die ze in de horloges weten te maken, zoals de double tourbillon, minute repeaters e.d. Ik ben er echt helemaal weg van, echter proef ik vaak bij andere toch wat minder interesse. Misschien heeft het iets te maken met de vaak klassieke touch over het uiterlijk, of is het dé klok voor een select groepje puristen. De TVR of Wiesmann onder de horloge´s zeg maar...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Innovaties: http://www.breguet.com/eng/Manufacture/ ... nnovations

romo

Bericht door romo » 26 dec 2009, 23:40

Schitterende klokken, op die vierkante na dan............................klokken moeten rond zijn IMHO

Maar verder om de vingers bij af te likken.............................vooral die met het maantje er in.......... :love:

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 27 dec 2009, 11:48

Hoe kun je makkelijk je de RVS band reinigen/schoonmaken? Is er een of ander middel voor?
Gisteren heb ik maar weer wat zitten pielen tussen de schakeltjes en dat kost aardig wat tijd. :roll: :)

romo

Bericht door romo » 27 dec 2009, 11:59

Ar schreef:Hoe kun je makkelijk je de RVS band reinigen/schoonmaken? Is er een of ander middel voor?
Gisteren heb ik maar weer wat zitten pielen tussen de schakeltjes en dat kost aardig wat tijd. :roll: :)

Dat kan toch met ultrasoon??

Nou ja, Robin weet dat wel......................

En anders een oude tandenborstel......................... :mrgreen:

dale vito

Bericht door dale vito » 27 dec 2009, 14:36

Breguet is schitterend, maar de magie van Patek heeft het (IMHO) nooit kunnen benaderen. De modellen die ze maken zijn echter schitterend en bijzonder knap gemaakt.

Band schoonmaken? FF loshalen van het horloge en een nachtje in de cola laten weken.. of met een zachte borstel en wat afwasmiddel boenen

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 27 dec 2009, 17:57

Aan aan tanden(borstel) had ik helemaal niet gedacht.

allen

Bericht door allen » 27 dec 2009, 18:00

Ar schreef:Hoe kun je makkelijk je de RVS band reinigen/schoonmaken? Is er een of ander middel voor?
Als je dagelijks je horloge gewoon met wat zeep reinigt onder de koude kraan, wordt dat toch nooit vies? :bag:

Robin

Bericht door Robin » 28 dec 2009, 14:15

Tandeborstel, warm water, ultrasoon apparaat ALLEEN de band niet de kast vd klok, ook niet bij 'n Superwaterdichte klok!!!!!

OK,
Onze dochter kreeg 'n nieuw videocameraatje voor Kerst, ze was er 'n beetje mee aan 't prutsen.(Let op de uitgebreide(...) titel van de filmpjes)
Voor wat 't waard is, m'n Deepsea om m'n smalle polsje:

De Lady Datejust van m'n vrouw, hoe romantisch :love:

Nu moet dochterlief nog ff mee in de kou voor wat driftfilmpjes op de zondagmorgen. :angel:

Breguet Transatlantique/Aeronavale XX(I) PRACHTIG, en dat was't dan ook. :whistle:

Joost H.

Bericht door Joost H. » 28 dec 2009, 16:50

Mooi Robin.

Nog een poging.

Deze prijs lijkt me ook erg scherp, zijn jullie het hier mee eens ? Zijn er nog wetenswaardigheden over de no date versie?

Submariner no date, staal

Referentienummer: 14060M

Unworn (12-2009), staal, automaat, 40mm,
EU, incl. doos en papieren en 2 jaar garantie

Prijs: 3.250,-

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Joost H. op 28 dec 2009, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Pim

Bericht door Pim » 28 dec 2009, 17:56

Robin schreef:Tandeborstel, warm water, ultrasoon apparaat ALLEEN de band niet de kast vd klok, ook niet bij 'n Superwaterdichte klok!!!!!

OK,
Onze dochter kreeg 'n nieuw videocameraatje voor Kerst, ze was er 'n beetje mee aan 't prutsen.(Let op de uitgebreide(...) titel van de filmpjes)
Voor wat 't waard is, m'n Deepsea om m'n smalle polsje:

Met de Rolex om de pols lekker happen bij de Mac tijdens kerst :shakeit:

mooie klok :love:

Shakes

Bericht door Shakes » 28 dec 2009, 19:02

Mooi ding Joost.

Zelfde die Tom heeft?

Plaats reactie