Thanks Robert.
Moet zeggen dat die winterwielen onder de M3 ook helemaal niet verkeerd staan (al was het jouw auto niet in het 'sneeuw'-topic...); voor het gevoel natuurlijk veel te ver naar binnen stekend (wat bij het setje van mij ook al zo is, maar dat is een BMW design-kwaaltje).
Dat jij nog een keer aan de winterband zou gaan...
Na wat mindere ervaringen (ondanks een goed bandje) en de relatief weinige positieve indrukken tijdens de hollandse wintermaanden toch maar weer besloten een winterset voor de E92 te kopen, aangezien die van de E46 niet onder de auto past (moet min. 17" zijn).
Was wel even zoeken naar een gebruikt setje met dit ontwerp (styling 159, welke speciaal voor de coupe/cabrio ontworpen is), aangezien ik niet de hoofdprijs wilde betalen. Uiteindelijk een licht gebruikt setje bij een dealer gekocht, maar geen spijt aangezien hier niet de Blizzak's onder zitten. Set was verder volledig nieuw, op die paar demo kilometertjes na dan.
Winterbandje van Goodyear bevalt echt super. Was altijd wat sceptisch voor winterbanden, zeker het zoekerige wat je snel hebt met die banden, maar één maatje groter (nu: 17"), levert zoveel meer stabiliteit, dat het helemaal niet erg is om op die banden te rijden, ook bij normale weersomstandigheden. Moet alleen op de autobahn even opletten dat ik niet boven de 210 uit kom, maar dat is eigenlijk het enige. Juist de kilometers in Duitsland die ik zo regelmatig maak hebben de doorslag gegeven toch weer een set aan te schaffen.