daNpy schreef:Overal gebeuren ongelukken. Of het nou hypocriet is of niet, het is gewoon verboden te filmen (en te klokken) tijdens TF.
"het is gewoon verboden"... DAT is nou hypocriet en bureaucratisch. Het heeft immers geen zinnige reden om het te verbieden.
Als er dan tóch filmpjes op internet verschijnen, geeft dit alleen maar voer voor de "Nürburgring is gevaarlijk" discussie.
Nee, filmpjes hebben daar geen enkele meerwaarde in ten opzichte van daar live staan.
Sterker nog, daar live staan en alles persoonlijk meemaken komt heftiger over dan welk filmpje dan ook
Ik ben geen heilige en heb ook wel eens gefilmd vanuit een/mijn auto tijdens TF.
Ik ga alleen geen rondetijden bijhouden en deze plaatsen op internet.
Als je zoals jij filmt voor jezelf, hoeft het dus ook niet op internet?
Da's ieder voor zich. Als jij het niet doet, prima. Als hij het wel doet, ook prima. Ieders vrijheid
Tijdens TouristenFahrten wordt de Nürburgring gezien als openbare weg. Er geld een snelheidslimiet van 130 km/u en er moet 'tol' betaald worden voor het gebruik. Je wil toch ook verzekerd zijn op deze 'openbare weg'?

Of is het pas
echt openbare weg als je de verzekering nodig hebt?
Er geldt GEEN snelheidslimiet, die 130 is adviessnelheid zoals op de Autobahn.
Oh enne, als het toch openbare weg is... op de openbare weg mag gewoon gefilmd en gefotografeerd worden vanuit elke auto zoveel en zo lang als je wil.
Patrick van Wijngen schreef:Mjah er zijn genoeg mensen die filmen. En meestal doen ze er ook niet moeilijk over aan de poortjes.
Maar er zijn altijd mensen waarbij de knop omgaat en totaal geen rekening meer houden met overig verkeer. Soms resulteerd dit dan ook in ongelukken die dan weer op internet komen... blabla. En dat is dan ook echt de enige reden.
Als een verzekeringsmaatschappij zo'n filmpje ziet dat je 'fout' bezig was.. kan je dus wel fluiten naar je centjes.
Dat is dan het eigen risico dat je zelf neemt. En die mensen die zo lomp rijden dat ze ongevallen veroorzaken doen dat net zo goed zonder camera in de auto. Alweer geen punt om het te verbieden. Eerder om onboard camera te verplichten.
Maar er zijn natuurlijk altijd filmpjes van mensen te zien die totaal geen respect voor andere voertuigen,personen en de baan hebben. En dat willen ze denk ik beetje verkomen. Natuurlijk helpt somige media aandacht van een aantal autoprogrammas en tijdschriften ook niet. Maarja.. ze maken het aan de andere kant zelf ook wel erg commercieel allemaal. Dus beetje hypocriet gelul van de GmBH natuurlijk.
Nogal
yorick schreef:Filmen is idd gewoon verboden daar, maar van buiten de auto mag het allemaal weer wel.
Dat is idd wat het zo onmeunig hypocriet maakt. Het enigste verschil is gefilmd van binnen of van buiten de auto. Van buiten de auto gefilmd ziet er over het algemeen nog heftiger uit ook.
Drake schreef:Het is maar net waar je de vergelijking mee wil trekken en in die zin is het altijd nutteloos als je met anderen gaat vergelijken.
Daarom ook de vraag in dit topic om niet alleen de tijd te vernoemen maar ook met welke auto en evt mods je dat gedaan hebt
@Niels Boer, ik snap dit topic wel maar toch stiekem blijft ik dit verkapt "nu kan ik mijn ring tijd posten" vinden

.
En terecht
My 2 ct

en nou niet zeuren over wat wel of niet mag, maar gewoon posten die BTG-tijden 8)